آموزش

نحوه یادگیری لغات در آزمون آیلتس

لغات ضروری انگلیسی ، بسیار بیشتر است، در کل اگر روی هم رفته حساب کنیم بیش از 10 هزار لغت در زبان انگلیسی وجود دارد اما جای هیچ گونه نگرانی نیست و نیاز نیست اقدام به یادگیری کل لغات کنید. لغات حیاتی در زبان انگلیسی شامل: لغات ضروری تافل ، لغات ضروری آیلتس ، لغات ضروری 1100 و… می باشند در ادامه لغات ضروری IELTS و لغات ضروری TOEFL و… معرفی خواهد شد.

 
لغات ضروری انگلیسی
از آنجایی که واژگان انگلیسی تعدادشان بیشتر بوده، لذا لازم نیست همه این لغات را یاد بگیرید، از این رو یکسری واژگان ضروری از بین این لغات استخراج شده است که شامل:

واژگان ضروری آیلتس
واژگان ضروری تافل
واژگان ضروری 504
واژگان ضروری 1100
و…

از بین این همه لغات بسته به نیاز زبان آموز یادگیری لغات انگلیسی در دسته بندی های بالا تقسیم می شوند که در ادامه به تشریح هرکدام خواهیم پرداخت.

 
کلمات ضروری 1100
این کلمات از ضروری ترین واژگانی است که بی شک هر زبان آموزی باید آنها را یاد بگیرد و ربطی به سطح ندارد. شما در هر سطحی از یادگیری زبان انگلیسی هستید به این لغات نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین یادگیری این لغات مهارت نوشتاری شما را در آزمون های مختلف مثل آزمون های سنجش و حتی آیلتس، تافل و کنکور کارشناسی ارشد زبان هم تاثیر دارد.

این واژگان مهارت زبان آموز را در مکالمه، رایتینگ، اسپیکینگ و خواندن متن ها بالا می برد. مجموعه آموزشی لینگوجو یادگیری این کلمات را در قالب ویدئوی آموزشی ارائه کرده است. به یاد داشته باشید که این لغات بسیار مهم هستند و یادگیری تلفظ و معنای دقیق آنها برای یادگیری بهتر شما موثر است.

 
لغات ضروری آیلتس
امروزه قبولی در آزمون آیلتس به یکی از دغدفه های افرادی است که قصد تحصیل در خارج از کشور یا مهاجرت دارند تبدیل شده است. کلمات ضروری آیلتس با توجه به استانداردهای ارائه شده از سوی آکسفورد، در قالب موضوعی تدریس می شوند. که در روند یادگیری زبان آموزش تاثیر بسزایی دارد.

موضوعاتی که در آموزش لغات ضروری IELTS فرا خواهید گرفت شامل موارد زیر است:

جهان طبیعت
اوقات فراغت
وسایل نقلیه
فرهنگ
سلامت
گردشگری
کسب و کار
جامعه
آموزش
فناوری

 
کلمات ضروری 504
این کلمات از ضروری ترین لغاتی است که بی شک هر زبان آموزی باید آنها را یاد بگیرد و ربطی به سطح ندارد. شما در هر سطحی از یادگیری زبان انگلیسی هستید به این لغات نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین یادگیری این لغات مهارت نوشتاری شما را در آزمون های مختلف مثل آزمون های سنجش و حتی آیلتس، تافل، آزمون TOLIMO و کنکور کارشناسی ارشد زبان هم تاثیر دارد.

این واژگان مهارت زبان آموز را در مکالمه، رایتینگ، اسپیکینگ و خواندن متن ها بالا می برد. مجموعه آموزشی لینگوجو یادگیری این کلمات را در قالب ویدئوی آموزشی در 4 فصل با تدریس یکی از بهترین مدرسین آموزش زبان انگلیسی ارائه کرده است.

 
لغات ضروری تافل
بی شک قبولی در آزمون تافل نیازمند تسلط و یادگیری زبان آموزان در بخش آموزش لغات است. یادگیری این واژگان از کتاب های آموزشی کافی نیست شما باید تلفظ صحیح و معنای دقیق این لغات را در آموزش ببینید و لمس کنید. که مجموعه آموزشی لینگوجو به صورت ویدئویی آموزش این لغات را در قالب مثال برای یادگیری بهتر تهیه و تدوین کرده است.

این پکیج به صورت چهار فصل آموزشی ارائه شده است

 

 

 


 

لغات ضروری آیلتس

 
قبل از هر چیز باید بگوییم که مدل های یادگیری از یک شخص به شخص دیگر فرق می کند، اما این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا برای آزمون آیلتس کلمات را  به طور کلی راحتتر یاد بگیرید.
حفظ کردن تعداد زیادی از لغات، بدون آنکه بتوانید از آن‌ها به درستی استفاده کنید، تاثیر چندانی در نتایج آزمون آیلتس شما در بخش رایتیگ و اسپیکینگ ندارد. از آنجایی که آزمون آیلتس یک امتحان عملی استفاده از زبان می باشد، مخصوصا در بخش رایتینگ و اسپیکینگ، حفظ بودن حجم زیادی از لغات بدون متوجه بودن به استفاده ی دقیق آنها می تواند نمره ی آزمون آیلتس را در اکثر مواقع تحت تاثیر منفی قرار دهد. لذا باید با شناخت روش‌های یادگیری موثر لغات انگلیسی ، لغات را به حافظه ی بلند مدت بسپارید و یاد بگیرید از لغت‌ها، در جایگاه درستی در جملات، استفاده کنید(برای یادگیری بیشار مقاله 10 راه حفظ لغات را بخوانید). یادگیری لغات در جمله و متن، کدینگ لغات، تکرار  و تمرین روزانه به روش لایتنری، استفاده نرم افزارهای موبایلی و متون زبان اصلی از روش‌های برتر یادگیری موثر لغات انگلیسی است.
 
یادگیری و کدینگ لغات:

شاید با این عنوان به یاد کدینگ لغات 504 بیفتید، اما باید در نظر داشته باشید کدینگ لغات آیلتس کاملا متفاوت است. برای این کار شما باید در زمان یادگیری هرکلمه ی جدید به این فکر کنید که آیا این کلمه می تواند در قسمت اسپیکینگ و یا رایتینگ نشانگر افکار شما باشد؟ آیا این کلمه بخشی از ایده های شخص شما را توضیح می دهد یا نه. به عنوان مثال، اگر شخص نجار است، نیازی به یادگیری کلماتی که در توصیف شغل خودش است را دارد، کلماتی که بتواند به انگلیسی مانند “بوی چوب” یا “کار ظریف و با دقت” را بیان کنند در حالی که یک روانشناس نیاز به یادگیری این کلمات ندارد. این رویکرد در یک کلمه به معنای در نظر گرفتن شخصیت و افکار خودتون در زمان یادگیری لغت است.

سریعترین روش حفظ لغات انگلیسی: 
یکی دیگر از روش های خوب و بسیار موثر در زمینه حفظ کردن لغات زبان انگلیسی دیدن فیلم و سریال است. زمانی که شما فیلم و سریال را به زبان انگلیسی مشاهده می کنید علاوه بر سرگرم شدن, با تلفظ دقیق لغات و بکارگیری درست آن ها در جملات بهتر آشنا می شوید و با تکرار آن را بهتر حفظ می شوید و به اصطلاح ملکه ذهن شما می شود. زمانی که فیلم و سریال مورد علاقه تان را چندین بار می بینید باعث می شود کلمات را بهتر به حافظه بسپارید و راحت تر بخاطر آورید و موقع بکارگیری لغت موردنظرتان در یک جمله دچار مشکل نمی شوید. در نظر داشته باشید برای آزمون آیلتس از فیلم های اجتماعی استفاده کنید. آنهایی که دیالوگ های برمبنای احساسات، عواطف و نیازهای عادی ما هستند، برخلاف فیلم های اکشن که کم دیالوگ هستند. میتوانید با دیدن چند باره این فیلم ها در بازه ی زمانی شش ماه, باعث عمیق تر شدن یادگیری خود شوید. این عمق یادگیری میتواند باعث شود تا جملات را در زمان پر استرس آزمون با مکث کمتر و روانی بهتری استفاده کنید.
 
خواندن کتاب و مجله به زبان انگلیسی:
 
سعی کنید متن هایی را انتخاب کنید که مشابه ریدینگ آیلتس باشند، یعنی طولانی باشد، تا عادت به خواندن متن های بلند در شما ایجاد شود این مساله میتواند باعث شود تا با آمادگی بیشتری در دوره ریدینگ آیلتس بتوانید شرکت کنید. در حین خواندن سعی کنید از تکنیک هایی مثل اسکن کردن نیز استفاده کنید تا کار شما در روز امتحان آیلتس راحتتر باشد. متن های انتخابی شما باید از جنس مقالات علمی و کتب روانشناسی باشند تا کار شما برای آزمون راحتتر باشد. مدت زمان آزمون آیلتس نزدیک به 3 ساعت است. خستگی ناشی از نشستن و امتحان دادن به مدت طولانی میتوان خواندن و جواب دادن متن های بلند را برای شما سخت کند.نحوه تکرار لایتنری برای آزمونسعی کنید هرروز 15 دقیقه و بیشتر را برای تکرار کلمات زمان داشته باشید. در هر بار تکرار کلمات روز قبل که یاد گرفته اید را دوباره حتما مرور کنید. و مروری به کلمات هفته قبل هم داشته باشید. بهینه آنست که در انتهای هر ماه کلمات ماه قبل را مرور کنید. برای کلماتی که در ذهن شما هستند به خود جایزه بدهید و آنهایی را که فراموش کردید را دردوباره از نو در چرخه لایتنری قرار دهید. یادتان باشد دانستن بیش از حد کلمات هیچ کمکی برای آیلتس نمیکند. ملاک, استفاده از دانش شماست و نه فقط دانستن آن. 


مجموعه لغات پرکاربرد برای آزمون آیلتس

مجموعه لغات مورد نیاز برای Writing و Speaking
این مجموعه لغات، براساس تم های مورد نیاز برای بخش Writing در نظر گرفته شده است. هر تم در مجموع 36 لغت پرکاربرد از آن تم را که می توانید در نوشته های مرتبط استفاده نمایید، به همراه مثال، طرز استفاده درست و اشتباهات رایج مربوط به آنها در خود جای داده است. 

Image

Theme 1 – Education
Image

Theme 2 – Job & Employment
Image

Theme 3 – Media
Image

Theme 4 – Health & Lifestyle

Image

Theme 5 – The Environment

Theme 6 – Advertising & Consumer Issues

Theme 7 – Foreign Languages & Travel

Theme 8 – Urbanisation & City Life

Theme 9 – Ethical Issues, Crime & Law

Theme 10 – Sports

Theme 11 – Space

Theme 12 – Science

Theme 13 – Collocations for Causes & Results

مجموعه لغات مورد نیاز برای Listening
همانطوریکه می دانید در Listening از مجموعه ای محدود از لغات استفاده می شود. طراحان آزمون نیز سعی می کنند معمولاً لغاتی را برای جواب ها انتخاب کنند که از نظر تلفظ و املاء سخت باشند. این لغات در آزمون ها مرتب تکرار می شوند و بنابراین بهترین راه برای تمرین Listening، ابتدا کار برروی این لغات است. مجموعه زیر مهمترین و پرکاربردترین لغات Listening را دربر می گیرد. برای تمرین، ابتدا تلفظ های آمریکایی و انگلیسی این لغات را به همراه املاءی خود آنها و مشتقات آنها یاد بگیرید. 

Essential Vocabularies for Listening

مجموعه لغات مورد نیاز برای Reading
هرچند موفقیت در Readingهای آزمون آیلتس وابستگی زیادی به داشتن تکنیک های پاسخگویی به هر سئوال و زمان بندی آزمون دارند، بدون شک داشتن دانش بالای Vocab نیز می تواند تاثیر بسزایی در بالا بردن نمره تان داشته باشد. مجموعه زیر حاوی پرکاربردترین لغات در بخش Reading آزمون آیلتس می شود. برای یادگیری این لغات لازم نیست چگونگی کاربرد آنها و یا تلفظ هایشان را بدانید و تنها کافی است طوری آنها را بیاموزید که اگر انگلیسی آنها را دیدید، معنی آنها به ذهن تان بیاید. 

Vocabulary for Reading – Series 1

Vocabulary for Reading – Series 2

Vocabulary for Reading – Series 3

Vocabulary for Reading – Series 4 Academic Module

Vocabulary for Reading – Session 4 General Module

Vocabulary for Reading – Series 5 Academic Module

Vocabulary for Reading – Session 5 General Module

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا