تکنولوژی

توقف تولید نسخه 7 از سری گلکسی A توسط سامسونگ؛ خبری از A74 نخواهد بود!


براساس گزارش‌های منتشر شده احتمال می‌رود که به‌زودی شاهد توقف تولید نسخه 7 از سری گلکسی A باشیم. اگر این خبر صحت داشته باشد A73 آخرین عضو این خانواده است.

طی سال‌های گذشته اسمارت‌فون‌های سری A سامسونگ محبوبیت زیادی بین کاربران محصولات این کمپانی پیدا کردند. اگرچه گلکسی A5 به عنوان قدرتمندترین گوشی سری A شاخته نمی‌شود، اما نسبت به سایر اسمارت‌فون‌های این خانواده از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اکنون به‌نظر می‌رسد که برنامه‌های غول تکنولوژی کره‌ای برای سال آینده دست‌خوش تغییراتی می‌شود و دیگر خبری از عرضه سری جدید گلکسی A7 نیست. بنابراین تولید این سری از اسمارت‌فون‌های کمپانی سامسونگ برای همیشه متوقف می‌شود.

البته باید این موضوع را به‌خاطر داشته باشید که هنوز این خبر به صورت رسمی تایید نشده است و باید تا زمانی که کمپانی سامسونگ به آن واکنش می‌دهد صبر کنیم؛ اما در شرایطی که صحت شایعات منتشر شده درباره کوشی‌های هوشمند سری A7 گلکسی تایید شود، اسمارت‌فون‌های A5 علاوه بر این که پرطرفدارترین دستگاه‌های این سری هستند، به عنوان قدرتمندترین گوشی‌های این خانواده نیز معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: رنگ بندی گلکسی اس 23 اولترا و اطلاعات لوازم جانبی سری S23 فاش شد

توقف تولید نسخه 7 از سری گلکسی A

خبر توقف تولید نسخه 7 از سری گلکسی A درحالی منتشر شده که بسیاری از طرفداران این محصولات در انتظار معرفی گلکسی A74 بودند. لازم به ذکر است که تا این لحظه اخبار و شایعات زیادی درباره اسمارت‌فون‌هایی که در سال 2023 رونمایی می‌شوند منتشر شده، اما هیچ اطلاعاتی درباره گلکسی A74 در دست نداریم. عدم وجود اطلاعات درباره این محصول می‌تواند به این دلیل باشد که اصلا چنین دستگاهی تولید نشده است. باتوجه به شواهد می‌توان گفت که توقف تولید نسخه 7 از سری گلکسی A، فراتر از یک شایعه بی‌اساس است.

اگر به سوابق سری A7 دقت کنید متوجه می‌شوید که عرضه گلکسی A72 بسیار گسترده‌تر از A73 بود. به شکلی که A73 در دسترس کاربران چند کشور مختلف قرار نگرفت. همین موضوع می‌تواند دلیل محکمی باشد که برنامه توقف تولید نسخه 7 از سری گلسی A7، از چند سال پیش توسط غول تکنولوژی کره‌ای کلید خورده است و در سال 2023 میلادی تولید و توسعه این سری از دستور کار شرکت سامسونگ حذف می‌شود.

در این میان محصولات دیگری نیز مانند گلکسی A74 هستند که تاکنون هیچ خبری از آن‌ها عنوان نشده است. احتمال می‌رود که تولید گوشی‌های هوشمند گلکسی S22 FE و گلکسی S23 FE مانند سری A7 متوقف شود. اگر ساخت این اسمارت‌فون‌ها متوقف شود، گزینه‌های خرید کاربران گوشی‌های هوشمند سامسونگ محدود می‎‌شود و در واقع یک فضای خالی در میان اسمارت‌فون‌های میان‌رده و بالا‍‌رده سامسونگ به وجود می‌آید. در شرایطی که دیگر خبری از سری A7 و FE نباشد، خریدارانی که تمایل دارند یک گوشی قدرتمندتر از A54 تهیه کنند، باید به سراغ پرچمدارهای سامسونگ بروند که باید هزینه بیشتری را جهت خرید آن متقبل شوند. همین موضوع می‌تواند باعث شود که متقاضیان بیشتری تحریک به خرید گوشی‌های چینی شوند.

اکثر کمپانی‌های چینی در هر سال گوشی‌های هوشمند گوناگونی در رنج قیمت‌های مختلف به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند. به همین دلیل توقف تولید نسخه 7 از سری گلکسی A می‌تواند پیامدهایی برای سامسونگ داشته باشد و حتی به از دست دادن بخشی از سرمایه این کمپانی کره‌ای منتهی شود.

البته باتوجه به این‌که سامسونگ طی دهه گذشته به عنوان یکی از موفق‌ترین کمپانی‌ها در زمینه تکنولوژی شناخنه می‌شود، می‌توان پیش‌بینی کرد که این شرکت سیاست‌های جدیدی را جهت برطرف کردن مشکل محدود شدن حق انتخاب کاربران خود در پیش بگیرد؛ برای مثال این امکان وجود دارد که بعد از عرضه نسل جدید پرچمدارهای سامسونگ (Galaxy S23)، نسل قبلی آن یعنی S22 با قیمت کم‌تری به فروش برسد و به این صورت فضای خالی میان گوشی‌های هوشمند خود را پر کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توقف تولید نسخه 7 از سری گلکسی A چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ای بی سی مگ دنبال کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا