برترین های کسب وکار ایرانیعلمی و پزشکی

چگونه کپک سیاه را در حمام از بین ببریم؟

ما روزانه از حمام استفاده می کنیم، اما چند وقت یکبار برای تمیز کردن آن وقت می گذاریم؟ این نظافت حمام باید ماهی یک بار انجام شود، اما اجازه دهید با جزئیات آن روبرو شویم! با این حال، باید بدانید که این مکان در خانه شماست که به دلیل محیط گرم و مرطوب، احتمال بیشتری برای رشد یافتن باکتری وجود دارد. اینها همچنین شرایط عالی برای ایجاد کپک هستند که هاگ ها را در هوا آزاد می کند. شما نمی توانید آنها را ببینید، اما می توانید آنها را استنشاق کنید و می تواند مشکلات جدی از جمله بثورات پوستی گرفته تا سردرد و مشکلات تنفسی ایجاد کند. بنابراین زمان خداحافظی با این میکروارگانیسم سمی فرا رسیده است. به خواندن ادامه دهید تا دریابید که چگونه کپک سیاه را در حمام از بین ببرید!

چگونه کپک سیاه را در حمام از بین ببریم؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، کپک می تواند برای سلامتی شما بسیار خطرناک باشد. بنابراین، اگر حمام شما در آن پوشانده شده است، باید به روش های تمیز کردن تهاجمی تری مانند استفاده از سفید کننده اعتماد کنید. 1 قسمت از مایع سفید کننده را با 2 قسمت آب در یک بطری اسپری مخلوط کرده و ناحیه آسیب دیده را اسپری کنید. اجازه دهید حدود 10 دقیقه روی سطح بماند، سپس آن را کاملا با آب بشویید. اگر کپک سیاه در رخنه ها جاسازی شده باشد، ممکن است لازم باشد تا از یک برس (مثلاً یک مسواک قدیمی) استفاده کنید.

کپک سیاه در حمام: از روش های طبیعی استفاده کنید

اگر ترجیح می دهید از سفید کننده استفاده نکنید، سرکه سفید یا جوش شیرین جایگزین های طبیعی خوبی هستند که کپک سیاه را از بین می برند.

  1. سرکه را می توان درست مانند مایع سفید کننده استفاده کرد. آن را با آب مخلوط کرده و روی سطح آن اسپری کنید. اجازه دهید چند دقیقه واکنش نشان دهد و سپس آن را بشویید. این روش واقعا موثر است، زیرا نه تنها کپک، بلکه هاگ آن را نیز از بین می برد. برای اینکه بوی سرکه کمتر حس شود، چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را به ترکیب تمیزکننده اضافه کنید، مانند: درخت چای، نعناع فلفلی یا اسطوخودوس.
  2. همچنین می توانید جوش شیرین، یکی از پرمصرف ترین محصولات پاک کننده را امتحان کنید. در این صورت باید مقدار کمتری آب اضافه کنید تا خمیر به دست آید. آن را روی قالب بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند، سپس با یک برس آن را بردارید.

اگر کاشی های حمام شما روکشی براق دارند، محصولات ساینده مانند نوشابه می توانند به آنها آسیب برسانند. بنابراین همیشه قبل از اعمال آن بر روی تمام سطح، قسمتی از حمام را که مشخص نیست تست کنید.

چگونه سر دوش را تمیز کنیم؟

سر دوش به ناچار با رسوبات معدنی و گاهی کپک مسدود می شود. اگر می پرسید چگونه آن را بدون جدا کردن تمیز کنید، در اینجا یک نکته وجود دارد:

  • مقدار مساوی سرکه سفید و آب را در یک کیسه پلاستیکی مخلوط کنید. سر دوش را در کیسه قرار دهید و آن را با نوار چسب ببندید. بگذارید یک شب در محلول خیس بخورد. صبح روز بعد، سر دوش شما مانند نو خواهد بود. این یک روش هوشمندانه و البته ساده است، اینطور نیست!؟

جلوگیری از رشد کپک در آینده

مهمترین چیز نصب اگزوز فن (هواکش) در صورت وجود نداشتن است. هواکش به شما در کاهش رطوبت کمک می کند. اگر پنجره دارید، این هم می تواند مفید باشد، پس بعد از دوش گرفتن، آن را باز کنید، حتی اگر سردتان است.

حمام را بعد از هر بار استفاده پاک کنید. این کار شما را از مشکلات زیادی نجات می دهد و زمان تمیز کردن ماهانه را کاهش می دهد. مثلا من از اسکاج استفاده می کنم. 5 دقیقه طول می کشد تا حمام را تمیز کنم، سپس چند ثانیه دیگر برای شستن زمین با دستشویی نیاز دارم. بنابراین رشد قالب متوقف شد. مزیت دیگر این است که کاشی ها عاری از رسوب آهک هستند. و همه اینها بدون استفاده از مواد شیمیایی یا محصولات تجاری!

ایده هوشمندانه دیگر این است که از طراحی بیوفیلیک در حمام خود استفاده کنید. این یک روند فوق العاده است که به مکان شما ظاهری مدرن و فوق العاده تازه می بخشد. یعنی چی کار کنیم؟ بیوفیلیک یعنی از محصولات، مواد و گیاهان طبیعی استفاده کنید. برخی از گونه ها رطوبت هوا را جذب می کنند که برای مبارزه با کپک عالی است.

منبع: aekala

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا