لوازم خانگی

10 ایده‌ی خلاقانه و جذاب برای کادو کردن هدیه


بسیاری از مردم زمان زیادی را صرف انتخاب هدایایی برای دوستان و عزیزان خود می کنند، اما واقعاً به دادن آنها اهمیتی نمی دهند. نحوه هدیه دادن به دیگران می تواند به طور غیر مستقیم بسیاری از کارها را به آنها منتقل کند. با رویکردی خلاقانه می توانید هدایای خود را هدیه دهید و لذت هدیه دادن را به دوستان و عزیزان خود افزایش دهید. در اینجا چند روش خلاقانه برای هدیه دادن و ایده گرفتن از آنها وجود دارد. با ای بی سی مگ مگ همراه باشید.

چرا هدیه دادن مهم است؟

هر هدیه ای که برای عزیزتان بخرید برای او ارزشمند است و او آن را دوست خواهد داشت. گران یا ارزان بودن هدیه فرقی نمی کند. اما هر چه بیشتر وقت خود را با این هدیه به زیبایی هر چه تمام تر بگذرانید، بیشتر به عزیزانتان نشان می دهید که چقدر برای شما مهم هستند.

هدیه دادن در عین خلاقیت و زیبایی می تواند پیام های پنهانی زیادی را به عزیزانتان برساند. برای مثال با هدیه دادن با پارچه ای زیبا می توانید اهمیت محیط را به دوستان خود نشان دهید. یا با گذاشتن یک عکس قدیمی روی هدیه، می توانید خاطره ای آشنا را به او یادآوری کنید.

بهترین راه برای هدیه دادن چیست؟

در آخرین سال کودکی ما، انواع بسته بندی های هدیه وجود داشت، برخی براق. بیشتر مردم کاغذ بسته بندی کادو را به عنوان هدیه می خریدند، کادو را داخل آن می پیچیدند و با نخ تزئین می کردند. اما امروزه با وجود تنوع روزافزون حروف و کادو نامه های رنگی، افراد سعی می کنند با کمی خلاقیت راه های جدیدی برای هدیه دادن خود بیابند.

بهترین راه برای هدیه دادن این است که آن را تا حد امکان ساده نگه دارید، گاهی اوقات با چیز خاصی مانند یک عکس قدیمی، یک عکس مشترک یا یک پیام شخصی. یعنی به یک هدیه ویژگی خاصی بدهید که آن را از سایر هدایا متمایز می کند و برای شما دو نفر طراحی شده است.

ایده های خلاقانه برای هدیه

در اینجا چند ایده خلاقانه وجود دارد. پیدا کردن آنها به شما در ایجاد ایده های جدید برای هدیه کمک می کند.

1. یک عکس اضافه کنید یا چاپ کنید

ایده های خلاقانه برای هدیه

اگر می خواهید چیزی به هدیه اضافه کنید که دوستان و عزیزانتان را به فکر وادار کند، می توانید از عکس یا محصولات چاپ شده استفاده کنید. به دوربین و سوابق شخصی مراجعه کنید. تصویری از دو نفر که با گیرنده دارید پیدا کنید و یکی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. تصویر مورد نظر را در اندازه کوچک بنویسید. می توانید این عکس را زیر نخ دور کادو قرار دهید یا با چسب دو طرفه روی آن بچسبانید.

اگر در پیدا کردن عکس‌های دو نفر مشکل دارید، می‌توانید عکس‌های دیگری را که می‌دانید دوستتان دوست دارد، با دادن آنها اضافه کنید. به عنوان مثال، یک عکس کوچک از زادگاهش، حیوانات خانگی مورد علاقه اش، و حتی می توانید یک محصول چاپ شده را به هدیه اضافه کنید. به عنوان مثال، یک عکس را چاپ کنید و روی هدیه بچسبانید.

برای این روش به ابزارهای زیر نیاز دارید:

  • یک هدیه نامه ساده
  • برای آنلاین و موم هدیه، کنف را نخ کنید
  • عکس چاپ شده

. از مواد طبیعی استفاده کنید

ایده های خلاقانه برای هدیه

وقتی صحبت از هدیه دادن به میان می آید، یکی از جذاب ترین روش هایی که اخیراً رایج شده است، استفاده از عناصر طبیعی است. برای این هدایا می توانید از طبیعت اطراف خود الهام بگیرید. برای هدیه باید از کاغذ رنگی خنثی استفاده کنید. سپس می توانید عناصر طبیعی مانند گل های خشک، برگ، صدف، کاج و … را اضافه کنید. این چیزها را باید در یک تور طبیعی پیدا کنید و ارزش خرید ندارند. به همین دلیل است که هدایایی که به این روش داده می شود بسیار منحصر به فرد و جذاب خواهد بود و در هیچ جای دیگری مشابه آن را نخواهید یافت.

ابتدا باید یک کارت هدیه ساده یا کاغذ کرافت برای چسباندن هدیه انتخاب کنید. کاغذ کرافت انتخاب خوبی است زیرا می تواند پایه ای کاملا خنثی ایجاد کند. یکی دیگر از مزایای این کاغذها این است که 100% قابل بازیافت هستند. سپس می توانید برگ ها، شاخه ها، گل ها و هر آنچه را که از دل موجود می خواهید پیدا کنید و آن را بپوشید و یک رشته دور آن بپیچید. این سبک به قدری جذاب و چشم نواز است که دوستان و عزیزان شما تمایلی به باز کردن هدیه ندارند.

مواد:

  • کاغذ کرافت
  • برگ، گل خشک و …
  • بسته بندی کادویی نخ کنفی

3. یادداشت بردارید

ایده های خلاقانه برای هدیه

برای این روش می توانید از کارت تبریک استفاده کنید یا یک کارت ساده برای خود طراحی کنید اما همیشه درج یادداشت و یادداشت در هدیه باعث جذابیت بیشتر آنها می شود. این نوشته باید کوتاه و جذاب باشد یا خاطره شیرینی برای دو نفر باشد. اطمینان حاصل کنید که هر کلمه ای که می نویسید لبخندی بر لبان عزیزتان می آورد. می توانید آن ایده را با ایده اول مرتبط کنید و مثلا نامه خود را پشت تصویر بنویسید. این یکی از بهترین راه ها برای تهیه یک هدیه خاص است.

مواد:

  • بسته هدیه
  • خودنویس یا خودنویس برای نوشتن
  • یک کارت یا عکس ساده

4. کاغذ را دور بیندازید

ایده های خلاقانه برای هدیه

آیا به دنبال راهی برای بسته بندی هدیه خود بدون کاغذ بسته بندی هستید؟

بهتر است از کاغذ بسته بندی به عنوان هدیه استفاده نکنید زیرا انواع خاصی از کاغذ بسته بندی وجود دارد که قابل برگشت نیست. برای تعویض بسته کادویی می توانید بلیط های هدیه را از گیفت فروشی یا گیفت فروشی خریداری کنید. این پارچه ها شکل زیبایی دارند و می توان آنها را بارها به عنوان پارچه برای هدیه دادن یا دستمال در منزل استفاده کرد.

کادو را در مرکز پارچه قرار دهید و کادو را با نخ کنفی دور آن بپیچید. این سبک بسیار متفاوت و جذاب است و اخیراً می توانید به راحتی پارچه هایی برای این کار پیدا کنید که شکل جذابی دارند. اگر دستی در شاهکار دارید می توانید با چاپ دستی روی پارچه ساده پارچه کادویی بسازید.

مواد:

5. هدیه را به دیوار آویزان کنید

ایده های خلاقانه برای هدیه

اگر هدیه شما نوعی قاب یا نقاشی است، می توانید آن را به عنوان هدیه بدهید و روی دیوار بچسبانید تا تمایل عزیزتان برای باز کردن هدیه افزایش یابد. برای این کار روی تخته یا قاب را با کاغذ کرافت بپوشانید و روی آن را با نخ تزئین کنید. برای اینکه دیوار را به درستی به دیوار بچسبانید، بعد از اینکه با کاغذ کرافت پیچیده شد، قسمتی از قاب را که به دیوار آویزان می شود بردارید. همچنین می توانید با گره روبان علامت بزنید و تاریخ افتتاحیه هدیه را برای عزیزتان اعلام کنید. مثلا روی آن بنویسید «تا نوروز باز نکن!

پس از قرار دادن آن بر روی دیوار، برای عزیزان خود پیام ارسال کنید و به آنها بگویید که هدیه آنها روی دیوار است و تا چه مدت می توانند آن را باز کنند.

مواد:

  • کاغذ کرافت
  • نخ
  • برچسب هدیه
  • قاب

6. هدیه را در یک مکان آویزان کنید

ایده های خلاقانه برای هدیه

اگر می توانید هدیه خود را در هر جایی آویزان کنید، می توانید آن را به عنوان یک وسیله تزئینی هدیه دهید و آن را به درخت، دستگیره در یا هر جایی جلوی فرد آویزان کنید. برای این منظور باید هدیه ای را که حاوی آویزی از نخ یا نخ کنفی است، هدیه دهید. برای کسانی که در تعطیلات کریسمس درخت کاج را در خانه می گذارند و آن را به یکدیگر هدیه می دهند نیز خوب است که هدایایی را روی درخت کریسمس آویزان کنند.

مواد:

  • روبان یا نخ کنفی

7. هدایای زرق و برق

ایده های خلاقانه برای هدیه

برای اینکه کادوتان بدرخشد و ظاهری خیره کننده و شیک داشته باشید، می توانید از کاغذ کادو براق و متالیک برای هدیه دادن آن استفاده کنید. برای تکمیل کادو، کافی است کادو را تا کنید و با نخی مطابق رنگ کارت هدیه تا کنید و با پاپیون ببندید. این کادوها رنگ های جذابی مانند طلایی و نقره ای دارند. به این نوع کادو نامه نیازی به اضافه کردن روبان ندارید و زیبایی این هدایا در سادگی آنهاست. فقط در انتخاب رنگ نخ متناسب با کاغذ کادو دقت کنید.

این روش برای مواقعی مناسب است که زمانی برای هدیه دادن ندارید. پس سعی کنید همیشه یک یا دو بسته هدیه فلزی در خانه داشته باشید.

مواد:

  • کادو نامه های فلزی و براق
  • روبان رنگ های همسان
  • چسب دو طرفه یا نوار چسب

8. آن را ساده نگه دارید

ایده های خلاقانه برای هدیه

گاهی اوقات سادگی بهترین گزینه است. برخی از افراد عادت دارند از کاغذ کادو شلوغ برای بسته بندی یک هدیه، قرار دادن چندین رنگ در اطراف آن، اضافه کردن عکس و متن و ساخت یک هدیه شلوغ و به طور کلی روشن استفاده کنند. اما اغلب این محصول خیلی شیک و جذاب نیست. سعی کنید از روش ها و ایده هایی برای هدیه دادن استفاده کنید. مثلاً برای تزیین کادو در کاغذ رنگی ساده و پاپیون پارچه ای بپیچید.

اگر هدایای ساده را دوست ندارید، می توانید کارت های هدیه ساده را انتخاب کنید، اما برای کاموا یا پاپیون روی کادو، کاموای طرح دار را انتخاب کنید.

مواد:

  • یک هدیه نامه ساده
  • نوع نخ یا پارچه

9. وسایل خانه را بازیافت کنید

اگر کادو یا چسب ندارید یا نمی‌خواهید برای کاغذ غیرقابل جابجایی پول خرج کنید، می‌توانید از چیزی که در خانه دارید به عنوان هدیه استفاده کنید. دانه های کنف، پارچه های زیبا، طناب های قدیمی، ماسک های کوچک و غیره. هم به این ترتیب برای هدیه دادن کمی خلاقیت به خرج می دهید و با پردازش وسایلی که در خانه دارید به حفظ محیط زیست کمک می کنید.

تکه های پارچه اغلب در هر خانه ای یافت می شود. حتی می توانید با برش پارچه های نازک روبان درست کنید. می توانید هدیه خود را روی کاغذ سفید ساده هدیه دهید و با کشیدن گل و شکل با آبرنگ یا مداد، کاغذ ساده را به کاغذ هدیه دست ساز زیبا تبدیل کنید.

10. یک ژتون هدیه ویژه دریافت کنید

ایده های خلاقانه برای هدیه

یکی از موارد جدید اضافه شده به جواهرات هدیه، برند زیبای هدیه است. کارت کوچکی که با یک کمربند و یک متن زیبا یا نام هدیه دهنده به هدیه چسبانده شده است. به جای این برچسب های از پیش ساخته شده، می توانید برچسب های سفارشی را از جعبه بسازید.

پیام مورد علاقه خود را روی این علامت بنویسید و نام خود و شخص دریافت کننده هدیه را اضافه کنید. حتی می توانید برچسب ها را از اینترنت دانلود کرده و آنها را چاپ کنید. شما می توانید این برند را به دلخواه تزیین کنید. برای مثال گل یا شکل دلخواه خود را با رنگ های آبی بکشید.

یکی از ویژگی های هدیه شما نحوه دادن آن است. هر چه هدیه منحصربفردتر باشد، بهتر است. به جای خرید وسایل آماده و مونتاژ شده، سعی کنید چیزی به خاطرات، سرگرمی ها، روزهای با هم بودن و هدایای خود اضافه کنید. به این ترتیب می توانید هدایایی متفاوتی داشته باشید که ساده و یادآور روزهای شیرین کنار هم هستند.

منبع: Artifactuprising

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا