هنر و سینما

دانلود سریال حرفه ای آپارات قسمت اول

در قسمت اول از راهنمای Sekiro: Shadows Die Twice، بخش‌های پیش‌مقدمه، Ashina Outskirts، منطقه Hirata Estate و Ashina Castle را به‌صورت کامل پاکسازی خواهیم کرد.

Sekiro: Shadows Die Twice را می‌توان یکی از بازی‌های چالش‌برانگیز دانست که اخیرا در دسترس کاربران قرار گرفته است. این بازی به‌خاطر ساختاری که دارد، بازیکنان باید مدام به‌جست‌وجو در محیط‌های بازی و پیدا کردن آیتم‌های مختلف بپردازند تا بتوانند مهارت‌های بازی را خریداری کنند. همچنین با کشتن باس‌ها و مینی‌باس‌های بازی هم می‌توانید کاراکتر خود را قوی‌تر کنید. حال تصمیم گرفته‌ایم که یک راهنمای قدم‌به‌قدم از سکیرو تهیه کنیم تا بازیکنان بتوانند راحت‌تر از گذشته مسیر خود را پیدا کنند و ازطرفی نحوه‌ی کشتن باس‌ها و مینی باس‌های بازی را هم مشاهده کنند.

بخش پیش درآمد

داستان بازی Sekiro: Shadows Die Twice با یک پیش درآمد آغاز می‌شود؛ جایی که گرگ، کاراکتر اصلی بازی، خود را در یک گودال نزدیک به‌قلعه آشینا پیدا می‌کند. اینجا مأموریت دارید تا ارباب کورو را از جایی که در آن نگه‌داری می‌شود، فراری دهید. با خارج شدن از محلی که در آن هستید، از کنار دیوارها عبور کنید تا به علفزارها برسید. با دکمه‌ی نشستن، درآن‌ها مخفی شوید و به زیر خانه‌ای که روبه‌روی‌تان قرار دارد، بروید. پس از گوش دادن به‌صحبت‌های دو سامورایی که در خانه هستند، مسیر را ادامه دهید و درانتهای مسیر از شما خواسته می‌شود لبه‌های دیوار را بگیرید و به‌سمت دیگر محیط بروید. درانتها از ساختمان بالا بروید تا وارد محل نگه‌داری کورو شوید.

پس از مشاهده‌ی میان‌پرده‌ی مورد نظر، با کورو صحبت کنید تا آیتم Healing Gourd را به‌شما بدهد. از این آیتم استفاده کنید تا بخشی از نوار سلامت شما پر شود. درهمین ابتدا هم بگویم که با باز کردن منوی بازی، می‌توانید آیتم‌های مورد نظرتان را در قسمت Quick Menu قرار بدهید تا در طول بازی میان آن‌ها سوییچ کنید یا از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه به‌طبقه‌ی بالا بروید و آیتم Pellet را بردارید. این آیتم هم به‌شما کمک می‌کند تا بخشی از نوار سلامت‌تان به‌مرور زمان بازیابی شود. سپس در ساختمان را بازکنید و تمامی دشمنان داخل محیط را به‌صورت مخفی‌کاری یا مبارزات تن‌به‌تن از بین ببرید. سپس با یک مینی‌باس روبه‌رو می‌شوید که به‌سادگی هرچه تمام‌تر از بین می‌رود و هیچ‌ چالشی برای بازیکنان ایجاد نمی‌کند. پس از کشتن باس مورد نظر، مسیر سمت راست را ادامه بدهید تا به یک پل برسید.

Sekiro: Shadows Die Twice

لبه‌ی پل را بگیرید و از زیر آن به‌سمت دیگر پل و محیط پایین پل بروید. مسیر را ادامه بدهید تا به یک در بسته برسید. یک میان‌پرده را مشاهده خواهید کرد و پس از آن‌، راه مخفی را ادامه دهید تا با کارکتر گنیچیرو مواجه شوید. دراینجا یک باس فایت برای شما در نظر گرفته شده است که قاعده اصلی، این است که کشته شوید، اما می‌توانید گنیچیرو را شکست دهید. بااین‌حال نتیجه‌ی نهایی یکی است و بازوی خود را از دست خواهید داد و رها می‌شوید تا بمیرید. پس از آغاز داستان اصلی و مشاهده‌ی میان‌پرده‌ی مورد نظر، با مجسمه‌ساز صحبت کنید و سؤال‌هایی را که درنظر گرفته شده است، بپرسید. این سؤال‌ها به‌شما کمک می‌کنند تا وقایع بازی را بهتر درک کنید و ازطرفی متوجه شوید که مقصدتان کدام سمت است.

پس از صحبت کردن با مجسمه‌ساز، از خانه خارج شوید و به‌سراغ مجسمه‌ی روبه‌روی‌تان بروید. بازیکنان ازطریق مجسمه‌های بازی می‌توانند کاراکتر خود را ارتقا دهند یا به‌محیط‌های مختلف سفر کنند. پس از نشستن پای مجسمه، استراحت کنید و حال متوجه یک کاراکتر زن در محیط می‌شوید که اِما (Emma) نام دارد. با او صحبت کنید تا در مورد Healing Gourd و دانه‌های گورد با شما صحبت کند. به‌عبارتی با پیدا کردن این دانه‌ها می‌توانید تعداد Healing Gourd خود را افزایش دهید. مسیر سمت راست مجسمه‌ی داخل محیط را ادامه دهید تا با یک سامورایی‌‌ آشنا شوید. با خرید مهارت‌های کلیدی جدید درطول بازی، می‌توانید آن‌ها را ازطریق این سامورایی یاد بگیرید. حال وقت آن رسیده است تا از محیط خارج شوید و از سمت چپ و شاخه‌ی درختی که مشاهده می‌کنید، وارد منطقه‌ی دشمن شوید.

Sekiro: Shadows Die Twice

منطقه‌ی Ashina Outskirts

راه را ادامه بدهید تا به یک مجسمه دیگر برسید و استراحت کنید. از دیوار سمت راست بالا بروید تا آیتمی را که در این محل قرار دارد، بردارید. سپس سامورایی‌هایی را که در محیط هستند، از بین ببرید و آیتم‌های مسیر بازی را بردارید تا به یک مجسمه دیگر برسید. پس از این مجسمه، اولین مینی باس داستان را مشاهده خواهید کرد که «ژنرال نائوموری کاوارادا» نام دارد. قبل از کشتن وی، در روبه‌رو (پشت مجسمه‌ای که آن را پیدا کرده‌اید) یک شکاف را مشاهده می‌کنید که می‌توانید واردش شوید، پیش جنازه‌ی شینوبی اولین ابزار بازوی مصنوعی شینوبی خود را بردارید که شوریکن است. درادامه پیش مجسمه‌ساز برگردید تا این ابزار را روی بازوی شما نصب کند و ازطریق منوی بازی آن را انتخاب کنید تا بتوانید در مبارزات از شوریکن استفاده کنید.

مجددا پیش مجسمه‌ای که بوده‌اید برگردید و با مشاهده‌ی ویدیو زیر، نحوه‌ی کشتن این مینی‌باس را یاد بگیرید. دراین‌میان اشاره کنم که می‌توانید بعضی از مینی‌باس‌های سکیرو را بیخیال شوید، اما آیتم‌هایی که به‌شما می‌دهند، ارزشمند هستند و می‌توانید از آن‌ها برای ارتقای نوار سلامت گرگ یک دست استفاده کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: ژنرال نائوموری کاوارادا
  • پاداش: Prayer Bead و Gourd Seed

پس از کشتن این مینی باس پیش Emma برگردید و Healing Gourd خود را ارتقا دهید. با ادامه دادن مسیر اصلی، تعداد زیادی دشمن و یک دشمن عظیم‌الجثه را مشاهده می‌کنید. شدیدا پیشنهاد می‌کنم این بخش را به‌صورت مخفی‌کاری پشت سر بگذارید. همچنین دشمن عظیم‌الجثه‌ی بازی را هم می‌توانید به‌صورت مخفی‌کاری از بین ببرید. پس از کشتن تمامی دشمنان و برداشتن آیتم‌های این بخش، با یک پیرزن مواجه خواهید شد. با او صحبت کنید تا یک زنگوله را به‌شما بدهد. درواقع این زنگوله حاوی خاطرات اینوسکه، پسر پیرزن، است که شما را وارد محیط Hirata Estate می‌کند. درادامه و پس از پاکسازی Ashina Outskirts، در مورد هیراتا استیت صحبت خواهم کرد. درکنار خانه پیرزن، می‌توانید اینوسکه را هم مشاهده کنید که زخمی شده است. با او صحبت کنید و مسیر اصلی را ادامه دهید.

دراینجا باید از یک دروازه عبور کنید، بالای دروازه بروید و راه سمت چپ را ادامه بدهید تا بتوانید دشمنان را دور بزنید (البته اگر همینطور مسیر سمت چپ را به‌بالا ادامه دهید، به‌یک فروشنده مخفی می‌رسید که می‌توانید از او یک ابزار برای بازوی مصنوعی خود را خریداری کنید). درابتدا دشمنی که یک سلاح دوربرد قوی را حمل می‌کند، از بین ببرید. پس از کشتن هر پنج دشمن این بخش، با یک مینی باس روبه‌رو خواهید شد که یک غول زنجیرشده است. باعبور از دروازه‌ی بزرگ به‌سمت راست که مجسمه قرار دارد، بروید. سپس از کنار مجسمه (سمت راست) به‌پایین بروید و ازطریق شاخه‌ها، مسیر را ادامه دهید تا یک سری آیتم به‌دست بیاورید. حال به‌مسیر اصلی بازخواهید گشت. قبل از ادامه دادن به‌کنار مجسمه بازگردید. سمت چپ خود را نگاه کنید و متوجه دو نور قرمز رنگ می‌شوید. این نورها یک ویژن برای گرگ یک دست از کورو با کاراکترهای بازی به‌حساب می‌آیند و می‌توانید دیالوگ‌های‌شان را بشنوید. حال با دیدن ویدیو زیر، نحوه‌ی کشتن غول‌ زنجیر شده را مشاهده خواهید کرد.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: اوگر زنجیرشده
  • پاداش: Prayer Bead

پس از کشتن این غول در محیط بعد یک مینی باس دیگر برای شما در نظر گرفته شده است. ابتدا اتاقک‌های قبل از میدان نبرد را بگردید تا یک دانه گورد را پیدا کنید. سپس تمامی سربازان را از بین ببرید و به‌سراغ ژنرال بروید. یادتان باشد که اگر دشمنان متوجه حضور شما شدند، دست‌پاچه نشوید و سریعا از محیط فرار کنید و به‌عقب بازگردید. این کار باعث می‌شود سردرگم شوند و مجددا به‌مخفی‌کاری خود ادامه دهید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: تنزن یامائوچی
  • پاداش: Prayer Bead

پس از کشتن این ژنرال دو راه برای شما در نظر گرفته شده است. راه‌اصلی پایین پل‌های شکسته است، اما درکنار در بزرگ محیط نبرد هم یک مسیر فرعی در نظر گرفته شده است که به‌یک باس فرعی به‌نام هدلس ختم می‌شود. درواقع در جهان سکیرو پنج باس فایت هدلس طراحی شده‌اند که با کشتن‌شان Prayer Bead کسب نمی‌کنید، اما اگر علاقه‌مند به‌دریافت تمامی اچیومنت یا تروفی‌ها هستید، باید آن‌ها را هم بکشید. با ادامه‌ دادن مسیر اصلی، به اولین رویارویی‌تان با سرپنت بزرگ بازی می‌رسید. در ویدیو زیر نحوه فرار از دست این مار بزرگ نشان داده شده است.

دانلود ویدیو از آپارات

پس از فرار به‌‌یک مجسمه می‌رسید. پای آن استراحت کنید. در سمت راست مجسمه یک دشمن کوچک قرار دارد. او را بکشید، آیتم مهمی به‌شما داده می‌شود. حال یک محیط پر از دشمن‌های مختلف در جلوی شما قرار دارد که با پاکسازی آن‌ها، با اولین باس اصلی و داستانی بازی Sekiro: Shadows Die Twice روبه‌رو می‌شوید. پس از پاکسازی دشمنان و برداشتن آیتم‌ها، وارد محیط نبرد وسیعی می‌شوید که در اینجا گیوبو به‌شما حمله می‌کند.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: گیوبو اونیوا
  • پاداش: مموری گیوبو جهت ارتقای آسیب‌رسانی ضربات

پس از کشتن گیوبو، پیش مجسمه استراحت کنید. قبل از اینکه در را باز کنید، پشت سر خود را نگاه کنید و متوجه یک مسیر فرعی می‌شوید. در ساختمان این مسیر یک پیرمرد قرار دارد. با او صحبت کنید تا یک شیوه مبارزه‌ای جدید برای درخت مهارت‌های شما آزاد شود (با باپیشروی در بازی و بازگشت به‌سوی او، می‌توانید شیوه‌ی مبارزه‌ای آشینا را آزاد کنید). در انتهای ساختمان هم پیرزنی قرار دارد که می‌توانید با او صحبت کنید. همچنین در کنار این ساختمان تعدادی پله را مشاهده خواهید کرد که درانتهای آن یک فروشنده قرار دارد و می‌توانید یک عدد دانه گورد را از او خریداری کنید. پس از باز کردن در راه اصلی، بالارفتن از پله‌ها، کشتن سامورایی مورد نظر و رفتن به پشت خانه، دو مسیر مجزا را مشاهده می‌کنید. مسیر روبه‌رو، مسیر اصلی است که درانتها به‌یک مینی باس که یک بوفالو است ختم می‌شود. این‌درحالی است که راه سمت راست شامل چند دشمن مختلف و آیتم‌هایی است که باید آن‌ها را بردارید. پس از ادامه دادن مسیر اصلی، بوفالو را از میان بردارید که پیشنهاد می‌کنم از Firecracker کمک بگیرید که یکی از ابزارهای کاربردی بازوی شینوبی شما است. حال قبل از ادامه دادن بازی و منطقه‌ی Ashina Castle، به‌سراغ هیراتا استیت می‌رویم که سه ابزار شینوبی در این محیط قرار داده شده است.

Sekiro: Shadows Die Twice

Hirata Estate

برای ورود به‌محیط هیراتا استیت، وارد هاب بازی شوید و درکنار مجسمه‌ساز، یک مجسمه بودا را مشاهه می‌کنید. بازیکنان ازطریق این مجسمه می‌توانند وارد هیراتا استیت شوند که درواقع یک دهکده است که محوطه عمارت اصلی آن درحال سوختن است. مسیر اصلی دهکده، یک مسیر کاملا مستقیم است، اما در سمت راست و چپ خانه‌ها و محوطه‌های مختلفی هستند که گشت‌وگذار در آن‌ها باعث می‌شود آیتم‌های مختلفی را کسب کنید. درابتدا از روی پل رد شوید و دشمنان را بکشید. اگر به سمت راست و دریای بازی دقت کنید، ماهی‌های قرمز رنگی را مشاهده می‌کنید که با دیدن شما فرار می‌کنند. سعی کنید این ماهی‌ها را بدون اینکه دیده شوید، بکشید. برای پایان ریترن به‌‌آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

حال زمانی‌که وارد دهکده شدید، راه مستقیم شما بسته است و باید از سمت راست مسیر را ادامه دهید تا بتوانید در را باز کنید. در راه سمت راست سربازانی را می‌بینید که دور آتش نشسته‌اند، در وسط آتش سومین ابزار بازوی مصنوعی شما قرار دارد. پس از کشتن دشمنان، درادامه‌ی مسیر یک سامورایی زخمی را می‌بینید که به‌شما محل چهارمین ابزار شینوبی را می‌گوید. پس از وارد شدن به‌بخش دوم دهکده و باز کردن در که میان‌بر به‌حساب می‌آید، دو سرباز را می‌بینید که پشت در بسته قرار دارند. قبل از آن‌ها و در سمت راست، تعدادی عبادت‌گاه بسیار کوچک قرار گرفته است که دو سرباز هم آن‌جا هستند و می‌توانید صحبت‌های‌شان را گوش دهید. پس از کشتن این دو سرباز، در عبادت‌گاه را باز کنید و چهارمین ابزار را که ساطور است، بردارید. مسیر مستقیم را ادامه دهید تا به اولین مینی باس هیراتا استیت برسید. یادتان باشد که قبل از آغاز مبارزه‌ی اصلی، تمامی اطرافیان او را بکشید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: شینوبی هانتر
  • پاداش: Prayer Bead

پس از کشتن شینوبی هانتر پای مجسمه استراحت کنید و کمی جلو بروید، در سمت چپ خود یک محیط فرعی را می‌بینید. به‌داخل آب بپرید، شنا کنید و از زیر پل رد شوید. حال شاخه‌ را بگیرید و بالا بروید. درانتهای مسیر و سمت راست، یک ورودی غار را مشاهده می‌کنید. مسیر را ادامه دهید تا به‌بالای صخره‌ها و یک عبادتگاه دیگر برسید. دراینجا یک نینجای زبده منتظر شما است. او را بکشید و در عبادتگاه را بردارید تا پنجمین ابزار بازوی مصنوعی خود را پیدا کنید. سپس پیش مجسمه‌ برگردید و مسیر مستقیم خود را ادامه ‌دهید، دشمنان را از بین ببرید و از روی پل رد شوید. درادامه Owl را زخمی روی زمین پیدا می‌کنید. او به‌شما کلید یک معبد را می‌دهد و باید از روی سقف، مسیر را ادامه دهید تا به‌دشمنان دیگری برسید. در این قسمت تعدادی سرباز در ورودی و داخل غار قرار دارند. آن‌ها را از بین ببرید و درانتهای غار به‌کمک دیوارها بالا بروید. حال وارد عمارت اصلی شده‌اید و درکنار مجسمه استراحت کنید.

در این قسمت تعداد بسیار زیادی دشمن قرار دارند که می‌توانید به‌کمک مخفی‌کاری، نیمی از آن‌ها را از بین ببرید و سپس به‌سراغ دومین مینی‌باس منطقه هیراتا استیت بروید که در اینجا، یک یار کمکی هم خواهید داشت، البته همانند ویدیو پیش بروید تا بتوانید بهترین استفاده را از این شخص داشته باشید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: جوزو
  • پاداش: Prayer Bead

سپس خانه را خوب بگردید و دو دشمنی را که در این قسمت قرار دارند، از بین ببرید. درادامه با مادر اینوسکه صحبت کنید و پس از استراحت کردن پیش مجسمه، به‌سراغ باس فایت اصلی هیراتا استیت بروید که لیدی باترفلای نام دارد.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: لیدی باترفلای
  • پاداش: مموری لیدی باترفلای

Ashina Castle

منطقه‌ی آشینا کسل دارای راه‌های متفاوتی است که بعضی از آن‌ها به‌یک مینی‌باس و بعضی دیگر هم به سایر بخش‌های داستانی بازی مربوط می‌شوند. همین حالا می‌توانید سایر بخش‌ها را بگردید، اما توصیه می‌کنم درزمان مناسب (پیشروی در خط داستانی) وارد این مناطق بشوید. درحال حاضر هدف شما این است که به‌بالای قلعه آشینا برسید که گنچیرو در آن‌جا حضور دارد. روبه‌روی شما یک پله‌ی طولانی است که به یک مینی باس ختم می‌شود. بازیکنان می‌توانند این باس را بکشند یا اینکه راه پشت‌بام‌ها و سمت راست محیط را پیش بگیرند و وارد قلعه آشینا شوند. دراین‌میان اشاره کنم که روی پشت بام، شینوبی‌هایی قرار دارند که امکان دارد شما را اذیت کنند و حسابی حواس‌تان را جمع کنید. برای اینکه مجسمه‌های ورودی بعضی از مناطق را باز کنید، از سمت چپ و جایی که پیرزن در حال نگاه کردن است، مسیر را ادامه دهید تا به‌یک پل چوبی برسید. روی پل چوبی دوسرباز قرار دارند.

پس از گوش دادن به‌صحبت‌های‌شان، آن‌ها را بکشید و کلید مربوطه را کسب کنید. سپس مسیر روی پل را ادامه دهید و دشمنان پشت در را از بین ببرید. درکنار مجسمه‌ای که به‌ آن می‌رسید، یک فروشنده وجود دارد که می‌توانید یک عدد Prayer Bead را از او خریداری کنید. حال به‌ ورودی قلعه (جایی که پیرزن حضور داشت) برگردید و مینی‌باس روبه‌روی خود را از بین ببرید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: ژنرال کورانوسوکه
  • پاداش: Prayer Bead

پس از کشتن کورانوسوکه، از روی پشت بام‌ها وارد محیط سمت راست شوید. دراین‌بخش کاراکتری را می‌بینید که از شما کمک می‌خواهد و می‌گوید که تمامی دشمنان داخل محیط را از بین ببرید. پس از کشتن تمامی سامورایی‌ها، پیش وی برگردید و با او صحبت کنید. سپس ازطریق مجسمه‌ی قلعه آشینا، به‌هاب بازی برگردید و می‌بینید که این کاراکتر به‌عنوان یک فروشنده، درکنار مشعل نشسته است. با او صحبت کنید و یک دانه گورد را از او خریداری کنید تا Healing Gourd شما به پنج عدد تبدیل شود. سپس به‌قلعه آشینا برگردید و از پشت بام‌ها، مسیر دود را دنبال کنید تا به‌داخل قلعه برسید. در آن‌جا یک مجسمه قرار دارد و قبل از آن، جعبه‌ای را مشاهده می‌کنید. جعبه را باز کنید تا پنجمین دانه گورد را هم کسب کنید. مسیر داخل قلعه را ادامه دهید. سامورایی‌های این بخش، مبارزان حرفه‌ای هستند و مراقب حرکات‌شان باشید. سپس پله‌ها را بالا بروید تا به‌مجسمه‌ی بعدی برسید. درداخل اتاق روبه‌روی شما، یک مینی باس دیگر قرار دارد که باید او را بکشید تا به‌گنیچیرو برسید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: جینسوکه
  • پاداش: Prayer Bead

سپس به‌بالای قلعه برسید تا پس از میان‌پرده مورد نظر، مبارزه با گنیچیرو آغاز شود.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: گنیچیرو
  • پاداش: مموری گنیچیرو و نینجوتسو بلاد اسموک

پس از کشتن گنیچیرو، یک میان‌پرده برای شما نمایش داده می‌شود. با Emma صحبت کنید تا زمانی‌که دیالوگ جدیدی را نشنوید. پایین بروید و با ارباب کورو هم صحبت کنید تا اهداف جدید برای شما مشخص شوند. درادامه و پس از تمام شدن تمامی صحبت‌های کورو با شما، دریچه‌ی پشت کورو را باز کنید. دود‌های بنفش‌رنگ را دنبال کنید تا به‌محل نگه‌داری ایشین برسید. با او صحبت کنید و محل ایمورتال بلید را بپرسید. برای پیدا کردن ایمورتال بلید باید وارد محیطی به‌نام سنپو تنپل شوید. ازاین‌رو کار شما فعلا با محیط آشینا کسل تمام شده است، البته در این محیط دو باس فرعی دیگر هم قرار داده شده‌اند که در راه رسیدن به سیاه‌چال فراموش شده، نحوه کشتن‌شان را مشاهده خواهید کرد. همچنین یک مینی باس هدلس دیگر هم در این محیط قرار دارد.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا