هنر و سینما

10 نمونه از اختراعات دنیای مارول که سلاح نیستند


بسیاری از شخصیت‌های دنیای مارول با اختراع ابزارهایی که برایشان مفید بوده‌اند، سهم خود را به دنیای فناوری ادا کرده‌اند. البته وقتی صحبت از اختراع به میان می‌آید قطعا بسیاری از مخاطبان به سلاح‌های اختراع‌ شده توسط تونی استارک فکر خواهند کرد، اما باید توجه داشته باشید که همه‌ی اختراعات دنیای مارول سلاح نیستند. از آنجایی که کاراکترهای جدیدی مانند مهندس ریری ویلیامز با حضور در «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» به دنیای مارول پیوسته‌اند، قطعا ارائه‌ی لیستی از 10 اختراع برتر دنیای مارول کار چندان سختی نخواهد بود.

1. داروها

مارول

یکی از منحصر به فرد اتفاقاتی که در دنیای مارول رخ داد این بود که پیتر پارکر تصمیم گرفت به جای مبارزه با دشمنانش از جهان‌های دیگر، آن‌ها را درمان کند. درحالی‌که این راه حل چندان برای این اشرار موثر نبود اما در نوع خود خلاقانه به نظر می‌رسید. در کل داروهای او چندین و چند شرور را درمان کرد و از این نظر این داروها تحول عظیمی در دنیای مارول به حساب می‌آیند.

2. راکتور آرک

مارول

راکتور آرک، قرار بود با استفاده از انرژی سبز و کاهش نیروگاه‌ها، سوخت صنایع استارک را تامین کند. همان‌طور که در «مرد آهنی» شاهدش بودیم راکتور آرک اصلی، یک راکتور آزمایشی بود که سازندگانش می‌خواستند ببینند می‌تواند انرژی پایداری را برای آینده تولید کند یا نه. این راکتور در فیلم‌های دیگر علاوه بر تامین سوخت لباس مرد آهنی، نقش‌های مهم دیگری را هم در دنیای مارول ایفا کرد. در فیلم انتقام جویان، تونی در حال نصب یک راکتور آرک کوچک روی لوله‌هایی بود که به برج استارک می‌رسیدند و با این کار توانست اولین راکتور انرژی پایدار را در منهتن راه اندازی کند.

3. ماشین زمان

مارول

ماشین زمان یکی از منحصربه‌فردترین اختراعات دنیای مارول به حساب می‌آید. با ساخت ماشین زمان، انتقام جویان امیدوار بودند بتوانند انسان‌هایی را که به دلیل بشکن ناگهانی تانوس مرده بودند به دنیا بازگردانند.

در حالی که بسیاری از اختراعات دنیای مارول اهداف متنوعی دارند، هدف از این اختراع کاملا خیرخواهانه و در جهت نجات بشریت بود. همان‌طور که گفته شد، این اختراع نه تنها اختراعی غیرجنگی به حساب می‌آمد، بلکه باعث بهبود دنیای سینمایی مارول هم شد.

4. عینک E.D.I.T.H

مارول

نیازی به گفتن نیست که عینک E.D.I.T.H برای به کار گیری در جنگ‌ها اختراع‌شده، با این حال، خود این عینک را نمی‌توان به عنوان یک سلاح در نظر گرفت.

این اختراع که توسط تونی استارک ساخته شده و توسط پیتر پارکر ارتقا پیدا کرده، اهداف زیادی دارد، اما می‌توان در کل تنها هدف آن را کمک به صاحبش در نظر گرفت. چیزی که باعث می‌شود این عینک کاملا منحصربه‌فرد باشد، این است که می‌توان هم در زمان نبرد و هم در زمان عادی از آن استفاده کرد.

5. وب فلویید

مارول

پس از اینکه پیتر پارکر توسط عنکبوت گزیده شد و به هوش آمد، به این نتیجه رسید که علاوه بر انگشتان چسبنده به وب فلویید هم نیاز دارد تا بتواند به یک عنکبوت تمام عیار تبدیل شود.

در حالی که مرد عنکبوتی با بازی توبی مک گوایر تارهایی را از داخل بدنش تولید می‌کرد، مرد عنکبوتی‌ای که تام هالند و اندرو گارفیلد به ایفای نقشش پرداختند به این اختراع نیاز داشت تا بتوانند در خیابان‌های نیویورک گشت و گذار کنند. وب فلویید به پیتر کمک می‌کرد تا به راحتی از مکانی به مکان دیگر برود و در کل به یک عنکبوت تمام عیار تبدیل شود.

6. لباس جنیفر والتر

مارول

اختراعاتی که به یک قهرمان کمک می‌کنند صرفا شیمیایی یا فیزیکی نیستند. برخی از آن‌ها به ابرقهرمان ما در نبردهایش کمک می‌کنند و برخی دیگر به آن‌ها هویت می‌بخشند.

یکی از این نوع اختراعات، لباس کار جنیفر والتر بود که توسط لوک جاکوبسون طراحی شده بود. این لباس به جنیفر والتر کمک می‌کرد تا به شی هالک بودن عادت کند. به‌علاوه این لباس به جنیفر اعتماد به نفس بیشتری می‌داد.

7. خاک قرمز

مارول

خاک قرمز که در «بیوه سیاه» به طرفداران معرفی شد، به سمت چشمان بیوه سیاه که شستشوی مغزی شده بود، پرتاب شد و در کل جلوی ماموریت یلنا بلووا را گرفت.

بنابراین این اختراع نه تنها در گروه اختراعات غیرجنگی قرار می‌گیرد، بلکه هدف آن کمک به افرادی است که تحت تاثیر دریکوف قرار گرفته بودند.

8. باداسیوم

مارول

به جرات می‌توان گفت که «مرد آهنی 2» نقطه‌ی عطفی برای تونی استارک به حساب می‌آمد. در این فیلم از او خواسته شد که خودنمایی و غرور را کنار بگذارد و راه حلی برای مشکلات دیگران و خودش پیدا کند.

بنابراین تونی از اختراع پدرش برای متحول شدن استفاده کرد. به احتمال زیاد باداسیوم یکی از عجیب‌ترین اختراعات تونی استارک بود که توانست به اختراع چیزهای دیگر در آینده کمک کند.

9. جارویس

مارول

جارویس یکی از مفیدترین اختراعات تونی استارک بود. در واقع این‌طور می‌توان گفت که تونی نمی‌توانست بدون جارویس هیچ کاری انجام دهد.

جارویس تمام کارهای پشت صحنه را انجام می‌داد، به تونی کمک می‌کرد و در نهایت به انتقام‌جویان در نبرد نهایی‌شان تاکتیک‌های مختلفی را یاد داد. بنابراین می‌توان گفت که یکی از مفیدترین اختراعات دنیای مارول است.

10. ویژن

مارول

ویژن که توسط تونی استارک و بروس بنر ساخته شد، نه تنها به انتقام جویان در فیلم «انتقام جویان: عصر اولتران» کمک کرد بلکه کارهای بسیار بیشتری را انجام داد. هدف نهایی ویژن بهبود جهان و هوش مصنوعی و پشتیبانی از انتقام‌جویان، به ویژه واندا ماکسیموف بود.

با گذشت زمان، ویژن بیشتر از اینکه یک ماشین باشد رنگ و بویی انسانی به خود گرفت و همین امر آن را به بهترین اختراع دنیای مارول تبدیل می‌کند.

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا