لوازم خانگی

ترب‌ سفید؛ خواص، کاربردها و هر آنچه باید در مورد آن بدانید


ترب سبزی چلیپایی است که بومی آسیا و اروپا است. انواع ترب کوهی وجود دارد که از نظر شکل، رنگ و طعم متفاوت است. یکی از انواع تربچه که در آشپزی آسیایی و هندی استفاده می شود، برگ سفید آن است که به عنوان یک گیاه دارویی شناخته می شود. اگر می خواهید در مورد ارزش غذایی و فواید و کاربردهای برگ انگور سفید در آشپزی بیشتر بدانید، ای بی سی مگ مگ را دنبال کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد ترب سفید

اسب سفید

برگ سفید یک گونه اسب بومی چین و ژاپن است. این نژاد اسب که امروزه در سراسر جهان کشت می شود کاربردهای زیادی دارد. علاوه بر اینکه بخشی از غذای مورد استفاده انسان است، به عنوان خوراک دام نیز استفاده می شود. روغن نباتی سفید در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. علاوه بر این، برگ انگور سفید به صورت مخلوط توسط کشاورزان استفاده می شود. کاشت به حفظ و بهبود سلامت خاک و افزایش عملکرد محصولات اساسی کمک می کند.

یکی از تربچه ها در فصل زمستان ترب سفید است. تربچه در زمستان کندتر رشد می کند و در بهار بزرگتر از تربچه است. تربچه زمستانه در نیمه دوم تابستان کاشته می شود و در ماه های سردتر برداشت می شود.

این نوع تربچه شکلی صاف دارد و شبیه هویج بزرگ است. برگ های سفید نسبت به سایر غذاها طعم ملایم تری دارند و اگر بخواهیم طعم آن را تعریف کنیم باید بگوییم: کمی شیرین و کمی شیرین.

نوعی اسب سفید

اسب سفید

اگرچه این نوع برگ به ترب سفید معروف است و رنگ سفید بیشتری دارد اما این نوع برگ رنگ متفاوتی دارد. این رنگ ها عبارتند از قرمز، سبز و بنفش. از نظر شکل، برخی از تربچه های سفید مانند تربچه گرد و برخی نیز مانند هویج رشد می کنند. شاید دانستن برخی از گونه های آن جالب باشد.

  • پوره سفید: این نوع تربچه مانند هویج رشد می کند و ارتفاع آن به 41 تا 46 سانتی متر می رسد. میکای سفید دارای بافتی نرم و صاف است.
  • کیوان – براوو: این نوع ترب دارای رنگ زیبایی است. پوست او بنفش و رنگ گوشت او ترکیبی از بنفش و سفید است. طول آن 15 سانتی متر بیشتر نیست و طعم آن کمی شیرین است.
  • آلپ: یکی از کوتاه ترین نژادهای اسب سفید است که طول آن به 13 تا 15 سانتی متر می رسد و بیشتر از آن رشد نمی کند. این نوع اسب سفید اغلب برای تهیه کیمچی استفاده می شود. کیمچی نوعی غذا است که با سبزیجات و به روش تخمیر تهیه می شود. ترب سفید آلپاین طعم شیرین تری نسبت به ترب سفید با کیفیت بالاتر دارد و برای کسانی که دوست دارند کیمچی درست کنند انتخاب محبوبی است.
  • اسیر: پوست آن سبز و گوشت آن صورتی مایل به صورتی است. هندوانه سفید مانند تربچه گرد رشد می کند و کمی شیرین و تند است.
  • مینوویز ژاپنی: این یکی از بلندترین نژادهای اسب سفید است که به 61 سانتی متر می رسد. پوست و گوشت این نوع اسب سفید کاملاً سفید، از نظر ظاهری بسیار سرد و طعم شیرین است.
  • شونکیو: این نوع برگ دارای پوست قرمز و گوشت سفید است و طول آن به 10 تا 12 سانتی متر می رسد. شونکیو طعمی تلخ و کمی شیرین دارد و دمبرگ ها صورتی است. Shunkyu اغلب به خاطر این دو ویژگی شناخته می شود.

ارزش غذایی

این برگ کالری بسیار کمی دارد اما حاوی مواد مغذی زیادی است. ارزش خوراک اسب سفید با طول 18 سانتی متر و وزن 338 گرم شامل موارد زیر است:

  • کالری: 61
  • کربوهیدرات: 14 گرم NY
  • پروتئین: 2 گرم
  • فیبر: 5 گرم
  • ویتامین سی): 124 درصد تقاضای روزانه
  • اسید فولیک یا ویتامین (B9): 24 درصد نیاز روزانه
  • کلسیم: 9 درصد نیاز روزانه
  • منیزیم: 14 درصد نیاز روزانه
  • پتاسیم: 22 درصد نیاز روزانه
  • مس: 19 درصد نیاز روزانه

همانطور که از این لیست می بینید، این نوع ترب منبع غنی از مواد مغذی مختلف مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و مس است و سرشار از ویتامین C و ویتامین B9 است.

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که برای سلامتی ضروری است. این ویتامین در بسیاری از عملکردهای بدن مانند عملکرد سیستم ایمنی و رشد و ترمیم سلول ها نقش مهمی دارد. علاوه بر این، ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

اسب سفید همچنین سرشار از اسید فولیک یا ویتامین B9 است که به رشد سلولی، تولید گلبول های قرمز و سنتز DNA کمک می کند. خوردن رژیم غذایی سرشار از اسید فولیک در دوران بارداری بسیار مهم است زیرا این ماده غذایی نقش مهمی در رشد جنین دارد.

اسب سفید برای سلامتی مفید است

اسب سفید

از آنجایی که این نوع غذا منبع بسیار خوبی از مواد مغذی است، خوردن آن می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. خوردن کلم سفید اثرات مثبت زیادی دارد که به حفظ و بهبود سلامتی کمک می کند.

1. سرشار از ترکیبی از گیاهان محافظ

این نوع ترب دارای طیف گسترده ای از گیاهان است که می تواند در بهبود سلامت و پیشگیری از برخی بیماری ها موثر باشد.

برخی از مطالعات نشان می دهد که عصاره ترب حاوی مواد شیمیایی خاصی مانند پلی فنول ها است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. پلی فنول های موجود در ترب، اسید فرولیک و کوئرستین است که هر دو خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی دارند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

علاوه بر این، سبزیجات چلیپایی مانند ترب حاوی یک ترکیب فعال زیستی به نام گلوکوزینولات هستند که به ایزوتیوسیانات تجزیه می شود. برخی مطالعات نشان می دهد که این ترکیب ممکن است در پیشگیری از سرطان موثر باشد. البته بخشی از این تحقیقات روی حیوانات انجام شده است.

همچنین مطالعات آماری نشان می دهد که مصرف منظم سبزیجات چلیپایی مانند ترب می تواند از برخی سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ و سرطان ریه پیشگیری کند.

. به کاهش وزن کمک می کند

خوردن غذاهای کم کالری و پرفیبر مانند ترب به حفظ وزن خوب کمک می کند و در کاهش وزن موثر است.

انگور سفید یک سبزی بدون گندم است، به این معنی که کربوهیدرات کمی دارد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف سبزیجات بدون نشاسته می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. به عنوان مثال، مطالعه ای بر روی 1197 نفر نشان داد افرادی که سبزیجات بدون نشاسته بیشتری مصرف می کردند، چربی کمتر و سطح انسولین کمتری داشتند. انسولین هورمونی است که در ذخیره سازی چربی نقش دارد.

علاوه بر این، برگ ها سرشار از فیبر هستند و این ماده مغذی هضم را در دستگاه گوارش کند می کند و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. کاهش احساس گرسنگی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

3. پیشگیری از بیماری مزمن

ترب سبزی مغذی است که سرشار از ترکیبی از گیاهان مفید، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. این مواد مغذی با هم می توانند به پیشگیری از بیماری کمک کنند. در حالی که گنجاندن انواع سبزیجات در رژیم غذایی به بهبود سلامت شما کمک می کند، خوردن انواع سبزیجات چلیپایی مانند ترب از بدن شما در برابر انواع عفونت ها محافظت می کند.

خوردن سبزیجات چلیپایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان های خاص، دیابت و بیماری های عصبی را کاهش می دهد. همچنین، مطالعه آمار نشان می دهد که مصرف منظم سبزیجات چلیپایی مانند ترب به افراد کمک می کند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند.

کاربرد ترب سفید در پخت و پز

اسب سفید

این نوع ترب را می توانید به صورت خام، ترشی یا پخته مصرف کنید. اگرچه ترب یکی از مهم ترین مواد مغذی مورد استفاده در غذاهای آسیایی است، اما امروزه در سراسر جهان و در تهیه غذاهای مختلف از آن استفاده می شود. اگر علاقه مند به گنجاندن اسب سفید در رژیم غذایی خود هستید، می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

  • کلم خام را در یک برش خنک و مغذی در سالاد خرد کنید.
  • تفت دادن کلم در روغن داغ طعم آن را بهتر می کند.
  • برگ ها را مکعبی خرد کنید و با آن کیمچی درست کنید. کیمچی یک غذای سنتی کره ای است.
  • از تربچه به جای هویج در سوپ و خورش استفاده کنید.
  • برگ ها را جدا کرده و روی آن روغن زیتون، نمک و فلفل بپاشید و به عنوان یک وعده غذایی کم کالری همراه با غذای اصلی سرو کنید.
  • هویج و سیب زمینی را مکعبی خرد کرده و در فر بپزید.
  • میان وعده های سالم سرو کنید؛ اسب سفید برش خورده با سبزیجات دیگر و با دیپ خوشمزه.
  • برگ های سفید را به صورت خمیر خرد کرده و با سس بادام زمینی خانگی مخلوط کنید.
  • از آنجایی که ترب سفید بافت ظریفی دارد، می توانید از آن برای تهیه اسپرینگ رول استفاده کنید. اسپرینگ یک رول غذای محبوب در شرق و جنوب شرق آسیا است و انواع زیادی دارد.

البته علاوه بر ریشه، از برگ سبز این برگ نیز می توان استفاده کرد. می توانید برگ های بو داده را بخورید یا به سوپ اضافه کنید. می توانید کدو سفید را هم امتحان کنید. از این جوانه ها در انواع سالادها و غذاهای آسیایی مانند سوشی استفاده می شود. این جوانه های کوچک دارای خواص دارویی هستند و تحقیقات اثرات آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی آنها را تایید می کند.

ممکن است با جوانه های خاصی مانند جوانه کلم بروکلی و جوانه یونجه آشنا باشید و قبلاً آنها را امتحان کرده باشید، اما امتحان جوانه های سفید می تواند یک تجربه سرگرم کننده باشد.

نتیجه

اسب سفید

ترب سفید یک سبزی مغذی و کم کالری است که به حفظ و بهبود سلامت کمک می کند. خوردن اسب های سفید به شما کمک می کند تا به وزن مطلوب خود برسید و بدن شما را در برابر عفونت ها محافظت می کند. خوردن این گیاه مغذی خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و برخی سرطان ها را کاهش می دهد.

این نوع کلم علاوه بر فواید فراوانی که برای سلامتی دارد، یکی از پرمصرف ترین سبزیجات در آشپزی نیز می باشد. می توانید اسب سفید را به صورت خام و برشته خورده و به غذاها و سالادهای مختلف اضافه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

منبع: Healthline

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا