لوازم خانگی

17 روش خلاقانه برای پر کردن گوشه‌های خالی خانه


چه در یک خانه کوچک زندگی کنید و چه در یک خانه ویلایی بزرگ، ممکن است گوشه ای بیابید که هیچ چیز در خانه شما نباشد. جایی که ابزار و اثاثیه را نمی توان در آن قرار داد و از طرفی اگر خالی و بدون استفاده بماند ظاهری نامناسب خواهد داشت. اگر چنین فضایی در خانه خود دارید، باید بدانید که راه ها و ترفندهای خلاقانه مختلفی برای پرکردن این قسمت از خانه وجود دارد. در ادامه این مطلب از ای بی سی مگ مگ 17 روش ساده و زیبا برای پرکردن زوایای خالی خانه را به شما می گوییم.

1. فضا را با گیاهان پر کنید

اگر در نزدیکی یک پنجره بزرگ در خانه شما گوشه ای زشت و خالی وجود دارد، از گیاهان برای پر کردن آن استفاده کنید. انواع گیاهان را در ارتفاعات مختلف قرار دهید، از گیاهان آویزان بزرگ گرفته تا پیچک و کاکتوس های آویزان. از گلدان های متناسب با شکل دکورتان استفاده کنید و آنها را روی زیرسیگاری قرار دهید تا فضایی زیبا ایجاد کنید.

حتی نمی توانید از چندین گیاه استفاده کنید و یک گیاه بلند را با یک گلدان زیبا قرار دهید و گوشه و کنار خانه خود را زیباتر کنید.

. یک گوشه زیبا ایجاد کنید

با آویزان کردن آثار هنری در هر دو دیوار، ظاهری شبیه گالری در گوشه کوچکی از فضای خود ایجاد کنید. تخته ها را در هر تعداد و ارتفاعی که می خواهید قرار دهید، اما دقت کنید که تعداد تخته های هر دو دیوار یکسان باشد. می توانید از پوسترهای منحنی یا طرح دار برای دیوارهای خود استفاده کنید تا آنها را متمایزتر نشان دهید، یا آنها را با رنگ های چشم نواز یا فقط رنگ های ساده و خنثی برای دیوارهای خود رنگ کنید. انتخاب هر کدام به سلیقه و سبک خانه بستگی دارد.

3. محل ذخیره سازی را تعمیر کنید

یک گوشه خالی می تواند انتخاب خوبی برای انواع مکان های ذخیره سازی باشد. ترکیبی از سبدهای روی زمین، رخت آویز، قفسه های دیواری و فضای ذخیره سازی زیبا همگی می توانند برای پرکردن گوشه ای استفاده شوند. این ایده همچنین راه حل خوبی برای مکان های زیر پله ها یا نزدیک ورودی ها است.

4. یک منطقه پذیرایی ایجاد کنید

گوشه های نامناسب و خالی اتاق نشیمن را به راحتی می توان به یک فضای کوچک و ساده برای نشیمن و پذیرایی تبدیل کرد. در این حالت دو صندلی یا مبل راحتی قرار دهید و یک میز کنسول یا صندلی بار در کنار مبلمان قرار دهید. می توانید آن را با لوازم آماده سازی غذا، نوشیدنی، قاب عکس، لوازم تزئینی و بسیاری دیگر تزئین کنید.

5. یک محل کار یا مطالعه ایجاد کنید

محل کار در گوشه

گوشه خالی اگر به شما امکان می دهد میز بچینید، مکانی عالی برای کار و مطالعه خواهد بود. میزهای ساده، صندلی ها و چراغ های مطالعه زیبا محیط کار شما را پر می کند.

6. یک سالن ورزشی فراهم کنید

اگر در خانه ورزش می کنید و رویای یک باشگاه خانگی را دارید، این گزینه را در نظر بگیرید. گوشه خالی به یک زمین تمرین ویژه تبدیل می شود. می توانید این فضا را با دستگاه های ورزشی خانگی و سایر تجهیزات ورزشی پر کنید و از تمرین خود لذت ببرید.

7. یک فضای بازی برای کودکان ایجاد کنید

اگر بچه های کوچکی در خانه دارید، گوشه خالی از خانه بهترین مکان برای بازی کودکان است. می‌توانید فرش کوچکی را در آن گوشه قرار دهید و اسباب‌بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های مورد علاقه کودکان را بچینید تا کودکتان بتواند به وضوح ببیند.

8. یک گوشه اختصاصی برای مطالعه ایجاد کنید

گوشه خالی خانه بهترین مکان برای تبدیل شدن به مکانی دلپذیر و خاص است. در این مکان ها می توانید یک صندلی یا مبل راحتی قرار دهید تا بتوانید در طول روز در این مکان امن و آرام مطالعه کنید. با کمی خلاقیت و سلیقه می توانید آن را با لوازم دکوری مورد علاقه خود تزیین کنید و از فضای خود لذت ببرید.

به جای مبل یا صندلی می توانید از بانوج یا صندلی گهواره ای استفاده کنید تا فضای خود را متفاوت و راحت تر کنید.

9. فضا را با قفسه پر کنید

استفاده از قفسه ها یکی از بهترین راه ها برای پر کردن هر شکافی است. از آنجایی که قفسه ها دارای اندازه های مختلفی هستند، مطمئناً قفسه ای متناسب با گوشه فضای خود پیدا خواهید کرد. حتی می توانید در اندازه و نوع دلخواه خود سفارش دهید تا متناسب با شرایط شما باشد. همچنین می توانید قفسه ای را انتخاب کنید که فضای زیادی را اشغال نکند و آن را با کتاب و سایر لوازم تزئینی که شیک و زیبا به نظر می رسد تزئین کنید.

10. هنر را روی دیوار قرار دهید

پوشش هنری دیوارها

وقتی گوشه‌های خالی فضایتان به شما اجازه نمی‌دهد کنسول یا قفسه کتاب بگذارید، چند کاردستی یا نقاشی روی دیوار بگذارید. به جای اینکه تابلوها را یک بار آویزان کنید، فقط آنها را روی دیوار قرار دهید تا ببینید چقدر از این تنوع در شخصی‌تر و زیباتر شدن فضای شما موثر است.

. مکانی برای تعویض کفش ایجاد کنید

اگر این گوشه خالی نزدیک درب ورودی است، می توانید یک پاف یا مبل و یک آینه بلند با نوری زیبا ایجاد کنید تا بتوانید به موقع و به موقع کفش های خود را تعویض کنید، همچنین فضایی شیک و زیبا ایجاد می کند.

. نورپردازی زیبا و جذاب ایجاد می کند

یک سفره یا رومیزی بلند و زیبا بسته به سلیقه و فضای شما می تواند گوشه را به بهترین و بهترین شکل ممکن پر کند. با نصب چراغ خواب علاوه بر تکمیل دکوراسیون خود، نور کافی برای مطالعه در شب را نیز تامین خواهید کرد.

13. گوشه ای برای خوردن فراهم می کند

غذا خوردن در گوشه

گوشه خالی خانه، نزدیک به اتاق نشیمن یا آشپزخانه، زمان مناسبی را برای ایجاد یک ناهارخوری کوچک، دوستانه و نزدیک فراهم می کند. در کنار دیوار می توانید یک نیمکت گرد قرار دهید و آن را با یک میز ناهارخوری و چند صندلی ترکیب کنید.

. پوشیدن لباس

گوشه های خالی اتاق خواب و حتی جلوی آن بهترین مکان برای تعویض رخت آویز با رخت آویز است. قابل جابجایی سبک رگال فضای شما را به زیباترین و بسیار کاربردی ترین شکل پر می کند و فضای بیشتری برای آویزان کردن لباس ها می دهد.

. سبدهای حصیری را برای نگهداری وسایل قرار دهید

سبدهای حصیری در اندازه ها و ارتفاع های مختلف، در گوشه و کنار محل بدون هیچ چیزی می تواند انتخاب خوبی به عنوان محل نگهداری باشد. علاوه بر اینکه می توانید پوشک خود را داخل آن قرار دهید، می توانید از آنها به عنوان سبد لباس های کثیف یا مکانی برای قرار دادن بالش و ملحفه های اضافی نیز استفاده کنید.

. چند قلاب به دیوار آویزان کنید

برای پوشاندن گوشه های باریک و استفاده نشده می توان چند قلاب آویز در نظر گرفت. با این قلاب می توانید با خلاقیت خود کیف، لباس های کوچک، کلاه یا سایر اکسسوری ها را آویزان کنید و جاهای خالی را به شکلی زیبا و ساده پر کنید.

. فضای بین دیوار و مبل را با شیشه پر کنید

مبلمان نباید به دیوار بچسبد و از دیوار دور باشد تا زیباتر و راحت تر شود. حال اگر در گوشه دیوار چیزی نیست که مبلمان را از هم جدا کرده باشد، می توانید با قرار دادن یک آینه زیبا و بزرگ روی زمین آن را پر کنید. کاغذ با استفاده از آینه های بزرگ علاوه بر داشتن محصولی زیبا، فضای خانه شما را جادارتر می کند.

آخرین کلمه

همیشه راه های جذاب و متنوعی برای پرکردن گوشه و کنار خانه وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که راه های مختلفی را امتحان کنید تا بهترین ترکیب ممکن را به دست آورید. در انجام این کار، خلاقیت خود را از دست ندهید و به ذهن خلاق خود اجازه دهید تا ایده ها و ایده های شما را به کار گیرد. شک نکنید که بهترین ترکیب را برای پرکردن زوایای خالی فضای خود به دست خواهید آورد.

منبع: modsy

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا