لوازم خانگی

23 ترند خلاقانه‌ی دکوراسیون در سال 2022 برای داشتن خانه‌ای بهاری


وقتی به بهار فکر می کنیم اولین چیزی که به ذهنمان می رسد جابه جایی خانه و تمیز کردن تمام قسمت های خانه است. اما باید بدانید که علاوه بر نظافت، راه های دیگری نیز برای جشن بهار و آوردن طراوت و طراوت این فصل به خانه شما وجود دارد. تغییر دکوراسیون بهاری بهترین راه برای نوآوری و تغییر است. البته لازم نیست پول زیادی برای تغییر دکوراسیون و خرید وسایل گران قیمت خرج کنید، ایده های ساده و تغییرات کوچک می توانند حس زندگی در خانه را به ارمغان بیاورند.

در این مقاله قصد داریم 23 ایده ساده و خلاقانه برای تزیین و تغییر دکوراسیون در فصل بهار را به شما آموزش دهیم تا در آخرین روز سال به راحتی با هوای زمستانی خداحافظی کنید.

1. لطافت فنر را با کوسن احساس کنید

لطافت بهار را با کوسن احساس کنید

با کوسن ها و گل های نرم، حس بهاری را به خانه یا بالکن خود بیاورید. اشکال گل، رنگ‌های پاستلی و پارچه‌های ملایم می‌توانند فضا را روشن‌تر کنند و به شما احساس شادابی دهند. برای صرفه جویی در هزینه می توانید این بالش های زمستانی را با روکش پارچه ای مناسب به بالش های بهاره تبدیل کنید.

. از گوسفند جدید غافل نشوید

هیچ چیز بهتر از این نیست که در خانه گل های شاداب و رنگارنگ حضور بهار را فریاد بزنند. گلدانی از گل های تازه را در گوشه ای از خانه خود قرار دهید تا حسی پر جنب و جوش در خانه خود ایجاد کنید.

3. از یک شمع گیر رنگی رنگین کمان درست کنید

برای گل آرایی امروز یک لیوان بزرگ را در مهمانی پر کنید. مغازه ها و حراج ها بهترین مکان برای یافتن چنین مواد غذایی هستند.

4. از کاغذ دیواری گلدار استفاده کنید

یکی از راه های ایجاد دکور بهاری استفاده از کاغذ دیواری گلدار است. دیوار را با کاغذ گلدار یا کاغذ برگ سبز بپوشانید تا خانه شیک تر شود و حس بهاری داشته باشد. می توانید از کاغذ دیواری موقت استفاده کنید تا هر زمان که بخواهید به راحتی آن را از روی دیوار جدا کنید.

5. تابه را در رنگ های پاستلی استفاده کنید

از گلدان در رنگ های پاستلی استفاده کنید

گلدان های صورتی، آبی آسمانی یا سبز روشن می توانند محیطی شاد، سرزنده و شیک را برای شما ایجاد کنند.

6. صندلی و میز رنگی را امتحان کنید

صندلی‌های تیره می‌توانند یادآور زمستان باشند، بنابراین بهتر است رنگ آن را برای استقبال از بهار تغییر دهید. می توانید صندلی ها را رنگ کنید یا از بالش هایی با روکش های پارچه ای رنگی استفاده کنید. همچنین می توانید از پارچه های رنگارنگ یا پارچه های گلدار برای میز تحریر استفاده کنید. با این تغییرات، علاوه بر افزایش فضا، میز و صندلی ها را نیز به روز می کنید.

7. لاله ها را فراموش نکنید

لاله گل بهاری و نماد این فصل است. قرار دادن یک دسته بزرگ گل لاله روی میز یا میز ناهارخوری می تواند فضای خانه را به یک بهاری عالی تبدیل کند.

8. تاج گل آویزان کنید

ساختن یک حلقه پر از گل و آویختن آن در ورودی می تواند به محض رسیدن حال و هوای شما را تغییر دهد و حس بهاری را به شما القا کند.

9. برای تزئین میوه از زیور آلات استفاده کنید

اگر واقعاً طرح گل را دوست ندارید، می توانید شکل میوه را جایگزین کنید. همچنین می توانید به جای گلدان پر از گل لاله، یک ظرف میوه پر از لیمو روی میز یا میز ناهارخوری قرار دهید.

10. از یک پتوی سبک و سبک استفاده کنید

از یک پتوی سبک و سبک استفاده کنید

در زمستان یک پتوی سبک یا یک پتوی نازک و رنگ روشن را با یک پتوی گرم جایگزین کنید. بهتر است یک پتوی بهاری به رنگ های پاستلی فضای خانه بهاری را تشکیل دهد. وقتی پتو را به طور کامل از روی تخت بیرون می‌کشید، فضا به قدری زیبا می‌شود که انگار یک عکس آماده کرده‌اید.

. دیوار را با گل های خشک تزئین کنید

گل رز یا گیلاس را چند روز آویزان کنید تا خشک شود. نوار را به پشت چوب بچسبانید و آن را به دیوار بالای تخت خود بچسبانید. این یک دکوراسیون بهاری بسیار زیبا و ارزان است.

. برو زرد

از رنگ زرد در تمام عناصر دکور استفاده کنید. از چند شمع و بالش گرفته تا پتو و پرده و حتی صندلی های زرد. این رنگ فضای اتاق را روشن می کند و یادآور نور خورشید در خانه است.

13. یک شالیزار بهاره بخرید

اولین چیزی که یک بازدیدکننده از خانه شما می بیند یک کشیش جلوی در ورودی است. بنابراین می توانید یک کشیش رنگارنگ و بهاری مثلاً یک کشیش با شکل رنگین کمانی انتخاب کنید تا حس خانه را به درب ورودی منتقل کند.

. دیوار سبز بسازید

دیوار سبز بسازید

چند گلدان را به دیوار وصل کنید و با پاشیدن گیاهان مختلف داخل آن دیواری سبز و شفاف ایجاد کنید. می توانید گیاهانی با برگ های سبز و گل های رنگارنگ را در گلدان بکارید تا زیبایی دیوارها را بیشتر کنید.

. از تخت گل استفاده کنید

یک میز به شکل باغ می تواند میز شما را منحصر به فرد و منحصر به فرد جلوه دهد. برای تطبیق بهتر رومیزی های بهاری برای پذیرایی می توانید از ورقه های رومیزی به شکل مشابه و لوازم ویترای استفاده کنید.

. پروانه ها را به خانه ببر

مجسمه های پروانه یا نقاشی های رنگارنگ پروانه را در قسمت های مختلف خانه قرار دهید تا فضای داخلی جذاب تر شود. شاید این پروانه ها خانه را با تزئینات بهاری پر کنند.

. از گیاهان تازه استفاده کنید

اگر جایی در خانه دارید که نمی دانید چه کاری انجام دهید، بهتر است چند گلدان پر از گیاه در آن قرار دهید. گلدان و گل در اندازه های مختلف بخرید و در گوشه و کنار خانه از بزرگ به کوچک بچینید تا فضایی شبیه به یک خانه جنگلی یا قدیمی ایجاد کنید. اگر نمی توانید از گل های طبیعی به خوبی مراقبت کنید، می توانید از گیاهان مصنوعی استفاده کنید. فقط باید به یاد داشته باشید که مرتب آنها را اسپری کنید تا تمیز و براق بمانند.

18. ورودی ساختمان را تغییر دهید

اگر قصد دارید بهار را به خانه خود اضافه کنید، می توانید ورودی را رنگ آمیزی کنید. یک یا چند رنگ شاد و پاستلی را انتخاب کنید و در را بکوبید تا جلوه ای منحصر به فرد و بهاری داشته باشید.

19. یک دم اسبی به خانه خود بیاورید

یک دم به خانه خود بیاورید

یک گلدان پر از گیاهان اسب را روی میزی در ورودی خانه یا روی میز جلوی مبل قرار دهید تا حس نرمی بهاری در خانه شما ایجاد شود. اگر می‌خواهید فضای شادتری در خانه داشته باشید، می‌توانید از گلدان‌های آبی، صورتی یا رنگ‌های شاد دیگر برای قرار دادن این گیاه استفاده کنید تا ترکیب کرم و خرمای این گیاه با رنگ گلدان‌ها به صورت ترکیبی فعال باشد.

20. کابینت را رنگ آمیزی کنید

اگر به دنبال تغییر حال و هوای آشپزخانه هستید، خودتان این کار را انجام دهید. رنگ گچی (رنگی که به تخته می چسبد) بخرید و درهای کابینت را رنگ کنید. سپس گل ها و بوته ها را با گچ رنگی رنگ آمیزی می کنند. می توانید هر از چند گاهی طراحی کابینت ها را تغییر دهید و فضای جدیدی در آشپزخانه ایجاد کنید.

. میزها و کابینت های قهوه و چای را تعویض کنید

ظروف قهوه و چای را جایگزین کنید. اگر از لیوان ها و پاکت های فلزی استفاده می کنید، شیشه های شیشه ای را تعویض کنید. اگر در این قسمت از سبد، سفره یا وسایل تزیینی استفاده می کنید، رنگ سفید را به خود بگیرید تا فضای روشن تری داشته باشید. چند گل تازه یا مصنوعی را در یک گلدان پاستلی رنگ در کنار چای‌ساز و قهوه‌ساز قرار دهید تا محل شاداب و رنگارنگ شود.

. وسایل حصیری را داخل آن بیندازید

وسایل حصیری را داخل آن بیندازید

اثاثیه منزل به سبک بوهو، مانند شیشه حصیری، 100% فنری است. حتی اگر دکوراسیون شما به سبک بوهو نزدیک نباشد، آینه های بوهو می توانند مکان را زیباتر کنند.

23. پله ها یا کف خانه را رنگ آمیزی کنید

اگر می خواهید تغییر بزرگی ایجاد کنید، پله ها، کف بالکن یا کف خانه را رنگ کنید. از رنگ های روشن، تازه و گرم استفاده کنید تا زندگی را به خانه خود بازگردانید.

بررسی اجمالی

با نزدیک شدن به بهار همه به فکر خانه تکانی بودیم اما شاید امسال علاوه بر نظافت به فکر تغییر دکور و طراحی دکور در فصل بهار باشیم. یک تغییر ساده در چیدمان مبلمان، استفاده از رنگ یا اضافه شدن چند گلدان می تواند فضای خانه را به کلی تغییر دهد. در این مقاله 23 ایده خلاقانه و ارزان برای ایجاد دکوراسیون های شاداب و بهاری را خواهید خواند. اگر ایده خاصی در مورد این تغییرات دارید، می توانید در قسمت نظرات بنویسید.

منبع: رژه

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا