لوازم خانگی

چطور دکوراسیون بهاری را به خانه بیاوریم؟


با نزدیک شدن به فصل بهار و احساس عطر و بوی گل ها، آوردن این فصل جدید به خانه می تواند نوسازی بیشتر و فضایی پر جنب و جوش را به دکوراسیون شما بیاورد. شاید بسیاری از افراد با فرا رسیدن فصل جدید به تغییر دکوراسیون خود اهمیتی ندهند، اما ایجاد یک راه حل ساده و بی دردسر، علاوه بر تطبیق فضای داخلی با بیرون، روحیه شما را از خلق گونه ها بهتر می کند. پس اکنون وقت آن است که با 10 نکته ساده و کاربردی، دکوراسیون بهاری خود را بیاورید.

رنگ سفید برای دکوراسیون بهاری

رنگ سفید

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون نشانه تمیزی و تازگی است. همچنین این رنگ می تواند تاثیر زیادی در دکوراسیون بهاری داشته باشد و شما را به یاد فصل جدید بیاندازد. اگر قبلاً از رنگ های تیره در خانه خود استفاده کرده اید، اکنون زمان آن رسیده است که آنها را با رنگ سفید جایگزین کنید. اگر مبلمان منزلتان تیره است، استفاده از کوسن یا رانر سفید و رومیزی سفید بین میز ورودی و میز ناهارخوری می تواند تاریکی یک طرف را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: 6 نکته سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه

دکوراسیون رنگین کمان

دکور ساده ایرانی

در یک روز بهاری که وارد دل طبیعت می شوید با رنگ های متنوعی روبرو می شوید که به دلیل وجود گل ها و شکوفه های متنوع و زیبا این رنگین کمان را به وجود آورده است. پس چرا از این رنگین کمان در دکوراسیون بهاری خود استفاده نکنید؟ برای این منظور نیازی به تغییر کل فضای خانه نیست. چیدمان وسایل مختلف مانند آینه در رنگ های مختلف در کنار هم و در قفسه ها و یا حتی در گوشه و کنار خانه می تواند این نوع طراحی را برای شما ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: [اینفوگرافیک] اتاق ما باید چه رنگی باشد؟

ابزار طراحی

دکور بهاری

با این اوصاف، آیا بهتر نیست این بار دکور از اشکال طبیعی طبیعی استفاده کند؟ حتما تا به حال پارچه های طرح دار را در فروشگاه ها، مجلات یا مدل های تزئینی مختلف دیده اید. استفاده از طرح های گل و گیاه، پرندگان و هر چیزی که ردپایی از طبیعت و زندگی داشته باشد، برای تزیینات بهاری مناسب است. برای این منظور می توانید بخشی از دیوارهای خانه خود را با تم طرح دار بپوشانید، از یک مبل تکی با پارچه مخصوص استفاده کنید یا چند مدل مبل قرار دهید.

گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون بهاری

گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون بهاری

از آنجایی که گیاهان یکی از مهمترین عناصر طبیعی هستند، حضور آنها در فضای داخلی منعکس کننده بهار و طبیعت نیز خواهد بود. اگر در حال حاضر یک باغ کوچک خانگی را مدیریت می کنید، می توانید گلدان ها و گیاهان را در خانه خود پرورش دهید و گیاهان گلدار مانند بگونیا، بنفشه آفریقایی، کالانکوئه، شمعدانی، آنتوریوم، ارکیده را به عنوان اعضای جدید در خانه خود بکارید. گلدان ها را در مکان های مختلف خانه قرار دهید و از حال و هوای خود در خانه لذت ببرید. البته توجه داشته باشید که گیاهان موجوداتی با نیازهای ویژه هستند، بنابراین باید به نیازهای آنها مانند نور، خاک، آب و رطوبت رسیدگی کنید.

بیشتر بخوانید: 4 مزیت بزرگ نگهداری گیاهان در خانه

ابزار چوبی

دکوراسیون ترکیبی

درختان را می توان نمادی از طبیعت دانست. امروزه به اشکال مختلف می توان المان های چوبی را در انواع متریال ها و کاربردها یافت، به خصوص در سبک بوهو، دکور ترکیبی و روستیک، عناصر چوبی جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. وقتی صحبت از این عنصر طبیعی به میان می آید، به دنبال انواع چوبی باشید که می تواند گرما و سرزندگی درخت را به دکوراسیون بهاری شما بیاورد. اگر قصد خرید مبلمان جدید را ندارید، از ابزار خود برای آموزش تزئین، آویزان کردن دیوارها و حتی گلدان های رومیزی خاص استفاده کنید.

گل های طبیعی

تزیینات بهاری با گل

همه گیاهان گلدار را نمی توان در گلدان به عنوان گیاهان چند ساله در خانه نگهداری کرد و به همین دلیل محل قرارگیری گل های شاخه بریده در خانه مهم است. این گل های طبیعی در گل فروشی ها به فروش می رسند و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود و یا حتی هر ترکیب رنگی دلخواه خود آنها را خریداری کنید. توجه داشته باشید که گل های طبیعی روی شاخه ها نیز نیاز به مراقبت دارند و آب گلدان ها را روزانه تعویض کرده و در جای خنک خانه قرار دهید. برای انتخاب گل بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که در دکور فعلی شما موجود نیست. به عنوان مثال، با تزئینات سفید، گل های زرد یا صورتی تاثیر بیشتری خواهند داشت.

مبلمان حصیری

دکور آبی و سفید

شاید فقط در حیاط و باغ خود مبلمان حصیری پیدا کرده باشید، اما چه اشکالی دارد که این وسایل را در خانه بگنجانید؟ اگرچه استفاده از آنها برای دکوراسیون بهاری در این حال و هوا می تواند بازتابی از طبیعت باشد، پس با خیال راحت به سراغ استفاده از این مبلمان بروید. حتی استفاده از یک مبل تکی یا صندلی حصیری برای میز ناهارخوری کارساز خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که مبلمان حصیری به هیچ وجه قابل استفاده نیستند، مثلاً این مبلمان به شکل معمول اجازه تصویر شما را نمی دهد.

رنگ های ملایم و پاستلی

دکوراسیون آبی و صورتی

از دیگر رنگ های مناسب برای دکور بهاری رنگ های ملایم یا به اصطلاح پاستلی هستند. این رنگ ها نیز در دسته رنگ های روشن قرار می گیرند و شامل نارنجی، صورتی کم رنگ، یاسی، هلویی، کرم، آبی آسمانی، سبز روشن و غیره می شوند. می توانید رنگ های پاستلی ملایم را به هر دکوری اضافه کنید. برای مثال اگر ترکیب رنگ منزل شما خاکستری و قرمز است، رنگ هلویی یا خاکستری روشن نشانه دکور بهاری است.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید در مورد نقاشی خانه بدانید

لوازم دکور بهاری

کوسن روی مبل

هرگز اهمیت وجود وسایل برقی در خانه را دست کم نگیرید. این لوازم دکوری چه در دکوراسیون های بهاری و چه در دکوراسیون های دیگر با سبک ها و رنگ های مختلف فضا را پر می کنند و می توانند شخصیت و علایق شما را منعکس کنند. از مزایای دستگاه این است که به راحتی قابل تعویض است و می توانید به راحتی در زمان های مختلف از آن استفاده کنید. از آنجایی که کوسن ها یا پتوهای بافتنی برای فصل سرما مناسب هستند، می توانید از مواد دیگری مانند کوسن توری، گل مصنوعی، مواد حصیری یا وسایل تزئینی چوبی برای فصل بهار استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 7 روش برای تزیین دیوار با وسایل ساده

پرده و چراغ ورودی

نفوذ نور به دکور بهاری

از آنجایی که شهر در حال حاضر مملو از بادهای سرد بهاری و آفتاب است، سعی کنید با بازکردن طاقچه ها و برداشتن پرده ها، اجازه دهید این حس جدید وارد خانه شما شود. اگر در طول روز عادت به برداشتن پرده ها ندارید، از پارچه های نازک مانند ابریشم و توری استفاده کنید تا از لذت ورود اشعه های خورشید به خانه لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟

راه حل های ارائه شده برای تزیینات بهاره به راحتی قابل اجرا هستند و نیاز به هزینه زیادی ندارند. هرکسی می تواند طراحی خانه خود را با توجه به مواد موجود و تغییرات دکور به روز کند.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا