آشپزی

طرز تهیه بورانی بادمجان کبابی؛ چاشنی گیلانی خوش‌طعم


بورانی یک سیر خوشمزه شمالی است که با انواع غذاها سرو می شود و بسیار خوش طعم است. ترکیب سبزیجات مختلف مانند اسفناج، عدس و بادمجان بوداده این رایحه خوشمزه و آسان را ایجاد می کند که انتخاب مناسبی برای این مراسم است. در این مطلب به بررسی یکی از خوشمزه ترین انواع بورانی از سری آموزش آشپزی ای بی سی مگمگ پرداخته ایم. که بسیار محبوب است. با ما همراه باشید تا طرز تهیه بورانی بادمجان را یاد بگیرید.

تجهیزات لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه بادمجان بورانی

بادمجان بورانی

مکمل ها و برداشت در غذاهای شمالی بسیار مهم است. یکی از مزه های شمال جو جو است که با انواع غذاها و طعم و عطر جو برشته و سفر ابتکاری سرو می شود.

طرز تهیه بادمجان بورانی

مخلوط کردن

  • جو درشت: 3 مثقال
  • ماست پرچرب: 2 وعده
  • سیر خرد شده: یک قاشق غذاخوری
  • فلفل خشک: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک: در صورت لزوم

طرز تهیه بادمجان بورانی

طرز تهیه بادمجان بورانی

1.
برای تهیه زرده ها باید ابتدا بادمجان های خام را روی اجاق یا در فر خیس کنیم و هر دقیقه آن ها را زیر و رو کنیم تا کاملا بپزند.

اگر برای سرخ کردن جو از اجاق گاز یا ژیرو استفاده کنیم، طعم میله بهتر می شود.

طرز تهیه بادمجان بورانی

.
پس از پخت بادمجان ها را می گذاریم تا کمی خنک شود سپس به آرامی مالش می دهیم.

طرز تهیه بادمجان بورانی

3.
پس از له کردن بادمجان ها را در چرخ گوشت خوب بکوبید. اگر بادمجان ها را در فر بپزید می توانید در تابه بدون روغن سرخ کنید تا آب آن گرفته شود.

طرز تهیه بادمجان بورانی

4.
در این مرحله بادمجان تفت داده شده، ماست پرچرب، نعناع خشک، سیر خرد شده و نمک را با هم مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید سیر را با کمی کره تفت دهید و به مواد اضافه کنید. سپس بادمجان ها را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

این ادویه خوشمزه را می توانید با انواع غذاها میل کنید.

ای بی سی مگمگ استعداد این پلت فرمی برای یافتن، کسب و ارتقای استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. پلتفرمی برای افراد با قابلیت ساخت انواع ویدیو برای ای بی سی مگدر «استاندارد محتوای حرفه ای و تصویر». افراد درگیر در پروژه استعدادها با ساختن ویدیو برای ای بی سی مگمستقیماً از ای بی سی مگپول دریافت می کنند.

ای بی سی مگدسترسی آسان به محصولات را برای افرادی با مهارت های حرفه ای تولید ویدیو فراهم می کند. اگر فکر می کنید استعداد، مهارت، توانایی، انگیزه و تمایل به ساخت فیلم را دارید، با ای بی سی مگمگ تلنت همراه باشید.

برای اطلاعات بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید.

درباره ای بی سی مگمگ تلنت

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا