هنر و سینما

چرا سریال خواب زده پخش نشد

به گزارش سینماپرس، با پایان تصویربرداری «خواب‌زده» در شمال کشور، تاکنون بخشی از مراحل فنی و پس از تولید این سریال به نویسندگی سعید نعمت اله و کارگردانی سیروس مقدم انجام شده است.

الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال به فارس اعلام کرد از آنجایی که پروسه صداگذاری و مونتاژ این سریال کمی طولانی خواهد بود، هنوز زمان دقیقی برای توزیع آن در شبکه نمایش خانگی اعلام نشده است.

همچنین با پایان تصویربرداری فصل اول این سریال و اینکه گروه مشغول انجام مراحل فنی هستند، زمان مشخصی برای شروع تصویربرداری فصل دوم «خواب زده» تخمین زده نشده است، اما این امید می‌رود تا در فصل پاییز فصل نخست از سریال «خواب زده» در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.

به گزارش فارس، خواب زده اولین سریال مقدم و نعمت اله در ژانر وحشت به شمار می‌رود که اغلب بازیگران آن نیز از بازیگران سینمایی هستند. علیرضا شجاع نوری، لادن مستوفی و ریحانه پارسا،  پریوش نظریه، مهدی سلطانی، سام درخشانی، ایرج نوذری، لادن مستوفی، سیما بابایی، فرید سجاد حسینی و  امیر علی دانایی از بازیگران این سریال هستند که در سه فصل برای شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شود.  

این سریال به تهیه کنندگی الهام غفوری که پیش از این تهیه‌کنندگی سریال‌های «پایتخت»، «علی البدل»، «زیر هشت»، «میکائیل» و … را برای تلویزیون داشته است، تهیه می‌شود.  



شهرآرانیوز- ۲۴ قسمت از سریال «خواب‌زده» منتشر شده و هنوز برخی آن را سریالی «ترسناک» می‌دانند؛ فارغ از موضوع ترکیب ژانری و حضور رگه‌هایی از ژانرهای وحشت و عاشقانه در این سریال، «خواب‌زده» به هیچ عنوان سریالی ترسناک به حساب نمی‌آید. اینکه سریال داستان  تقابل‌های نیروی شر و خیر را با نمایش شیطان در ظاهر انسان روایت می‌کند نمی‌تواند دلیلی بر وحشت‌گونه‌بودن سریال باشد. «خواب‌زده» مثل دیگر سریال سیروس مقدم، «اغما»، مشخصه‌هایی ماوراطبیعی دارد. داستان فراطبیعی (Supernatural) مسائل یا پنداشته‌هایی جادویی، دینی یا نیرو‌های ناشناخته‌ای را که  در شرایط عادی دریافتنی نباشند و تنها از روی آثارشان تشخیص‌پذیر باشند، موضوع خود قرار می‌دهد؛ هرچند داستان یا فیلم ترسناک می‌تواند از عوامل ماوراطبیعی استفاده کند، اما پیش از هرچیز باید بدانیم که «خواب‌زده» سریالی ترسناک به حساب نمی‌آید و بعید نیست سازندگانش برای جلب مخاطب، پیش از انتشار آن جوی درباره ترسناک‌بودن سریال راه انداخته باشند.

 

هرآنچه باید درباره سریال «خواب‌زده» بدانید | سریالی که عناصر ماوراطبیعی دارد اما ترسناک نیست

 

نویسنده: سعید نعمت‌الله (بر اساس طرحی از شاهرخ باقری‌نژاد)

 

کارگردان: سیروس مقدم

 

بازیگران: لادن مستوفی، سیما بابایی، امیرعلی دانایی، علیرضا شجاع نوری، مهدی سلطانی، پریوش نظریه، ایرج نوذری، فرید سجادی حسینی، مارال فرجاد، کوروش سلیمانی، ارسلان قاسمی

 

خلاصه داستان: قصه «خواب‌زده» درباره شیطانی است که می‌خواهد مانع از فعالیت‌های خیرخواهانه یک زن شود …

 


هر آن‌چه باید درباره سریال «خواب‌زده» بدانید


 
1.  فیلمبرداری سریال «خواب‌زده» از ۲۸ آذر ۱۳۹۷ در استان البرز آغاز شد و ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ پس از پنج‌ماه فیلم‌برداری در یکی از شهر‌های شمالی کشور به پایان رسید.
 

2. سریال «خواب‌زده» از 1 بهمن ۱۳۹۸ تا امروز سه‌شنبه‌‌های هرهفته منتشر می‌شود.


3.
هرقسمت این سریال، ۶۰ دقیقه زمان دارد.

 

4. «خواب‌زده» اولین تجربه سیروس مقدم در شبکه نمایش خانگی است.

 

هرآنچه باید درباره سریال «خواب‌زده» بدانید | سریالی که عناصر ماوراطبیعی دارد اما ترسناک نیست

 

5. سیروس مقدم و سعید نعمت‌الله (برادر برادر حمید نعمت‌الله) پیش از این در سریال‌های تلویزیونی «رستگاران»، «دیوار»، «مدینه»، «میکائیل» و «زیر هشت» با یکدیگر همکاری داشته‌ا‌ند.

 

6. «خواب‌زده» از لحاظ داستان و شخصیت‌پردازی بسیار به سریال «اغما»، دیگر سریال سیروس مقدم، شبیه است. در سریال «اغما» شیطان در ظاهر انسانی متدین می‌خواهد دکتر پژوهان، متخصص جراحی، را که انسانی درستکار و پاک‌دست است فریب دهد. در «خواب‌زده» هم شیطان با ظاهری انسانی در ذهن شخصیت نیکوکار داستان نفوذ می‌کند. «اغما» در ماه رمضان سال 1386 از تلویزیون پخش شد.

 

7. طبق گفته الهام غفوری، تهیه کننده سریال و همسر سیروس مقدم، «خواب‌زده» در ابتدا یک فصل بوده است: «زمانی که ما تولید فصل اول سریال را شروع کردیم، متن به بازنویسی نیاز داشت بنابراین حدود 2 ماه، تولید را متوقف کردیم و این وقفه 2 ماهه باعث شد ادامه سریال با عنوان فصل دوم به نگارش برسد ولی قصه دو فصل کاملاً پیوسته است.»

 

هرآنچه باید درباره سریال «خواب‌زده» بدانید | سریالی که عناصر ماوراطبیعی دارد اما ترسناک نیست

 

8. خیلی‌ها «خواب‌زده» را پس از سریال «احضار» دومین سریال ترسناک شبکه نمایش خانگی می‌دانند. پیشتر گفتیم که «خواب‌زده» داستانی ماوراطبیعی دارد. داستان «خواب‌زده» علاوه‌بر سریال «اغماء» به کارگردانی سیروس مقدم، با سریال «او یک فرشته بود» به کارگردانی علیرضا افخمی هم شباهت هایی دارد. الهام غفوری درباره گونه سریال «خواب‌زده» گفته است: «خواب، شیطان و انسان موضوعاتی هستند که همیشه ذهن آدمی را درگیر می‌کند‌ و فکر می‌کنم مردم علاقه‌ای به پیگیری این داستان‌ها داشته باشند.»

 

9. سیروس مقدم در این سال‌ها دو سریال «اغما» و «روز حسرت» را با محوریت شیطان و دنیای پس از مرگ و برزخ ساخته است.

 

۱۰. نام اولیه سریالی «روز حسرت» که سیروس مقدم در سال ۱۳۸۷ ساخت، «خواب‌زده» بوده است، اما بعد‌ها نامش را به «روز حسرت» تغییر دادند.

 
 
۱۱. سریال «روز حسرت» درباره زن وکیلی است که یک شب خواب عجیبی می‌بیند. او در خواب خود گوشه‌هایی از عالم برزخ را می‌بیند و پس از دیدن همین خواب است که اتفاقات عجیب و غریبی در خانواده او رخ می‌دهد.

 

۱۲. مهدی سلطانی و ریحانه پارسا بازیگران «خواب‌زده» قبلا در سریال «پدر» هم‌بازی بوده‌اند.

 

هرآنچه باید درباره سریال «خواب‌زده» بدانید | سریالی که عناصر ماوراطبیعی دارد اما ترسناک نیست

 

هرآنچه باید درباره سریال «خواب‌زده» بدانید | سریالی که عناصر ماوراطبیعی دارد اما ترسناک نیست

 

۱۳. آدرینا توشه دختر 9 ساله‌ای را که در فصل اول برنامه «عصر جدید» شرکت کرد تا هنرش را در بازیگری به نمایش بگذارد، اما نتوانست به مراحل پایانی برسد، در سریال «خواب‌زده» بازی می‌کند.

 

 

۱۴. علی زند وکیلی تیتراژ پایانی سریال را خوانده است.

 

کد ویدیو

 
 

حواشی سریال «خواب‌زده»


 
وحید جعفری، صحنه‌آرای سریال، که به دلیل آتش‌سوزی در محل تصویربرداری این سریال دچار سوختگی حاد شده بود، بعد از دو روز بستری‌شدن، صبح روز ۲۱ آنلاین ۱۳۹۸ در بیمارستان در گذشت. (وی دچار سوختگی ۸۵ درصد شده بود.)
 
 

 

الهام غفوری درباره این حادثه گفته است: «آخرین روزهای تصویربرداری را پشت سر گذاشته بودیم، نمی‌دانیم واقعا چه اتفاقی افتاد. سوختگی آنقدر شدید بود که نمی‌شد کاری کرد. ما برای کارشناسی حادثه رخ داده درخواست کارشناسی کردیم. چون کسی داخل آن لوکیش نبود، واقعا باید ببینیم ماجرا چه بوده است؟ نمی‌دانیم واقعا چه اتفاقی افتاده است. لوکیشن ما فینال کار بود و کاملا برای فیلم‌برداری آماده شده بود و همه باید آن‌جا را ترک می‌کردند. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که ایشان دوباره به لوکیشن بازگشتند و آن اتفاق افتاد. خداوند به خانواده مهدی جعفری صبر بدهد.»

 

کد ویدیو

تریلر سریال «خواب‌زده»

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا