آموزش

نحوه پاسخ گویی به انواع سوالات ریدینگ آ

نمره‌ی بالا در آیلتس با رعایت چند نکته‌ی ساده اما کاربردی

برای موفقیت در هرکاری یک سری نکات مهم و در اغلب اوقات ساده وجود دارند که عدم موفقیت را به موفقیت تبدیل می‌کنند. کافی است این نکات را بیاموزید و به کار ببندید. در این مقاله نکات ریدینگ آیلتس را بررسی می‌کنیم؛ نکاتی برای آمادگی و تمرین که با انجام این نکات نمره‌ی ریدینگ شما قطعا ارتقا خواهد یافت. پس از آن استراتژی‌های پاسخ‌گویی به سوالات ریدینگ آیلتس را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا نحوه جواب دادن به سوالات ریدینگ آیلتس را فرا بگیرید. پس اگر متقاضی شرکت در آزمون آیلتس هستید با ما همراه باشید.

تعداد زیادی از داوطلبان آیلتس معتقدند ریدینگ سخت‌ترین بخش این آزمون است. زمان کم و فهمیدن سوالات این بخش آن هم در وضعیتی که تحت فشار استرس هستید، قطعا کار آسانی نخواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید دومین مهارتی که در آزمون آیلتس مورد سنجش واقع می‌شود، ریدینگ است. سه متن که در مجموع برابر ۲۲۰۰ تا ۲۷۵۰ واژه است در مقابل شما خواهد بود و ۶۰ دقیقه زمان دارید تا به ۴۰ سوال استخراج شده از متن­ها پاسخ دهید.

 

ویدیو پییشنهادی : آموزش ریدینگ آیلتس

 

تمرین‌هایی برای ارتقا مهارت ریدینگ:

1٫ در زمینه‌های مختلف مطالعه کنید

یکی از موانعی که اغلب داوطلبان از آن به‌عنوان یکی از دلایل از دست دادن نمره‌ی ریدینگ آیلتس یاد می‌کنند، نا آشنا بودن موضوع متن است. حال برای حل این مشکل چه باید کرد؟

حقیقتا هیچ روش جادویی و آنی برای رفع این مشکل وجود ندارد. شما باید موضوعات مختلفی را مطالعه کنید. ساعاتی را در روز به سرچ درمورد موضوع‌ها مختلف ریدینگ آیلتس بگذارنید و اطلاعات عمومی خود را بالا ببرید.

توجه کنید که باید در تمام زمینه‌ها مطالعه داشته باشید تا چشمان شما با واژه‌های حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، ورزشی، تاریخی، زیست محیطی، زمین‌شناسی و … آشنا شوند.

بهترین منابع برای تمرین ریدینگ مجلات هستند چرا که در بردارنده‌ی موضوعات مختلفی هستند و معمولا درمورد دغدغه‌ی روز دنیا می‌توان از آن‌ها اطلاعاتی کسب کرد.

 

مقاله پییشنهادی : نمونه اسپیکینگ آیلتس: بررسی نمونه سوالات بخش گفتاری آزمون آیلتس

 

2٫ نمونه سوالات ریدینگ آیلتس را حل کنید

یکی از نکات ریدینگ آیلتس برای موفقیت این است که تا جایی که می‌توانید نمونه سوالات ریدینگ آیلتس را پاسخ دهید و تمرین کنید. این‌کار باعث می‌شود نقاط ضعف خود را استخراج کنید و سپس بتوانید به آن‌ها زمان بیش‌تری اختصاص دهید.

سعی کنید با دقت اشکالات خود را پیدا کنید. ببینید مشکل از کجا آب می‌خورد: آیا معنی واژه‌ای را نمی‌دانستید؟ آیا بخش قادر به یافتن بخشی که در سوال آمده نبودید؟ آیا طریقه‌ی پاسخ‌گویی را نمی‌دانستید؟

بسیار مهم است که زمان بگذارید و پس از شناسایی ایرادات خود آن‌ها را برطرف کنید.

در راه یادگیری و ارتقا مهارت ریدینگ خود صبور و مصمم باشید. هیچ‌کس در مدت زمان یک یا دو هفته نتوانسته به نمره‌ی بالایی در این قسمت دست پیدا کند.

نکات ریدینگ آیلتس

3٫ پیدا کردن جملات و عبارات هم‌معنی

در ریدینگ آیلتس بسیاری از جملات و عباراتی که در متن به شما داده شده است را به همان‌صورت در سوالات نخواهید دید؛ بلکه پارافریز(Paraphrase) آن‌ها دیده می‌شوند.

پارافریز در واقع به نوع متفاوتی نوشتن عبارات یا جملات است: این تفاوت می‌تواند در واژگان یا ساختار اتفاق بیفتد. آن‌چه مشترک است، مفهوم دو عبارت و جمله است که یک معنی را در بردارند.

استراتژی بسیار مهمی که در این‌جا به کارتان می‌آید این است که متن را با سوالات مقایسه کنید و عبارات و جملات دارای معنی موازی را شناسایی کنید. بدین ترتیب به راحتی جای پاسخ هر سوال را پیدا می‌کنید.

 

مقاله پییشنهادی : کتاب آیلتس: معرفی و بررسی 8 کتاب برتر آیلتس به صورت خودخوان

 

متن نمونه ریدینگ برای تمرین عبارات هم‌معنی:

Bringing Cinnamon to Europe

Cinnamon is sweet, fragrant spice produced from the inner bark of trees of genus Cinnamomum, which is native to the Indian sub-continent. it was known in biblical times, and mentioned in several books of Bible, both as an ingredient that was mixed with oils for anointing people’s bodies, and also as a token indicating friendship among lovers and friends. In ancient Rome, mourners attending funerals burnt cinnamon to create a pleasant scent. Most often, however, the spice found its primary use as an additive to food and drink.

In the Middle Ages, Europeans who could afford the spice used it to flavor food, particularly meat, and impress those around them with their ability to purchase an expensive condiment from the ‘exotic’ East. At a banquets, a host would offer guests a plate with various spices piled upon it as a sign of wealth at his or her disposal. Cinnamon was also reported to have health benefits, and was thought to cure various ailments, such as indigestion.

نکات ریدینگ آیلتس

عبارات هم‌معنی متن:

حال بدون این که به پاسخ نگاه کنید هم‌معنی عبارات و واژگانی که bold شده‌اند از گروه واژگان و عبارات زیر پیدا کنید:

  • an indication of how wealthy an individual is
  • a sign of
  • which originates from
  • stated
  • a number of
  • added to
  • was believed to heal different illness
  • made from
  • participating in
  • a sweet smell
  • main
  • was also said to be beneficial to well being
  • leave mark on
  • especially
  • made from = produced from
  • which originated from = which is native to
  • stated = mentioned
  • added to = mixed with
  • a sign of = indicating
  • participating in = attending
  • a sweet smell = a pleasant scent
  • main = primary
  • especially = particularly
  • leave a mark on = impress
  • an indication of how wealthy an individual is = a sign of wealth at his or her disposal
  • was also said to beneficial to wellbeing = was also reported to have health benefits
  • was believed to heal different illnesses = was thought to cure various ailments

نمونه‌هایی مانند تمرین بالا به کرات در وب‌سایت‌های مختلف وجود دارند. اگر در پارافریز کردن و یافتن عبارات هم‌معنی احساس ضعف می‌کنید، حتما به طور مستمر روزانه زمانی را به انجام این تمرین‌ها اختصصاص دهید.

 

مقاله پییشنهادی : برنامه‌ریزی برای آیلتس

 

4٫ استخراج ایده‌ی متن از طریق Skimming

یکی از معضلات ریدینگ آیلتس که تقریبا تمامی داوطلبان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کمبود زمان است. برای این‌که بتوانید بر این مساله غلبه کنید یکی از نکات ریدینگ آیلتس که اغلب مدرسین ان را توصیه می‌کنند، تمرین Skimming است.

در این نوع خواندن، نیازی نیست تمام کلمات را دقیق بخوانید. ابتدا سوالات را خوانده و سپس در جهت یافتن پاسخ سوالات متن را نگاه کرده و به دنبال کلمات کلیدی مشترک بین سوال و متن می‌گردید.

توجه:

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، عبارات و کلماتی که در متن می‌آیند عینا در سوال تکرار نمی‌شوند. پس به دنبال هم‌معنی‌ها بگردید.

تکنیک اسکیمینگ برای ریدینگ آیلتس

5٫ سعی نکنید تک‌تک واژگان را معنی کنید

این که در یک متن معنی برخی از کلمات را ندانید، بسیار طبیعی است. شما می‌توانید با توجه به کلمات مجاور آن کلمه‌ی نا آشنا معنی واژه را حدس بزنید.

به طور کلی دریافت مفهوم کلی متن مدنظرتان باشد. از این که برخی کلمات برای شما جدید هستند نگران نشوید و خود را نبازید. با این دیدگاه جلو بروید که قطعا با واژگان جدیدی روبرو می‌شوید و اما این اطمینات را نیز به خود بدهید که می‌توانید با حدس زدن کلمات جدید به سوالات پاسخ دهید.

 

مقاله پییشنهادی : شروع آیلتس از صفر: هر آنچه که برای شروع آیلتس باید بدانید

 

6٫ تکنیک مناسب خود را پیدا کنید

در ابتدا ممکن است عجیب به نظر برسد اما حقیقت این است که هیچ توصیه نهایی در مورد این‌که چه روشی برای شما مناسب‌تر است وجود ندارد. شما باید خودتان تشخیص دهید که چگونه به دنبال پاسخ‌های صحیح باشید و ابتدا چه کاری را انجام دهید: ابتدا متن را بخوانید و سپس سوالات را یا بالعکس.

هیچ نسخه‌ی ثابتی که بتواند همه را به موفقیت برساند، وجود ندارد. برای تشخیص تکنیک مناسب خود استراتژی‌های مختلف را امتحان و آن‌چه را برای شخص شما کاربردی است، انتخاب کنید.

 

امیدواریم نکات ریدینگ آیلتس ذکر شده مفید واقع شده باشد و شما نحوه جواب دادن به سوالات ریدینگ آیلتس را فرا گرفته باشید. در ادامه در بخش نظرات می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


انواع سوالات بخش ریدینگ آزمون آیلتس

همانطور که می دانید، آزمون ریدینگ آکادمیک آیلتس دارای 3 متن می باشد، اما آزمون ریدینگ جنرال 6 متن دارد. نکته قابل توجه دیگر در مقایسه آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نحوه نمره دهی می باشد. در آزمون ریدینگ آکادمیک باید ۳۰-۳۲ سوال جواب صحیح باشد تا بتوانید نمره 7 کسب کنید. اما در آزمون ریدینگ جنرال اگر به ۳۲-۳۴ سوال جواب صحیح داده باشید، نمره 7 کسب خواهید کرد. حال، در این مقاله ما به انواع سوالات ریدینگ آیلتس و نحوه پاسخگویی آنها می پردازیم.

انواع سوالات بخش ریدینگ آزمون آیلتس

در بخش ریدینگ آزمون آیلتس، سوالات در شش دسته  کلی قرار می گیرند:

  1. سوالات True/ False/ Not Given
  2. سوالات جور کردنی Matching Questions
  3. سوالات چندگزینه ای Multiple Choice Questions
  4. سوالات جای خالی Gap Filling Questions
  5. سوالات مکان یابی اطلاعات در پاراگراف ها Locating Information in Paragraph Questions
  6. سوالات جور کردن عنوان برای پاراگراف Matching Heading Questions

هر کدام از این سوالات، نحوه پاسخگویی مشخصی دارند که به طور جداگانه به هر کدام از آنها در یک مقاله می پردازیم. در این مقاله، صرفا به کلیات مشترک بین انواع سوالات خواهیم پرداخت.

نحوه  پاسخگویی به سوالات بخش ریدینگ آزمون آیلتس

فرآیند کلی پاسخ دهی به سوالات ریدینگ به این صورت می باشد.

  • به عنوان متن توجه می کنیم.
  • زیرعنوان ها را می خوانیم. اگر متن زیرعنوان نداشت، تا وسط پاراگراف اول (دو تا سه جمله) می خوانیم تا با موضوع ریدینگ آشنا شویم.
  • کلمات کلیدی سوال را مشخص کرده و خود کلمه یا پارافریز آن را در متن پیدا می کنیم.
  • جمله را از ابتدا می خوانیم و جواب سوال را مشخص می کنیم.
  • جواب را بلافاصله وارد پاسخنامه می کنیم.
  • به یاد داشته باشید، هرچه به متن سوم برسیم، سوالات سخت تر می شود.
  • در آزمون ریدینگ، مدیریت زمان بسیار اهمیت دارد. نباید برای خواندن سوال و یافتن پاسخ، زمان زیادی صرف کرد. شما ۶۰ دقیقه زمان دارید تا به ۴۰ سوال آزمون پاسخ دهید. با توجه به اینکه متن سوم از دو متن قبل دشوارتر می باشد، پیشنهاد می کنیم از این زمان بندی استفاده کنید: ۱۸ دقیقه برای متن اول، ۲۰ دقیقه برای متن دوم و ۲۲ دقیقه برای متن سوم.

 

انواع پارافریزها در بخش ریدینگ آیلتس

یکی از مهمترین مهارت های لازم برای پاسخ دهی به سوالات بخش ریدینگ، درک پارافریزها می باشد. کلماتی که در سوال ها مشاهده می کنید، به روش های مختلفی در متن به صورت پارافریز شده به کار می روند. به عبارتی، معنا حفظ می شود، اما فرم کلمه، عبارت یا جمله تغییر می کند.

به طور کلی می توان به چهار نوع پارافریز اشاره کرد:

  1.  Antonym: کلمه ای که در سوال آمده، به صورت متضاد در متن وجود دارد.
  2.  Synonym: مترادف کلمه ای که در سوال آمده، در متن بکار می رود.
  3.  General to Specific: کلمه یا عبارتی که در سوال آمده نمونه خاص یا مثال خاصی از یک موضوع کلی می باشد و در متن، به آن موضوع کلی اشاره می شود یا بالعکس.
  4.  Grammar: ساختار گرامری کلمه یا عبارتی که درسوال بکار رفته، در متن تغییر پیدا می کند. برای مثال، جمله معلوم به صورت جمله مجهول بکار می رود؛ کلمه، نقش اسم دارد درحالی که در متن به صورت فعل یا صفت بکار می رود.

به مثال های زیر توجه کنید:

متن ریدینگ:

Polar regions are inhabited by a large number of marine animals, not safe against dying out.

جمله سوال:

An array of aquatic species inhibits a domain surrounded by ice. Some are in danger of extinction.

  • inhibit → are inhibited by، تغییر ساختار گرامری در این مثال مشاهده می شود به طوری که جمله معلوم به جمله مجهول تغییر یافته. به عبارتی مدل پارافریز Grammar
  • an array of = a large number of، در این مثال، مدل پارافریز synonym دارد.
  • polar regions = a domain surrounded by ice؛ در این مثال، منطقه قطبی مفهوم کلی (general) دارد. در جمله سوال به صورت a domain surrounded by ice آمده که مفهوم جزئی (specific) می باشد. به عبارتی مدل پارافریز General to Specific

متن ریدینگ:

Literally cast onto the desert island shores, with little more than sand to grow in and exposed to the full glare of the tropical sun, coconut seeds are able to germinate and root.

جمله سوال:

Coconut seeds need shade in order to germinate.

 

  • shade ≠ exposed to the full glare of the tropical sun  که نشان دهنده تضاد می باشد. این مدل پارافریز، Antonym نام دارد.

شما با خواندن سوال، در متن با کلمه یا عبارت پارافریز شده مواجه خواهید شد. آزمون ریدینگ، آزمون لغت می باشد. بنابرین، درک و پیدا کردن این پارافریزها به شما در پاسخگویی به سوالات کمک می کند.

از چه مدل سوال هایی شروع کنیم؟

برای هر متن ریدینگ، شما با چند مدل سوال مواجه می شوید. به خاطر داشته باشید، ابتدا از سوالاتی شروع کنید که به ترتیب می آیند. به عبارتی، با مشخص شدن مکان پاسخ اولین سوال، بقیه سوالات به ترتیب در ادامه می آیند. از این رو با جواب دادن به این سوالات، به متن تسلط پیدا می کنید و می توانید راحت  تر محل پاسخ سوالاتی که به ترتیب نمی باشند را مشخص کنید.  به یاد داشته باشید به جز سوال های Matching، بقیه سوال های ریدینگ که در بالا به آنها اشاره شد، معمولا به ترتیب می آیند.

در این مقاله، به طور کلی انواع سوالات آزمون ریدینگ آیلتس معرفی شد. به طور کلی، سوالات بخش ریدینگ آزمون آیلتس در شش دسته قرار می گیرند. همچنین در این مقاله، به نحوه پیدا کردن پارافریز ها در متن و انواع آنها اشاره شد. کلیاتی نیز در زمینه پاسخگویی به سوالات ارائه گردید. برای بررسی دقیق تر نحوه پاسخگویی به انواع سوالات، به مقاله صفر تا صد ریدینگ و مقاله های پائین مراجعه کنید.

سوالات True/ False/ Not Given،

سوالات جور کردنی Matching Questions،

سوالات چندگزینه ای Multiple Choice Questions،

سوالات جای خالی Gap Filling Questions،

سوالات مکان یابی اطلاعات در پاراگراف ها Locating Information in Paragraph Questions

و سوالات جور کردن عنوان برای پاراگراف Matching Heading Questions مراجعه کنید.


چگونه سرعت خواندن متن های بخش  Reading در آزمون IELTS را افزایش دهیم؟

همانطور که می دونین در این بخش از آزمون، فرد شرکت کننده باید در طول یک ساعت سه متن حدود 900 کلمه رو خونده و به 40 سوال ‍پاسخ صحیح بدن، اما تجربه نشون داده که درصد زیادی از شرکت کننده ها بخش Reading رو در وقت مقرر به پایان نمی رسونن.

برای حل این مشکل و موفقیت در این بخش به دو مهارت احتیاج داریم، یکی تکنیک پاسخ دادن به انواع سوالات مطرح شده و دیگری خوندن سرعتی (Speed Reading). در این مقاله به چگونگی کسب مهارت خوندن سرعتی و فواید آن می پردازیم.

 

خواندن آهسته

در آزمون IELTS  سرعت خوندن یک متن بسیار حائز اهمیت بوده و آهسته خوندن می تونه مشکلات بسیاری برای فرد شرکت کننده به همراه بیاره. صرف کردن مقدار زیادی از زمان در قسمت هایی از متن که اهمیت کمتری دارن یا اضطراب تمام نکردن به موقع آزمون از جمله این مشکلات می باشه.

اما چه عواملی باعث می شه که سرعت خوندن ما پایین آمده و با چنین مشکلاتی مواجه بشیم؟

  • خیلی از ما به هنگام خوندن یک متن هر کلمه رو به صورت جداگانه می خونیم.
  • سعی بر این داریم تا تمام کلمات و جملات موجود در متن رو بفهمیم.
  • هنگام مواجهه با کلمات ناآشنا، خواندن رو متوقف کرده و به معنای آن کلمه و ارتباط آن با متن فکر می کنیم.
  • به هنگام خوندن، آهسته کلمات رو زمزمه می کنیم.
  • برخی از عبارات یا جملات رو دو یا سه بار می خونیم.
  • درباره ایده ها و جزییات متن فکر می کنیم.

حال با علم به عواملی که از سرعت خوندن ما می کاهند، خود ر, بهتر برای تمرین خوندن سرعتی آماده می کنیم.

 

خواندن سرعتی (Speed Reading)

قبل از هر چیز لازمi بد,نیم که خوندن سرعتی یک مهارت بوده و مانند هر مهارت دیگری می تونi کسب، تمرین و تقویت بشه.

 

فواید خواندن سرعتی

  • قبل از امتحان می تونیم متن ها و مقاله های بیشتری خونده و درک کلی خود از زبان انگلیسیو بالا ببریم.
  • درک کلی ما از مطلب و همچنین احتمال تشخیص جای درست جواب سوالات افزایش می یابد.
  • وقت بیشتری برای فکر کردن راجع به جواب ها و چک کردن دوباره آن ها داریم.
  • امتحان رو با اعتماد به نفس بیشتری خواهیم گذروند

میخوای زبانت رو شروع کنی؟

اگه از صفر میخوای شروع کنی، اینجا رو کلیک کن و از توی دوره‌ها، سطح IntroA رو ثبت نام کن. ده ماه دیگه تمومش میکنی.ثبت نام

اما اگه قبلا زبان خوندی، از این لینک استفاده کن و یه بیست دقیقه برای تعیین سطح وقت بذار. تعیین سطحمون هم هیجان انگیزه. تعیین سطح

اگر هم اطلاعات بیشتر در مورد کلاسها و نحوه تدریس میخواد برو توی صفحه زیر، همه اطلاعاتش هست. صفحه WIKI

 

 آیا خواندن سرعتی در همه شرایط به ما کمک می کند؟

این گفته بسیاری از مدرسین که خوندن سرعتی ممکنه مانع یافتن جواب صحیح بشه درست می باشد اما نکته قابل توجه اینه که تکنیک های یافتن جواب صحیح و مدل های خوندن نیز دقیقا به همون اندازه برای موفقیت در بخش Reading  مهم تلقی می شه. استفاده از این تکنیک ها به ما کمک می کنه تا متوجه بشم که چه قسمتی از یک متنو باید با سرعت خونده و کجاها باید برای یافتن جواب صحیح سرعت خود رو کم کرده و یا حتی خوندنو متوقف کنیم.

برای غلبه بر این مشکل ابتدا با سه مدل تکنیک خوندن و سپس با نحوه استفاده از آنها در یافتن پاسخ انواع سوالات، آشنا میشیم.

مدل 1)  SKIMMING  به معنای درک کلی یک متن و نگاهی کلی به کلمات و جملات آن می باشد.

مدل 2)  SCANNING  به معنای خوانش سریع یک متن با چشم به منظور یافتن کلمات یا عباراتی خاص در آن می باشد.

مدل 3)  CAREFUL READING  به معنای خوندن دقیق قسمتی از یک متن و توجه لغت به لغت به آن می باشد.

یادگیری این مهارت ها بسیار مهم بوده، اما این استفاده به جا از آنهاست که می تونه تاثیر شگفت انگیزی بر پیشرفت ما داشته باشه. حتما هنگام پاسخ دهی به سوالات Reading متوجه شده اید که هر تیپ سوال به تکنیکی متفاوت برای پاسخ داده شدن نیازمنده. برای استفاده از این تکنیک ها، ما ممکنه به Skimming ،Scanning و یا خوندن با دقت متن احتیاج پیدا کنیم. حال، اولین قدم برای اون که بفهمیم کدام مهارت باید مورد استفاده قرار بگیه، این  که متن را هدفمند بخوانیم.
از آن جایی که خوندن سوال ها قبل از متن از نکات پر اهمیت در آزمون IELTS  است، این عمل باعث می شه تا بتونیم هدف خود از خواندن قسمتی از متنو  پس از مواجهه با سوال بیابیم. مثلا اگر به دنبال درک کلی ایده یک بخش یا پاراگراف هستیم، باید جمله اول و آخر آن رو Skim  کنیم (مدل 1). یا اگر به دنبال کلمه یا عبارتی خاص می گردیم باید به سرعت آن بخش رو scan  کرده (مدل 2) و همچنین اگر به دنبال جوابی درست از بین چند جواب مشابه می گردیم، باید متن رو آهسته تر و با جزییات بیشتری بخونیم (مدل 3).

 

چگونگی خواندن سرعتی

جالبه که بدونین مغز ما بهنگام خوندن، کلماتو به صورت جداگانه پردازش نمی کنه بلکه آنها رو بصورت گروه های 3 تا 5 تایی، تواما آنالیز می کنه. اکثر ما از دوران مدرسه یاد گرفتیم که هنگام خوندن، کلمات یک متن رو به صورت مفرد بخونیم؛ همچنین عادت کردیم که به هنگام خوندن به زبانی بغیر از زبان مادری، درباره معنی هر کلمه به صورت جداگانه فکر کنیم. حال آنکه کلید خوندن سرعتی، خواندن کلمات به صورت گروهی است. برای مثال پاراگراف زیرو بخونین:

 

It is a truth well known to all the world that /an unmarried man in possession of a large fortune /must be in need of a wife,/ and when such a man moves into a neighbourhood,/ even if nothing is known about his feelings or opinions,/ this truth is so clear to the surrounding families, that/ they think of him immediately/ as the future husband of one or other of their daughters./ (Pride and Prejudice)

حال سعی کنین کلمات پاراگراف بالا رو نه به صورت جداگانه بلکه به صورت گروهی از کلمات بخونین. برای کمک بیشتر، اسلش ها به متن اضافه شدن.
در ابتدا ممکنه که فکر کنین که برای این کار حتی به دقت بیشتری نسبت به قبل احتیاج دارین، اما به مرور زمان و با تمرین بیشتر، متوجه خواهین شد که این کار سرعت و تمرکز شما رو هنگام خوندن یک متن افزایش می ده.علاوه بر صرفه جویی در زمان، می توان به تاثیر شگفت انگیز این تکنیک بر دایره لغات و و گرامر اشاره کرد؛ زیرا از این طریق می تونین به درک بالاتری از نحوه قرارگیری گروههای اسمی و فعلی و در کل زبان انگلیسی دست یابین.


IDEA.jpg  میخوای سرعت وتمرکزت رو تو خوندن متون بالا ببری؟

اینجا کلیک کن


اکنون این مقاله رو با ذکر چند نکته مهم برای آزمون دهندگان IELTS به پایان می رسونیم.

  • لازم نیست برای پاسخ به هر سوال تمام متن خونده بشه؛ ابتدا با توجه به نوع سوال، نوع پاسخ رو تعیین کرده سپس به سراغ متن بریم.
  • اگر معنای کلمه ای رو نمی دونیم، بدون نگرانی یا معنای آن رو حدس زده و یا آن رو نادیده می گیریم.
  • قانون ۹۰ ثانیه برای هر سوال برای ما کاربردی نداره. برخی سوالات کمتر و برخی به بیشتر از این مقدار زمان احتیاج دارن.
  • وقت بیشتری برای سوالات سخت تر صرف کنیم اما از سوالات خیلی سخت و وقت گیر صرف نظر کنیم. یادمون باشه که برخی سوالات برای تشخیص تفاوت نمرات 8.5 و 9 طرح می شن.
  • در فرم کلی امتحانات IELTS، متن های اول ساده تر بوده و رفته رفته دشوار می شن.
  • کلماتو بی صدا با حرکت دهان یا آرام زمزمه نکنیم. این کار ناخودآگاه سرعت خوندن ما رو کاهش می دیم.
  • اگر به هنگام خوندن جای کلمات رو گم می کنیم، از یک کاغذ یا قلم برای نشانه گذاری استفاده کنیم.
  • ابتدا سوال ها رو خونده و سپس با توجه به آن ها از انواع تکنیک، مهارت ها و مدل های خوندن استفاده کنیم.
  • قبل از شروع به خوندن سوالات، از عنوان متن یا عکس موجود در بالای آن، ایده ی کلی متن رو پیش بینی کنیم.

 

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا