لوازم خانگی

22 نکته‌ی کلیدی برای ترمیم و آب‌رسانی به مو پس از دکلره کردن


فرقی نمی کند که می خواهید موهای خود را در خانه رنگ کنید یا به آرایشگاه بروید. با این حال، در بیشتر موارد، حذف موهای زائد نیاز به دکلره دارد. دلیل استفاده از دکلره این است که این روش ساده ترین و سریع ترین راه برای از بین بردن رنگدانه از مو است، اما تغییر رنگ مو نیز تاثیر دارد. دکلره یک مهاجم قدرتمند است که پروتئین ها را برای از بین بردن رنگ مو از بین می برد. پس از استفاده و دکلره موهای شما روشن تر و نرم تر می شود. موهای شکسته، خشک و شکننده از عوارض احتمالی پس از دکلره هستند. در ادامه این مطلب با مجله دیجی استایل همراه باشید تا نکاتی در مورد مراقبت و آبرسانی مو بعد از دکلره را بیاموزیم.

نکاتی برای خشک کردن و خشک کردن مو

موها را مرطوب کنید

دلیل اصلی خشک شدن و شکننده شدن موهای دکلره شده به دلیل به هم خوردن کوتیکول (بخشی از مو که حاوی رطوبت است) است. در حالی که کوتیکول‌های مو هنوز در حال رشد هستند، می‌توانید از محصولات دیگری برای بازگشت به حالت اولیه، درخشش و درخشندگی موهای خود استفاده کنید.

1. روغن زیتون

چند روغن زیتون می تواند به موهای شما جان تازه ای بدهد! فقط چند قطره روغن زیتون را با انگشتان خود به نوک و تارهای موی خود بمالید.

. روغن نارگیل

روغن نارگیل به رشد موهای شما کمک می کند و از ریزش مو و ریزش پروتئین جلوگیری می کند. برای استفاده از آن، روغن نارگیل را روی کف دست خود بمالید تا گرم بماند. آن را روی نواحی خشک، موخوره و موها بمالید.

3. روغن آرگان

روغن های اندام غنی از آنتی اکسیدان هایی هستند که به محافظت از مو در برابر آسیب کمک می کنند. می توانید قبل یا بعد از حالت دادن به موهای خود از چند قطره روغن آرگان استفاده کنید. روغن آرگان به موهای شما رطوبت و درخشندگی می دهد.

4. روغن آمیگدال

روغن بادام حاوی مقدار زیادی پروتئین و ویتامین E است که موهای شما را تقویت و تقویت می کند. روغن بادام نیز شکاف های موجود در پوست سر شما را پر می کند. استفاده از دکلره و وجود آن در فولیکول های مو باعث شکستگی آنها می شود. هر روز قبل از بیرون رفتن، می توانید چند قطره روغن بادام را روی موهای خود بمالید یا از آن به عنوان یکی از روغن های داخل پوست سر استفاده کنید.

5. از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

موهای شما پس از دکلره به راحتی در معرض حرارت موادی مانند اتو و سشوار و همچنین نور خورشید قرار می گیرد. پس بهتر است موهای خود را در برابر نور خورشید محافظت کنید. برای این کار می توانید از اسپری های محافظ مو با SPF استفاده کنید.

6. از آب برنج خرد شده استفاده کنید

شاید عجیب به نظر برسد، اما شستن موها با آب برنج جوشانده به تقویت مو کمک می کند. آب برنج حاوی اینوزیتول است که به ترمیم مو کمک می کند. پس از تفت دادن و آبکش کردن برنج، آب آن را در ظرفی بریزید و بگذارید یک شب در یخچال بماند و موها را با حوله بشویید. اگر آسیب زیادی به موهای شما وارد شده است، می توانید هر روز این کار را انجام دهید.

7. نرم کننده ها را فراموش نکنید

محصولات نرم کننده را می توان در هر فروشگاه لوازم آرایشی یافت. نرم کننده ها به بازسازی موهای شما پس از دکلره کمک می کنند. آنها موهای شما را نرم می کنند تا بتوانید راحت تر موهای خود را شانه کنید. برخی از نرم کننده ها غلیظ هستند و می توان از آنها در حمام استفاده کرد. نوع دیگر نرم کننده اسپری است و می توانید قبل از خروج از خانه آن را به موهای خود بزنید. هنگام استفاده از نرم کننده ها، دستورالعمل های آنها را به دقت دنبال کنید و به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مرطوب کننده ها و کراتین هستند.

8. از موهایی که نیاز به حرارت زیاد دارند اجتناب کنید

پس از شانه کردن، موهای شما بسیار خشک است و به راحتی در معرض حرارت ابزارهایی مانند سشوار و اتو قرار می گیرد. پس بهتر است تعداد صاف کردن یا پیچاندن را کاهش دهید و حداقل یک یا دو بار در هفته این کار را انجام دهید. همچنین قبل از استفاده از سشوار، اتو و اتو مو، حتما سعی کنید از روغن هایی مانند روغن آرگان استفاده کنید تا از آسیب آن جلوگیری کنید.

9. مراقب کلر باشید

بعد از اینکه موهایتان را شانه کردید، تارهای مو نرم و خشک می شوند. کلر می تواند این مشکل را تشدید کند و ریزش موی شما را کاهش دهد. کلر همچنین رنگ موهای شما را تغییر می دهد و می تواند آنها را سبز یا نارنجی کند. برای جلوگیری از این امر، قبل از ورود به استخر یا چشمه، موهای خود را با آب کلر در تماس با موهایتان، کمی با آب سرد بشویید. پس از اینکه موهایتان در معرض کلر قرار گرفتند همین کار را انجام دهید. اگر به استخر می روید، بهتر است از کلاه شنا استفاده کنید.

10. از یک برس مرطوب برای شانه زدن موهای خود استفاده کنید

موهای دکلره شده به راحتی پیچ خورده و درهم می شوند. برای جلوگیری از این امر، از یک شانه با یک مسواک پهن یا یک برس مرطوب با یک مسواک نرم استفاده کنید.

. کمتر از شامپو استفاده کنید

وقتی موهای خود را دکلره می کنید، روغن های طبیعی موجود در فولیکول های مو را از بین می برید. در فرآیند بازسازی فولیکول های مو، بهتر است تعداد استفاده از شامپو یک یا دو بار در هفته کاهش یابد. به خصوص اگر شامپوی شما حاوی سولفات باشد.

. حمام آب گرم نگیرید

بخار آب داغ باعث باز شدن و پاره شدن فولیکول های مو می شود. در نتیجه باعث آسیب بیشتر به موهای آسیب دیده شما می شود. برای شستن موهایتان مراقب باشید دمای آب را متعادل و خنک نگه دارید.

13. موهای خود را به طور منظم کوتاه کنید

کوتاه کردن منظم ساقه مو روحی تازه به موهای شما می دهد و به ترمیم آن کمک می کند. قوانین کلی برای انجام این کار وجود دارد: یک هفته پس از رنگ کردن موهای خود، آن را کمی کوتاه کنید. این کار را اغلب هر هشت تا ده هفته تکرار کنید. این کار از موخوره جلوگیری می کند و فولیکول های مو را تقویت می کند.

. از ماسک صورت استفاده کنید

ماسک های نرم کننده مانند آووکادو، عسل و سفیده تخم مرغ می توانند به افزایش نرمی و استحکام موهای شما کمک کنند. آنها همچنین فولیکول های موی شما را با مقدار زیادی مواد مغذی تغذیه می کنند. سعی کنید حداقل دو بار در هفته از ماسک صورت استفاده کنید.

. از شامپوها و نرم کننده های حاوی سولفات استفاده نکنید

سولفات چربی و رطوبت را به طور طبیعی از موهای شما پاک می کند و باعث خشکی، خارش و ریزش مو می شود. همچنین باید بدانید که شامپوهای حاوی سولفات می توانند باعث از بین رفتن رنگ موهای شما شوند که هزینه و زمان زیادی را برای شما به همراه داشته است. برخی از شامپوهای بدون سولفات حاوی ترکیباتی مانند روی، کافئین، کراتین و که به تقویت موهای شما کمک می کند.

نکاتی برای ترمیم موهای آسیب دیده

موهای رنگ شده

اگر دکلره و رنگ کردن مو آسیب زیادی به موهای شما وارد می کند، باید راه های دیگری را برای ترمیم آن امتحان کنید و کاری غیر از درمان های خانگی انجام دهید.

درمان ریزش مو

اگر دکلره باعث ریزش موهای شما می شود، بهتر است برخی از روش های زیر را برای رشد مجدد آن امتحان کنید.

. ماساژ پوست سر

ماساژ روی پوست سر جریان خون را در پوست سر افزایش می دهد و می تواند به رشد مو کمک کند. سعی کنید هر بار که موهای خود را می شویید کمی پوست سر خود را ماساژ دهید و بیشتر روی شقیقه ها و پشت خود تمرکز کنید.

. روغن رزماری

تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن رزماری می تواند به رشد و استحکام مو کمک کند. با استفاده از آن می توانید روغن رزماری را با روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس پوست سر را با این مخلوط بمالید.

18. آب میوه

برخی تحقیقات نشان می دهد که آب میوه تاثیر بسزایی در رشد مو دارد. برای این کار چند عدد پیاز را مخلوط کرده و خرد کنید تا آب آن جدا شود. روی پوست سر بمالید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی پوست سر بماند. سپس خوب بشویید و بعد از شستشو استفاده کنید.

درمان مشکلات پوست سر

دکلره می تواند پوست سر را تحریک کرده و باعث خشکی، قرمزی و اسهال آن شود.

19. روغن زیتون

روغن نعناع می تواند جریان خون را در پوست سر افزایش دهد و به نرم شدن پوست سر کمک کند. روغن نعناع دارای خواص ضد التهابی است که از التهاب و التهاب پوست سر و پوست سر جلوگیری می کند.

20. آلوورا

آلوئه ورا یکی از کمک کننده ها در درمان پوست سر آسیب دیده و ملتهب است. آلوئه ورا نیز پوست سر شما را تسکین می دهد.

درمان ریزش مو

اگر همیشه بعد از دکلره موهای خود را کوتاه می کنید، از روش های زیر استفاده کنید:

. از اکستنشن مو استفاده نکنید

موهایی مانند دم سفت فشار زیادی به ریشه موهای شما وارد می کند و آن را شکننده تر می کند. بنابراین هر زمان که می توانید موهای خود را باز بگذارید.

. در صورت امکان باید موهای خود را در فضای باز خشک کنید

استفاده از سشوار یا حوله برای خشک کردن آن می تواند به کوتیکول مو آسیب برساند. اگر نمی توانید اجازه دهید آنها در فضای باز خشک شوند، سعی کنید حرارت را با سشوار کم کنید و موهای خود را به خوبی خشک کنید.

هر چند وقت یک بار باید کلر را حذف کنید؟

رنگ مو

برس زدن منظم موهایتان فقط به موهایتان آسیب می رساند. پس بهتر است این کار را بیش از دو ماه یک بار انجام ندهید. آکادمی متخصصان پوست آمریکا توصیه می کند که هر شستشو باید به مدت 8 تا 10 هفته سفید شود. همچنین دقت کنید که وقتی می خواهید دوباره موهایتان را دکلره کنید، این ماده را فقط به قسمت تازه کاشته شده بمالید و تمام موهایتان را دوباره رنگ نکنید. این به موهای شما آسیب زیادی می رساند.

اخرین حرف

اگر به موهای خود اهمیت می دهید، دکلره کردن تصمیم سختی برای شما خواهد بود. دکلره آسیب زیادی به موهای شما وارد می کند و عوارض زیادی دارد. بعد از برس زدن موهایتان، مدت زیادی طول می کشد تا موهایتان استحکام و نرمی پیدا کند. بنابراین باید صبور باشید و مراقب مراقبت و بهداشت روزانه مو باشید. اگر موهای شما بعد از چهار یا شش هفته دوباره شروع به فرم گرفتن نکردند، بهتر است از یک متخصص یا آرایشگر کمک بگیرید.

منابع: Healthline، Allure، Theeverygirl

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا