هنر و سینمابرترین های کسب وکار ایرانی

چگونه با موفقیت از مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نمره قبولی کسب کنیم ؟

داوطلبانی که در انتخاب رشته فرهنگیان شرکت میکنند میخواهند بدانند احتمال رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان برای آنها چقدر است؟ در این مقاله از موسسه یادگیری برتر در رابطه با سوالات پکیج مصاحبه دانشگاه فرهنگیان توضیحاتی داده اینم.
توجه داشته باشید در صورتی که دعوت به مصاحبه میشوید ، چند برابر ظرفیت موجود دعوت به مصاحبه کرده اند و تعداد کمی پذیرفته میشوند. پس دعوت به مصاحبه تضمین قبولی شما نیست. در ادامه مقاله راهنمایی های لازم جهت قبولی در مصاحبه فرهنگیان را قرار داده ایم.

در مرحله اول چه موارد مطرح می شود ؟

  1. نحوه ورود به اتاق مصاحبه و سلام و احوالپرسی با 4 نفر حاضر
  2. شیوه نشستن بر روی صندلی و قرار گیری دست ها
  3. پوشش شما ، لباس شما
  4. آرامش خود را حفظ کنید و استرس به خود راه ندهید چون جای نگرانی وجود ندارد و اگر استرس داشته باشید در ظاهر شما آشکار می شود و معمولا قابل تشخیص است و همچنین نمی توانید عملکردی مطلوب از خود و در حد دانسته های خود در فرایند مصاحبه به جای بگذارید .
  5. از شما خواسته می شود  از قرآنی که مقابل شما قرار دارد به صورت اتفاقی یک صفحه را باز کرده و قرائت کنید . آداب قرائت قرآن از قبیل بسم الله و اعوذ بالله در ابتدا و نحوه در دست گرقتن محترمانه قرآن را در جهت حفظ ارزش این کتاب مقدس فراموش نکنید.
  6. از مسائل روز اجتماعی و سیاسی کشور و استان محل زندگی خود مطلع باشید و نسبت به آن ها بینش داشته باشید .
  7. آخرین کتاب های غیر درسی که مطالعه کردید چه بود و محتوای آن کمی اطلاع داشته باشید.
  8. چرا شغل معلمی را انتخاب کرده اید ؟
  9. از نکات مثبت و منفی خود چند مورد را بگویید . (خودشناسی)
  10. اگر دانش آموزی در کلاس درس نظم را به هم زد چگونه رفتار خواهید کرد ؟
  11. عملکرد شما در فعالیت های گروهی و اجتماعی چگونه است ؟
  12. در خانواده چگونه مشارکت دارید ؟
  13. بسته به رشته ای که در جهت آن دعوت به مصاحبه شده اید ممکن است سوالاتی از شما پرسیده شود .
  14. امام جمعه شهرستان شما ، نمایندگان شهر ، امام جمعه مرکز استان ، روءسای قوای سه‌گانه ، وظایف قوا (این سوالات رو باید هر کسی بداند ولی از آن جایی که بعضی اصلا در فضای این گونه موارد زندگی نمی کنند بهتر است حالا که قرار است معلم شوند اطلاعات لازم را کسب کنند ) .

موارد مطرح شده در مرحله دوم چه خواهد بود ؟

  1. نماز می خوانید ؟
  2. ارکان نماز ، تمامی موارد مربوط به نماز که یک مسلمان باید بداند
  3. اصول و فروع دین ، تقلید در این ها جایز است یا خیر ؟
  4. مرجع تقلید شما کیست ؟ نام چند تن از مراجع تقلید
  5. نحوه انتخاب رهبری ، شورای نگهبان
  6. شخصیت های معروف شهر کسی را می شناسید ؟
  7. شرکت در راهپیمایی و آخرین راهپیمایی شرکت کرده
  8. عضویت در بسیج و فعالیت های مربوط به آن
  9. انواع غسل ، نماز های واجب ، انواع آب
  10. شرکت در نماز جماعت مسجد و نماز جمعه
  11. مراحل نماز ؛ تظهیر و اقامه و …
  12. مبطلات نماز ، شکیات نماز ، واجبات ، ارکان و غیر ارکان نماز ، تفاوت مابین ارکان و غیر ارکان
  13. صفات سلبی  ثبوتی خداوند
  • مطالعه کنندگان گرامی توجه داشته باشید که این ها صرفا بخشی از موارد احتمالی مطرح شده در فرایند مصاحبه شما خواهد بود و ممکن است سوالات دیگری هم مطرح شود که معنای مصاحبه و فرایند آن تحقق پیدا کند . ولی به صورت کلی محور اصلی سوالات مطرحی بر روی این موراد خواهد بود .

خیلی از داوطلبایی که علاقمند به قبولی در دانشگاه فرهنگیان هستن، بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور و دیدن عبارت ” مجاز می باشید ” در بخش مربوط به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، فکر می کنن که شانسشون برای قبولی قطعی در این نوع از دانشگاه ها خیلی زیاده و حتما دعوت به مصاحبه این دانشگاه میشن. اما بعد از اینکه نتایج دعوت به مصاحبه این دانشگاه اعلام میشه، متوجه میشن که اصلا به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشدن.

اما چرا این داوطلبا به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشدن؟ دعوت نشدن به مصاحبه می تونه دو علت داشته باشه :

اولیش اینه که اون دسته از داوطلبا نتونستن حد نصاب دعوت به مصاحبه اون دانشگاه رو کسب کنن. درسته که طبق کارنامشون مجاز به انتخاب رشته این دانشگاه بودن، اما مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان بودن، برای دعوت شدن به مصاحبه کافی نیست. در حالت کلی، دانشگاه فرهنگیان معمولا 3 برابر ظرفیت خودش، افراد رو دعوت به مصاحبه می کنه، مثلا اگه در یک رشته محلی 10 نفر دانشجو بخواد، میاد 30 نفر رو دعوت می کنه، اما 30 نفر که بهترین تراز ها رو دارن. این یعنی بستگی داره بقیه داوطلبایی که اون رشته محل رو انتخاب کردن چه ترازی داشتن. اینجوری حتی اگه شما مجاز به انتخاب رشته اون باشین و تمام شرایط رو هم داشته باشین، ممکنه باز یک نفر با سوابق و تراز بهتر از شما وجود داشته باشه.
علت دومی که چرا اون دسته از داوطلبا دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نشدن اینه که، احتمال داره در یکی از رشته محل هایی که قبل از انتخاب های فرهنگیان در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری وارد کردن، قبول شده باشن. به این صورت که، نرم‌افزار سازمان سنجش به ترتیب انتخاب های داوطلب رو می خونه، اگه داوطلب در یک رشته محلی قبول بشه که اصلا انتخاب های بعدی رو چک نمی کنه و همون انتخاب قبولی نهایی اعلام میشه.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا