هنر و سینما

3 جایگزین احتمالی ثور در دنیای سینمایی مارول


با پررنگ‌ترشدن این احتمال که کریس همسورث دنیای سینمایی مارول را زودتر از آنچه انتظار می‌رفت ترک کند، مقدمه‌چینی برای حضور سه نامزد جایگزینی ثور، از قبل و به طرز ماهرانه‌ای در این دنیا انجام شده است. پزشکان کریس همسورث اخیراً به او اطلاع داده‌اند که بیش از حد معمول در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارد. همین موضوع باعث شده تا این بازیگر محبوب اعلام کند که می‌خواهد بازیگری را کنار بگذارد. در این صورت جهان سینمایی مارول خدای تندر، شخصیتی که بیش از 10 سال در این دنیا به صورت ثابت حضور داشت را از دست خواهد داد.

در راستای ورود به فاز 5 دنیای سینمایی مارول، این استودیو به تدریج تیم‌های جدیدی از ابرقهرمانان مانند «صاعقه‌ها» (Thunderbolts) و «انتقام جویان جوان» (Young Avengers) را به بینندگان معرفی خواهد کرد. درواقع مارول با این اقدامات در تلاش است تا به آرامی بازیگران اصلی گذشته را کنار بگذارد، دقیقا همان‌ کاری که در سریال «هاک‌آی» (Hawkeye) انجام داد: علاوه بر بازنشسته کردن کلینت بارتون از نقش هاک‌آی، زمینه‌ی حضور کیت بیشاپ به عنوان جانشین او را هم آماده کرد. حتی قبل از اعلام کناره‌گیری همسورث از نقش ثور به دلیل بیماری، مارول مدتی است که در حال برنامه‌ریزی برای ورود جایگزین‌های احتمالی ثور بوده است. در حال حاضر، سه نامزد احتمالی در قالب «لاو»، «مایتی ثور» آماده بازگشت و «بتا ری بیل» که هنوز دیده نشده است وجود دارد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که هرکدام از این نامزد‌ها چگونه می‌توانند به عنوان جایگزین ثور وارد معرکه جهان سینمایی مارول شوند.

«لاو» چگونه می‌تواند جایگزین ثور در جهان مارول شود؟

لاو جایگزین ثور

در پایان فیلم «ثور: عشق و تندر» (Thor: Love and Thunder)، ثور پدر شد. لاو در اصل دختر گور قصاب خدایان (Gorr the God Butcher) بود، بنابراین ثور درواقع فرزند دشمن خود را به فرزندی پذیرفته که همین اقدام او نشان دهنده‌ی تغییرات شخصیتی او از اولین فیلم ثور تا به اینجا است. در پایان فیلم، لاو در کنار ثور که استورم بریکر را به دست دارد و با هم برای محافظت از سرزمینی ناشناخته مبارزه می‌کنند نشان داده شد. علی‌رغم سن کم و جثه‌ی کوچک لاو، همین صحنه پتانسیل و قدرت چشمگیر این شخصیت را نشان می‌دهد.

در صحنه‌‌ی بحث این دو بر سر پنکیک (یا همان طور که ثور می‌گوید «پان فلاپ») دقیقا قدرت لاو مشخص می‌شود. وقتی که او از ثور عصبانی شد، اشعه‌ی لیزری از چشمانش خارج می‌شود و ثور به سختی از ایجاد انفجار جلوگیری می‌کند. به علاوه به نظر می‌رسد با نشان دادن لاو درحال خواندن «تئوری فاستر» سر میز صبحانه، عوامل جهان سینمایی مارول قصد دارند نشان دهند که او از نظر هوشی نیز پیشرفته‌تر از سن‌اش است. درست است که لاو در ظاهر سن زیادی ندارد اما نباید فراموش کرد که او از سیاره‌ی دیگری است و می‌توان او را معادل یک نوجوان یا حتی بزرگتر در نظر گرفت. با تمام این اوصاف او بیش از حد واجد شرایط به ارث بردن موقعیت ثور است.

از آنجایی که لاو با تربیت ثور بزرگ شده است، او احتمالاً می‌خواهد میراث و خدمات ثور را برای کمک به انسان‌ها از طریق اقدامات خود ادامه دهد. او در حال حاضر از یکی از سلاح‌های ثور در نبرد استفاده می‌کند و قدرت های مخصوص به خودش را نیز دارد، تمام این‌ها به این معنی‌ است که با کمی آموزش لاو می‌تواند به راحتی به جنگجویی شایسته تبدیل شود. درست است که حضور بعدی لاو در جهان سینمایی مارول هنوز تایید نشده است، اما او می‌تواند انتخاب مطمئن برای جایگزین رسمی ثور در جهان سینمایی مارول باشد.

جین فاستر می‌تواند دوباره و به عنوان جایگزین ثور بازگردد؟

جین فاستر جایگزین ثور

علیرغم پایان فیلم «ثور: عشق و تندر»، این امکان وجود دارد که جین فاستر به عنوان جایگزین ثور آینده‌ای در جهان سینمایی مارول داشته باشد. او پس از غیبت در فیلم «ثور: دنیای تاریک» (Thor: The Dark World)، بازگشتی تکان دهنده در داشت.. آن دو در نهایت اختلافات خود را حل کردند و جین به عنوان مایتی ثور دوش به دوش ثور جنگید. متأسفانه، فیلم با مرگ جین و رفتنش به والهالا به پایان رسید و تماشاگران توانستند هیمدال را برای اولین بار پس از مرگش در «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (Avengers: Infinity War) دوباره ببینند.

البته همه می‌دانیم که در دنیای مارول، پدیده‌ی مرگ همیشه دائمی نیست و این امکان وجود دارد که جین حتی اگر در حال حاضر مرده باشد بتواند جانشین ثور باشد. یکی از راه‌های تحقق این نظریه این است که حضور بعدی ثور در جهان سینمایی مارول همراه با فداکاری‌اش برای احیای جین، هیمدال و دیگرانی باشد که احتمالاً به والهالا رفته‌اند. این اتفاق می‌تواند آرک شخصیت ثور را هم تکمیل کند چرا که او از نظر غرور در ابتدا شبیه به مرد آهنی بود. یک نمایش فداکارانه برای بازگرداندن کسانی که دوستشان دارد می‌تواند یک پایان زیبا برای این شخصیت باشد و درکنارش درها را برای داستان‌های بیشتری از آسگارد باز کند. اگر واقعاً جین بازگردد، با وجود نقش قهرمانانه‌اش در «ثور: عشق و تندر» ثابت کرد که او کاملاً لایق یک آرک شخصیتی قهرمانانه و داستان‌هایی به عنوان یک شخصیت مستقل است.

جهان مارول چگونه برای بتا ری بیل مقدمه‌چینی کرده است؟

بتا ری بیل جایگزین ثور

بتا ری بیل مطمئناً بزرگترین شگفتی به عنوان جایگزین ثور خواهد بود، اما جهان سینمایی مارول در واقع برای وارد کردن این شخصیت از قبل مقدمه چینی کرده است. بتا ری بیل که اولین بار در کمیک «ثور توانا» در سال 1983 معرفی شد، یکی از اولین و تنها شخصیت‌هایی بود که می‌توانست میولنیر، چکش ثور را کنترل کند. بتا ری بیل در واقع قهرمان اصلی صاحب استورم بریکر بود و او و ثور از این دو سلاح معروف برای مبارزه در کنار هم استفاده کردند. برخلاف شایعات که گفته شده بود این شخصیت در «ثور: عشق و تندر» حضور خواهد داشت اما بتا ری بیل در این فیلم دیده نشد. هرچند همین شایعات باعث شد این شخصیت همچنان جایگاه خود را در جهان سینمایی مارول حفظ کند.

جهان سینمایی مارول با اضافه کردن استورم بریکر و نمایش ماجراهای ثور در ساکار، مقدمه‌ی خوبی برای حضور بتا ری بیل چیده است. در کمیک‌ها، بتا ری بیل هم مانند هالک در سیاره ساکار جنگجو بود. او اهل زمین (یا آسگارد) نیست، بلکه از نژادی بیگانه به نام کوربینیت‌ها است. از آنجایی که ثور راه خود را از نگهبانان کهکشان جدا کرده است و تایید شده است که همسورث در فیلم سوم «نگهبانان کهکشان» حضور نخواهد داشت، احتمال دارد که بتا ری بیل بتواند جایگزین ثور در فیلم آینده‌ی نگهبانان شود. این فیلم می‌تواند فرصت مناسبی برای ورود این شخصیت به جهان سینمایی مارول باشد، زیرا احتمال اینکه نگهبانان در ماجراجویی‌های فضایی خود با او برخورد کنند بسیار زیاد است و از قبل هم با ثور ارتباط دارند.

چه کسی شایسته‌ترین فرد برای جایگزینی ثور در جهان مارول است؟

جایگزینی رسمی ثور در جهان سینمایی مارول یک تصمیم جدی است و احتمالا قبلاً توسط مدیران مارول مورد بحث قرار گرفته، به خصوص با توجه به تمایل کریس همسورث برای خروج زودتر از جهان سینمایی مارول. در حالی که هر یک از شخصیت‌های احتمالی مرتبط با ثور که ساخته شده‌اند، می‌توانند جایگزینی قوی برای او باشند، لاو برای تسلط داشتن به منتل، یا بهتر است بگوییم چکش ثور، منطقی‌تر خواهد بود.

انتقام‌جویان جوان

لاو با توجه به سنش به راحتی می‌تواند به فهرست انتقام جویان جوان بپیوندد. بسیاری از جایگزین‌های جدید انتقام جویان بازیگران جوانی هستند، مانند ریری ویلیامز جایگزین مرد آهنی یا کیت بیشاپ جایگزین هاوک‌آی. لاو برخلاف شخصیتی مانند جین فاستر که از قبل مدتی در جهان سینمایی مارول حضور داشته، با بازیگران جدید جور می‌شود و در صورت پیوستن او به انتقام‌جویان جوان، می‌تواند جایگزین واقعی ثور باشد. وجود بازیگران جوان‌تر برای همکاری با مارول استودیوز نیز منطقی‌تر است، زیرا آنها سال‌ها و احتمالاً دهه‌ها برای کار با همان بازیگران فرصت خواهند داشت تا داستان‌های طولانی‌ای را که مخاطبان انتظارش را دارند، تعریف کنند.

صرف نظر از این‌ که جهان سینمایی مارول چه کسی را برای ادامه دادن میراث ثور انتخاب می‌کند، مخاطبان می‌توانند مطمئن باشند که نقش آسگارد و ثور در دنیای سینمایی مارول ادامه خواهد داشت.

اکشن فیگور مدل ثور طرح دنیای تاریک کد 22

منبع: SCREENRANT

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا