لوازم خانگی

انواع چاقوی آشپزخانه و کاربردهای آن‌ها


بسیاری از کارهای برش در آشپزخانه با یک چاقوی خوب به راحتی قابل انجام است. گفته شده است که تیغه شمشیر با طراحی خاص می تواند برش را آسان تر و دقیق تر کند. یک چاقوی خوب شما را تشویق می کند تا غذا را خلاقانه تر تهیه کنید. هدف از این مقاله معرفی پرطرفدارترین چاقوهای آشپزخانه و کاربردهای آنهاست. شما یاد خواهید گرفت که چه نوع چاقوهایی باید در کیف چاقوی خود داشته باشید.

احتمالاً انواع مختلفی از چاقوهای آشپزخانه وجود دارد که برخی قابل استفاده هستند و برخی برای هدف خاصی طراحی شده اند. چاقوهای موجود در این مقاله از پرطرفدارترین چاقوها برای پخت و پز و سرو روزانه هستند. اینها تنها تعدادی از بسیاری از نرم افزارهای اشتراک گذاری با هدف تنظیم هستند که می توانید استفاده کنید.

1. چاقوی آشپز

چاقوی سرآشپز یکی از محبوب ترین انواع چاقوهای آشپزخانه است

این یکی از مهم ترین چاقوهای آشپزخانه در آشپزخانه شماست. چاقوی سرآشپز معمولا زبانه ای پهن دارد که به سمت بالا به سمت یک نقطه شیب دار اشاره می کند که به آن اجازه می دهد به جلو و جلو حرکت کند و سریع بچرخد. طول این چاقو می تواند 15 تا 30 سانتی متر باشد. اندازه این چاقو معمولا با توجه به سایز سرآشپز انتخاب می شود.

برای افزایش کارایی و ماندگاری این نوع چاقوها در آشپزخانه اغلب نوک زبانه داخل دسته قرار می گیرد و تمام طول و عرض را می پوشاند. چاقوی سرآشپز را می توان برای تمام کارهای برش در آشپزخانه، از خرد کردن مرغ تا خرد کردن هویج استفاده کرد. به همین دلیل است که چاقو برای چاقوهای آشپزخانه بسیار ضروری است.

. من یک چاقو دارم

چاقوی سانتوکو یکی از انواع چاقوی آشپزخانه است

چاقوی سانتوکو یک نسخه ژاپنی از چاقوی سرآشپز به سبک غربی است. کمی کوتاه و نازک است و برخی از سرآشپزها از آن به جای چاقوی سرآشپز استفاده می کنند، مخصوصا برای کسانی که شعله سبک تر را ترجیح می دهند. سانتوکو به معنای “سه فضیلت” است که شامل استفاده از بریدن، کتک زدن و شلاق زدن است. این چاقو شگفت انگیز است و تقریباً هر کاری را که یک چاقوی ساده می تواند انجام دهد، انجام می دهد. به دلیل زبان نرمی که دارد روی تخته نمی چرخد ​​و انتخاب خوبی برای برش سبزی است.

سانتوکو گاهی اوقات با لبه های توخالی ساخته می شود. گودی روی نوک زبان باعث می شود که گوشت، ماهی و سایر مواد نرم و سفت بدون چسبیدن به آن برش داده یا خرد شوند و سرعت و دقت برش را کاهش دهند.

3. چاقوی کار

چاقوی کاربردی یکی از انواع چاقوهای آشپزخانه است

طول این چاقو بین 10 تا 17 سانتی متر است و اغلب برای بریدن وسایلی که برای چاقوی سرآشپز خیلی کوچک هستند استفاده می شود. برای برش دادن یا برش دادن قطعات بزرگ ایده‌آل نیست، اما زبان باریک و نوک کوچک آن به آن اجازه می‌دهد چیزهایی مانند برش‌ها یا فیله‌های نازک‌تر درست کند که بهتر از چاقوی سرآشپز هستند.

4. قیچی آشپزخانه

قیچی آشپزخانه ابزاری برای برش مواد غذایی است

اگرچه در دسته چاقوی آشپزخانه فنی نیست، اما می توان از قیچی به جای چاقو استفاده کرد. قیچی آشپزخانه قیچی با زبانه های ضخیم و محکم برای بریدن انواع غذاها است. این ابزار برای آسیاب کردن سبزیجات، هل دادن مرغ، بریدن میگو و بسیاری از کارهای دیگر مفید است. برای بسیاری از آشپزهای خانه، از قیچی آشپزخانه برای برش پیتزا استفاده می شود. زبان این قیچی ها معمولاً نازک و نرم است.

5. چاقوی استخوانی

چاقوی استخوانی یکی از رایج ترین انواع چاقوهای آشپزخانه است

چاقوی استخوانی همانطور که از نامش پیداست برای جدا کردن گوشت و ماهی از استخوان استفاده می شود. طول چاقوی استخوانی معمولا بین 8 تا 20 سانتی متر است، عرض زبان کمی متفاوت است. تیغه این چاقو دارای سه نوع انعطاف پذیری (که برای جداسازی ماهی و مرغ مناسب است)، نیمه سفت و سفت است.

6. چاقوی نان

چاقوی نان یکی از پرطرفدارترین انواع چاقوهای آشپزخانه است

از چاقوی نان برای بریدن نان، کیک و گاهی اوقات گوشت، مرغ و غذاهای دریایی استفاده می شود. این چاقو به گونه ای طراحی شده است که به شما امکان می دهد نان را بدون فشار دادن یا له کردن آن برش دهید. چاقوهای نان برای بریدن تکه های بزرگ غذا نیز طراحی شده اند و می توانند بین 17 تا 25 سانتی متر طول داشته باشند. زبانش باریک و صاف و همیشه دندانه دارد و بالای آن دندانهای درشت دارد.

7. زحل

چاقو یکی از محبوب ترین انواع چاقوهای آشپزخانه است

چاقو معمولا یکی از بزرگترین و سنگین ترین چاقوهای آشپزخانه است. این چاقو دارای تیغه ای بزرگ، سنگین و پهن است و این شکل به شما این امکان را می دهد که به راحتی استخوان، گوشت و مواد سفت و ضخیم مانند کدو را برش دهید. این چاقو همچنین برای برش دادن و برش دادن گوشت، مرغ، ماهی و سیر با زبان پهن و سنگینش خوب است.

8. یک چاقوی با لبه کوتاه

چاقوی کوتاه یکی از محبوب ترین انواع چاقوهای آشپزخانه است

اگر عاشق ساختن تزیینات نرم برای غذا و نوشیدنی خود هستید، این چاقو یکی از لوازم ضروری برای شماست. یکی دیگر از چاقوهای آشپزخانه، چاقوی کوتاه است که معمولاً دارای تیغه ای باریک بین 7 تا 10 سانتی متر با نوک تیز است. شما می توانید از این چاقو برای بریدن و حذف میوه ها و سبزیجات و قطع چربی اضافی با مراقبت مناسب استفاده کنید. همچنین برای نزدیک کردن میگو یا خرد کردن آنها استفاده می شود.

9. چاقوی استیک

چاقوهای استیک یکی از پرطرفدارترین انواع چاقوهای آشپزخانه هستند

به این چاقو چاقوی رومیزی نیز می گویند. چاقوی چوبی یک چاقوی کوچک است که برای بریدن غذاهای پخته استفاده می شود. آنها برای برش استیک، مرغ و ماهی عالی هستند. تیغه تیغه ممکن است دارای لبه های دندانه دار، نیمه دندانه دار یا غیر دندانه دار باشد. یک چاقوی چوبی دندانه دار برای مدت طولانی بدون تیز کردن تیز می ماند. چاقوی بدون دندان کندتر است، اما راحت تر تیز می شود.

10. Antsy Bochu

چاقوی ناکیری بوچو یکی از انواع چاقوهای آشپزخانه است

چاقوی ناکیری بوچو یک چاقوی ژاپنی است که اغلب برای برش سبزیجات استفاده می شود. این چاقو دارای تیغه ای نازک، پهن و نوک مربعی است. این چاقو که برای برش سبزیجات طراحی شده است، دارای تیغه ای مستقیم و بلند است که به شما امکان می دهد به راحتی سبزیجات بلند (مانند بادمجان یا هویج) را از وسط نصف کنید. این چاقویی است که باید هنگام تهیه برش های نازک خیار، گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی از آن استفاده کنید.

. چاقوی فیله

چاقوی فیله یکی از پرطرفدارترین انواع چاقوی آشپزخانه است

این چاقو شبیه چاقوی استخوانی است. با این حال، تفاوت جزئی بین این دو وجود دارد. از آنجایی که چاقوهای استخوانی برای جدا کردن گوشت از استخوان طراحی شده اند، باید زبان ضخیم تر و مقاومت بهتری در برابر زور داشته باشند. در همین حال، چاقوی فیله برای برش ماهی های لاغر طراحی شده است. در نتیجه زبان آنها باریک تر، بلندتر و نرم تر می شود. تفاوت بین این دو چاقو به قدری کم است که در بیشتر موارد می توان دو چاقو را به طور متناوب تغییر داد. گاهی اوقات چاقوها این دو را با هم ترکیب می کنند تا یک چاقوی فیله درست کنند. هر یک از این دو برای یک وعده غذایی معمولی در خانه کافی است.

. چاقوهای گوشت

چاقوی کاتر یکی از انواع چاقوهای آشپزخانه است

چاقوی برش زبانه باریکی دارد و برای کارهایی مانند برش بوقلمون طراحی شده است. زبان آن نسبت به سایر چاقوها مقاومت کمتری برای بریدن گوشت دارد و در نتیجه برش های نازک و یکنواختی ایجاد می کند.

13. چاقوی مخلوط کن

چاقوی مخلوط کن یکی از محبوب ترین انواع چاقوهای آشپزخانه است

این چاقو دارای زبانه و دسته خمیده و متمایز در قسمت بالایی است که چرخش و حرکت آن را آسان می کند. از این چاقو برای بریدن غذا به قطعات کوچکتر و تهیه ادویه برای سس، سالاد، سوپ و سایر غذاها استفاده می شود. همچنین برای بریدن تکه های جدید غذا مفید است. این ابزار حتی برای برش پیتزا در خانه نیز عالی است.

. یک چاقوی تیز

هر چاقوی خوبی نیاز به یک چاقوی تیز خوب دارد

هر کیسه چاقوی خوب به یک تیز کننده خوب نیاز دارد که انواع مختلفی دارد. وقتی چاقو کند باشد هم بی اثر و هم خطرناک است. وقتی چاقو کاغذ را نمی برد یعنی غذای شما تیز نیست. در عوض، شما را مجبور به اعمال فشار بیشتر می کند و در عین حال توانایی شما را برای کنترل چاقو افزایش می دهد. با این کار انگشتان شما قطع می شود نه غذا.

به جای استفاده از یک چاقوی تیز، می توانید از یک سنگ نورد استفاده کنید که به اندازه یک آجر فلزی است. لبه زبان او را در گوشه ای نگه دارید و سنگ را بالا و پایین بکشید تا چاقو بالا بیاید. چاقو تیزکن های دستی مختلفی نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای تیز کردن چاقوها استفاده کنید. چاقو تیزکن برقی نیز یک گزینه است، اگرچه نوع دستی آن بهتر است.

در پایان

در این مقاله با انواع چاقوهای آشپزخانه و کاربردهای آن آشنا خواهید شد. کدام یک از این چاقوها را در آشپزخانه خود دارید؟ آیا چاقوهای سرآشپز یا سانتوکو را برای مشاغل عمومی دوست دارید؟ یا همیشه از چاقوی نرم برای بریدن چیزی استفاده می کنید؟

منبع: Healthkitchen101، The Manual، jessica gavin

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا