هنر و سینما

دانلود سریال سگ بند قسمت اول

شورای صنفی نمایش در جلسه تعیین فیلم‌های اکران نوروزی به این نتیجه رسیدند که «سگ بند» و «گل به خودی» را جایگزین «لامینور» و «علفزار» کنند.

بر اساس اعلام سخنگوی شورای صنفی نمایش یا اکران، در جلسه تعیین فیلم‌های نوروزی ۱۴۰۱ مقرر شد 2 فیلم سینمایی «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی و «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری، به ترکیب 5 فیلم «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان، «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «قدغن» به کارگردانی مجید مافی و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی اضافه شوند.

یعنی علیرغم اینکه اعلام شده بود فیلم سینمایی «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی و «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی مشکلی برای اکران ندارند، این دو فیلم از اکران نوروزی حذف شدند!

صبح امروز حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در گفت‌وگویی در جمع خبرنگاران درباره حذف این دو فیلم گفت: «انتخاب فیلم‌های اکران نوروزی برعهده سازمان سینمایی است و سازمان برای اکران فیلم‌های نوروزی با توجه به جمیع شرایط تصمیم می‌گیرد و در جمع‌بندی نهایی برای اکران نوروزی، فیلم‌های «لامینور» و «علف‌زار» قرار نداشت. تاکید می‌کنم که هیچ دلیلی مانند مساله ممیزی برای قرار نگرفتن این فیلم‌ها در اکران نوروزی وجود نداشت. اینها فیلم‌هایی هستند که مجوز نمایش را دریافت کرده و مشکلی هم برای اکران ندارند. سازمان سینمایی پارامترهای مختلفی را برای اکران نوروزی در نظر می‌گیرد که بر اساس پارامترهای موجود لیست مورد نظر انتخاب می‌شود. بی شک در اکران نوروزی به تنوع فیلم‌ها توجه شده و هم فیلم کودک، دفاع مقدس، کمدی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.»

وی همچنین اضافه کرد که قرار است یکی از دو فیلم کودک پیشنهادی سازمان سینمایی در اکران نوروزی قرار گیرد که با اعلام اسامی قطعی فیلم‌ها، فیلم سینمایی «گل به خودی» که فیلم کودک و نوجوان است، به یان ترکیب اضافه شد.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا