تکنولوژی

دوربین زوم اپتیکال واقعی ال جی رونمایی شد؛ دوربینی مخصوص سری آیفون 15؟


دوربین زوم اپتیکال واقعی ال جی توسط این شرکت عرصه فناوری رونمایی شد. این دوربین با تراشه اختصاصی کوالکام یکپارچه شده است.

دوربین زوم اپتیکال واقعی ال جی با همکاری شرکت مطرح کوالکام رونمایی شد. این دوربین که از ماژول پریسکوپی بهره‌مند است، با تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 یکپارجه شده است تا بهترین عملکرد دوربین را در گوشی‌های هوشمند به ارمغان آورد.

طبق گفته الجی، این دوربین ابعاد بسیار کوچکی دارد اما سرعت و دقتی در حد میلی‌متر دارد و می‌تواند بهترین تجربه عکاسی را در اختیار کاربران قرار دهد.

بیشتر بخوانید: نخستین تصاویر واقعی وان پلاس 11 از طراحی خاص و جذاب آن پرده برداشت

دوربین زوم اپتیکال واقعی ال جی رونمایی شد

ال‌جی از جمع تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند خارج شده است، اما هنوز برای این شرکت‌ها قطعه تولید می‌کند. حالا واحد LG Innotek از ماژول دوربین پریسکوپی رونمایی کرده است که دامنه تله‌فوتوی 4 تا 9 برابری دارد. این لنز با اندازه کوچک‌تری که دارد، احتمالاً می‌تواند برآمدگی ماژول دوربین را در قاب عقب گوشی‌های هوشمند کاهش دهد.

اکثر دوربین‌های موبایل از سیستم‌های زوم هیبریدی استفاده می‌کنند تا ترکیبی از زوم دیجیتال و ماژول‌های مختلف دوربین را در اختیار کاربران قرار دهند. اما دوربین زوم اپتیکال ال‌جی شامل یک عملگر زوم با قطعات متحرک است که ما را به یاد لنزهای زوم در دوربین‌های بدون آینه یا DSLR می‌اندازد.

به گفته ال‌جی، این دوربین با سرعت و دقتی در سطح میلی‌متر عمل می‌کند و مصرف باتری کمتری دارد. ال‌جی از یک لرزشگیر اپتیکال برای این ماژول استفاده کرده است تا محوشدگی تصویر را کاهش دهد. این دوربین در رنج زوم 4 تا 9 برابری رزولوشن کامل را حفظ می‌کند و جزئیات بیشتری دارد. ال‌جی همچنین ضخامت این ماژول را کاهش داده است تا برآمدگی لنزها در قاب عقب گوشی‌ها را کاهش دهد.

این شرکت کره‌ای با کوالکام وارد همکاری شده تا فناوری خود را با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 یکپارچه کند. با این همکاری انتظار می‌رود که قابلیت‌های فوکوس خودکار، نوردهی خودکار، وایت بالانس خودکار، اصلاح سایه‌ها در لنز و غیره بهتر عمل کنند.

این ماژول در نمایشگاه CES 2023 که از 13 دی آغاز می‌شود، در گوشی‌های هوشمند به نمایش گذاشته خواهد شد. ال‌جی هنوز اعلام نکرده است که چه برندها و مدل‌هایی از این ماژول بهره می‌برند، ولی محصولاتی از جمله وان پلاس 11 می‌توانند این ماژول را داشته باشند. اپل هم از مشتریان LG Innotek است و می‌تواند از این لنز در سری آیفون 15 استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص دوربین زوم اپتیکال واقعی ال جی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ای بی سی مگ در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا