هنر و سینما

بهرام افشاری the secret of survival


تیتربرتر: راز بقا یک سریال ایرانی در ژانر کمدی میباشد به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی برعهده دارد و تهیه کنندگی سریال بر عهده مصطفی احمدی میباشد. سعید آقاخانی که پیش از این فیلم ها و سریال های پر مخاطبی را برای تلویزیون در ژانرهای درام، کمدی و اجتماعی ساخته است، این بار با راز بقا به سراغ قصه‌ ای درام رفته‌ است . 

موضوع و خلاصه داستان سریال راز بقا

در خلاصه داستان سریال آمده: «بزرگ ترین کشف بشریت در راه است!»؛ این سریال درباره جوانی به نام رحیم با بازی بهرام افشاری می‌باشد که در بازیگر مقابل او سعید آقاخانی ایفاگر نقش یک روحانی است که با پدر رحیم دوست بوده و حال بعد از فوت او هوای پسرش را دارد.

در ادامه حسن معجونی هم نقش برادر رحیم را در این مجموعه به عهده دارد.

سعید آقاخانی بعد از سریال موفق و پربیننده نون خ حالا سراغ کار جدید به نام راز بقا رفته تا اولین تجربه خود را در بخش نمایش خانگی نیز به نمای بگذارد.

زمان پخش

مجموعه نمایش خانگی راز بقا قرار است از نوروز سال ۱۴۰۱ به صورت هفتگی از پلتفرم فیلم‌نت منتشر شود.

اسامی بازیگران سریال راز بقا

لیست بازیگران این سریال عبارتند از : بهرام افشاری، نیما شعبان نژاد، حسن معجونی، سیروس میمنت، هدیه بازوند و کاظم نوربخش… تاکنون جلوی دوربین سریال جدید سعید آقاخانی رفته اند و اسامی مابقی بازیگران بزودی قرار می گیرد.

بهرام افشاری و حسن معجونی به عنوان بازیگران اصلی «راز بقا»، برای اولین‌بار همکاری با سعید آقاخانی را تجربه کرده‌اند، اما کاظم نوربخش پس از همکاری موفق با آقاخانی در «نون خ»، بار دیگر جلوی دوربین او رفته است.

او نوروز امسال همزمان با «راز بقا»، با فیلم کمدی «سگ‌بند» ساخته مهران احمدی نیز روی پرده سینما‌ها حضور دارد.

بیوگرافی هدیه بازوند بازیگر سریال راز بقا

هدیه بازوند متولد ۲۷ مرداد ماه ۶۶ می باشد و در بندرعباس متولد شده اما اصالتا کرد می باشد. وی دو برادر دارد و هنوز ازدواج نکرده است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی معماری می‌باشد که با گذراندن دوره‌های بازیگری از تلویزیون بصورت جدی وارد این عرصه شد و حالا در سینما حضور دارد.

شروع بازیگری هدیه بازوند

وی بازیگری را دوره های بازیگری را از کلاس های موسسه امین تارخ شروع کرد سپس وارد موسسه نقش اول شد و در کلاس های سیروس الوند و بهرنگ توفیقی هم شرکت کرد. وی بازیگری را برای اولین بار با حضور در سریال نمایش خانگی هشتگ خاله سوسکه آغاز کرد و بعد از آن در یک فیلم سینمایی به کارگردانی سیروس الوند حضور یافت.

اوج شهرت و دیده شدن او با فصل اول سریال نون خ سعید آقاخانی که در نوروز ۹۸ پخش گردید آغاز شد و در فصل های بعدی نیز در جمع بازیگران این سریال حضور داشته است.

هدیه بازوند به تازگی در فیلم سینمایی سمپاشی به کارگردانی علی یاور و تهیه کنندگی محمد علی سجادی در کنار چهره های از جمله امیر آقایی، مهدی ماهانی، لیلا اوتادی، رضا یزدانی، نازلی رجب پور، بهزاد هاشمی و امیر جعفری و با حضور بهرام بهرامیان به ایفای نقش پرداخته است.

مطالب مرتبط:

  • بازیگر نقش نگار در سریال هم سایه کیست؟
  • بازی رویا جاویدنیا در سریال بعد از آزادی

زندگی هدیه بازوند بازیگر سریال نون خ

هدیه بازوند، خواهر مرجان، شیرین و کژال، یکی از چهار دختر نورالدین خانزاده در سریال نون خ می باشد که در دو فصل این سریال به کارگردانی سعید آقاخانی حضور داشته است.

داستان سریال نون خ یک درام طنز می‌ باشد. کاراکتر اصلی داستان نورالدین خانزاده است که بعدا بصورت مخفف ن. خ شناخته می‌ شود، او معتمد و امین کشاورزان است که در اثر بروز مشکلات اقتصادی دجار مشکلاتی می‌ شود.

هدیه بازوند در ارتباط با نقش روژان در سریال نون خ می گوید: «مـن یک دختر شهری ام با تحصیلات دانشگاهی، اما روژان دختری روستایی با مدرک دیپلم بود، افکار من و روژان باهم فرق دارد، اما از نظر روحی و خصوصا «کرد» بودن خودم، با نقش روژان بـه خوبی ارتباط برقرار کردم.»

هدیه بازوند درباره فرهنگ غنی مردم کرد می‌ گوید: «کُرد زبان‌ ها فرهنگ بسیار غنی و اصیلی دارد که به نظر من سریال نون خ توانست فقظ بخشی از این فرهنگ را به نمایش بگذارد. کرد‌ها حتی بسیار مهربان‌ تر از آن هستند که در این مجموعه می‌ بینید، اما بخاطر ماهیت طنز آن داستان‌ های اغراق آمیز جالبی دارند.»

گفت و گو با هدیه بازوند

 

چطور برای بازی در این سریال انتخاب شدید؟

-من از طریق موسسه نقش اول با آقای امیر معقولی آشنا شدم و از طریق او که مدیر تصویر برداری سریال بود، به پروژه معرفی شدم. من پیش از این در سریال ویدئویی «هشتگ خاله سوسکه» به کارگردانی آقای محمد مسلمی بازی کرده ام و نقش کوتاهی هم در فیلم سینمایی «آنجا همان ساعت»  به کارگردانی آقای سیروس الوند داشتم که برای اکران آماده می شود.

دشوارترین سکانس بازی شما کدام بود؟ ضمن اینکه بخش عمده ای از تولید سریال هم در شرایط جوی نامساعد صورت گرفت.

-سکانس سخت آنچنانی نداشتم. فقط زمان هایی که شب کار بودیم، سرمای زیادی را متحمل می شدیم و چون من در بندرعباس بزرگ شده ام و اصلاً به سرما عادت نداشتم. تحمل سرما برایم بسیار سخت بود، اما در اواخر کار چون تقریباً به شرایط جوی عادت کرده بودم، کار برایم آسان تر شد.

بازخوردهای پخش سریال چگونه بوده و برآیند انتقادات و کامنت های مثبت را چطور دیدید؟ هرچند بخش عمده ای از نظرات بینندگان درباره لهجه بازیگران سریال بود و موافقان و مخالفان نسبت به این مسئله ابراز عقیده های متنوعی داشتند. لهجه و زبان در این سریال چطور مدیریت شد و تجربه شما در این باره چه بود؟

-خدا را شکر من کامنت های بسیار بسیار مثبتی دریافت کردم و از همین بابت واقعا به خودم می بالم. مخصوصا از خطّه کرد نشین ایران کامنت های خوبی دریافت کردم و حتی یک کامنت منفی نداشتم. خیلی از عزیزان هم برایم نوشته بودند زمان زیادی است که شبکه های داخلی را نگاه نمی کنند، اما «نون.خ» چنان برایشان جذاب بوده که موجب شده تا آنرا دنبال کنند و لذت ببرند.

بله برخی از کُرد زبانان نازنین انتقادی داشتند به لهجه های ما که کُردی نیست. خیلی دلم می خواهد به این عزیزان بگویم به دلیل اینکه این سریال از شبکه سراسری پخش شد و مخاطب عام داشت، ما نمیتوانستیم تماماً کُردی صحبت کنیم و مجبور بودیم با لهجه ای صحبت کنیم که انگار یک کُرد می خواهد فارسی صحبت کند، اما در عین حال لهجه دارد.

فکر می کنید سریالی مثل «نون.خ» تا چه حد توانست فرهنگ مردمان کرد را به تصویر بکشد.

-کُردها فرهنگ بسیار غنی و اصیلی دارند که به نظر من «نون.خ» توانست فقط بخشی از این فرهنگ را به نمایش بگذارد.  کُردها حتی بسیار مهربان تر از آن هستند که «نون.خ» به نمایش گذاشت، اما چون سریال طنز است مجبور بودند برای خنده گرفتن و به طنز نزدیک کردن داستان،  اغراق های جالبی به خرج دهند. مثلا مجبور بودند طلبکارها را سمج نشان دهند.

اما در این سریال تلاش شد تا ویژگیهای قابل اهمیتی مثل قانع بودن کُردها به زندگی ساده، مال حلال خوردن، زحمت کشی  و با حجب و حیا بودن دختران کُرد و کم توقعی شان برای ازدواج  به خوبی نشان داده شود.

حرف ناگفته ای اگر باقی مانده؟

– از آقای سعید آقاخانی و آقای مصطفی تنابنده به خاطر اعتمادشان به من بسیار سپاسگزارم و به نظر من اعتماد این دو عزیز زیباترین سکانس زندگی ام را رقم زد و تا همیشه قدردانشان هستم. از جناب مهدی فرجی تهیه کننده کار و خانم ساناز بصیر مدیر برنامه ریزی پروژه هم صمیمانه تشکر می کنم. شرایط سخت لوکیشن ها و سرما اصلا باعث نمیشد که آقای فرجی حضور نداشته باشد و او در شرایط سخت ما را تنها نمی گذاشت. خانم ساناز بصیر با برنامه ریزی دقیقش کار را برای ما راحت تر می کرد.

از آقای امیر معقولی که مدیر تصویر برداری کار بودند هم بسیار تشکر می کنم و در آخر از موسسه نقش اول کمال تشکر را دارم.

آنچه دیگران میخوانند:

  • آشنایی با فیلم محبوبه+ اسامی بازیگران
  • نقش مهران در سریال افرا کیست؟

نویسنده: علیرضا یوسفی 


بازیگران سریال راز بقا ؛ بیوگرافی و تصاویر

راز بقا، نام نخستین مجموعه‌ی سعید آقاخانی در شبکه نمایش خانگی است. برای آشنایی با داستان و بازیگران سریال راز بقا در این نوشتار ای بی سی مگ همراه ما باشید.

راز بقا جدیدترین ساخته‌ی سعید آقاخانی کارگردان و بازیگر محبوب و مشهور است. این کار او هم مانند بسیاری از سریال‌های که آقاخانی کارگردانی آن را به عهده داشته است در ژانر درام کمدی است.

سریال راز بقا سعید آقاخانی که دو قسمت آن در روز دوشنبه 1 فروردین ماه سال 1401 به طور اختصاصی از پلتفرم فیلم نت پخش شده، مورد استقبال بینندگان قرار گرفت.

بازیگران سریال راز بقا

سعید آقاخانی پس از موفقیت در مجموعه‌ی نون خ و لغو شدن ساخت سریال شاخ آفریقا، با راز بقا وارد شبکه نمایش خانگی شد. سریال راز بقا یکی از بهترین برنامه های نوروزی 1401 شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود.

شخصیت اصلی مجموعه راز بقا جوانی به نام رحیم که نقشش را بهرام افشاری ایفا می‌کند. سعید آقاخانی در این سریال نقش یک روحانی را دارد که با پدر رحیم دوست بوده و حالا بعد از فوت او سعی دارد هوای پسرش را داشته باشد. رحیم یک بردار دارد که نقش او را هم حسن معجونی بازی می کند.

قسمت اول و دوم این سریال خوش ساخت در یک روز منتشر شد. هنوز در مورد فصل دوم این سریال کمدی خبری منتشر نشده است. ما در ادامه به بیوگرافی بازیگران سریال راز بقا می‌پردازیم. شما می‌توانید عکس های بازیگران سریال راز بقا را هم در این نوشتار مشاهد کنید.

بهرام افشاری

بهرام افشاری زاده‌ی 6 خرداد ماه سال ۱۳۶۶ در همدان است. افشاری اولین بار با سریال پایتخت 2 در قاب تلویزیون دیده شد. او در این مجموعه به عنوان بازیگر مهمان حضور داشت اما در پایتخت 5 و پایتخت 6 نقشش پررنگ‌تر شد.

وی برنده تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی جشن حافظ برای بازی در مجموعه تلویزیونی پایتخت 5 شد. افشاری در فیلم های سینمایی صحنه زنی، لانتوری، کارگر ساده نیازمندیم، عصبانی نیستم، رحمان ۱۴۰۰، سریال های نمایش خانگی دل، میدان سرخ و مجموعه های تلویزیونی علی البدل، شرایط خاص نقش‌آفرینی کرده است.

نیما شعبان‌نژاد

بازیگران سریال راز بقا

نیما شعبان‌نژاد در 21 اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۶ در شهر کلن آلمان در خانواده‌ای ایرانی به دنیا آمد. 3 سال و نیم داشت که به همراه خانواده در ایران ساکن شدند . مادرشان نقاش و پدربزرگ نیما شعا‌ن‌نژاد محمد پناهنده از عکاسان نام آشنای ایران هستند.

او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی کارگردانی تئاتر بوده و از سال ۱۳۸۳ به شکل حرفه‌ای، فعالیت خود را در زمینه بازیگری تئاتر آغاز کرده‌ است.وی در مجموعه خندوانه در شخصیت‌های مختلفی به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

نیما شعبان‌نژاد توسط محمد زیکساری که نقش استاد کهنمویی را در خندوانه بازی می‌کرد به خندوانه آمد و بازی حرفه‌ای خود در این برنامه به شهرت رسید.

محمد حسن معجونی

محمد حسن معجونی متولد ۲۸ دی ماه سال ۱۳۴۷ است. او در سال ۱۳۸۶با ایفای نقش در فیلم همیشه پای یک زن در میان است به کارگردانی کمال تبریزی وارد سینما شد. معجونی در اسفندماه ۱۳۹۸ با هدیه‌السادات حسینی‌نژاد که او هم دانش ‌آموخته‌ی کارگردانی و بازیگری بوده، ازدواج کرد.

معجونی در سال ۱۳۸۸ با بازی در مجموعه تلویزیونی مسافران به کارگردانی رامبد جوان به شهرت رسید. وی در شمعدونی (۱۳۹۴) به کارگردانی سروش صحت هم به ایفای نقش کرده‌ است.

وی  در سال 1396 برای نقش ‌آفرینی در فیلم خوک به کارگردانی مانی حقیقی، نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیستمین دوره جشن سینمای ایران شد.

سعید آقاخانی

بازیگران سریال راز بقا

 

سعید آقاخانی در چهارم اسفند ماه 1350 در بیجار به دنیا آمد. آقاخانی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی تئاتر از دانشگاه تهران است. او یکی از بازیگران و کارگردانان محبوب و مشهور طنز کشورمان است.

وی کارش را در سال 1371 با ایفای نقش در سریال محکمه عدالت آغاز کرد. او در جشنواره‌ی فیلم فجر سال 1393 برای بازی در فیلم خداحافظی طولانی برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

او سال 1374 با بازی در ساعت خوش و همکاری با مهران مدیری مشهور شد. سعید آقاخانی نقش نورالدین خانزاده را در نون خ به بهترین شکل ممکن ایفا کرد و با این نقش به اوج شهرت خود رسید.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال خاتون

بازیگران سریال یاغی

هدیه بازوند

هدیه بازوند در27 مرداد ماه سال ۱۳۶۶ در بندرعباس به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی معماری بوده و کار بازیگری را از سال 1397 با سریال هشتگ خاله سوسکه آغاز کرد.

بازوند نقش کوتاهی در فیلم سینمایی آنجا همین ساعت به کارگردانی سیروس الوند داشت. او با بازی در نقش روژان دختر نورالدین در نون خ به شهرت رسید.

کاظم نوربخش

در ادامه بیوگرافی بازیگران مجموعه راز بقا می‌رسیم به کاظم نوربخش، او در یکم آنلاین ماه  ۱۳۵۵ در بیجار متولد شد. او دیپلم علوم انسانی دارد و کارش را از 12 سالگی با تئاتر مدرسه آغاز کرد و پس از حضور و درخشش در جشنواره‌های استانی و در ادامه فعالیت هنری خود با بازی در سریال نون خ در نقش سلمان به شهرت و محبوبیت رسید.

او در ۲۷ سالگی ازدواج کرد و دو دختر بنام نازنین‌‌زهرا و نازنین‌زینب دارد. کاظم نوربخش، از سال ۱۳۸۴ کارگردانی را به صورت مشترک با رضا حیدری برای نمایش یک شهر و یک صحبت آغاز کرد و حالا دبیر انجمن نمایش کوهستان بیجار است.

سیروس میمنت

سیروس میمنت رنجبر بیست‌وسوم  آذر ماه ۱۳۳۹ در کرمانشاه به دنیا آمد. او کارش را در سال 1375 با فیلم معجزه خنده شروع کرد و پس از آن در سریال‌های تلویزیونی همچون خانه‌به‌دوش و سه‌دونگ سه‌دونگ به ایفای نقش پرداخت.

میمنت که سال‌ها بازیگر و فیلمنامه‌نویس بوده با بازی در در نقش کیوان در سریال نون خ به شهرت رسید.

صبا ایزدپناه

صبا ایزدپناه در چهارم دی ماه سال 1369 در تهران به دنیا آمد. دانش‌آموخته‌ی مقطع فوق لیسانس رشته سینما از دانشگاه هنر است. او کارش را به طور جدی از تئاتر آغاز کرد و با بازی در سریال نون خ در نقش یکی از دختران نورالدین خانزاده به شهرت رسید.

ایزدپناه در هنر نقاشی هم مهارت خاص خود را دارد.  وی برای نمایش کارخانگی از بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاه ایران تندیس و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول را دریافت کرد.

صبا ایزدپناه علاوه بر تجربه کارگردانی در دبیرستان سمپاد فرزانگان، وابسته به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز تئاتر تدریس می‌کند.

علیرضا زمانی نسب

علیرضا زمانی نسب، متولد 1 فرودین ماه سال 1357 در تهران است. وی حرفه‌ی بازیگری را از سال 1384، با ایفای نقش در فیلم سینمایی رویای خیس به کارگردانی پوران درخشنده آغاز کرد و با بازی در سریال گیسو به شهرت رسید.

او در سریال‌های تلویزیونی روز حسرت و پرده نشین، روح الله، رنگ شک و نفس گرم نیز حضور داشته است. زمانی نسب در تئاتر هم فعالیت دارد. از آثار تئاتر او می‌توان نمایش‌های خرمشهر11، اولیور توئیست، راپورتهای شبانه مصدق نام برد.

مریم ماهور

در ادامه زندگینامه بازیگران سریال راز بقا می‌رسیم به بازیگر جوان و تازه‌کار این مجموعه، که مریم ماهور است. وی در 30 آبان ماه سال 1377 در تهران، به دنیا آمد. او دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران در دانشگاه تهران است.

جالب است بدانید فامیل اصلی او مریم محمدی بوده، با همین نام خانوادگی در برنامه حالا خورشید در کنار رضا رشیدپور هنرمند شناخته شده به اجرا پرداخته است. مریم ماهور در رشته کیک بکس، فوتبال و شنا نیز فعالیت می‌کند.

علاوه بر بازیگرانی که به معرفی آن‌ها پرداختیم، فریبا جدیکار، نجلا نظریان، یدالله شادمانی، صدرالدین حجازی، فرشید زارعی فرد، سید حسین موسوی، سیروس سپهری، ریحانه حسینی، علی اخوان، آوین نقویان و جعفر دهقان نیز هنرمندانی هستند که در این سریال پر بازیگر، به ایفای نقش پزداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال جزیره

بازیگران سریال برف بی صدا می بارد

داستان سریال راز بقا سعید آقاخانی

داستان راز بقا در یک جمله کوتاه خلاصه شده و آن جمله این است که، بزرگ ترین کشف بشریت در راه است!

سریال راز بقا در روز دوشنبه 1 فروردین ماه سال 1401به طور اختصاصی از پلتفرم فیلم نت پخش می‌شود.

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده است که این سریال چند قسمتی خواهد بود؟ با توجه به اعلام سازندگان سریال کمدی راز بقااین مجموعه در 16 قسمت به تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی، نویسندگی امیر وفایی و کارگردانی سعید آقاخانی ساخته شده است.

تهیه کننده‌ی سریال راز بقا سید مصطفی احمدی، پیش از این در آثاری همچون سریال هیولا که از شبکه نمایش خانگی پخش شد و برنامه تلویزیونی دورهمی فصل چهارم و پنجم نیز به عنوان تهیه‌کننده حضور داشته است. نکته جالب در مورد سریال درام کمدی راز بقا سعید آقاخانی این است که احسان روزبهانی قهرمان بوکس نیز در این مجموعه حضور دارد.

مطالب زیر را در ای بی سی مگ از دست ندهید:

  • بازیگران سریال ساخت ایران 3
  • بازیگران سریال سرجوخه
  • بهترین سریال های تابستان 1400
  • بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی
  • بازیگران سریال حرفه ای
  • بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

.

نظر شما در خصوص بازیگران سریال راز بقا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ای بی سی مگ در میان بگذارید.

 





مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا