هنر و سینما

بازیگر جانان در سریال بی گناه

سریال بی گناه جدیدترین ساخته پلتفرم نمایش خانگی فیلیمو است که طبق شنیده‌ها قرار است جایگزین سریال یاغی شود. اگر اخبار شنیده شده درست باشد، پخش سریال ایرانی بی گناه پس از اتمام مجموعه یاغی، شروع خواهد شد.

شاید نام سریال بی گناه برای شما نیز خیلی آشنا باشد. احتمالا بعد از شنیدن نام سریال بی گناه بلافاصله به یاد سریال نمایش خانگی محبوب هم‌گناه ساخته برادران کیایی بیفتید. تشابهات این دو سریال صرفا به تشابه اسمی خلاصه نمی‌شود و تعداد زیادی از بازیگران و عوامل سازنده هم‌گناه در ساخت سریال بی گناه نیز حضور دارند. از جمله مهم‌ترین وجوه مشترک هر دو اثر، حضور برادران کیایی می‌باشد. محسن کیایی که نویسنده و بازیگر سریال هم‌گناه بود در این سریال نیز به عنوان بازیگر و سرپرست نویسندگان حضور دارد. همچنین مصطفی کیایی نیز که کارگردان مجموعه هم‌گناه بود، تهیه کننده سریال ایرانی بی گناه می‌باشد. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره زمان پخش سریال ایرانی بی گناه کسب کنید و تریلر رسمی سریال را تماشا کنید، تا انتهای این مطلب با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

معرفی سریال ایرانی بی گناه

اگرچه هنوز با توجه به عدم انتشار مجموعه نمی‌توان به بررسی سریال بی گناه پرداخت ولی خالی از لطف نیست که روند ساخت سریال و تیم بازیگری را معرفی کنیم. در خلاصه داستان سریال ایرانی بی گناه آمده که بهمن مردانی حدود 25 سال قبل به دلایل نامعلومی مجبور به فرار از کشور شده است. حالا بهمن برای کشف اتفاقاتی که منجر به فرار او شده دوباره به ایران بازمی‌گردد. ارتباطات قدیمی بهمن با رشید فرشباف، استاد مشهور طراحی فرش، خانواده فرشباف را در یک موقعیت بسیار عجیب قرار می‌دهد.

طبق داستان سریال ایرانی بی گناه و اطلاعات منتشرشده توسط تیم سازنده، بخش مهمی از این اتفاقات این سریال در دهه شصت رخ می‌دهد. ظاهرا بازگشت به دهه شصت و القای یک حس نوستالژی به مخاطبان نسل جوان که تصوری از آن دوران ندارند، برای کارگردان‌های ایرانی خیلی جذاب است. اگرچه همواره تلاش می‌کنیم تا با قرار دادن تریلر رسمی سریال‌ها، اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطبان قرار دهیم، از آنجایی که هنوز تیزر سریال ایرانی بی گناه منتشر نشده، اطلاعات ما نیز درباره این درام جذاب محدود است.

کارگردان سریال بی گناه کیست؟

شاید با شنیدن اسم مهران احمدی، بازیگر و کارگردان 48 ساله بیشتر یاد آثار طنز و خصوصا نقش بهبود فریبا در سریال پایتخت بیفتیم. احمدی چند سالی است که کارگردانی را آغاز کرده است و تا کنون دو فیلم طنز و پرفروش را راهی گیشه‌های سینما کرده است. احمدی در اولین تجربه کارگردانی خودش در سال 1397 با فیلم مصادره با درخشش رضا عطاران توانست خودش را به عنوان یک فیلمساز بااستعداد مطرح کند.

در فیلم سینمایی مصادره نیز احمدی نگاهی به اوایل دهه شصت داشت که از علاقه شدید او به این دوره از تاریخ معاصر خبر می‌دهد. او 4 سال بعد در سال 1401 با فیلم سگ بند بار دیگر پا به سینماها گذاشت. اگرچه سگ بند از نظر هنری حرف‌های زیادی برای گفتن نداشت ولی در گیشه موفق و پرفروش ظاهر شد. حالا او در اولین سریال خودش با کمک برادران کیایی دست به ساخت سریال بی گناه زده است.

بازیگران سریال ایرانی بی گناه

اگرچه هنوز به خاطر عدم پخش مجموعه، امکان نقد سریال بی گناه را نداریم ولی بد نیست نگاهی به گروه بازیگری این سریال بیندازیم. از جمله مهم‌ترین هنرپیشه‌های حاضر در جدیدترین محصول فیلیمو می‌توان به ستارگان زیر اشاره کرد:

مسعود رایگان در نقش بهمن مردانی

مسعود رایگان بازیگر 68 ساله و همسر رویا تیموریان است. رایگان خیلی دیر به سینمای ایران معرفی شد. او در سن 51 سالگی برای بازی در فیلم خیلی دور خیلی نزدیک ساخته سید رضا میرکریمی، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد در بیست و سومین دوره جشنواره فجر شد. بعد از موفقیت این فیلم، کم کم رایگان به عنوان یک بازیگر توانمند وارد سینما و تلویزیون شد. سریال طنز شمس‌العماره ساخته سامان مقدم، رایگان را به عنوان یک بازیگر طنز نیز به مخاطبان معرفی کرد. او تاکنون در سریال‌های دلدادگان و مدار صفر درجه حضور داشته است. همچنین فیلم‌های دشت‌های خالی، سنتوری، جرم و جایی در دوردست از مهم‌ترین آثار او هستند. طبق شنیده‌ها رایگان قرار است نقش بهمن مردانی را در سریال بی گناه ایفا کند. این دومین تجربه همکاری رایگان با برادران کیایی است.

محسن کیایی در نقش فرزند استاد فرشباف

این بازیگر 40 ساله در کنار برادرش مصطفی، نمادهای ثبات و کیفیت در سینمای ما هستند. در حالیکه در سال‌های اخیر بازیگران و کارگردان‌های زیادی بعد از کسب شهرت با ساخت آثار بی‌کیفیت و عدم احترام به مخاطبان خیلی زود جایگاه خودشان را از دست دادند، برادران کیایی، محسن در نقش نویسنده و بازیگر و مصطفی در نقش کارگردان، بیش از یک دهه است که کیفیت بالایی به مخاطبان ارائه می‌دهند. آن‌ها کارشان را از سال 1388 با ساخت فیلم کمدی بعد از ظهر سگی سگی آغاز کردند.

در ادامه روند ساخت فیلم‌های کمدی آن‌ها فیلم موفق ضدگلوله با بازی مهدی هاشمی را روانه سینماها کردند. کم‌کم روند ساخت آثار جدی و اجتماعی نیز آغاز شد و آن‌ها با فیلم‌های عصر یخبندان و خط ویژه جایگاه مهمی از آن خودشان کردند. بسیار از مخاطبین و منتقدان از فیلم بارکد به عنوان یک کمدی سیاه موفق و درخشان‌ترین نقطه کارنامه محسن کیایی یاد می‌کنند. جدیدترین اثر سینمایی آن‌ها نیز فیلم طنز مطرب بود.

شبنم مقدمی

این بازیگر 50 ساله همسر علیرضا آرا بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. مقدمی در دهه 90 میلادی بسیار پرکار بوده و شهرت زیادی کسب کرده است. از جمله مهم‌ترین آثار او در سال‌های اخیر می‌توان به سریال هیولا، هفت سنگ، زیرتیغ و فیلم‌های سینمایی اکسیدان، خجالت نکش، ابد و یک روز، زاپاس، نفس و شبی که ماه کامل شد اشاره کرد. او در کنار ویشکا آسایش از جمله بازیگران زن حاضر در سریال ایرانی بی گناه هستند.

آیا سریال بی گناه دنباله مجموعه هم گناه است؟

صرف نظر از زمان دقیق پخش سریال که به نظر می‌رسد اوایل شهریور ماه 1401 باشد، یک سوال بزرگ دیگر ذهن مخاطبان را درگیر کرده است. بازیگران مشترک از جمله محسن کیایی و مسعود رایگان، حال و هوای مشابه و اسم بسیار نزدیک و گریم به شدت شبیه محسن کیایی و مسعود رایگان باعث شده بسیاری از کاربران تصور کنند که این سریال دنباله مجموعه هم گناه است. اگرچه این نکته هنوز به صورت رسمی تکذیب یا تایید نشده ولی با توجه به خلاصه داستان، بعید به نظر می‌رسد که این سریال ارتباطی با مجموعه هم‌گناه داشته باشد.

کلام پایانی

سریال بی گناه جدیدترین محصول فیلیمو است که فیلمنامه آن توسط عماد رضایی نیک و رضا علیپور نگارش شده است. در این مطلب نگاهی به تیم بازیگری و کارگردان این سریال داشتیم و مهم‌ترین حواشی حول این مجموعه را بررسی کردیم. احتمالا این سریال که ساختش از سال 1400 آغاز شده، در اواخر تابستان 1401 منتشر شود. برای دانلود سریال ایرانی بی گناه بعد از انتشار اثر می‌توانید به وبسایت فیلیمو مراجعه کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا