آشپزی

14 نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!


هر کشوری سبک صبحانه مخصوص به خود را دارد. انگار ما ایرانی ها صبحانه خودمان را می خوریم. فرانسه یکی از معروف ترین کشورها از نظر غذاست و صبحانه ای لذیذ دارد. یک فنجان پر از قهوه در کنار یک نان شیرین و برشته یکی از جذاب ترین صحنه هایی است که می توانیم روز خود را با آن شروع کنیم. اگر دقت کنید متوجه می شوید که بیشتر کارمندان از طرفداران صبحانه فرانسوی هستند، یک فنجان قهوه بزرگ با یک ساندویچ سرد یا کروسان. اما یک صبحانه فرانسوی کمی بیشتر از این مواد ساده است.

در این مطلب از ای بی سی مگمگ شما را با صبحانه کامل فرانسوی آشنا می کنیم و طرز تهیه صبحانه فرانسوی فوری را به شما آموزش می دهیم.

صبحانه کلاسیک فرانسوی

صبحانه کلاسیک فرانسوی

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، صبحانه فرانسوی مورد علاقه اکثر افراد است و تقریباً همه افراد با سلیقه طرفدار آن هستند. اگر می خواهید صبح تعطیلات یا قرار صبحانه را با دوستان به سبک فرانسوی بگذرانید، بهتر است صبحانه فرانسوی را بشناسید. البته ممکن است برخی از این غذاها را در فروشگاه پیدا نکنید و بپزید.

1. مادام کروک

خانم کروک

همه ما عاشق ساندویچ ژامبون هستیم، حالا تصور کنید چند ساندویچ با پنیر خامه ای بین دو برش نان بگذارید و نیمی از نان تست را روی آن قرار دهید. این کروک مادام است که یک غذای صبحانه فرانسوی است. اگر به غذاهای تند علاقه دارید، می توانید خردل و فلفل را به نیمرو اضافه کنید.

2. صبحانه فرانسوی

صبحانه فرانسوی

این کوکی های کرکی مانند مافین های کوچکی هستند که با دارچین، شکر و کمی جوز هندی پاشیده شده اند. این کوکی ها برای صبحانه های آخر هفته محبوب هستند.

3. کروسانت شکلاتی

کروسان شکلاتی

چه چیزی بهتر از خوردن شکلات برای صبحانه! کروسان های پخته شده با پایه شکلاتی را می توان نه تنها برای صبحانه، بلکه برای ناهار و شام نیز مصرف کرد.

4. تربچه و کره روی نان تست

تربچه و کره روی نان تست

روی نان تست داغ کمی کره بمالید و تربچه ها را برش بزنید و روی کره قرار دهید و در آخر کمی نمک بزنید. این غذای ساده یک صبحانه سبک و خوشمزه فرانسوی است که به شما کمک می کند به راحتی سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

5. تست فرانسه یا تست فرانسه

تست فرانسه یا تست فرانسه

بیایید به محبوبیت نان تست فرانسوی هم نگاهی بیاندازیم که در همه کشورها به راحتی جای خود را در بشقاب صبحانه پیدا کرد. به راحتی آماده می شود و در نیم ساعت آماده می شود. می توانید نان تست فرانسوی را برای صبحانه با پودر قند و دارچین میل کنید یا آن را به نان تست فرانسوی شکلاتی یا نان تست فرانسوی پنیر تبدیل کنید. فقط ببینید کدام طعم را دوست دارید. اگر می خواهید طرز تهیه نان تست فرانسوی را یاد بگیرید، می توانید طرز تهیه نان تست فرانسوی کورن فلکس را بخوانید.

6. رول نان تست فرانسوی

رول نان تست فرانسوی

رول های نان تست فرانسوی شبیه نان تست فرانسوی هستند که کمی ترد دارند. برای تهیه آن باید دور نان تست را جدا کرده و مرکز نرم آن را با کاج نازک کنید. سپس شیر، شکر و تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید تا مواد کمی جذب شوند. حالا مثل رول حلقه کنید و در روغن داغ سرخ کنید. بعد از سرخ شدن، رول ها را روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و با مخلوط شکر و دارچین بپاشید.

7. تخم مرغ همزده فرانسوی

تخم مرغ همزده فرانسوی

تخم مرغ ها را با کره و خامه مخلوط کرده و در روغن می ریزیم تا سرخ شود. در حین تفت دادن، باید مدام هم بزنید تا به قطعات کوچک تقسیم شود. وقتی تخم مرغ آماده شد، آن را روی یک تکه نان باگت تازه قرار دهید، تخم مرغ خرد شده را روی آن بریزید. می توانید از این غذا برای شام هم استفاده کنید.

8. رول دونات فرانسوی

غلتک دونات فرانسوی

دونات کرولر یک دونات فرانسوی کوچک و شیرین با خمیر سبک است و می توانید آن را به راحتی در منزل درست کنید. این دونات قهوه می تواند روز شما را به خوبی آغاز کند.

طرز تهیه دونات بیگودی فرانسوی

برای تهیه بیگودی دونات به مواد زیر نیاز دارید:

  • آب: 1 لیوان
  • کره: 6 قاشق غذاخوری
  • شکر دانه ریز: 2 قاشق چایخوری
  • نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
  • آرد سبوس دار الک شده: 1 پیمانه
  • تخم مرغ بزرگ: 3 عدد
  • سفیده تخم مرغ زده شده: 2 عدد
  • روغن برای سرخ کردن
  • شکر ساده: 1.5 فنجان
  • عسل: 1 قاشق
  • آب یا شیر: 3 یا 4 قاشق غذاخوری
  • کیسه خامه با ست ستاره

برای تهیه بیگودی دونات به روش زیر عمل کنید:

  • آب یا شیر، کره، شکر و نمک را در قابلمه بریزید تا بجوشد.
  • آرد الک شده را داخل مواد بریزید و هم بزنید تا مواد کاملا مرطوب شوند. وقتی احساس کردید که خمیر به ته ظرف می چسبد، آماده است.
  • خمیر را داخل کاسه بریزید و یک دقیقه صبر کنید تا خنک شود. سپس در یک همزن متوسط ​​ریخته و تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می کنیم. تخم‌مرغ بعدی را تا زمانی که تخم‌مرغ قبلی کاملاً با مایه مخلوط نشده اضافه نکنید.
  • سفیده تخم مرغ را اضافه کنید تا خمیر کمی براق و حالت دار شود. سفیده تخم مرغ را زیاد به خمیر اضافه نکنید زیرا ممکن است ترک بخورد.
  • روغن را در تابه بریزید و روی اجاق بگذارید تا داغ شود. روغن باید به اندازه ای باشد که دونات ها در آن شناور شوند.
  • خمیر را در کیسه لوله کشی قرار دهید و به کمک نوک ستاره یک دایره کوچک از خمیر را روی کاغذ پاستا که از قبل به صورت مربع برش داده اید قرار دهید.
  • ورقه های خمیر را داخل روغن قرار دهید. بعد از چند دقیقه که لبه های کاغذ سفت یا سفت شد، می توانید با نوک چاقو یا چنگال آن را از خمیر جدا کنید.
  • وقتی دو طرف دونات ها طلایی شد، آن ها را از روغن خارج کرده و روی توری یا حوله آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.
  • عسل و شیر را مخلوط کرده و روی دونات های خنک شده بریزید. جمع آوری دونات شما آماده است.

9. قهوه لاته

کافه لاته

لاته فرانسوی با قهوه و شیر درست می شود نه فقط شیر. باید شیر را بردارید تا قوطی لاته پر از کف شود. با قهوه جوش یا فرنچ پرس قهوه درست کنید. شیر را می جوشانند و در فرنچ پرس می گذارند تا کف یا کف شود. وقتی قهوه آماده شد آن را در فنجان بریزید و شیر در حال جوش را روی آن بریزید.

چگونه در فرنچ پرس کف شیر درست کنیم؟

برای تهیه فوم شیر یا فوم شیر با فرنچ پرس باید شیر داغ را داخل فرنچ پرس بریزید و صفحه فیلتر را به کمک دسته بالا و پایین کنید. این کار را 1 تا 2 دقیقه انجام دهید تا شیر کف کند. برای افزودن آن به قهوه بهتر است شیر ​​باقی مانده در فرنچ پرس را به قهوه اضافه کنید و کف شیر را با کمک قاشق در فنچان بریزید.

10. Beignets

بیگنتس

Binier کلمه فرانسوی دونات است و به گلوله های خمیر کوچکی اطلاق می شود که پس از پخت با پودر قند پوشانده می شود.

11. شکلات داغ فرانسوی

شکلات داغ فرانسوی

یک لیوان هات چاکلت غلیظ با کمی خامه همان هات چاکلت فرانسوی است که اغلب در روزهای سرد سال روی میز صبحانه می آید. طرز تهیه هات چاکلت خانگی و سایر نوشیدنی های داغ را می توانید در مقاله زیر بخوانید:

12. کروسان

کراسان

کروسان نامی آشنا برای همه ماست. کوکی های مارپیچی که به صورت ساده، با شکلات یا پنیر سرو می شوند. مانند یک فنجان قهوه کامل، این کیک جزء اصلی هر صبحانه فرانسوی است.

13. کرپ گندم سیاه

کرپ گندم سیاه

کرپ فرانسوی را می توان با هر نوع آرد گندم درست کرد، اما کرپ های گندم سیاه در فرانسه بسیار محبوب هستند. طرز تهیه کرپ و سایر دستورهای صبحانه گیاهی را می توانید در مقاله زیر بخوانید:

پای سیب یا پای سیب

پای سیب یک شیرینی محبوب در ایران است و می توانید آن را در تمام نانوایی ها و نانوایی ها تهیه کنید. یک سیب دارچینی شیرین با یک لیوان قهوه فرانسوی یکی از محبوب ترین غذاهای صبحانه در فرانسه است.

بررسی اجمالی

صبحانه فرانسوی

صبحانه یک وعده غذایی مهم است که نباید آن را از دست داد. این آشپزی در هر کشور شامل غذاهای متفاوتی است، غذاهایی که بیشتر با ذائقه مردم آن منطقه سازگار است. اما صبحانه فرانسوی یکی از صبحانه هایی است که همه مردم دنیا به آن علاقه دارند و در هنگام صبحانه چند غذای آن را مرتب می خورند.

منبع: Keyingredient، Insanelygoodrecipes

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا