هنر و سینما

بازیگر نقش برادر بهمن در یاغی

بازیگر نقش رحمان در سریال یاغی کیست بیوگرافی و عکس بدون گریم

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر نقش رحمان در سریال یاغی کیست بیوگرافی و عکس جدید و اینستاگرام و آشنایی با مهدی حسینی نیا بازیگر نقش رحمان در سریال یاغی همراه سن و ویکی پدیا و فیلم ها و سریال های جدید مهدی حسینی نیا بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون در سریال یاغی را در این صفحه از مجله حرف تازه مشاهده نمایید.

مهدی حسینی نیا متولد ۲۸ شهریور سال ۱۳۶۰ در تهران، فارغ التحصیل كارشناسی رشته نرم افزار، هنرپیشه است که با بازی در سریال خانه امن و سریال یاغی در نقش رحمان برادر بهمن به شهرت رسید. او مجرد بوده و در حال حاضر ازدواج نکرده است

سریال یاغی توسط محمد کارت ساخته شده است. یاغی مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر درام است که برای سرویس نمایش خانگی فیلیمو ساخته شده‌ است. فیلم‌نامهٔ آن را پدرام پورامیری، حسین دوماری و کارت بر اساس رمان سالتو به نگارش درآورده‌اند.

سوابق بازیگری

آقای حسینی نیا بازیگری را از سال ۱۳۹۸ با نقش آفرینی در تئاتر آغاز کرد. از جمله فعالیت ‌های او در تئاتر می‌توان به بازی در نمایش‌های صور اسرافیل و او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود اشاره کرد.

مهدی حسینی‌نیا در آثاری همچون تاکنون در فیلم های سینمایی دسته دختران، مصلحت، روز ششم، روشن، شنای پروانه، گورکن، عنکبوت، شب اول هجده سالگی، ما همه با هم هستیم، متری شیش و نیم، بنفشه آفریقایی، شنل، ایستگاه اتمسفر، اینجا کسی نمی میرد، خشکسالی و دروغ، هیچ کجا هیچ کس، من همسرش هستم، اینجا بدون من، سریال های لحظه گرگ و میش، پرده نشین، مجموعه های نمایش خانگی : میدان سرخ، می خواهم زنده بمانم، یاغی، سیاوش، عالیجناب، فیلم های کوتاه: بی ریختی، به وقت جدید یا قدیم، نفس گیر، سواد کوهی، مدار بسته، روایت ناپدید شدن مریم، امیرعلی، سنگ روی سنگ، هم سایه ها، تئاتر های: گریزلی، ملاقات، مده آ، فصل دوم، به طرز غریبی، و چند داستان دیگر، جعبه پاندورا، لوسیا، صور اسرافیل، درها و دیوارها، او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود، باور کنید من گره گوار سامسا هستم و فلان و فلان حضور داشته است. به نقش‌ آفرینی پرداخته ‌است.

بیوگرافی بازیگر نقش رحمان در سریال یاغی

مهدی حسینی نیا در پیج اینستاگرام درباره نقشی که در سریال یاغی بازی کرده، خودش را اینگونه معرفی کرده: این امن‌ ترین جا واسش بغل منه.
می‌شه تو زندگی خصوصی من دخالت نکنی؟!

یاغی مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر درام است که برای سرویس نمایش خانگی فیلیمو ساخته شده‌است. محمد کارت کارگردانی این مجموعه را بر عهده دارد و فیلم‌نامهٔ آن را پدرام پورامیری، حسین دوماری و کارت بر اساس رمان سالتو به نگارش درآورده‌اند. بازیگران اصلی این مجموعه پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، نیکی کریمی، فرهاد اصلانی، سامان مهکویه، افشین حسنلو و آبان عسکری، مه‌ لقا باقری، عباس جمشیدی‌ فر، جواد خواجوی و الیکا ناصری هستند.

یاغی در ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ به نمایش درآمد. این مجموعه با استقبال منتقدان و مخاطبان مواجه شده‌است.

“یاغی” روایتگر درامی پر فراز و نشیب از سفر یک قهرمان است که شخصیت های متنوعی از طبقات مختلف اجتماعی در مسیر با او همراه می شوند یا برایش مانع می تراشند. یاغی باید از مرز درد و خستگی عبور کند.

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی در سال ۱۴۰۱ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این سریال پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی، آبان عسکری، مهدی حسینی نیا، مه لقا باقری، عباس جمشیدی فر، جواد خواجوی، ناهید مسلمی، امیر رضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، نادر شهسواری، سیدمحمد هادی دیباجی، الیکا ناصری، محمد صابری، توفیق حیدری، سامان مهکویه، افشین حسنلو، حسن همتی، شهاب کرلو، محمد مطهری پور، سعید شریف، عباس ایمانی، علی محمد حسام فر، پگاه سعیدی، لادن ژاوه وند، هوشنگ قوانلو، صفر محمدی، امیر مقیمی، مائده تقوایی، مهرداد خانی و نیلوفر شهفری به هنرمندی پرداخته‌اند.


محمد کارت، کارگردان سریال یاغی در یک استوری اینستاگرامی با انتشار یک ویدئو نوشت: خداحافظی با یکی از شخصیت های عزیز سریال یاغی.

به گزارش وقت صبح به نقل از همشهری آنلاین، به نظر می رسد این شخصیت مهدی حسینی نیا بازیگر نقش برادر بهمن خان (پارسا پیروزفر) در سریال یاغی است.

یاغی روایت زندگی جوانی است گرفتار سیاهی‌های جنوب شهر که می خواهد خود را از آن منجلاب نجات دهد.

در این مسیر پارسا پیروزفر (بهمن خان) که خود از خلاف‌کارهای کهنه‌کار است دست او را می‌گیرد و با نگاهی پدرانه سعی می‌کند او را به قله قهرمانی در ورزش کشتی برساند.

بیشتر بخوانید: جذاب ترین سریال های نمایش خانگی که ارزش پول خرج کردن دارند

نیکی کریمی، امیر جعفری، طناز طباطبایی، ‌ فرهاد اصلانی، ‌آبان عسگری و عباس جمشیدی‌فر از دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال حضور دارند.


مهدی حسینی نیا بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان که در سال‌های اخیر بیشتر او را در قالب نقش‌های مکمل تماشا کردیم،این روزها در سریال یاغی در نقش رحمان برادر مرموز بهمن خان در کنار بازیگران مطرح سریال یاغی بسیار خوش درخشیده است.

بازیگر نقش مصیب در فیلم شنای پروانه ، تا کنون در فیلم و سریال های زیادی بازی کرده و با حضور در تئاتر و نمایش‌های مختلف ثابت کرده که بازیگر توانا و صاحب اندیشه‌ای است. به بهانه بازی درخشان مهدی حسینی نیا در یاغی در ادامه این بخش از نمناک کارنامه هنری این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان را مرور می کنیم.

شاید تا به حال در هیچ یک از نقش آفرینی های مهدی حسینی نیا، اینقدر حواسمان به او نبود که حالا در غالب رحمان سریال یاغی محو تماشایش شده ایم برای همین به جای عنوان مروری بر نقش های بازیگر نقش برادر بهمن خان در یاغی، بهتر است بگوییم وقتی حواسمان کمتر به هنرنمایی های او بود.

مهدی حسینی نیا در یاغی

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی می باشد که فیلمنامه آن را پدرام‌ پور امیری، حسین دوماری و محمد کارت با نگاهی آزاد به رمان سالتو به نگارش در آورده‌ اند. مهدی حسینی نیا در این سریال نقش رحمان برادر بهمن (پارسا پیروزفر) را بازی می کند که به طور خاصی صحبت می کند و نقش آفرین تحسین کننده ای را ارائه داده است.

مهدی حسینی نیا بازیگر نقش رحمان در یاغی/ عکس از مجید طالبی و پیموده باران

مهدی حسینی نیا در متری شیش و نیم

متری شیش و نیم فیلمی به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی جمال ساداتیان است که مهدی حسینی نیا در آن نقش حسن دلیری یا حسن گاوی را ایفا کرده که خرده فروش مواد مخدر است و برای قاچاق شیشه یه کشور ژاپن مقدار زیادی شیشه بلعیده است. بازی حسینی نیا در فیلم متری شیش و نیم با چشمان درخشان و نافذش و بریده بریده حرف زدنش از او بازیگری حرفه ای ساخته است.

مهدی حسینی نیا بازیگر نقش حسن گاوی در فیلم متری شیش و نیم

مهدی حسینی نیا بازیگر نقش حسن گاوی در فیلم متری شیش و نیم

مهدی حسینی نیا در شنای پروانه

فیلم شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی است. داستان فیلم در مورد دختری به نام پروانه است که فیلم خصوصی او در حال شنا کردن در استخر منتشر شده و پس از مرگ همسرش حجت با بازی جواد عزتی و مصیب با بازی مهدی حسینی نیا در پی یافتن منتشر کننده فیلم می روند. نقش «مصیب» یکی از اصلی‌ ترین شخصیت‌ ها در فیلمنامه است که مهدی حسینی‌نیا با بازی در نقش مصیّب لاتِ شماره دوی «شنای پروانه»، مخاطبان را غافلگیر کرد.

مهدی حسینی نیا در نقش مصیب در فیلم شنای پروانه

مهدی حسینی نیا در نقش مصیب در فیلم شنای پروانه/ عکس از فتاح ذی نوری

مهدی حسینی نیا در میدان سرخ

میدان سرخ یک مجموعهٔ نمایشی به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است که داستان آن درباره زنی تنهاست به نام شیدا با بازی مهتاب کرامتی است که ناخواسته وارد بازی وحشتناکی می‌شود. مهدی حسینی نیا در این سریال نقش منصور را ایفا کرده است.

مهدی حسینی نیا بازیگر نقش منصور در میدان سرخ

مهدی حسینی نیا بازیگر نقش منصور در میدان سرخ/ عکس از فتاح ذی نوری

مهدی حسینی نیا در میخواهم زنده بمانم

می خواهم زنده بمانم یکی از سریال های نمایش خانگی به کارگردانی شهرام شاه حسینی است که داستان زندگی دختری به نام هما حقی را در دهه 60 روایت می کند که پدرش به دلیل جاسازی مواد مخدر توسط برادر زاده اش در ماشینش در زندان به سر می برد. مهدی حسینی نیا در سریال می‌ خواهم زنده بمانم نقش مفتاح را بازی کرده که مالک اصلی مواد بوده و برای رسیدن به پول خود تا قسمت های پایانی سریال همراه داستان می باشد.

مهدی حسینی نیا بازیگر نقش مفتاح در میخواهم زنده بمانم

مهدی حسینی نیا بازیگر نقش مفتاح در میخواهم زنده بمانم/ عکس از محمد اسماعیلی

مهدی حسینی نیا در سریال سیاوش

سیاوش مجموعه نمایشی به کارگردانی سروش محمدزاده و به تهیه‌کنندگی مهدی یاری است که داستان زندگی سیاوش ساقی با بازی میلاد کی مرام کشتی‌گیر و قهرمان جهان و مشکلات مالی او برای عمل پیوند کبد نامزدش را روایت می کند. مهدی حسینی نیا در سریال سیاوش در نقش وحید (دوست سیاوش)، بار دیگر خوش درخشید.

مهدی حسینی نیا بازیگر نقش وحید در فیلم سیاوش

مهدی حسینی نیا در عنکبوت

عنکبوت فیلمی به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی و نویسندگی اکتای براهنی در ژانر جنایی است که روایتگر زندگی سعید حنایی قاتل زنجیره ای زنان در مشهد می باشد. محسن تنابنده در نقش (سعید حنایی)، ساره بیات در نقش (زهرا) از اصلی ترین بازیگران این فیلم سینمایی هستند. مهدی حسینی نیا در این فیلم نقش راننده تاکسی را ایفا نموده است.

مهدی حسینی نیا در فیلم سینمایی عنکبوت

مهدی حسینی نیا در لحظه گرگ و میش

لحظهٔ گرگ و میش یک مجموعهٔ تلویزیونی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی همایون اسعدیان است که روایتگر زندگی یاسمن و فراز و فرود خانواده‌ای اصیل و ایرانی در طول سه دهه می باشد که مهدی حسینی نیا نیز در آن ایفای نقش نموده است

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا