آموزش

معرفی کامل و جامع آزمون آیلتس

در این مقاله به طور کامل و جامع گفته شده که ویژگی ها، خصوصیات و بخش‌های مختلف آزمون آیلتس چیست .

بعد از خواندن این مقاله شما می‌توانید زندگی خود را دگرگون کنید و موفقیت بیشتری را به زندگی خودتان بیاورید. چجوری!؟ خب معلومه چون آزمون آیلتس جزء یکی از معروف‌ترین آزمون های خودارزیابی برای زبان انگلیسی، در دنیا شناخته می‌شود و مزیت های خارق العاده، باورنکردنی و بسیاری را به خود اختصاص داده که اگر تا انتهای این مطلب با من همراه باشید خواهید فهمید …

آزمون آیلتس چیست ؟

آیلتس که به انگلیسی نوشته می‌شود ( IELTS ) مخفف شده‌ی عبارت (International English Language Testing System) هست که با ترجمه به زبان فارسی می‌شود : ( سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی ).

این امتحان جزء با‌ارزش ترین آزمون های زبان انگلیسی به حساب می‌آید که در سرار جهان برگزار می‌شود. راستش را بخواهید آیلتس آزمونی بریتانیایی هست و در مقابل آزمون تافل که آزمون آمریکایی هست قرار می‌گیرد. جالبه که بدونید سالیانه بیش‌از 2 میلیون نفر در این آزمون شرکت می‌کنند. بسیاری از دانشگاه های مطرح و معتبر کشور های مختلف همچون کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند و آمریکا امتحان آیلتس را به رسمیت می‌شناسند.

آیلتس در بیش‌تر از 270 مرکز امتحانی قرار گرفته شده در 110 کشور مختلف برگزار می‌شود.

مزیت و کاربرد مدرک آزمون آیلتس

آزمون آیلتس مزیت های بسیاری دارد. فکر می‌کنی مزیت های آزمون آیلتس چیست ؟ جوابت را در پایین گفته ام.

آیلتس برای اشتغال

بسیاری از سازمان‌ها، کارفرماها، اشخاص حرفه ای و موسسات اولویت استخدام را داشتن مدرک آیلتس می‌دانند و از آیلتس برای گزینش افراد مناسب و درست استفاده می‌کنند.

حالا جای سوال دارد که چه شغل ها و صنایعی، مدرک آیلتس می‌خواهند؟

  • طیف وسیعی از کارفرماها از بخشهایی چون مالی، دولتی، ساخت وساز، انرژی، هواپیمایی، و توریسم.
  • گروه های حرفه‌ای دیگر از کشور های مختلف، از بخش هایی مثل حسابداری، مهندسی، حقوق، و دامپزشکی.
  • گروه های ثبت حرفه ای که نماینده شغل های مربوط به حوزه سلامت و بهداشت هستند مانند پرستاری، پزشکی، و داروسازی که کفایت زبان انگلیسی در آنها بسیار حایز اهمیت است.

آیلتس برای تحصیل

فکر می‌کنید مهم‌ترین امتیاز  آزمون آیلتس چیست ؟

باید خدمتتون عرض کنم که مهم‌ترین امتیاز آیلتس برای تحصیلات می‌باشد. بنابراین اگر قصد تحصیل خارج از کشور را دارید، کسب مدرک امتحان آیلتس می‌تواند کمک چشمگیری را به شما جهت پذیرش دانشگاه‌‌ها و موسسات مطرح دنیا به شما بکند.

متقاضیان ویزای Tier4 می‌توانند با ارائه آیلتس از تمام مراکز آموزشی بریتانیا درخواست خود را مطرح کنند؛ مگر آنکه از دیگر شروط آن دانشگاه نیاز به مدرک زبان دیگری هم باشد. چنانچه قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد داشته باشید می‌بایست در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت نمایید.

آیلتس برای مهاجرت

خب امیدوارم که خسته نشده باشید و تا اینجا باویژگی های IELTS آشنا شده باشید و کماکان فهمیده باشید که آیلتس چیست و چه نوع مزیت هایی داره.

اما اکنون می‌خواهیم آزمون و مدرک آیلتس را برای مهاجرت با هم برسی کنیم.

در بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان، داشتن آیلتس جهت مهاجرت یا اخذ اقامت الزامی است. شاخص‌ترین این کشورها انگلستان، نیوزلند، کانادا و استرالیا است. در کشور انگلیس علاوه بر آیلتس آکادمیک و جنرال، آزمون آیلتس لایف اسکیلز نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

(توجه : اگر با آیلتس آکادمیک،جنرال و… آشنایی ندارید هیچ نگران نباشید در پایین‌تر توضیح داده‌ام)

آزمون آیلتس توسط سازمان های مهاجرت به رسمیت شناخته می شود و نقش مهمی در ارزیابی مهارت‌های زبانی جهت کنترل تعداد مهاجرین دارد. چنانچه قصد مهاجرت به کشور خاصی دارید باید وب سایت‌ رسمی و دولتی آن کشور را برای مدارک مورد نیاز زبان انگلیسی بررسی نمایید.

انواع آزمون آیلتس چیست

به نظر شما انواع و اقسام آزمون آیلتس چیست ؟ باید بگویم که 3 نوع آزمون آیلتس داریم :

  1. آزمون آیلتس آکادمیک
  2. آزمون آیلتس نجرال
  3. و آزمون آیلتس UKVI

در هر دو نوع، چهار مهارت زبان یعنی listening, reading, writing و speaking مورد آزمون قرار میگیرند.

بخش های Listening و Speaking در هر دو نوع یکی است اما بخش های Reading و Writing در آیلتس جنرال و آکادمیک متفاوتند.

آزمون های Listening، Reading، وWriting باید در یک روز انجام شوند، هر چند ترتیب آنها میتواند تغییر کند. اما وقفه ای بین آزمون ها نیست.  آزمون Speaking ممکن است تا هفت روز قبل یا بعد از سه آزمون دیگر باشد.

مراحل مختلف مهارت های امتحان آیلتس

آزمون آیلتس به چهار قسمت تقسیم شده است که در زیر ذکر کردیم :

  1. بخش خواندن (Reading)
  2. بخش شنیداری (Listening)
  3. بخش مکالمه (Speaking)
  4. بخش نوشتاری (Writing)

در پایین‌تر برای راحتی شما عزیزان درمورد ویژگی های تک تکشان صحبت کردیم، و هر کدوم رو معرفی کردیم.

مهارت خواندن

در این مرحله یک ساعت فرصت دارید تا ۴۰ سوال این بخش را پاسخ دهید. سوالات نیز مربوط به سه محور دانشگاهی، اجتماعی و مسائل عمومی طراحی می شوند.

مهارت شنیداری

این مهارت در واقع شامل چهل سوال و موضوعات مختلفی در زمینه اجتماعی و یا در حوزه دانشگاهی می باشد. شما به عنوان شرکت کننده فقط نیم ساعت فرصت دارید تا خودتان را نشان دهید و پاسخ هایی  را  که از نظر خودتان صحیح هستند در ظرف ۱۰ دقیقه  به پاسخنامه مربوطه انتقال دهید.

مهارت مکالمه

هر چند به نظر می رسد آزمون مکالمه از بقیه بیشتر به طول می انجامد ولی در واقع طول این بخش در حدود 4 تا 5 روز است. البته شما به عنوان یکی از شرکت کننده های متعددی که در این آزمون حضور دارید فقط ۱۵ دقیقه فرصت دارید تا خودتان را در این زمینه نشان دهید.

شما باید در این مرحله آمادگی مکالمه رو در رو با اساتید مجرب را داشته باشید و طی سه مرحله به سوالات آنان در زمینه های مختلفی پاسخ دهید.

مهارت نوشتاری

پرسش های مهارت نوشتاری  در واقع شامل دو بخش می باشد. در بخش اول  باید یک نامه رسمی ، شخصی، شکایتنامه یا یک نامه اداری بنویسید که حالت درخواست داشته باشد و تعداد کاراکترها یا کلمات آن کمتر از ۱۵۰ کلمه نباشد.

در صورتی که شما کمتر از این میزان بنویسید با نمره منفی مواجه خواهید شد. دقت داشته باشید که شما در این مرحله نیز فقط ۶۰ دقیقه فرصت دارید تا هر دو بخش این آزمون را پشت سر بگذارید.

نامه دوم باید در خصوص موضع گیری یا نقد شما در رابطه با موضوع خاصی باشد که لازم است حداقل ۲۵۰  کلمه را به آن اختصاص دهید در این مرحله نیز در صورتی که قادر نباشید خودتان را به این تعداد از کلمات برسانید با نمره منفی روبرو می شوید.

از همین رو لازم است تا زمان بندی دقیقی برای آن داشته باشید و با توجه به حساسیت هر یک از مراحل آزمون، زمان را به نحو مطلوبی کنترل و مدیریت کنید.

نتیجه گیری

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به سوال شما که درمورد ( آزمون آیلتس چیست ) بود پاسخ داده باشد. در صورتی که در این زمینه سوالی دارید، از طریق دیدگاه ها آن را با ما در میان بگذارید.

منبع : آزمون آیلتس چیست ؟

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا