لوازم خانگی

اسکراب چیست و چگونه باید آن را انجام داد؟


برای اینکه پوست خاصیت ارتجاعی و خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند، لازم است سلول های مرده از لایه رویی برداشته شود و سلول های جدید و تازه روی سطح پوست باقی بماند. در این زمان پوست روشن و شفاف دیده می شود و سلامت خود را نشان می دهد. یکی از بهترین راه ها برای لایه برداری پوست استفاده از لوسیون ها و رنگ های بدن است. شاید از خود بپرسید که اسکراب چیست؟ معمولاً یک اسکراب لایه بردار و ترکیبی از مواد مختلف با دانه ها یا دانه هایی است که بافت را مات تر می کند تا بتوانید به راحتی آلودگی ها را از روی پوست پاک کنید. البته اگر کلیه ها بزرگ باشند باعث عفونت چشم و آسیب به پوست می شوند. مانند آب سفید که در قدیم برای از بین بردن پوست بدن هنگام استحمام استفاده می شد.

با استفاده از اسکراب پوست را از بین ببرید

اسکراب صورت

سلول های مرده پوست، چربی طبیعی بدن، استفاده از لوازم آرایشی و گرد و غبار و آلودگی های ناشی از باد می توانند سلول های پوست شما را مسدود کنند. از طریق لایه برداری می توانید تمام این آلودگی ها را از بین ببرید و پوست خود را روشن تر و درخشان تر کنید و احساس تمیزی کنید. پوست ما در چرخه ای از نوسازی مداوم سلولی است، سلول های جدید ساخته می شوند و سلول های قدیمی جایگزین می شوند. با استفاده از لایه برداری، فرآیند جایگزینی سلول با تمیز کردن لایه رویی پوست با سلول های مرده و نمایان شدن پوست جدید زیر آن بهتر می شود. با لایه برداری پوست، ویروس و بقایای سلول های مرده از بین رفته و سلول های جدید آزاد می شوند. در نتیجه مرطوب کننده روی پوست بهتر است. اسکراب ها محصولاتی هستند که در اشکال مختلف تولید می شوند. این محصولات می توانند به صورت ژل یا کرم حاوی همان دانه ها یا اسکراب باشند یا می توانند قوی تر و سفت تر باشند. تنوع این محصولات در دسته لوازم آرایشی به قدری زیاد است که نمی توان آنها را به درستی طبقه بندی کرد.

خرید انواع کرم ها و اسکراب های لایه بردار در ای بی سی مگ

بنابراین به طور کلی فواید ماساژ برای بدن و صورت را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • با از بین بردن سلول های مرده و ظاهر شدن سلول های جدید، پوست را شاداب می کند.
  • پوست را جوان تر نشان می دهد.
  • بهتر است پوست را مرطوب کنید.
  • محصولات کرم پوست موثرتر هستند.

اسکراب لایه بردار

خیلی ها فکر می کنند که یک اسکراب خوب فقط برای پوست صورت است و به غیر از اسکراب، بدن نیازی به لایه برداری ندارد. باید بدانید که اصلا اینطور نیست زیرا در تمام قسمت های بدن جایگزینی سلول ها وجود دارد که نیاز به لایه برداری را ایجاد می کند. بلند کردن بدن در حین حمام نیز به دلیل بافت و نرمی فیبر نوعی لایه برداری است. استفاده از سفید کننده یک چیز قدیمی است. برای تغذیه و تسکین پوست به سراغ رنگ بدن و رنگ پا بروید.

محصولات برخی از شرکت ها که اسکراب نامیده می شوند، برای محیط زیست مضر هستند، زیرا پس از شستشو، مواد شیمیایی را در آب وارد می کنند. این هم دلیل دیگری برای استفاده از لوسیون بدن است. یکی از نکاتی که در استفاده از اسکراب باید به آن توجه کنید این است که به پوست خود فشار زیادی وارد نکنید. مواد باید به گونه ای باشد که بدون آسیب رساندن به پوست کار کند و نیاز به انرژی زیادی داشته باشد. روی پیشانی، بینی و چانه که منافذ بازتری دارند، می توانید به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. اگر اسکراب شما تونر هم داشته باشد، برای صورت عالی است.

نکته مهم دیگر این است که به طور کلی از اسکراب ها و لایه بردارها زیاده روی نکنید. بسته به نوع پوست شما، استفاده از اسکراب برای بدن و صورت متفاوت است. اما معمولاً برای پوست های خشک و چرب، اسکراب ها را نباید بیش از یک یا دو بار در هفته انجام داد. زیرا باعث نازک شدن و خارش پوست می شود. پس بهتر است بگوییم مالش روزانه حرام است; شما باید اجازه دهید سلول های جدید جایگزین شوند تا بتوانید از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید! فراموش نکنید که بعد از شستشوی پوست واقعاً به ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده نیاز دارد. استفاده از اسکراب بعد از اپیلاسیون، اپیلاسیون، اصلاح و به طور کلی از بین بردن موهای زائد را فراموش نکنید. در این موارد پوست حساس می شود.

ماساژ بدن

اگر پوست شما حساس و خشک است، بهتر است یک اسکراب طبیعی برای پوست انجام دهید و مطمئن شوید که هیچ گونه مواد شیمیایی مضری برای پوست ایجاد نمی کند. نمک و شکر رایج ترین داروهای خانگی هستند که به راحتی تهیه می شوند. برخی از رایج ترین اسکراب های خانگی شامل عسل، قهوه، روغن زیتون و سایر روغن های ضروری، بلغور جو دوسر و روغن های ضروری است. بنابراین هنگامی که این وسایل از قبل در کابینت ها و کابینت های خانه شما هستند، شروع کنید.

برای نگهداری اسکراب ها می توانید از شیشه های درب دار مانند شیشه مربا، سس و موارد مشابه استفاده کنید. البته فراموش نکنید که خوب شسته و خشک کنید. می توانید اسکراب را برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید تا سالم و سالم بماند.

دانه های قهوه

دانه های قهوه

کافئین موجود در قهوه به جوانسازی پوست کمک می کند. این اسکراب مخصوصا برای افرادی که در ناحیه پوست خود دچار درد شده اند توصیه می شود. ترکیب قهوه و نعناع منحصر به این اسکراب خانگی است و دارای خواص آنتی اکسیدانی است، گردش خون را افزایش می دهد و کم آبی را در چربی ها کاهش می دهد. نصف فنجان دانه قهوه، نصف فنجان نمک طبیعی هیمالیا یا نمک دریا، یک چهارم فنجان روغن نارگیل و دو قطره اسانس نعناع را مخلوط کنید.

شکر را اسکراب کنید

روغن نارگیل خاصیت ضد میکروبی دارد و شکر قهوه ای خاصیت لایه برداری دارد. روغن شیرین آمیگدال حاوی ویتامین E است و پوست را نرم و لطیف می کند. یک و نیم فنجان شکر قهوه ای، یک عدد آب روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و چند گل رز خشک را با هم مخلوط کرده و در یک ظرف شیشه ای تمیز نگهداری کنید.

موز و شکر

لایه بردار پوست

برای تهیه این اسکراب خانگی به یک موز رسیده نیاز دارید که قهوه ای شود. موز یک پاک کننده ملایم است و به کنترل چربی پوست کمک می کند. بنابراین این اسکراب برای پوست های چرب یا مناطقی از بدن که چربی بیشتری تولید می کنند مناسب است. یک موز رسیده، یک قاشق چایخوری شکر گندم کامل یا شکر قهوه ای و یک چهارم قاشق چایخوری وانیل یا روغن ضروری دیگر را با هم مخلوط کنید. برای هل دادن موز می توانید از پیوند استفاده کنید، فقط مراقب باشید که مواد به صورت پوره مخلوط نشوند. می توانید این ترکیب را در حمام روی پوست خود بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید. کمی صبر کنید و بدن خود را بشویید. اگر می خواهید روی صورتتان بمالید، پوره موز را اضافه کنید و مراقب اطراف آن باشید تا چرب نشود. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

شکر وانیلی را اسکراب کنید

نصف روغن نارگیل، نصف فنجان شکر قهوه ای و یک قاشق چایخوری وانیل را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را در حین حمام کردن، ماساژ دادن و اسکراب روی پوست خود بمالید.

اسکراب مرکبات

اسکراب نرم کننده

استفاده از این اسکراب بعد از ورزش های شدید توصیه می شود. نصف فنجان خولان دریایی، نصف فنجان روغن بادام، روغن زیتون یا روغن دیگر را با یک قاشق چایخوری آب و یک آب لیمو (پرتقال، لیمو، گریپ فروت یا پرتقال) ترکیب کنید. این مخلوط را هنگام استحمام روی پوست خود بمالید و از چشمان خود به خوبی مراقبت کنید. سپس بشویید.

نمک دریا و روغن اسطوخودوس

نصف فنجان نمک دریا، یک چهارم روغن بادام شیرین، چند قطره روغن اسطوخودوس و چند گل خشک را با هم مخلوط کنید.

پاک کننده پوست حساس

ماساژ بدن

پوست را با کرم معطر و مغذی پاک می کند. بلغور جو دارای خواص ضد التهابی است و برای پوست های حساس و خشک مناسب است. نصف فنجان بلغور جو دوسر نپخته، نصف شکر قهوه ای، یک چهارم فنجان روغن زیتون و اسانس مورد علاقه خود را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را در جای خشک نگهداری کنید. زمانی که می خواهید از این اسکراب استفاده کنید باید پوست خود را مرطوب کرده و به صورت دورانی روی پوست بمالید. اگر پوست شما بسیار حساس است، شکر اضافه نکنید. همچنین می توانید کمی گل اسطوخودوس خشک شده را نیز به این ترکیب اضافه کنید تا حس نرم تری داشته باشید.

بوته نفت زیتون SY شکر با لیمو

اگر پوست چرب دارید می توانید از این اسکراب استفاده کنید. روغن زیتون موجود در این مخلوط به متعادل شدن پوست یا خشکی پوست کمک می کند و در نتیجه آن را خشک نمی کند. سه چهارم فنجان روغن زیتون، سه فنجان شکر لیمو، آب لیموی تازه و چند قطره اسانس را با هم مخلوط کنید. به عنوان مثال، اسانس رزماری و گریپ فروت برای سفت شدن پوست مفید است. ابتدا روغن و شکر را با هم مخلوط کرده و در دو مرحله آبلیمو و اسانس را اضافه کنید. به دلیل وجود لیمو در این ترکیب به سفید کننده بدن معروف است.

بوته جوش عطر SY چای سبز

خواص چای سبز

چای سبز دارای خواص بسیاری از جمله جوانسازی، کنترل چربی صورت و درمان آکنه است. بنابراین، این ترکیب را می توان به عنوان یک اسکراب خانگی برای پوست های چرب و ضد آکنه گنجانید. یک قاشق چایخوری نمک اپسوم، سه قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قاشق چایخوری برگ چای سبز (یک قاشق چایخوری) را با هم مخلوط کنید و 4 قاشق غذاخوری روغن هسته انگور، روغن زیتون یا روغن نباتی شیرین شده را به آن اضافه کنید. این اسکراب برای از بین بردن جوش های سر سیاه نیز مناسب است.

بالم لب

بالم لب

برای نرم و لطیف شدن پوست لب ها می توانید یک اسکراب لب انجام دهید. کمی روغن زیتون را با کمی شکر کاستر مخلوط کنید و کمی روغن یا کمی وانیل اضافه کنید. مقدار کمی از این خمیر را روی لب ها بمالید و کمی ماساژ دهید. این اسکراب خوراکی است و نیازی به شستشو ندارد. برای تهیه پودر قند می توانید شکر معمولی را در مخلوط کن بریزید تا بافت آن پودری تر شود.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد آرایش صورت بدانید

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا