لوازم خانگی

7 نکته‌ی مهم که برای انتخاب پوشک کودکتان باید بدانید


بسیاری از والدین پول زیادی را برای خرید پوشک خرج می کنند، اما در نهایت انتخاب خوبی ندارند. در نتیجه، کودکان آنها دچار تحریک پوستی می شوند و رفتاری تحریک پذیر و تحریک پذیر دارند. نوزادان نمی توانند به وضوح ارتباط برقرار کنند و والدین باید نیازهای نوزاد خود را بپذیرند. خرید پوشک می تواند گیج کننده باشد و برندهای مختلف برای جلب توجه شما با هم رقابت می کنند. ممکن است وسوسه شوید اولین برندی که به شما پیشنهاد می شود را انتخاب کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که انتخاب شما ممکن است اشتباه باشد. اگر نوزاد شما تازه به دنیا آمده است یا چند روز پس از تولد نوزادتان هنوز انتخاب خوبی برای خرید پوشک ندارید، این مقاله از ای بی سی مگ مگ ممکن است برای شما مفید باشد.

1. به سراغ برنده بروید

برند خوب اولین و مهمترین معیار در انتخاب پوشک برای کودک شماست. شما باید به دنبال برندهای معروفی باشید که برای مدت طولانی در صنعت پوشک بوده اند و نباید به برندهایی که نامشان را نشنیده اید اعتماد کنید. شرکت های بزرگ دارای آخرین مهارت ها و دانش برای تولید محصولات جدید و کارآمدتر هستند.

. به ویژگی های پوشک توجه کنید

پس از شناخت برندهای خوب پوشک، باید کیفیت آنها را بررسی کرده و از ویژگی های مهم آن اطمینان حاصل کنید. ما در اینجا ویژگی های یک پوشک مناسب را در نظر خواهیم گرفت.

پوشک با کیفیت خوب باید بتواند مقادیر زیادی ادرار و مدفوع را بدون نشت یا سنگینی جذب کند. پوشک می تواند باعث شود پوست کودک با رطوبت تماس پیدا کند و باعث تحریک و جوش شود.

  • خط نشانگر رطوبت

امروز یک پوشک با خط نشانگر رطوبت وارد بازار شد. اینها خطوط سفیدی هستند که وقتی پوشک کثیف است زرد می شوند. این ویژگی بسیار مفید است، زیرا به مادر کمک می کند رطوبت پوشک را بررسی کند و در صورت لزوم آن را تعویض کند.

  • نرمی و قابلیت تنفس

از آنجایی که پوست کودک ظریف و لطیف است، مواد ساخت پوشک بسیار مهم هستند. اطمینان حاصل کنید که پوشک از یک ماده نرم و مغذی ساخته شده است و هوا به داخل کمر کودک جریان می یابد.

  • خاصیت ارتجاعی پوشک

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که در انتخاب پوشک باید به آن توجه کنید خاصیت ارتجاعی است. پوشک باید الاستیک خوبی داشته باشد تا کودک شما راحت باشد و به دلیل استفاده از پوشک، فشاری به پوست وارد نشود و چین و چروکی روی پوست باقی نماند.

3. به سایز و وزن نوزاد توجه کنید

تعویض پوشک بچه

اندازه پوشک کودک به وزن آن بستگی دارد و بنابراین ممکن است متفاوت باشد. بنابراین بهتر است قبل از خرید پوشک، وزن کودک خود را اندازه بگیرید. او هر چند ماه یکبار به یک پوشک بزرگتر نیاز دارد، بنابراین شما نباید تعداد زیادی پوشک را فقط در یک سایز ذخیره کنید. هر زمان که پوشک کودک شما در حال حاضر خیلی تنگ یا ناراحت کننده است، باید سایز بزرگتر را انتخاب کنید. خرید سایز مناسب و ذخیره نکردن سایز باعث جلوگیری از استفاده از بسته های پوشک و صرفه جویی در هزینه های خرید می شود.

4. بهترین عادت برای هر کودک نوشیدن مکرر و ترک

هر نوزادی منحصر به فرد و با یکدیگر متفاوت است، این تفاوت در میزان نوشیدن و اسهال نیز دیده می شود. اگر کودک شما در طول روز آب زیادی بنوشد، ممکن است بیشتر حرکت کند و نیاز به تعویض پوشک داشته باشد. اما بهتر است برای جلوگیری از رطوبت و جوش از یک پوشک بادوام و بسیار محافظ استفاده کنید.

5. بودجه خود را ارزیابی کنید

دانستن عادات اجابت مزاج و نوشیدن کودک به شما کمک می کند تعداد پوشک های مورد نیاز خود را در طول ماه تخمین بزنید و تخمین بزنید که چقدر پول برای خرید آنها خرج خواهید کرد. به یاد داشته باشید که پوشک های گران قیمت قطعا کیفیت خوبی ندارند، بنابراین به شما توصیه می کنیم به جای برچسب قیمت به دنبال ویژگی های پوشک باشید. یک پیشنهاد خوب برای انتخاب پوشک مناسب با بودجه خود این است که اگر تا به حال یک پوشک مارک دار را امتحان نکرده اید، ابتدا دو یا سه بسته کوچک تهیه کنید. این پوشک را برای کودک خود امتحان کنید و حرکات پوست او را مشاهده کنید. اگر پس از یک بار استفاده این پوشک برای پوست های حساس مناسب است، نام این پوشک را برای بسته بندی های بزرگ و پرکاربرد به خاطر بسپارید.

6. مراقب عیوب پوست باشید

تعویض پوشک بچه

اگر پوست کودک شما حساس است، ظاهر شدن جوش روی پوشک نگرانی اصلی شماست. اعتقاد بر این است که پارچه های غیر یکبار مصرف و تسمه های پلاستیکی که در گذشته رایج بودند، باعث ایجاد جوش نمی شوند، اما این همیشه درست نیست. پشه ها به دلیل رطوبت باقی مانده در پوشک، روی پوست کودک تأثیر می گذارند. بنابراین، با انتخاب پوشکی که می تواند برای درمان استفاده شود، از کودک خود در برابر حساسیت های پوستی محافظت کنید.

7. استفاده آسان از پوشک یکبار مصرف

با وجود بی خوابی شبانه و شیردهی مکرر، مراقبت از نوزاد کار سختی نیست. در چنین مواقعی پوشک یکبار مصرف باعث آسایش و سلامتی نوزاد می شود و مانند پارچه ها و پلاستیک های سنتی نیازی به شستن ندارد. پس پوشک یکبار مصرف در کنار تمیزی شما را از دردسر شستن لباس نجات می دهد.

در پایان

پوشک یکی از سالم ترین اقلام برای نوزادان است و انتخاب مناسب ترین آن یکی از مهم ترین تصمیماتی است که یک والدین جدید باید برای اطمینان از راحتی کودک اتخاذ کنند. امیدواریم این مقاله مشکل خرید پوشک را برای شما حل کرده باشد. اکنون که چند نکته ساده را می دانید، می دانید چه چیزی بخرید و در چنین شرایطی بدون شک کودک شما آرام تر و شادتر خواهد بود.

منبع: parenting.firstcry

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا