لوازم خانگی

9 سبزی خوردن که می‌توانید به راحتی در خانه پرورش دهید


الان همه ما درگیر زندگی شهری هستیم. هیچ باغ کوچکی در حیاط نیست که هر روز به عشق آبیاری باغ سبز از خواب بیدار شود. دیگر بوی سبزی تازه در حیاط نمی آید. در حالی که ممکن است حیاط خلوت و باغی در خانه خود نداشته باشیم، می‌توان سبزیجات را در خانه نیز پرورش داد. در خانه نیز می توانید یک باغچه کوچک درست کنید و گیاهانی مانند سبزیجات پرورش دهید. برای کاشت سبزیجات در منزل کافی است چند گلدان تهیه کنید و دانه های سبزیجات مورد علاقه خود را در آنها بکارید. در این مقاله نکاتی را در مورد پرورش سبزیجات در منزل آماده کرده ایم.

کاشت سبزیجات در خانه چه فوایدی دارد؟

غذا آماده است و می خواهید آن را با سبزیجات تازه میل کنید. بهتر است این سبزی با دست خودتان و به صورت کاملا ارگانیک یعنی بدون کودهای شیمیایی پرورش داده شود. به گلدان های سبز و معطر کنار پنجره آشپزخانه خود فکر کنید.

شکی نیست که طعم سبزیجات خانگی بسیار بهتر از سبزیجات خریداری شده در فروشگاه است. علاوه بر این، سبزیجات خانگی قطعا سالم تر هستند. می توانید مطمئن باشید که سبزیجاتی که در خانه پرورش می یابند، آب سالم مصرف می کنند و در محیطی تمیز رشد می کنند.

پرورش سبزیجات در خانه

با خیال راحت در خانه سبزی بکارید، بعد از اینکه اولین کاشت بذر را تجربه کردید، خواهید دید که چند سال است از این کار مفید و سالم غافل شده اید.

برای پرورش سبزیجات در خانه به چه چیزهایی نیاز است؟

فراموش نکنید که برای اینکه سبزیجات به بهترین شکل رشد کنند، باید نور و آب کافی به آنها داده شود. برای رشد گیاهان خوراکی، چندین گلدان آماده کنید، آنها را با خاک مغذی پر کنید، دانه ها را از قبل روی خاک بپاشید و کمی دیگر خاک روی بذرها بریزید.

گلدان را نزدیک پنجره خانه قرار دهید و هر روز صبح به اندازه کافی آب اضافه کنید. پس از رشد بذرها، می توانید برگ ها را آبیاری کنید تا تازه و سبک تر شوند.

چه سبزیجاتی را می توان در خانه پرورش داد؟

کاشت سبزیجات در خانه بسیار ساده است، نیازی به مراقبت خاصی ندارد و با کمی دقت می توانید سبزیجات را در خانه پرورش دهید. سبزیجاتی که در این مقاله قرار می دهیم سبزیجات برگ دار هستند. یعنی ما از برگ این گیاهان می خوریم. اگر یک باغچه کوچک در خانه درست کنید، تجربه کسب می کنید و می توانید اولین قدم ها را بردارید.

1. شاهی

هارنگ

کاشت و پرورش شاهی بسیار آسان است و برای شروع سبزی کاری خانگی ایده آل است. شاهنشاه را تارتیزک نیز می گویند. این سبزی طعم کمی تلخ دارد و سرشار از طراوت است. شاه ماهی نیز گیاهی یک ساله است، فواید سلامتی مختلفی دارد و از گیاهان دارویی نیز محسوب می شود. زمان زیادی طول نمی کشد تا قبل از کاشت بذر میوه دهد. شاه ماهی به سرعت رشد می کند.

. ریحان

ریحان

شما واقعا گیاه ریحان را می شناسید. به زیبایی کباب های خانگی با سبزیجاتی که در خانه دارید فکر کنید. نان و کباب و ریحان خانگی! این سبزی تند ریحان یکی از پرطرفدارترین سبزیجات و البته برگی است. ریحان گیاهی یک ساله است و به راحتی از بذر رشد می کند. اگر می خواهید ریحان معطر شما برگ های بزرگی داشته باشد، برگ ها را با توجه به اندازه شان رشد دهید.

3. جعفری

جعفری

احتمالا هیچکس اسم پیاز و جعفری را نشنیده است! البته در مورد پیاز صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد کشت جعفری صحبت می کنیم. حتما یکی از گلدان های خریداری شده را به کاشت بذر جعفری اختصاص دهید. باید بدانید که جعفری یکی از پرمصرف ترین سبزیجات در آشپزخانه است و علاوه بر غذای تازه در آشپزی نیز کاربرد فراوانی دارد. جعفری یک سبزی برگدار دو ساله است که به راحتی با دانه رشد می کند.

4. پیش نویس

درافی

گشنیز و جعفری خیلی شبیه هم هستند. اگر این دو را با هم ترکیب کنید، بهتر است این مشکل را برای همیشه متوقف کنید. وقتی این دو سبزی را با هم پرورش دهید و رشد آنها را با هم ببینید، تشخیص آنها برای شما آسان تر خواهد شد. جعفری رنگ تیره‌تری دارد و برگ‌های آن کمی ضخیم‌تر و مات‌تر است. گشنیز نرم تر و درخشان تر است و شکاف های کوچکی در برگ ها وجود دارد. ساقه ها نیز به دلیل بافت نرم و طعم خوبی که دارند خوراکی هستند. گشنیز یک سبزی یک ساله، کوتاه مدت و سریع الرشد است.

5.خرفه

خرفه

ممکن است خرفه را در باغ دیده باشید، زیرا بیشتر آنها به شکل ماشین رشد می کنند. اما این گیاه نوعی سبزی است. خرفه دارای ساقه های قرمز رنگ و برگ های گوشتی است. این سبزی ارزش غذایی بالایی دارد و به عنوان یک گیاه دارویی شناخته می شود. دانه های خرفه سیاه را می توان به عنوان سبزی در منزل پرورش داد. فقط به تامین آب مورد نیاز آنها توجه کنید. خرفه برای یک سال هتل خواهد بود.

6. مرزه

مرزه

مرزه یکی از سبزیجاتی است که کمتر شناخته شده است. این گیاه دارای برگ های دراز کوچکی است که در اطراف ساقه ها رشد می کنند. مرزه عطر بی نظیری دارد و به همین دلیل در تهیه دمنوش های گیاهی استفاده می شود. همچنین می توانید صابون را به مدت یک سال در خانه نگهداری کنید.

7. تره

به او

ظاهر آن با سایر سبزیجات متفاوت است و تشخیص آن را از سایر سبزیجات آسان می کند. تره فرنگی به دلیل ارتباط با پیاز طعم مشابهی دارد. در واقع ساقه ها غذای خوراکی هستند. تره فرنگی گیاهی است چند ساله و به راحتی از بذر رشد می کند. چیدن تره فرنگی باعث قوی شدن گیاه و تکثیر مجدد آن می شود.

8. شنبلیله

زغال اخته

آیا نام شنبلیله را شنیده اید؟ این سبزی برگ دار معطر به عنوان سبزیجات کمتر قابل هضم است و اغلب با سبزیجات دیگر برای غذا استفاده می شود. برگ های گرد و معطر شنبلیله را می توانید از دانه هایی که در گلدان می کارید برای مصرف روزانه بگیرید.

9. باش

تو باش

فراموش نکنید که برگ های ریز و معطر شوید را در انواع غذاها امتحان کنید. استفاده از این سبزی برگ دار به دلیل طعم خوب آن به صورت خام نیز طرفداران خود را دارد. البته از شوید به عنوان ادویه و خوشبو کننده نیز استفاده می شود. شوید گیاهی است یک ساله و عمر کوتاهی دارد. هنگامی که برگ های شوید برداشت می شوند، برای رشد مجدد مناسب نیستند. بنابراین بهتر است بذرها را در فواصل مختلف و در چند گلدان بکارید.

کاشت سبزیجات را از امروز در خانه شروع کنید

اکنون که می دانید کاشت سبزیجات در خانه کار سختی نیست، همین الان برنامه ای برای کاشت بذر سبزیجات مورد علاقه خود در نظر بگیرید. همچنین می توانید ابزار لازم را از قسمت لوازم باغ در فروشگاه اینترنتی ای بی سی مگ خریداری کنید.

خرید ابزار باغبانی در ای بی سی مگ

بیشتر بخوانید: سبزی پرچرب چیست؟

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا