آموزش

نحوه آمادگی سریع لغات در آزمون آیلتس

در این مقاله قصد داریم، به بررسی 8 گام تضمینی رسیدن به بهترین نمره در آزمون آیلتس بپردازیم.

مطالبی که در ادامه قرار است به بررسی آنها بپردازیم، حاصل سالها تجربه اساتید متخصص در حوزه آیلتس و بررسی صدها داوطلب و اشتباهات پر تکرار آنها است.

تا انتهای مقاله همراه ما باشید؛ تا بتوانید بهترین نمره را در آزمون آیلتس کسب کنید.

1. آشنایی کامل با آزمون آیلتس و ساختار

2. انتخاب منابع مطالعاتی آیلتس و شرکت در دوره های آمادگی آیلتس

پس از آشنایی کامل با آزمون آیلتس و ساختار آن نوبت انتخاب منابع مطالعاتی، نحوه مطالعه و یادگیری است.

شما برای مطالعه و یادگیری آیلتس دو راه پیش رو دارید، اولین راه این است که خودتان به طور خودآموز مطالعه کنید و دومین راه شرکت در دوره های آمادگی آزمون آیلتس است.

با توجه به شرایط خودتان روش مطالعه و یادگیری را انتخاب کنید، اما معمولا با شرکت در دوره های آمادگی آزمون آیلتس سریع تر می­توانید، بیاموزید، زیرا با شرکت در دوره های آموزشی، اساتید منابع مطالعاتی مناسب شما را معرفی می­کنند، صفر تا صد مطالب را به شما آموزش می­دهند، که همین باعث میشود تا مطالب را بهتر درک کرده و سریع تر یاد بگیرید.

شما آنقدر زمان ندارید، تا بتوانید تمام منابع آیلتس را مطالعه کنید، پس لازم است تنها تعدادی محدودی از آنها که مناسب شماست را انتخاب کرده و مطالعه کنید.

برای انتخاب منابع دقت کنید، که مناسب سطح دانش شما و مناسب شرایط شما باشد، کتابی که دوست شما مطالعه کرده و از آن نتیجه گرفته، مناسب شما نیست؛ چرا که سطح دانش، شرایط و هدف شما با دوستتان متفاوت است.

 

با وجود این شرایط برایتان سوال پیش می آید که چگونه منابع مطالعاتی درست و دوره های آموزشی خوب را انتخاب کنم؟

برای داشتن یک مسیر مطالعاتی بهتر به شما پیشنهاد می­دهیم قبل از انتخاب منابع و دوره های آموزشی از یک مشاوره آیلتس مشورت بگیرید.

مشاوره در ابتدای کار با تعیین سطح، دانش شما را ارزیابی می­کند، سپس با توجه به شرایط و هدف شما بهترین دوره و منابع را به شما معرفی می­کند.

3. برنامه ریزی مطالعاتی

برای رسیدن به هر مقصدی لازم است برنامه ریزی کنید، تا در طی مسیر گمراه و سرگردان نشوید.

توجه داشته باشید، استمرار در هر کاری رمز موفقیت است، پس هرروز با توجه به تایم خودتان، وقتی را به مطالعه منابع، شرکت در دوره یا کلاس های آموزشی و تمرین اختصاص دهید.

دقت کنید که صرفا مطالعه کردن و تمام کردن یک کتاب کافی نیست، شما باید طوری برنامه ریزی کنید که در تایم مطالعه، کامل مطلب را درک کرده و به ذهن بسپارید.

در برنامه خود فقط مطالعه کتاب و شرکت در دوره های آموزشی را قرار ندهید، دیدن یک فیلم انگلیسی، گوش دادن به موزیک و پادکست انگلیسی را نیز قرار دهید، چرا که می­تواند کمک زیادی به شما بکند.

مثال اگر روزی حوصله درس خواندن را ندارید، میتوانید یک فیلم انگلیسی ببینید و به ساختار دیالوگ ها، لغات و گرامر آن توجه کنید.

4. تمرین

توجه داشته باشید، که تنها مطالعه کافی نیست؛ کلید اصلی موفقیت در آزمون آیلتس تمرین است.

پس از کامل شدن هر فصل یا یک مطلب حتما به تمرین بپردازید، سوالات مختلف را در کتاب ها یا سایت های آموزشی پیدا کرده و حل کنید.

با حل تمرین است، که اشکالات شما و چالش های سوالات مشخص میشود، پس مطالعه بدون تمرین صرفا هدر دادن وقت است.

5. مرور و جمع بندی

مطالعه پشت سرهم بی فایده است، چرا که شما پس از مدتی تمام مطالب را فراموش می­کنید؛ در هنگام مطالعه نکات مهم را بولد کرده یا بازنویسی کنید، همچنین تمامی مطالب را خلاصه نویسی کنید، اینکار باعث می­شود تا هنگام مطالعه مطلب را بهتر درک کرده و سریع تر به ذهن بسپارید و در هنگام مرور سریعا مطالب را مرور کنید.

برای مرور لازم نیست، تمامی مطالب را از اول مرور کنید، صرفا نکات مهم و خلاصه نویسی هایتان را مرور کنید.

سعی کنید، هر 7 روز کل مطالب مطالعه شده را مرور کنید.

پس از اتمام دوره و منابع آموزشی یک دور آن مرور کرده، سپس قبل از شرکت در آزمون آنها را جمع بندی کنید.

6. تحلیل و بررسی آزمون های اخیر آیلتس

پس از مطالعه کامل منابع، آزمون های اخیر آیلتس را از اینترنت دانلود کرده و تمامی سوالات آن را حل کنید.

پس از حل کردن متوجه نقاط قوت، ضعف و اشکالات خود میشود.

7. شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس

حتما و قطعا توصیه میشود قبل ازثبت نام آزمون آیلتس در آزمون آزمایشی شرکت کنید.

آزمون آزمایشی آیلتس مشابه آزمون اصلی برگزار میشود، شما با شرکت در آزمون آزمایشی به طور کامل با آزمون، شرایط و چالش های آن آشنا میشوید و پس از آن می­توانید با آمادگی کامل سر جلسه آزمون اصلی حاضر شوید، پس با توجه به هزینه بالای آزمون آیلتس حتما در آزمون آزمایشی شرکت کنید.

همچنین میتوانید نمره خود در آزمون را تخمین بزنید، اگر از نمره آزمون ازمایشی خود راضی بودید در آزمون اصلی شرکت کنید، وگرنه مجددا برنامه ریزی کرده و برای بهبود نمره تلاش کنید.

8. افزایش دایره لغات با گوش دادن به موزیک یا پادکست، تماشای فیلم، خواندن داستان و رمان

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا