لوازم خانگی

درآمد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم 2021 رکوردشکنی کرده است


چند روز پیش، سامسونگ پیش بینی خود را از درآمد این شرکت برای سه ماهه سال 2021 منتشر کرد. اکنون، به لطف انتشار گزارش مالی سامسونگ، می توانید در بازه زمانی مورد نظر به جزئیات درآمد ما یک شرکت کره ای دسترسی داشته باشید. بر اساس گزارش مالی، فروش تراشه های این شرکت بسیار خوب بوده و از طرفی فروش گوشی های سامسونگ نیز اندکی افزایش یافته و در نتیجه درآمد سامسونگ به بالاترین سطح خود در 4 سال اخیر رسیده است.

در سه ماهه سال 2021، سامسونگ الکترونیک توانست 63.64 میلیارد دلار درآمد ایجاد کند که از این میزان حدود 11.52 میلیارد دلار سود کسب کرده است. در مجموع، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سامسونگ توانست 24 درصد بیشتر درآمد ایجاد کند، اما سود عملیاتی آن نسبت به سه ماهه سوم سال 2021 کاهش یافته است که به نظر می رسد به دلیل پرداخت غرامت به کارکنان باشد.

در مجموع، تا سال 2021، سامسونگ توانست 232.43 میلیارد دلار تولید کند که بالاترین تعداد عملیات این شرکت است و درآمد به 42.92 میلیارد دلار رسیده است. طبق گزارش مالی سامسونگ، این افزایش درآمد را می‌توان به فروش تراشه‌ها، گوشی‌های گران‌قیمت مانند گوشی‌های تاشو و لوازم جانبی و گجت‌های هوشمند نسبت داد.

فروش لوازم خانگی و تلویزیون سامسونگ نیز در این مدت افزایش یافت. اگرچه بخش حافظه سامسونگ یکی از مهم ترین بخش های این شرکت است، اما حجم فروش آن اندکی کاهش یافته است. درآمد سامسونگ از فروش تبلت های کوچک قدیمی افزایش یافت، اما این شرکت با فروش پنل های بزرگ بهتر عمل نکرد. گفته می شود به دلیل قیمت پایین تر نمایشگرهای LCD و قیمت بالاتر پنل های QD-OLED است.

درآمد سامسونگ

مدیران سامسونگ خاطرنشان کردند که با توجه به افزایش تقاضا برای گوشی های تاشوی قدیمی، درآمد حاصل از فروش پنل های اولد به زودی افزایش خواهد یافت. سامسونگ همچنین اعلام کرده است که در سال جدید با عرضه گوشی ها، تبلت ها و گجت های قابل استفاده جدید درآمدزایی بیشتری در این حوزه ها خواهد داشت. مقامات این شرکت همچنین قول داده اند که سرمایه گذاری روی نمایشگرهای QD-OLED بخشی از ضررهای مرتبط با کاهش فروش پنل های بزرگ آنتیک را جبران می کند. شایان ذکر است که به نظر می رسد محبوبیت این نوع نمایشگر رو به افزایش است و به عنوان مثال، ماه گذشته سونی اولین تلویزیون QD-OLED جهان را معرفی کرد که از پنل های سامسونگ استفاده می کند.

این شرکت کره ای اعلام کرد که تولید خود را در سال جاری با تولید اولین دسته از تراشه های 3 نانومتری آغاز خواهد کرد. بخش نیمه هادی سامسونگ به تولید تراشه های پیشرفته برای مشتریان خود ادامه خواهد داد. این شرکت قول افزایش سود برای توزیع تلویزیون و سایر لوازم خانگی را داده است. خاطرنشان می شود که سامسونگ در بخش مخابرات نیز فعال است و این شرکت قصد دارد در سال جدید قراردادهای بیشتری برای راه اندازی شبکه های 4G و 5G بگیرد.

همانطور که احتمالا می دانید، گوشی های سری گلکسی اس 22 حدود دو هفته دیگر عرضه می شوند، اما تمام ویژگی های آن لو رفته است. طبق گزارش منتشر شده و البته اظهارات رئیس بخش موبایل سامسونگ، این شرکت سعی کرده است ویژگی های کلیدی سری نوت را برای مدل اولترا ارائه کند. در حالی که مدیران سامسونگ به ادامه چالش کمبود نسبی در سال 2022 اشاره می کنند، آنها می گویند که به لطف سری S22، فروش این پرچمدار به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

منبع: SamMobile

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا