لوازم خانگی

17 ایده‌ی جذاب برای داشتن یک کتابخانه‌ی خانگی زیبا


در حالی که ممکن است در عصر دیجیتال باشیم، هیچ فناوری نمی تواند با احساس داشتن یک کتاب خوب در دستان شما برابری کند. اگرچه کتابخانه های عمومی و دانشگاهی بزرگ و جذاب هستند، کتابخانه بسیار نزدیکتر است. فرقی نمی کند اتاق شما رسمی و بسیار شیک باشد یا بسیار نزدیک و دنج، پس از طراحی نقطه کانونی شومینه، تخت و کمد خود، می توانید مکان خاصی را برای کتابخانه، متناسب با آن در اتاق خود در نظر بگیرید.

در این مقاله از ای بی سی مگ مگ قصد داریم 17 ایده برای طراحی یک کتابخانه خانگی زیبا به شما بگوییم. امیدواریم با مطالعه این مقاله ایده های جالبی در مورد کتابخانه های خانگی پیدا کنید و بتوانید بهترین مکان را برای کتابخوانی در خانه خود طراحی کنید، پس با ما همراه باشید.

1. قفسه های سفید مدرن

قفسه های سفید مدرن

قفسه های سفید می توانند انتخاب همه برای طراحی یک کتابخانه مدرن باشند. سادگی این مدل کتابخانه ای شرایطی را ایجاد می کند که متناسب با طیف وسیعی از دکوراسیون باشد و می تواند همه سلیقه ها را پوشش دهد. سادگی آنها باعث شده است که در هر خانه ای با هر اندازه ای قابل اجرا باشند.

گاهی اوقات لازم نیست قدم بزرگی در طراحی بردارید، باید با چند صدف یک قفسه درست کنید و کتابخانه مورد علاقه خود را در خانه قرار دهید.

. قفسه های چوبی بالا می روند

بالای کتابخانه چوبی

اگر در قسمتی از خانه دکوراسیونی فوق العاده از مبلمان قدیمی را قرار می دهید، یک قفسه کتاب با ستون های چوبی بلند می تواند هماهنگی قسمت های مختلف خانه را به نمایش بگذارد.

کاترین نیومن از کتابخانه پست مدرن تورنتو که توسط پیتر سبولاک ایجاد شده است، می گوید: «این معنای مبهم نظم یونی کلاسیک است. سرستون های اتاق نشیمن حکاکی شده از عتیقه های زیادی ساخته شده اند، گزینه ای که ارزش بررسی دارد.

3. کتابخانه چند منظوره

کتابخانه چند منظوره

اگر فضای کافی برای داشتن کتابخانه در اتاق نشیمن خود ندارید، این ایده جذاب را برای کتابخانه ای در فضای باز خانه خود در نظر بگیرید. به این ترتیب، حتی خارجی ها نیز می توانند از کتاب شما استفاده کنند.

باربارا گلداسمیت، نویسنده مشهور، بر این باور است که مهارت مهمترین هدف در طراحی کتابخانه است. او می خواست یک اتاق غذاخوری داشته باشد که اطراف آن را مجموعه ای بزرگ از کتاب احاطه کرده بود.

4. کتابخانه ساخته شده در ورودی ساختمان

اگر ورودی خانه شما شبیه راهرو است، این کار را با کتابخانه انجام دهید تا دکوراسیون.

درهای خانه شما همیشه نباید با وسایل تزئینی پر شود، داشتن یک کتابخانه انتخاب هوشمندانه ای است. کتابخانه را با کتاب های متنوع پر کنید و سعی کنید دسترسی خوبی به کتابخانه داشته باشید.

5. طراحی کتابخانه پیشرفته

اگر خانه ای با سقف بلند دارید، طراحی سقف بلند می تواند به کیفیت دکوراسیون شما بیفزاید. همچنین فضایی که تا سقف هیچ چیز نداشته باشد باید با قفسه کتاب پوشانده شود نه با دیوارهای خالی.

اگر خانه شما شبیه فضای سبز نیست، بهتر است این نوع کتابخانه را به عنوان اتاق نشیمن نهایی خود طراحی کنید. این کار لذت بردن از فضای باز را برای شما آسان تر می کند.

6. کتابخانه ای با نمای بیرونی

6- کتابخانه در فضای باز

اگر می توانید یکی از دیوارهای اتاق خود را به یک پنجره کامل تبدیل کنید، طراحی کتابخانه در قسمت دیگری از اتاق یک انتخاب هوشمندانه است.

7. کتابخانه سمت شرق بالا، نمایی مدرن از کتاب های باستانی

دیوید لینگ با طراحی این کتابخانه برای یکی از مشتریان دکترای خود، سعی کرد فضایی ایجاد کند که در آن کتاب های قدیمی و قدیمی در فضایی مدرن به نمایش گذاشته شوند. با توجه به میز و صندلی های کاملا مدرن در این مکان تضاد زیبایی ایجاد کرده است.

بنابراین به خاطر داشته باشید که لازم نیست برای کتاب های قدیمی خود به دنبال یک کتابخانه قدیمی باشید. گاهی اوقات تضادها بهترین ایده ها را نشان می دهند.

8. با درج جزئیات خوب هماهنگی ایجاد کنید

اگر احساس می‌کنید فضای خانه خیلی قدیمی یا جدید است و کتاب‌هایتان در آن جا نمی‌شوند، سعی کنید با طراحی پوشش‌های مختلف، این هماهنگی را ایجاد کنید. همچنین برای ایجاد فضایی مطابق با طراحی کتابخانه گزینه بهتری است.

با رعایت جزئیات می توانید هماهنگی را افزایش دهید. کتابخانه مانند پلی است که یک طرح موجود را به آنچه شما می خواهید متصل می کند.

9. یک قفسه با یک کتاب کلاسیک با پیچ و تاب هنری

توماس جین، یک دکوراتور ساکن نیویورک، ساختمان‌های فیلادلفیا قرن نوزدهمی را به شکوه سابق خود بازگرداند. در کتابخانه، جایی که تاج و تخت امپراتوری فرانسه در کنار میز یک پادشاه بریتانیا نشسته بود، یک قفسه کتاب نیز به فضایی برای نمایشگاه های هنری تبدیل شد. این نوع کتابخانه را برای کسانی که دارای دکوراسیون های متنوع پر از مبلمان کلاسیک و درختان کاج پر از جمعیت هستند توصیه می کنم.

10. کتابخانه رایج و سنتی

کتابخانه داخلی

بهتر است ضخامت دیوار را شناسایی کنید و این انحنا را با قفسه کتاب پر کنید. در خانه‌های امروزی، در نظر گرفتن کابینت‌ها یا کابینت‌های داخل، خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. این نوع طراحی، ایده‌ای جذاب برای کتابخانه‌ای برای خانه‌ای است که کتابخانه ندارد، فضای کافی برای قرار دادن کتاب یا یک کابینت خاص.

. آیا اجاق گاز دارید؟ کتابخانه همسایه را فراموش نکنید

کتابخانه کنار اجاق گاز

اگر دیوار کنار اجاق گاز خالی است، یک قفسه کوچک برای کتاب در نظر بگیرید. مردم اغلب دیوار کنار اجاق گاز را برای آویزان کردن وسایل تزئینی قدیمی در نظر می گیرند که بهتر است در آن تجدید نظر شود. یک قفسه کتاب کوتاه یا بلند در نزدیکی اجاق گاز این مکان را به مکانی آرام و آرام برای مطالعه تبدیل می کند.

. به کتابخانه پلکانی فکر کنید

هرگز وسایل قدیمی را دور نیندازید. اگر در خانه راه پله دارید، از آن استفاده کنید و آن را به کتابخانه تبدیل کنید. به کارگیری فرهنگ بازسازی تجهیزات قدیمی چیزی است که اکنون باید به آن فکر کنید.

نردبان چوبی قدیمی را نصب کنید، آن را دوبار حلقه کنید و کتاب های خود را در صورت نیاز روی زمین بچینید. سهولت مدیریت این کتابخانه مزیت رقابتی آن است.

13. برای طراحی کتابخانه از مواد طبیعی استفاده کنید

کتابخانه کنار اجاق گاز

برای خانه ای در جزیره هاربر در باهاما، لئا سیوارا و آن ماری لوبرانو، معماران لوبرانو سیوارا، از چوب خشک شده ساخته شده از چوب کاملاً مقاوم در برابر موریانه استفاده کردند. این موضوع واکنش های مثبت دوستداران محیط زیست را در پی داشته است.

اگر می توانید از چوب یا مواد طبیعی استفاده کنید، سعی کنید بهترین خلاقیت را در طراحی از خود نشان دهید. برای ایده ها به فرم قدیمی مراجعه کنید.

. قفسه های چوبی همراه با پارچه های بافته شده

با روند سال 2022 استفاده از پارچه های متنوع در دکوراسیون اجتناب ناپذیر شده است. کتابخانه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. می توانید از این لوازم برای تزئین مبلمان اداری یا کتابخانه خود استفاده کنید.

. با کتابخانه فضای دلپذیری ایجاد کنید

بهتر است کتابخانه را به یک محیط سرگرم کننده تبدیل کنید. این امر میل به مطالعه کتاب را افزایش می دهد. برای مثال با پهن کردن فرش در کف اتاق، گرمای آن فضا را تامین می کنید.

در خانه معمار مشهور J. Christopher Burch در ساوتهمپتون، نیویورک، یکی از آثار والتون فورد در کتابخانه ای از چوب بلوط نگهداری می شود. فرشی که توسط کریستوفر مایا طراحی شده بود، فضا را به مکانی کاملاً آرام تبدیل کرد.

. قفسه های کف یک انتخاب عالی برای استفاده از فضا هستند

اگر فکر می کنید که علاوه بر کتابخانه، به نمایشگری نیاز دارید که بتواند مواد تزئینی را در خود جای دهد، این طرح انتخاب خوبی است.

. از رنگ های روشن و پر جنب و جوش استفاده کنید

رنگ های روشن و دوست داشتنی

یک قفسه کتاب قرمز روشن با دیوارهای روشن با قفسه های روشن بهترین انتخاب برای کتابخانه در زمانی است که نوجوانان در خانه هستند. این چیزی است که فضا را زنده می کند. درست است که قهوه ای تیره باعث ایجاد حس آگاهی در مطالعه می شود، اما فراموش نکنید که رنگ های شاد می توانند برای ایجاد حس خواندن بهتر عمل کنند. به خصوص اگر کتابخانه ای برای فرزند یا نوه های خود دارید.

در پایان

اگر به داستان ها و فیلم های قدیمی نگاه کنید، می بینید که افراد با موقعیت اجتماعی خاص مجموعه ای از کتاب ها را در یک کتابخانه خصوصی در خانه نگهداری می کردند. اما الان دیگر مثل گذشته کتابخوانی دست یک دسته از مردم نیست. همه ما می توانیم مجموعه ای از کتاب های مورد علاقه خود را در قفسه های خود نگه داریم. لازم به ذکر است که محل نگهداری کتاب ها مانند منزل ایشان بوده است. سعی کنید در طراحی آن سلیقه خود را در نظر بگیرید. با الهام از طراحی قدیمی زیباترین و استانداردترین راهنما است.

منبع: architecturaldigest

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا