آموزش

نحوه صحیح یادگیری گرامر در زبان انگلیس

چگونه گرامر یاد بگیریم؟ در مطلب زیر 15 تا از بهترین روش‌هایی که زبان آموزان توانسته‌اند با آن گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیرند برای شما قرار داده‌ایم، حتما تا انتهای مطلب را مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید در کامنت‌های همین مطلب بپرسید. گرامر یا دستور زبان را می‌توان به عنوان یکی از رکن‌های اصلی هر زبان در نظر گرفت. قبل از شروع ویدیوی زیر می‌تواند خیلی به شما در مسیر چگونگی یادگیری گرامر به شما کمک کند.

 

 چگونه گرامر انگلیسی را یاد بگیریم؟

1. در زبان انگلیسی غرق شوید!

وقتی که خود را در معرض شنیدن و خواندن انواع جملات گرامری قرار دهید، ذهن شما به طور ناخودآگاه شروع به پردازش ساختار زبان انگلیسی می‌کند! و به مرور زمان کلمات را در جای درست خود قرار می‌دهد. هر روز با استفاده از منابع مختلف، زبان انگلیسی را وارد زندگی خود کنید. برای این کار چند روش وجود دارد:

مطالعه بیشتر در مورد چگونه غرق شدن یادگیری زبان: غوطه وری : بهترین راه تقویت زبان انگلیسی

خواندن (Reading)

در هنگام خواندن متون انگلیسی، به صورت ناخود آگاه شما می‌توانید گرامر صحیح را در ذهن خود جا بیندازید. بعد از دیدن و خواندن جملات گرامری درست، قادر خواهید بود جملات بهتر و درست‌تری بسازید. مخصوصاً اگر یک جمله را بلند بخوانید و با گوش خود بشنوید تاثیر بهتری خواهد‌داشت. در واقع در آن واحد، جمله را می‌بینید و می‌شنوید و این به یادگیری بهتر شما کمک می‌کند.

در ابتدای یادگیری گرامر از متون ساده شروع کنید. داستان‌های انگلیسی کوتاه برای تقویت گرامر فوق‌العاده هستند. خواندن اخبار انگلیسی هم از روش های بسیار مناسب برای کمک کردن به این موضوع است. با اپلیکیشن news in levels  در هر سطحی که باشید می‌توانید با شنیدن اخبار زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

مطالعه بیشتر: تقویت  ریدینگ با کتاب داستان انگلیسی

شنیدن (listening)

یک روش دیگر برای غرق شدن در زبان انگلیسی، شنیدن آن است. هر روز و در هر موقعیتی به مطالب انگلیسی گوش کنید. یک مزیت شنیدن نسبت به سایر روش‌ها این است که شما در هر زمان و مکانی با داشتن یک موبایل یا وسیله‌صوتی دیگر می‌توانید از فرصت استفاده کنید و به متون انگلیسی گوش کنید. از داستان‌ها و مطالب ساده‌تر شروع کرده و کم‌کم سراغ آهنگ‌ها بروید.

مطلب پیشنهادی: تکنیک سایه برای تقویت مهارت شنیداری

گوش دادن به پادکست‌ انگلیسی هم یک روش جدید و توصیه شده برای یادگیری زبان و گرامر آن است. به این ترتیب ساختارهای گرامری برای شما مرور می‌شود و بهتر جا‌می‌افتد. تماشای فیلم‌ های انگلیسی و سریال‌ های انگلیسی زبان مخصوص آموزش زبان، می‌تواند قواعد گرامر را برای شما جابیندازد.

2.قواعد پایه‌ی گرامر را مرور کنید

هم زمان با کلاس یا دوره‌ای که می‌گذرانید سعی کنید که مطالعه خارج از کتاب داشته باشید. مثلاً قوانین پایه گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیرید و مرور کنید. روی خطاهای رایج گرامری که اکثر زبان آموزان انجام می‌دهند تمرکز کنید. با استفاده از کتاب common mistakes in English می‌توانید این مشکلات ریز گرامری خود را برطرف کنید.

در کلاس‌های گروهی بین شش تا ده نفر و یا بیشتر حضور دارند و مدرس فرصت زیادی برای تمرکز روی اشکالات گرامری تک تک زبان‌آموزان ندارد. در نتیجه برخی اشکالات گرامری در شما ماندگار می‌شود. پس تلاش کنید و گرامر پایه خود را اصلاح و تقویت کنید.

3. تمرین آنلاین گرامر

امروزه منابع بسیار زیادی به صورت آنلاین در اختیار زبان آموزان قرار دارد. با یک سرچ ساده در گوگل می‌توانید سایت‌های زیادی که حاوی مطالب گرامری مفید، بازی‌ها و تمرین‌های مختلف برای بهبود گرامر شما است پیدا کنید. انجام حتی یک تمرین ساده در روز می‌تواند به تقویت گرامر شما کمک کند.‌

مثلا با اپلیکیشن quiz your English می‌توانید در طی یک رقابت در قالب تست با هر کسی در دنیا گرامر را تمرین کنید. یا با اپلیکیشن کاهوت به صورت فردی یا آنلاین در قالب بازی مهارت‌های زبانی خودتون را بسنجید.

4. گوش کردن به نظر دیگران

وقتی از معلم یا هر شخص دیگری بازخورد می‌گیرید، به آن دقت کنید. روی خطاهایی که مرتب تکرار می‌کنید، حساس باشید. مثلاً اگر مرتب در خصوص هماهنگی فاعل و فعل به شما تذکر داده می‌شود، پس لازم است که بر روی آن بیشتر کار کنید. حتی می‌توانید یک لیست از اشتباهاتی که زیاد تکرار می‌کنید تهیه کنید و مرتب مرور کنید.

5. انشای انگلیسی بنویسید

همان‌طور که خواندن به بهبود گرامر شما کمک می‌کند، نوشتن هم همین نقش را دارد. سعی کنید به عنوان تمرین، یک موضوع انتخاب کرده و درباره‌ی آن به انگلیسی بنویسید و برای تصحیح برای معلم خود بفرستید. به این ترتیب، بر ایرادات خود آگاه می‌شوید. در واقع رایتینگ زبان انگلیسی به گرامر هم کمک می‌کند.

6. اجزا مختلف هر زبان (parts of speech) را بشناسید

برای این‌که بتوانید به خوبی جملات انگلیسی بسازید، ضروری است که اجزا جمله و محل قرار گیری آن‌ها را بدانید. این بدین معنا نیست که آن‌ها را حفظ کنید. بلکه باید ملکه‌ی ذهنتان شوند.

  • اسم ها: مثل یک شخص، مکان، حیوان، چیز، مفهوم و…
  • فعل ها: یک عمل یا حالت را توصیف می‌کنند مثل دویدن، خوابیدن و…
  • قیدها: کلماتی که برای توصیف فعل به کار می‌روند، مثل به خوبی، به آرامی، به سرعت و…
  • صفت: برای بیان ویژگی‌های یک اسم بکار می‌روند، مثل قرمز، بزرگ، زیبا و…
  • ضمایر: که جایگزین اسم هستند مانند من، تو، او، ما، شما، ایشان…
  • حروف تعریف: برای مشخص کردن یک اسم بکار می‌روند
  • و سایر اجزا…

7. نظم کلمات (word order) را یاد بگیرید

یکی از چالش برانگیزترین مشکلات زبان‌آموزان ترتیب قرارگیری اجزا جمله است. از آنجایی که ساختار جملات فارسی و انگلیسی با هم فرق دارد پس لازم است که دقت بیشتری هنگام ساختن جملات، داشته باشید. لازم نیست فرمول‌های جمله بندی را حفظ کنید، کافیست آنقدر تکرار کنید تا ملکه‌ی ذهنتان شوند.

8. زمان‌های انگلیسی را به درستی یاد بگیرید

زبان انگلیسی شامل 12 زمان می‌شود. با کمک یک استاد خوب این زمان‌ها را یک بار برای همیشه یاد بگیرید. دوره زبان انگلیسی استاد کریمی، یک منبع خوب برای یاد گیری زمان‌ها هستند.

9. علائم نگارشی را به درستی یاد بگیرید

منظور از علامت گذاری این است که کجا از کاما استفاده می‌شود، کجا از علامت تعجب، کجا از علامت سوال، نقطه و …

  • کاما: کلمات و مفاهیم جداگانه و غیر وابسته را از هم جدا می‌کند
  • نقطه: انتهای جمله را نشان می‌دهد
  • کالون: برای نشان دادن این که قرار است یک لیست را توضیح دهیم
  • پرانتزها: برای توضیحات اضافی یک کلمه یا جمله می‌آیند
  • و…

10. به دیگران آموزش دهید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مطلبی را پس از آموزش دادن به دیگران بهتر آموخته باشید. در واقع شما هنگام آموزش به دیگران به نکات و جزئیات با دقت بیشتری نگاه می‌کنید تا بتوانید مفاهیم را بهتر منتقل کنید. همین نگاه دقیق شما به موضوعات گرامری، باعث می‌شود بتوانید به تقویت گرامر انگلیسی خود بپردازید و پیشرفت کنید.

11. تست‌های گرامری بزنید

شما به محض زدن تست گرامر با نکاتی مواجه می‌شوید که از چشمتان دور مانده بوده. این نکات ریز اغلب درون سوالات تستی در آزمون‌های مختلف گنجانده می‌شوند. بنابراین یکی از  روش‌های تضمینی برای بهبود گرامر، زدن تست‌های گرامری است. اینکار باعث ارزیابی سطح شما هم می‌شود.

12. اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیرید

اصطلاحات انگلیسی را یادداشت کنید و در جملات خود استفاده کنید. چرا که اصطلاحات انگلیسی یا همان idioms عباراتی هستند که به طور دقیق از اصول و ساختار گرامر انگلیسی پیروی نمی‌کنند. پس اگر با آن‌ها آشنا باشیم، با شنیدن آن‌ها در یادگیری گرامر سردرگم نمی‌شویم.

13.با یوتیوب گرامرتان را تقویت کنید

به یوتیوب بروید و آموزش ببینید. منظور  صرفا آموزش انگلیسی نیست. یوتیوب محیطی است که در آن دنیایی از آموزش‌ها در زمینه‌های مختلف وجود دارد. بنابراین، اگر بدنبال یادگیری یک مطلب مهم هستید، می‌توانید همان مطلب را در یوتیوب  به زبان انگلیسی یاد بگیرید. علاوه بر آن فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی را دنبال کنید. مطالعه بیشتر: بهترین کانال‌های یوتیوب آموزش زبان

14. فعل‌ها و حروف اضافه‌هایشان را یاد بگیرید

یکی از مشکلات رایج زبان‌آموزان فارسی زبان، حرف اضافه‌ی فعل است. چون انگلیسی را با فارسی مقایسه می‌کنند. در واقع فعل‌های انگلیسی گاهی با حروف اضافه‌ی متفاوتی به کار می‌روند. مثلا در فارسی می‌گوییم «لذت بردن از» اما در انگلیسی “enjoy” به تنهایی به کار می‌برد و اصلا نیازی به “from”  ندارد. پس لیست افعال و حروف‌اضافه را یاد بگیرید.

15. یک کتاب رفرنس خوب تهیه کنید

داشتن یک کتاب رفرنس خوب می‌تواند نقش یک مشاور و معلم را برای شما داشته‌باشد. در هر قسمت از گرامر که ضعف دارید از فهرست مطالب آن را پیدا کنید و بیشتر در موردش بخوانید. چند کتاب گرامر عالی برای سطوح مختلف را در این مقاله به شما معرفی می‌کنم.

  • سری کتاب های grammar in use: از قدیمی ترین کتاب‌های گرامر هستند که در سه جلد از سطح مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شوند.
  • Practical English Usage: نویسنده Micheal Swan. این کتاب یک کتاب خاص در خصوص گرامر هست که مثل دیکشنری عمل می‌کند. نکات ریزی که در این کتاب پیدا می‌شود در کمتر کتابی وجود دارد.
  • سری کتاب های Oxford Practice Grammar: این سری کتاب‌ها در سه جلد از بیسیک تا پیشرفته چاپ شده‌اند. بسیار کاربردی و روان گرامر را در همه مباحث توضیح داده و تمرین هم دارد.
  • در نهایت کتاب grammar digest را به شما معرفی می‌کنم. این کتاب در یک جلد چاپ شده، با توجه به نوع مطالب و تست‌ها، می تواند مناسب آمادگی برای انواع امتحانات خارجی مثل تافل و حتی آزمون‌های زبان داخلی مثل EPT باشد.

ویدئو روش یادگیری بهتر گرامر انگلیسی

 

سخن پایانی یادگیری گرامر

در این مطلب بهترین روش‌هایی که با نظر سنجی از زبان آموزان موفق جمع‌آوری شده بود را برای شما قرار دادیم تا بتوانید سرعت یادگیری خود را در یادگیری افزایش دهید. اگر روش‌های دیگری برای یادگیری گرامر می‌شناسید در کامنت‌ها بنویسید تا دیگر زبان آموزان نیز از تجربه‌ی ارزشمند شما نیز استفاده کنند.

 


چگونه گرامر انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ تقویت گرامر انگلیسی چقدر در یادگیری زبان انگلیسی مهم و مفید است و چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ اهمیت یادگیری گرامر انگلیسی و یا بهتر است بگوئیم نقش گرامر در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ چگونه می‌توانیم گرامر انگلیسی خود را بهتر کنیم؟ اصلا گرامر انگلیسی به زبان ساده یعنی چه؟

گرامر انگلیسی نقش مهمی در استفاده از زبان انگلیسی دارد و به بیانی ساده گرامر، نحوه مطالعه استفاده از کلمات در ساخت جملات است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند برای یادگیری گرامر باید دستور زبان انگلیسی را حفظ کنند. اما ما در مرکز زبان ایرانیان این اطمینان خاطر را به شما میدهیم که گرامر بسیار شیرین است و با یادگیری هر درس آن، برای درس بعدی مشتاق تر خواهید شد.

با زبان انگلیسی آنلاین همراه آموزشگاه زبان ایرانیان بهترین آموزشگاه زبان در نیاوران باشید.


آنچه در این مقاله خواهید خواند:

گرامر انگلیسی چیست و چند نوع گرامر وجود دارد؟

شاید ابتدا برایتان عجیب به نظر برسد، که چرا می‌گوئیم چندین نوع گرامر وجود دارد. این بخش در واقع به شما کمک می‌کند تا بتوانید در موقعیت های مختلف، ساختار ها و عملکردهای مختلفی از زبان را استفاده کنید. در نگاه کلی، تنها دو نوع دستور زبان یا گرامر انگلیسی وجود دارد. توصیفی (descriptive) و کاربردی (prescriptive). هر دوی این گرامرها، متمرکز بر قوانین مشخصی هستند اما روش آنها با هم فرق می‌کند.

بخوانید تا بیشتر بدانید: آموزش مکالمه زبان انگلیسی

هنوز هم بسیاری از ما قادر به بیان بایدها و نبایدهای زبان مادری خود نیستیم و عموما معلمان، اساتید و زبان شناسان می‌توانند به طور تخصصی گرامر توصیفی را بکار ببرند. اما آنچه که ما در مکالمه های روزمره خود از آن استفاده می‌کنیم همان گرامر کاربردی است. این نوع گرامر حتی گاهی از تمام قوانین ساختار دستور زبان پیروی نمی‌کند. در دسته بندی جزئی تری از انواع گرامر انگلیسی می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

Comparative Grammar، Generative Grammar، Mental Grammar، Pedagogical Grammar، Performance Grammar، Reference Grammar، Theoretical Grammar، Traditional Grammar، Transformational Grammar و Universal Grammar.

برای یادگیری و تقویت گرامر انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

برای شروع یادگیری زبان ابتدا باید به گرامر انگلیسی تسلط پیدا کنید. پس باید گرامر انگلیسی را از همان ابتدا به صورت اصولی یاد بگیرید. اما فراموش نکنید که همه ما از ابتدا که شروع به صحبت کردن به زبان مادری کردیم، چیزی از گرامر نمی‌دانستیم و به طور ناخودآگاه تنها با لغات منظور خودمان را می‌رساندیم. در انگلیسی نیز می‌توان ابتدا به همین صورت تلاش کرد، به طوریکه مهارت های گرامر انگلیسی به طور تدریجی و با یادگیری برایتان جا بیفتد و سپس به تقویت گرامر انگلیسی بپردازید.

صفر تا صد آموزش گرامر انگلیسی

5 روش تضمینی برای تقویت گرامر انگلیسی

دغدغه مشترک بسیاری از زبان آموزان تسلط بر گرامر انگلیسی است و گویی همه ما با یادگیری بهتر این بخش از زبان انگلیسی، از اعتماد به نفس بالاتری در جهت استفاده از آن برخورداریم. بنابراین اگر بخواهیم در 5 روش تضمینی به بیان روش‌های تقویت گرامر انگلیسی بپردازیم، توصیه می‌کنیم موارد ذیل را حتما بخوانید.

به نحوه صحبت کردن دیگران و نحوه جمله سازی آنها زیادی گوش دهید

اینکار از جمله تقویت گرامر انگلیسی فواید دیگری از جمله توسعه دامنه لغات، اصطلاحات و بهبود مهارت لیسنینگ نیز می‌شود. طبیعتا ممکن است بگوئید در اطراف شما پارتنر زبانی وجود ندارد، اما هیچ اشکالی ندارد. دیدن فیلم‌های سینمایی و سریال های خارجی این امکان را برای شما فراهم می‌کند، کما اینکه شنیدن موج رادیوهای کشورهای انگلیسی زبان نیز به این بخش کمک خواهد کرد.

دوره آنلاین مکالمه زبان انگلیسی

نوشتن را هر روز تکرار کنید

فراموش نکنید که هر قاعده و مطلب جدیدی که می‌آموزید، با نوشتن بهتر در ذهنتان تثبیت می‌شود. این نوشتن به معنای بکار گیری عملی قواعد گرامی یادگرفته شده بر روی کاغذ می‌باشد. بنابراین، توصیه می‌کنیم که همواره بخشی از تمرینات خود برای تقویت گرامر انگلیسی را بر پایه نوشتن روزانه قرار دهید.

نکات گرامری را مرور کنید

همانطور که می‌دانید نکات گرامری زبان انگلیسی به اندازه لغات و واژگان گسترده نیستند و می‌توان بسیاری از نکات گرامری را در 1 یا 2 کتاب کوچک، به صورت یکجا در اختیار داشت. از طرفی محدودتر بودن این نکات نسبت به لغات، این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید روزانه بخش قابل توجهی از آنها مرور کنید. به طور قطع مرور نکات باعث تثبیت و تقویت گرامر انگلیسی در ذهن شما خواهد گردید.

آموزش دادن به دیگران

شاید برای شما هم این اتفاق باشد که مطلبی را پس از آموزش دادن به دیگران بهتر آموخته باشید. در واقع شما به هنگام آموزش به دیگران به نکات و جزئیات با دقت بیشتری نگاه می‌کنید تا بتوانید مفاهیم را بهتر انتقال دهید. همین نگاه جزئی نگر شما به موضوعات گرامری باعث می‌شود بتوانید به تقویت گرامر انگلیسی خود بپردازید.

تست های گرامری بزنید

شاید شما هم به این موضوع دقت کرده باشید که وقتی نکات گرامری را می‌خوانید، حس می‌کنید که آنرا خوب درک کرده‌اید. اما به محض زدن تست گرامر با نکاتی مواجه می‌شوید که از چشمتان دور مانده است. این نکات ریز اغلب درون سوالات تستی در آزمون‌های مختلف گنجانده می‌شود.. بنابراین یکی از 5 روش تضمینی برای بهبود گرامر زدن دوره‌ای تست‌های گرامری است که خود اینکار باعث ارزیابی سطح شما نیز می‌شود.

هزینه کلاس آیلتس

نکات تکمیلی یادگیری و تقویت گرامر انگلیسی

اگر با دوستانی که سطح زبان انگلیسی خود را تقویت کرده اند در مورد راه های تقویت گرامر انگلیسی صحبت کنید، متوجه می شوید چندین نکته بین آنها مشترک خواهد بود که ما موثرترین آنها را به شما خواهیم گفت.

اصطلاحات انگلیسی را یادداشت کنید

اصطلاحات انگلیسی را یادداشت کنید و در جملات خود به کرار استفاده کنید. چرا که اصطلاحات انگلیسی یا همان Idioms ها عباراتی هستند که به طور کامل از اصول و ساختار گرامر انگلیسی پیروی نمی‌کنند. پس اگر با آنها آشنا باشیم، با شنیدن آنها نباید هول شویم که فلان عبارت باعث سردرگمی ما در یادگیری گرامر زبان شده است.

با یوتیوب گرامرتان را تقویت کنید

به یوتیوب بروید و آموزش ببینید. منظور ما صرفا آموزش انگلیسی نیست. یوتیوب محیطی است که در آن دنیایی از آموزش ها در زمینه های مختلف وجود دارد. بنابراین، اگر بدنبال یادگیری یک مطلب مهم هستید، می‌توانید به همان مطلب در یوتیوب و به زبان انگلیسی یاد بگیرید. علاوه بر آن فیلم ها و سریال‌های انگلیسی را دنبال کنید.

برای تقویت گرامر انگلیسی مجله و روزنامه انگلیسی بخوانید

مجلات و روزنامه های انگلیسی را می‌توانید در اینترنت دانلود کنید و مطالعه کنید. اینکار به یادگیری گرامر انگلیسی شما بسیار کمک خواهد کرد. چرا که روزنامه ها منبع خوبی برای یادگیری ساختارهای انگلیسی هستند.

با خودتان مکالمه کنید

برای تقویت گرامر انگلیسی بهتر است جلوی آینه بروید و سعی کنید با خودتان مکالمه کنید و پاسخ دهید. اینکار زمانی که حتی همراه یا پارتنری برای یادگیری ندارید، می‌تواند بسیار مفید باشد.

بشنوید و تکرار کنید

یادگیری نکات گرامری در لیسنینگ! اگر می‌خواهید مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنید سعی کنید تمام جملاتی که می‌شنوید را بلافاصله تکرار کنید. برای اینکار کافی است یک مکالمه انگلیسی و یا بخشی از فیلم را آماده پخش کنید. سپس در انتهای هر جمله استاپ کنید و هر آنچه که شنیده اید را تکرار کنید. این کار باعث می‌شود علاوه بر تقویت شنوایی خود ساختار جملات در ذهن شما تثبیت شود.

تعداد سوالات ریدینگ آیلتس

باید ها و نبایدهای تقویت گرامر انگلیسی

  • هرگز قواعد دستور زبان را حفظ نکنید!

هیچگاه بدنبال حفظ کردن گرامر انگلیسی نباشید. چراکه این کار کاملا بیهوده است. بجای آن سعی کنید در محیط های انگلیسی زبان گوش دهید و صحبت کنید.

  • نقش کلمات را به خوبی بشناسید!

این توصیه تنها به این معناست که برای شروع دانستن اصول پایه ای که همان شناخت نقش کلمات در گرامر انگلیسی است کافی است و با اعتماد به نفس آنها را بکار ببرید. اصول پیچیده تر به مرور زمان در شما تثبیت می‌شود.

  • گرامر را با رمز گذاری نیاموزید!

شاید در مورد حفظ لغات استفاده از کدینگ راه تایید شده ای باشد اما برای گرامر انگلیسی این روش توصیه نمی‌شود. چرا که این روش شما را به حفظیات خود وابسته کرده است.

  • هنگام صحبت کردن، به انگلیسی فکر کنید!

به عبارت بهتر وقتی در حال اسپیکینگ هستید نباید ابتدا جملاتی که در ذهنتان می‌گذرد را به فارسی فکر کنید و سپس ساختار زبان فارسی را به انگلیسی برگردانید. اینکار باعث اشتباهات زیادی می‌شود و بهتر است از همان ابتدا در چارچوب انگلیسی فکر کنید هرچند دست و پا شکسته و ناقص باشد.

کلاس های تافل
  • تکرار و تمرین را فراموش نکنید!

شاید برخی از افراد به هنگام بیان جملات ساده هم ابتدا کمی فکر کنند و سپس آنها را بیان کنند. اما اگر جملات تکراری و ساده را در تمرینات روزمره خود زیاد تکرار کنید، ساختار دستوری زبان یا همان گرامر انگلیسی جملات ساده براحتی در ذهنتان تثبیت می‌شود.

تقویت گرامر انگلیسی و نکات مهم آن برای نوشتن

رعایت نکات گرامری بیش از هر مهارتی، در نوشتن دست و پا گیر شما می‌شود. در اینجا 4 نکته را یادآوری می‌کنیم که همواره باید در نوشتن یک متن به آنها دقت کنید تا نوشته شما از لحاظ گرامر انگلیسی مشکلی نداشته باشد.

استفاده از حروف تعریف در گرامر انگلیسی

این حروف عبارتند از a، an و the که هر یک باید بدرستی در ساختار دستوری جملات انگلیسی بکار روند.The حرف تعریف معین است و برای اسامی مشخص بکار می‌روند، اما اگر اسمی نامشخص باشد و برای اولین بار از آن استفاده کرده باشیم، از حرف تعریف نامعین a و an استفاده می‌کنیم. حال اینکه a باشد یا an به حرف اول اسم بستگی دارد. حرف اول اگر صدادار باشد از an استفاده می‌کنیم اما اگر بیصدا باشد باید از a استفاده کرد.

هماهنگی بین فعل و فاعل

در زبان انگلیسی فعل جمله از لحاظ تعداد و زمان انجام کار باید با فاعل هماهنگ باشد.

استفاده به موقع از ضمایر در گرامر انگلیسی

استفاده به موقع از ضمایر در گرامر انگلیسی نیز نکته ای است که باید بدانید کی و کجا آنرا بکار ببرید. به عبارتی قطعا باید پیش از ضمیر مرجع آن بکار رفته باشد.

کتاب های لازم برای گرفتن مدرک تافل

استفاده مناسب از حروف اضافه

حروف اضافه یکی از پرکاربردترین حروف در زبان انگلیسی است. برخی از این حروف یا قبل از اسم بکار می‌روند یا بعد از فعل.

اگر بدنبال سایتی برای چک کردن اشتباهات متون انگلیسی خود هستید، می‌توانید از سایت گرامرلی استفاده کنید. ما در آموزشگاه زبان ایرانیان توصیه می کنیم برای تقویت بیشتر گرامر انگلیسی خود به این سایت مراجعه کنید.

سایر کلاس های زبان آموزشگاه زبان ایرانیان

معلم خصوصی آیلتس
کلاس زبان آنلاین کودکان
آموزش فشرده زبان ترکی استانبولی
آموزشگاه زبان آلمانی نوجوانان
کلاس فشرده زبان فرانسه
آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در تهران
دوره سلپیپ
کلاس زبان اسپانیایی آنلاین
دوره های فشرده زبان انگلیسی
دوره آموزش زبان انگلیسی
کلاس آنلاین آیلتس
آموزش زبان ترکی استانبولی آنلاین


گرامر جنبه‌ای از زبان انگلیسی است که زبان‌آموزان نظرات متفاوتی درباره آن دارند. بعضی از آنها تمایل دارند تا قوانین گرامر را بیاموزند و تمرینات زیادی در مورد آن انجام دهند. عده‌ای دیگر از گرامر نفرت دارند و فکر می‌کنند، خسته‌کننده‌ترین بخشِ یادگیری زبان است. شما چه نظری دارید؟ به هر حال نمی‌توانید از یادگیری گرامر زبان انگلیسی فرار کنید، زیرا در هر جمله‌ای که می‌خوانید یا می‌نویسید، صحبت می‌کنید یا می‌شنوید، وجود دارد.

گرامر در واقع قوانینی است که افراد با استفاده از آن می‌توانند به آن زبان صحبت کنند. همان طور که در یک بازی به قوانین نیاز داریم در مورد زبان هم همین طور است. اگر در بازی قانونی وجود نداشته باشد یا افراد از قانون خودشان پیروی کنند، به زودی با شکست مواجه خواهند شد. در مورد یادگیری زبان نیز همین گونه است بدون داشتن قوانین ما قادر به برقراری ارتباط با سایر افراد نخواهیم بود.

بنابراین ناگزیریم از این قوانین پیروی کنیم اما سوال مهمی که در اینجا وجود دارد این است که: بهترین راه برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی چیست؟

شما می‌توانید قوانین یک بازی را به سادگی با بازی کردن یاد بگیرید. مطمئنا اشتباهاتی نیز خواهید داشت حتی ممکن است آسیب ببینید. اما نهایتا بازی کردن را یاد خواهید گرفت. البته قوانین یک زبان به مراتب پیچیده‌تر از قوانین یک بازی است اما در واقع یادگیری آن دقیقا مانند یادگیری زبان خودتان است. هیچ‌کس قوانین زبان مادری‌تان را به شما یاد نداده اما شما هرگز موقع صحبت کردن زبان خودتان مرتکب خطای گرامری نمی‌شوید.

اگر شما به اندازه‌ی کافی فرصت داشته باشید و در جای مناسبی قرار بگیرید، می‌توانید یک زبان جدید را به روش طبیعی یاد بگیرید. برای مثال اگر شما یک کره‌ای باشید و در سن 6 سالگی به روسیه بروید و به یک مدرسه‌ی روسی بروید، هر روز با دوستان روسی زبان خود بازی کنید به احتمال زیاد تا سن ۱۵ سالگی هر آنچه که مربوط به زبان روسی باشد را یاد می‌گیرید بدون آنکه حتی یک درس گرامر یا یک کتاب گرامر خوانده باشید.

بیشتر افرادی که یک زبان جدید را می‌آموزند زمان کافی در اختیار ندارند و در محیط ایده‌آلی نیز قرار نمی‌گیرند، بنابراین بهترین روش برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی چیست؟ متاسفانه نمی‌توان به این سوال به راحتی پاسخ داد. در مورد آموزش گرامر، درست مثل یادگیری آن نظرات متفاوتی وجود دارد. بسیاری از معلمان معتقدند گرامر اهمیت زیادی دارد و باید جلساتی از درس به آموزش قوانین گرامر اختصاص یابد و به انجام تمرین‌های زیادی در مورد آن نیاز است، گروهی دیگر از معلمان می‌گویند گرامر باید به طور غیر مستقیم و از طریق انجام دادن تمرین‌های دیگر زبان، بدون تمرکز بر قوانین یادگرفته شود.

هر نظری که درباره‌ی گرامر داشته باشید و به هر شیوه‌ای که آموزش زبان انگلیسی را دنبال کنید، در اینجا توصیه‌هایی برای‌تان داریم که کمک می‌کند تا گرامر را بهتر و موثرتر یاد بگیرید.




پکیج اصول یادگیری زبان در ۹۰ روز


برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟

  • نسبت به گرامر آگاهی داشته باشید. در مورد گرامر فکر کنید و جنبه‌هایی از گرامر انگلیسی که به دستورات زبان خودتان شباهت دارد را بیابید. (برای مثال در زبان آلمانی نحوه‌ی استفاده از حروف اضافه مانند زبان انگلیسی است.) همچنین تفاوت چگونگی بیان یک ایده در زبان انگلیسی را با زبان خودتان در نظر بگیرید. برای مثال در انگلیسی برای بیان اتفاقی که در گذشته شروع شده و تا زمان حال ادامه دارد از زمان حال کامل استفاده می‌شود (برای مثال من ۱۰ سال است که این ساعت مچی را داشته‌ام). بسیاری از زبان‌های دیگر از زمان حال برای بیان چنین وضعیتی استفاده می‌کنند؛ (برای مثال فارسی: من این ساعت مچی را ۱۰ سال است که دارم.) اگر شباهت‌ها و تفاوت‌های گرامر را با زبان خودتان بدانید، قوانین آن را سریع‌تر یاد خواهید گرفت.
  • کتاب‌های انگلیسی زیادی بخوانید. ممکن است عجیب به نظر برسد اما در طول زمانی که انگلیسی می‌خوانید یا به آن گوش می‌دهید، در واقع دارید مدل صحیح گرامر را یاد می‌گیرید که به شما در نوشتن و صحبت کردن انگلیسی کمک می‌کند. همچنین وقتی می‌خواهید نظرات خود را بیان کنید یا کارهای خود را بررسی کنید این کار به شما کمک خواهد کرد. البته اگر موقع خواندن متن به نکات گرامری آن توجه کنید، نتیجه به مراتب بهتر خواهد بود. یعنی اینکه به خودتان بگویید این شیوه‌ای است که در انگلیسی از آن استفاده می‌شود.

محبوب‌ترین دوره‌های آموزش گرامر انگلیسی را ببینید

  • بر جنبه‌هایی از گرامر که به نظرتان مشکل‌تر است، تمرکز کنید. (اگر نمی‌دانید که در کدام قسمت گرامر انگلیسی مشکل دارید،‌ از معلم‌تان بپرسید!) مخصوصا موقع نوشتن و ویرایش تکالیف‌تان بر این جنبه‌ها تمرکز و توجه ویژه داشته باشید. البته موقع صحبت کردن این کار مشکل‌تر است اما می‌توانید وقت بیشتری روی این قسمت از یادگیری زبان انگلیسی بگذارید تا شکل صحیح گرامر را در آن قسمت یاد بگیرید. برای مثال اگر شما در حال گفتن یک داستان در زمان حال هستید به یاد بسپارید که برای بیان افعال سوم شخص مفرد باید از حرف -s در انتها استفاده کنید.
  • اگر دوست ندارید تمرین‌های گرامر را انجام دهید یا آموزش ببینید، عمل به توصیه‌ی بالا برای شما اهمیت یبشتری پیدا می‌کند. سعی کنید خودتان روی الگوها و قوانین زبان کار کنید.
  • اگر تمایل دارید که تمرینات گرامر را انجام دهید،‌ این کار را انجام دهید، اما خوب بودن در انجام تمرین‌های گرامر به این معنا نیست که شما دیگر مرتکب اشتباه نخواهید شد. در این صورت شما مانند کسی هستید که سعی دارد با خواندن یک کتاب بازی تنیس را یاد بگیرد اما زمانی که این شخص در زمین بازی قرار می‌گیرد حتی نمی‌تواند درست به توپ ضربه بزند. اگر تصمیم دارید که تمرین‌های گرامر را انجام دهید تنها به پر کردن جاهای خالی و پاسخ دادن به پرسش‌های چند گزینه‌ای اکتفا نکنید. خودتان چند جمله با استفاده از قوانینی که آموخته‌اید بنویسید.
  • افعال بی‌قاعده‌ی پرکاربرد را یاد بگیرید. اگر بتوانید این افعال را یاد بگیرید، آنگاه زمان بیشتری برای فکر کردن به آنچه می‌خواهید بگویید، خواهید داشت. اگر آنها را دائما پیش خود تکرار کنید، این افعال به سادگی قابل یادگیری هستند.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا