لوازم خانگی

چطور یک میز کار راحت و دنج برای خود طراحی کنیم؟


یک محیط کار ایمن و مهمتر از همه، یک دفتر کار ایمن می تواند به ما کمک کند تا موثرتر باشیم. تبدیل بخشی از خانه به محیط کار و داشتن یک دفتر کار خوب، عنصر مهمی از موفقیت یک دورکار یا فریلنسر است. البته با کمی خلاقیت و کمی اصلاح می توانید با یکنواختی جایگاه مورد نظر را بگیرید و آن را جذاب کنید.

فارغ از اینکه شما یک فریلنسر باشید یا از راه دور یا گیمر یا خرده فروش، یک دسکتاپ راحت و راحت می تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد که شما را به لذت بیشتر از کاری که انجام می دهید هدایت می کند. با توجه به اینکه بسیاری از ما به دلیل تغییر در سبک زندگی و کار، ساعات زیادی را پشت صفحه نمایش می گذرانیم، داشتن فضای اختصاصی دسکتاپ می تواند آرامش بیشتری به ما بدهد و بهره وری را افزایش دهد.

اگر می خواهید دفتر خود را به مکانی گرم و دنج تبدیل کنید، روش های زیر می توانند به شما کمک کنند. راه حل های آسان و دست ساز زیادی وجود دارد که هر کسی می تواند از آنها استفاده کند تا به راحتی دفتر خود را به یک محیط امن تبدیل کند.

به زیبایی شناسی توجه کنید

دفتر

قبل از اینکه شروع به تغییر عناصر اطراف خود کنید، لحظه ای به زیبایی محیط خود فکر کنید. این روی انتخاب بعدی شما تأثیر می گذارد، بنابراین فراموش نکنید که این موضوع را در نظر بگیرید.

برخی از افراد ظاهر مینیمالیستی محیط اطراف خود را دوست دارند و نمی‌خواهند فقط وسایل ضروری مانند صفحه نمایش، ماوس و کیبورد را روی میز خود قرار دهند. اما گروه های دیگری هستند که دوست دارند میز کار خود را با کاردستی، کتاب و چیزهایی که انگیزه بیشتری به آنها می دهد پر کنند.

انتخاب یک پالت رنگ گزینه خوبی برای شروع تغییرات است، اما بسته به نوع کاری که انجام می دهید، می توانید تغییرات را از زوایای دیگر نیز شروع کنید. اگر طراح وب سایتی هستید که کارهای طراحی هم انجام می دهید، بهتر است دفتری مجزا و به دور از شلوغی داشته باشید، اما می توانید با انتخاب رنگ های زیبا و افزودن چیزهای چشمگیر، محیط را جذاب تر کنید. اما اگر یک برنامه نویس هستید، ممکن است بتوانید تم های دیگری را امتحان کنید و به جای هنر از گیاهان کوچک در خانه استفاده کنید تا به فضا آرامش بیشتری بدهید و در نتیجه تمرکزی که در طول ساعات کاری طولانی دارید به آن نیاز دارید.

ارگونومی دست ساز

مهم نیست که میز شما چقدر زیبا باشد، اگر نتوانید برای مدت طولانی پشت میز خود بنشینید و پشت کامپیوتر کار کنید، عنصر راحتی را فدای زیبایی کرده اید. پرداخت هزینه تجهیزات ارگونومیک مانند صندلی یا میز استاندارد (موتور) یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای بهبود محل کار خود در خانه انجام دهید، اما برخی ممکن است افزایش قیمت را دوست نداشته باشند. در این صورت راه های زیادی وجود دارد که بتوانید ابزارهای دست ساز خود را بسازید و استرس فیزیکی و البته هزینه گزاف را کاهش دهید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از رایانه به عنوان ابزار اصلی در کار خود استفاده می کنید، راه های زیادی برای ایجاد حضور مناسب رایانه در اینترنت وجود دارد که می توانید با یک جستجوی ساده در سایتی مانند یوتیوب به آنها دسترسی داشته باشید. حتی می توانید از یک کتاب یا شی مکعبی به عنوان پایه لپ تاپ خود برای تطبیق صفحه نمایش با زاویه دید خود استفاده کنید.

ترفند دیگر این است که یک پایه میز، بالش بزرگ، جعبه یا صندلی را زیر پای خود قرار دهید و یک پلت فرم ایجاد کنید تا مطمئن شوید که پاهای شما در زاویه 90 درجه قرار دارند. این کار جریان خون را در بدن بهبود می بخشد و از درد عضلانی و کمر جلوگیری می کند. وقتی جایی که می توانید بنشینید یا بایستید را پیدا کردید، دیگر کار کردن پشت میز برای شما دردسرساز نخواهد بود. در نهایت دست ساز بودن مواد این مزیت را دارد که می توانید از هر رنگی که می خواهید استفاده کنید.

لامپ ها را فراموش نکنید

الایدی

ممکن است فکر کنید که چراغ‌های جذاب RGB با استفاده از چراغ‌های LED فقط برای زمین‌های بازی طراحی شده‌اند، اما اینطور نیست. رنگ های پاستلی یا رنگ های روشن تر از نورپردازی RGB می توانند انتخاب خوبی برای میز کار شما باشند. مزیت استفاده از چراغ های ال ای دی این است که می توانید با توجه به سلیقه و روحیه خود از رنگ های مختلف استفاده کنید.

چراغ های ال ای دی اغلب انتخاب خوبی برای نصب بر روی لبه میز هستند و می توان از آنها برای ایجاد جلوه نور پس زمینه برای محیط کار استفاده کرد و نوری آرامش بخش به محیط کار ارائه کرد. البته می توانید از چراغ های ال ای دی برای قفسه کتاب یا پشت صفحه هم استفاده کنید.

مدل های مختلفی از این خطوط وجود دارد که با کنترل از راه دور یا اپلیکیشن می توان آن ها را کنترل کرد و با توجه به سلیقه شما روشنایی را تغییر داد.

تکنولوژی مورد استفاده را با توجه به شخصیت خود انتخاب کنید

دفتر

یکی از بهترین راه‌ها برای طراحی دفتر کار، شخصی‌سازی فناوری مورد استفاده است. شما می توانید شخصیت خود را از طریق ابزارها و ابزارهایی که مختص شما هستند نشان دهید. ساده ترین و ساده ترین راه این است که دستگاه خود را مانند یک لپ تاپ با یک برچسب منحصر به فرد تزئین کنید. همچنین می‌توانید از کیس‌های مخصوص دستگاه‌هایی مانند مک‌بوک، آی‌پد، سرفیس، نینتندو سوییچ و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید.

اگر کیبوردهای مکانیکی حسی فراموش نشدنی را در شما ایجاد می کنند، می توانید مدل های مختلفی از آن ها را در وب سایت ها و فروشگاه ها بیابید که ویژگی های یک صفحه کلید مدرن را با ظاهری نوستالژیک ارائه می دهند. حتی می توانید کلیدهای صفحه کلید قدیمی را جایگزین کرده و دوباره از آنها برای کاهش هزینه ها استفاده کنید.

گاهی اوقات ممکن است فکر کنید که برخی از تجهیزات اداری شما نیاز به تعویض دارند، اما این تغییر آنقدر مهم نیست که هزینه اضافی داشته باشد. به عنوان مثال، مانیتور شما ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما خوب کار می کند، و ممکن است نخواهید پول زیادی برای خرید یک مانیتور جدید خرج کنید، بنابراین بهتر است از نوار رنگی استفاده کنید یا لبه های مانیتور را رنگ کنید.

گیاهان سرپوشیده را در اطراف دفتر خود پرورش دهید

پایه

همه ما می دانیم که مشاهده طبیعت در آرامش و بهبود روحیه ما موثر است، پس چرا گیاهان متنوعی را در محل کار یا محیط خود نکاریم؟ پر کردن شکاف ها با سبز روشن، تم جذابی به فضای کاری خانه شما می بخشد. اما اگر از طرفداران مینیمالیسم هستید، گلدان‌های سبز ساده و زیبا می‌توانند محیط کار شما را زیباتر کنند و از شلوغی مواد فلزی و پلاستیکی اطرافتان جلوگیری کنند.

زمان مناسب

لایه

راه های زیادی برای اضافه کردن چیزهای الهام بخش به دفتر خود وجود دارد. یکی از ساده ترین و کاربردی ترین گزینه ها، قرار دادن قفسه هایی روی میز یا اطراف میز است که می توان از آنها برای نگهداری کتاب، آثار هنری یا عکس استفاده کرد. همچنین می توانید وسایل و وسایل خاطره انگیز یا خاص خود را در این قفسه ها قرار دهید.

اگر به تم یا پالت رنگی مناسب برای دفتر خود فکر می کنید، با رنگ هایی همراه شوید که علاوه بر تطبیق با محیط و رنگ های اصلی مبلمان اداری شما، آرامش را نیز ایجاد کرده و هارمونی زیبایی ایجاد کند. شما حتی می توانید لوازم جانبی سفارشی مانند جا گوشی و بشقاب را برای مطابقت با رنگ پس زمینه انتخاب کنید.

چه تماس‌های ویدیویی بخش بزرگی از وقت شما باشد و چه میزبان کلاس‌ها و رویدادها به صورت آنلاین باشید، مکان زیبای شما می‌تواند آرامش و شادی بیشتری را برای جلسات شما به ارمغان بیاورد.


با پیروی از این مراحل ساده، می توانید دفتر و دفتر خانه خود را به محیطی آرام و راحت تبدیل کنید که منجر به راحتی و بهره وری بیشتر در حین کار می شود. ممکن است به خرید انواع لوازم جانبی و وسایل از این طریق معتاد شده باشید، اما باید بدانید که میز شما نباید شبیه به بهترین میزی باشد که در یوتیوب و اینستاگرام پیدا می کنید. به جای خرید انواع گجت، جسور و خلاق باشید و از پروژه های دست ساز (DIY) استفاده کنید.

منبع: استفاده از

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا