برترین های کسب وکار ایرانیتکنولوژی

میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته

مهم ترین عوامل موثر در مقدار مصرف اینترنت در دوربین مدار بسته

مقدار مصرف اینترنت دوربین مدار بسته، به عوامل مختلفی بستگی دارد. عوامل و ویژگی های متفاوتی می توانند بر روی میزان مصرف اینترنت در دوربین های مدار بسته داهوا تاثیر گذار باشند. با شناخت این عوامل و فاکتور ها، می توانید میزان مصرف اینترنت خود را برای دوربین های مدار بسته شناسایی کنید. با شناسایی این عوامل، حتی می توانید میزان مصرف را به حداقل برسانید و نهایت استفاده از دوربین مدار بسته و امکانات آن را ببرید.

تعداد دوربین های مدار بسته

تعداد دوربین های مدار بسته ای که برای محیط خود انتخاب می کنید؛ در مقدار مصرف اینترنت در دوربین مدار بسته موثر است. در واقع هر چقدر محیط مورد نظر؛ دارای متراژ بیشتری باشد؛ به تعداد بیشتری دوربین مدار بسته، برای حفظ امنیت و نظارت محیط نیاز است. به تبع از آن؛ دوربین های مدار بسته ای که استفاده می کنید نیز به مصرف اینترنت بیشتری نیاز دارند. برای بررسی و انجام اقدامات گوناگون با دوربین های مدار بسته، لازم است که از اینترنت بیشتری استفاده کنید؛ تا کنترل مکان محیط، آسانتر باشد. اما می توانید برای کاهش میزان مصرف اینترنت، تعداد دوربین ها را کاهش دهید. در واقع دوربین ها را در مکان های مناسب و کلیدی نصب کنید. در این صورت دیگر لازم نیست تا تعداد بیشتری دوربین را نصب کنید. به دنبال آن مصرف اینترنت برای انجام فعالیت های مختلف، به حداقل می رسد.جهت اطلاع از قیمت دوربین مداربسته دید در شب لطفا کلیک کنید

کیفیت دوربین مدار بسته

  دوربین مداربسته دید در شب رنگی دارای کیفیت های مختلفی هستند. هر کدام از دوربین های مدار بسته، تصاویر و فیلم ها را با کیفیت های متفاوتی ثبت و ضبط می کنند. کیفیت تصاویر تهیه شده؛ سهم ویژه ای در مقدار مصرف اینترنت در دوربین مدار بسته دارد. در واقع در تهیه تصاویر با کیفیت های بالا و خوب، لازم است تا از میزان اینترنت بیشتری استفاده شود. برای آن که دوربین مدار بسته شما میزان اینترنت کمتری مصرف کند؛ بهتر است کیفیت دوربین خود را در حد متوسط انتخاب کنید. در این صورت با یک کیفیت متوسط و خوب، از امکانات دوربین مدار بسته همراه با اینترنت به صرفه، بهره می برید.

انتقال تصاویر و فیلم ها

یکی از فاکتور های مهمی که در مقدار مصرف اینترنت در دوربین مدار بسته موثر است؛ انتقال تصاویر و فیلم  است. در انتقال تصاویر و فیلم دوربین های مدار بسته، می توانید دوربین خود را در هر جایی که هستید؛ با تلفن همراه خود بررسی کنید. برای آن که این بررسی و نظارت اتفاق بیفتد؛ ضروری است که اینترنت دوربین مدار بسته خود را اتصال نمایید. با متصل کردن اینترنت دوربین مدار بسته، به راحتی می توانید دوربین خود را از راه دور کنترل و بررسی کنید. اما انجام این کار، نیاز به اینترنت دارد. با انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته به صورت آنلاین، به تلفن همراه و یا سیستم مورد نظر شما، نیاز به مصرف اینترنت می باشد. در صورت عدم نیاز به استفاده از این قابلیت دوربین مدار بسته، میزان مصرف اینترنت دوربین مدار بسته به حداقل و یا صفر می رسد.

کیفیت تنظیم شده برای انتقال تصاویر

در هنگام انتقال تصاویر، کیفیتی که برای انتقال انتخاب می کنید؛ در مقدار مصرف اینترنت در دوربین مدار بسته موثر است. به طور کلی دو نوع کیفیت اصلی (main stream) و فرعی (sub stream) برای انتقال تصاویر وجود دارد. اگر برای انتقال تصاویر خود از کیفیت اصلی استفاده کنید، میزان اینترنت مصرفی بسیار بالا خواهد بود. بالعکس، اگر برای انتقال تصاویر خود به دستگاهی دیگر، از کیفیت فرعی استفاده کنید؛ میزان اینترنت مصرفی بسیار کمتر خواهد بود. اگر انتقال تصاویر با کیفیت بالا، برای شما اهمیت بسیاری ندارد؛ بهتر است در انتقال تصاویر، از کیفیت فرعی استفاده نمایید. در این حالت میزان اینترنت مصرفی، به صرفه تر خواهد و هزینه بسیاری برای شما نخواهد داشت.

استفاده از میکروفون در دوربین های مدار بسته

عامل موثر دیگر در مقدار مصرف اینترنت در دوربین مدار بسته، استفاده از میکروفون های دوربین های مدار بسته است. هنگامی که شما از میکروفون در هنگام ضبط تصاویر استفاده می کنید؛ اینترنت نیز مصرف می شود. با فعال کردن میکروفون دوربین و ضبط همزمان صدا و تصویر در دوربین های مدار بسته، مصرف اینترنت به طرز قابل توجهی افزایش پیدا میکند. اگر مکان نصب دوربین شما از حساسیت بالایی برخوردار نیست؛ بهتر است میکروفون آن دوربین را غیر فعال کنید. در این صورت از میزان مصرف اینترنت دوربین مدار بسته کاسته می شود.

مدیریت مقدار مصرف اینترنت در دوربین مدار بسته

برای آن که مقدار مصرف اینترنت در دوربین مدار بسته خود را مدیریت کنید؛ راه حل های متفاوتی وجود دارد. توجه و اجرای این راه حل ها سبب میشود؛ بتوانید با نظارت بر روی مصرف اینترنت، بیشترین بهره را از دوربین مدار بسته خود ببرید. با مدیریت مقدار مصرف اینترنت در دوربین مدار بسته؛ در هزینه ها صرفه جویی کرده، و بیشترین استفاده از دوربین مدار بسته را خواهید داشت.

نرم افزار های متفاوت

شما می توانید با کمک نرم افزار های متفاوتی که نصب می کنید؛ از میزان مصرف اینترنت دوربین مدار بسته خود اطلاع یابید. این نرم افزار ها هم برای سیستم اصلی دوربین مدار بسته، و هم سیستمی که تصاویر را به آن انتقال می دهید؛ قابل استفاده است. با کمک نرم افزار های محاسبه مصرف اینترنت، از مصرف اینترنت هر کدام از فعالیت های دوربین مدار بسته باخبر می شوید. به راحتی می توانید تشخیص دهید؛ که کدام عملکرد دوربین، سبب مصرف اینترنت بیشتری شده است. این نرم افزار های محاسبه اینترنت، قابلیت این را دارند که میزان مصرف اینترنت را در طی چند روز یا چند ماه گذشته گزارش دهند.

تنظیمات ابتدایی دوربین؛ برای کاهش مصرف اینترنت دوربین مدار بسته

بهتر است در همان ابتدای نصب دوربین های مدار بسته، تنظیمات آن را با دقت انجام دهید. برای مثال کیفیت تصویر خروجی، استفاده از امکانات دوربین، انتقال و ضبط صدا می توانند؛ در مقدار مصرف اینترنت در دوربین مدار بسته موثر باشند. با تنظیم این موارد در حالت های متوسط و مناسب، می توانید به راحتی مصرف اینترنت خود را کنترل کنید و به حداقل برسانید

پارامترهای موثر در حجم مصرفی اینترنت دوربین مداربسته

همان طور که در دیوایس های مختلف میزان مصرف حجم اینترنت براساس نوع استفاده متفاوت است؛ در سیستم های مداربسته نیز همین طور است. به طور کلی حجم اطلاعات در زمان انتقال تصویر دوربین مداربسته حجم اینترنت مورد نیاز را مشخص می کند. هر چه این اطلاعات بیشتر باشد قاعدتاً اینترنت بیشتری مصرف خواهد شد. عوامل موثر در حجم اینترنت مصرفی در دوربین های مداربسته را می توان اینگونه دسته بندی کرد:

  1. نوع جریان انتقال تصویر یا استریم های اصلی و فرعی
  2. تعداد دوربین های نصب شده در پروژه ( بدیهی است هر چه تعداد دوربین ها در شبکه بیشتر باشد، نیاز به حجم اینترنت بیشتری است.
  3. سومین مورد رزولوشن تصویر ارسالی دوربین مداربسته است.
  4. فریم ریت یا تعداد فریم در ثانیه (FPS) هر دوربین دیگر عامل موثر در حجم مصرفی اینترنت در دوربین مداربسته است.
  5. انتقال صدا به همراه تصویر، دوربین هایی که دارای میکروفن هستند، حجم اینترنت بیشتری را مصرف می کنند.
  6. فرمت های فشرده سازی تصویر نیز نقش موثری در میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته دارند.

میزان مصرف اینترنت در دوربین مداربسته

نکته قابل توجه این است که در حالت کلی انتقال تصویر دوربین مداربسته چه بر روی گوشی موبایل و چه کامپیوتر، حجم زیادی از اینترنت را مصرف نمی کند.

کاهش حجم اینترنت مصرفی دوربین مداربسته

با توجه به شناسایی عوامل موثر بر میزان مصرف اینترنت به راحتی می توان این مقدار را مدیریت کرد. در این بخش به چگونگی کنترل و کاهش مصرف اینترنت در انتقال تصویر دوربین مداربسته می پردازیم.

استریم یا Stream به چگونگی و کیفیت خروجی تصاویر دوربین مداربسته در سیستم های تحت شبکه اشاره دارد. اکثر دوربین های مداربسته دارای دو نوع خروجی تصویر برای انتقال یا همان Dual Stream هستند. این جریان ها هر کدام دارای کیفیت متفاوتی هستند. از جریان اصلی که دارای کیفیت بالایی است معمولا برای ضبط تصاویر و مشاهده در مانیتور اصلی استفاده می شود. برخی از برندها، تولیدات خود را مجهز به Triple Stream کرده اند. به این مفهوم که دوربین IP می تواند به طور همزمان سه جریان ویدئویی مختلف را ارائه دهد. در نتیجه کاربر تصاویر را در سه دستگاه مختلف (گیرنده) به طور همزمان و با کیفیت متفاوت دریافت می کند.

تنظیمات کیفیت انتقال تصاویر در هر کدام از جریان ها در بخش ENCODE انجام می شود. موارد قابل تنظیم شامل: نوع فشرده سازی، نرخ فریم، بیت ریت، انتقال صدا و… است. با توجه به نوع فرمت فشرده سازی یا تعداد فریم بر ثانیه ای که انتخاب می کنید می توانید حجم اطلاعات انتقال داده شده را کاهش داده و در نتیجه مصرف اینترنت نیز کاهش یابد. تغییرات در سایر پارامترها نیز موثر هستند. اما اینترنت در دوربین مداربسته چقدر مصرف می شود و چگونه می توان محاسبه کرد؟

نرم افزار محاسبه حجم اینترنت مصرفی دوربین مداربسته

در صورتی که دوربین مداربسته در شبکه داخلی کار کند، انتقال تصویر به دستگاه رکورد اینترنتی را مصرف نخواهد کرد. اما اگر از اینترنت برای انتقال استفاده شود برای محاسبه میزان آن از نرم افزار می توان کمک گرفت. نرم افزارهای موجود کمک می کنند تا شما میزان مصرف اینترنت خود را ساعتی، روزانه، هفتگی و یا ماهیانه مشاهده کنید. به این ترتیب میزان آن را برای مصارف بعدی مدیریت و کنترل کنید.

این نرم افزارها مختص محاسبه میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته نیست. اما با استفاده از آنها در زمان انتقال تصویر دوربین باید استفاده دیگری از اینترنت نکنید تا عدد محاسبه شده دقیق تر باشد

 

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا