لوازم خانگی

چرا سرعت وا‌ی‌فای در گوشی من پایین است؟


مشکلات سرعت وای فای گوشی دلایل مختلفی دارد که با بررسی این مشکلات و یافتن علت اصلی می توان سرعت اینترنت گوشی شما را بهبود بخشید. در ادامه به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

چرا سرعت وای فای موبایل من اینقدر کم است؟

این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. نکته مهم اکنون این است که همه دلایل را بررسی کنید و مشکل خود را به راحتی حل کنید. در این قسمت به رایج ترین مشکلات سرعت وای فای در تلفن های همراه می پردازیم. همچنین باید تمام اجزای گوشی خود را برای رفع این مشکل بررسی کنید.

اما اگر باز هم با اعمال موارد زیر بر روی گوشی مشکل شما حل نشد، بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. همچنین می توانید کارهایی که برای افزایش سرعت وای فای گوشی خود انجام داده اید را با ما و سایر کاربران ای بی سی مگ مگ به اشتراک بگذارید. بنابراین، بدون مقدمه، بیایید به سر اصل مطلب برویم.

1) مشکلات مربوط به محل قرارگیری روتر

سرعت تلفن وای فای

یکی از رایج ترین دلایل کاهش سرعت اینترنت وای فای در تلفن های همراه این است که روتر شما در مکان اشتباه قرار گرفته است. انتقال سیگنال کاملاً به قدرت سیگنال دستگاه شما بستگی دارد و هر چه دستگاه روتر شما قدرتمندتر باشد، برد سیگنال بیشتر می شود. با این حال، هرچه از دستگاه خود دورتر باشید، سرعت وای فای کندتر خواهد بود.

نکته جالب این است که اشیاء فیزیکی بزرگ مانند دیوارها و درها می توانند سیگنال وای فای را مسدود کرده و با آن تداخل کنند و باز هم سرعت دریافت شما را کاهش دهند. همچنین قدرت این سیگنال با نماد وای فای که در تصویر بالا می بینید بر روی گوشی شما نشان داده می شود. وقتی این نماد به طور کامل پر شد، قوی ترین سیگنال را خواهید داشت.

وقتی این نشانگر خالی یا تقریبا خالی باشد، سیگنال شما ضعیف خواهد بود. بنابراین، زمانی که به روتر نزدیکتر هستید، قدرت سیگنال و سرعت اینترنت بهتر از قبل خواهد بود. توصیه می کنیم روتر را در مکان های مختلف خانه خود تست کنید و سرعت آن را تست کنید. سپس تصمیم بگیرید که بهترین مکان برای دستگاه شما کدام است. ساده!

2) ازدحام چندین شبکه Wi-Fi در یک مکان خاص

سرعت تلفن وای فای

ازدحام چندین شبکه وای فای در یک مکان یکی دیگر از مشکلات روتر است که سرعت اینترنت گوشی شما را کاهش می دهد. احتمالاً می دانید که روتر سیگنال خود را روی یک کانال ارسال می کند، اما اگر همسایه شما روی همان کانال تنظیم شده باشد، آن کانال به طور خودکار عملکرد روتر را از بین می برد.

این بیشتر مشکل مسکن است. زیرا روترهای زیادی در فضای محدود وجود دارد. برای حل این مشکل به نرم افزاری نیاز دارید که به شما در شناسایی بهترین کانال ها کمک کند. در این راستا، ما برنامه Wi-Fi Analyzer را توصیه می کنیم که به صورت رایگان در دسترس عموم است. با کمک این برنامه ها می توانید به راحتی بهترین کانال را برای سرعت بیشتر روتر خود انتخاب کنید.

3) تداخل یا نویز وای فای

لپ تاپ بخر

بسیاری از لوازم خانگی، مانند اجاق‌های مایکروویو، زنگ‌های آیفون و تلفن‌های بی‌سیم، همگی می‌توانند با سیگنال روتر 2.4 گیگاهرتز تداخل ایجاد کنند. اکثر روترهای امروزی می توانند بر روی 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگاهرتز کار کنند. با این حال، تعداد کمی از روترها می توانند با فرکانس 5 گیگاهرتز کار کنند. اگر روتر شما این ویژگی را دارد، می توانید با رفتن به تنظیمات روتر آن را فعال کنید. قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که تمام دستگاه های شما از 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند. در غیر این صورت نمی توانند از اینترنت استفاده کنند.

4) سرعت وای فای به طور کلی پایین است

سرعت تلفن وای فای

یکی از واضح ترین و متداول ترین دلایل کاهش سرعت وای فای موبایل این است که سرعت وای فای شما پایین است. در واقع، مهم نیست که چه دستگاهی را به وای فای خود متصل کنید، سرعت اینترنت پایین خواهد بود. در این صورت مشکل از گوشی یا دستگاه دیگر شما نیست. اکنون باید به ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود مراجعه کنید. اگر ارائه دهنده خدمات اینترنت شما نمی تواند سرعت های بالاتری را به شما ارائه دهد، بهتر است به ارائه دهنده خدمات دیگری بروید.

قبل از اینکه به فکر تغییر ارائه دهنده اینترنت خود باشید، باید یک موضوع مهم را در نظر بگیرید. گاهی اوقات دستگاه های زیادی به وای فای متصل هستند و برق مصرف می کنند. به عنوان مثال، دانلود فیلم و بازی و به روز رسانی سیستم عامل، سرعت اینترنت شما را کاهش می دهد. بنابراین قبل از هر چیز، مطمئن شوید که Wi-Fi و سایر دستگاه‌ها انرژی شما را تخلیه نمی‌کنند.

نکته مهم دیگری که باید از آن آگاه بود این است که سرعت وای فای عمومی می تواند بسیار متفاوت باشد. بنابراین از یک فرد رایگان انتظار خدمات فوق العاده سریع نداشته باشید.

5) پوشش اینترنتی ناکافی

وای فای

این فقط مربوط به کندی وای فای در تلفن شما نیست. در چنین حالتی حتی اگر از اینترنت روی سیم کارت استفاده کنید، سرعت پایین خواهد بود. این پدیده که بارها در ایران اتفاق می افتد، علت منحصر به فردی دارد. در چنین شرایطی یک اتفاق بزرگ رخ می دهد که افراد زیادی از اینترنت استفاده می کنند و سرعت اینترنت برای همه کاهش می یابد.

مثلا وقتی دربی (استکلال و پرسپولیس) در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. تمام سرعت اینترنت پایین است. در این شرایط اکثر مردم به کمک اینترنت و اپلیکیشن پخش آنلاین این بازی را تماشا می کنند. بنابراین منطقی است که سرعت اینترنت همه در این زمان به سطح بالایی کاهش یابد.

6) سرعت پایین گوشی

سرعت تلفن وای فای

آخرین دلیل رایج کاهش سرعت وای فای موبایل، سرعت پایین و عملکرد گوشی است. در چنین مواقعی سرعت وای فای می تواند خوب یا خوب باشد. با این حال، وقتی از آن عبور می کنید، به دلیل کوچک بودن گوشی خود، فکر می کنید که سرعت اینترنت پایین و ضعیف است.

تلفن شما ممکن است نتواند به هر چیزی که می‌خواهید با سرعت بالا پاسخ دهد. برنامه های قدیمی یا ضعیف می توانند به طور کلی سرعت تلفن شما را کاهش دهند. بنابراین سعی کنید همه برنامه های موبایل را به روز نگه دارید. در عین حال به این واقعیت توجه داشته باشید که هر تلفن همراه عمر مفیدی دارد. بعد از این عمر مفید، بهتر است یک گوشی جدید بخرید.

نتیجه

در این مقاله سعی کردیم 6 روش بزرگ و موثر برای کاهش سرعت وای فای گوشی های موبایل را زیر ذره بین قرار دهیم. باید این شش مورد را بررسی کنید و در بیشتر موارد رعایت این نکات مشکل شما را حل می کند. در عین حال اگر این موارد روی سرعت اینترنت تاثیری ندارد، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

ازدحام و نویز وای فای یکی از بزرگترین عواملی است که سرعت اینترنت موبایل شما را کاهش می دهد. بنابراین بهتر است به این موضوع توجه شود. همچنین توجه داشته باشید که دلایل دیگری نیز وجود دارد که می تواند سرعت اینترنت وای فای گوشی شما را افزایش دهد که به دلیل رایج نبودن آنها در این مقاله به آنها نپرداخته ایم. در نهایت می توانید از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی خود در این زمینه کمک بگیرید.

آیا چیزهای دیگری می دانید که می تواند سرعت وای فای موبایل را افزایش دهد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر کاربران ای بی سی مگ مگ در میان بگذارید.

منبع: WeTheGeek

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا