تکنولوژی

سامسونگ گلکسی A14 5G رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی


پس از شایعات بسیار و ماه‌ها انتظار طولانی، بالاخره شرکت سامسونگ از گوشی فایوجی جدید خود یعنی سامسونگ گلکسی A14 5G رونمایی کرد.

بالاخره پس از شایعات فراوان، انتظارها به پایان رسید و شرکت سامسونگ از گلکسی A14 5G خود به صورت رسمی رونمایی کرد. در واقع می‌توان گفت که این گوشی در طراحی و دیزاین کلی مشابه مدل قبلی خود یعنی گلکسی A13 5G می‌باشد، اما در برخی مشخصات مانند وضوح و رزولوشن صفحه نمایش (فول اچ دی پلاس) و دوربین سلفی (13 مگاپیکسلی) بهبود یافته است.

بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی F04 معرفی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

قیمت و مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A14 5G

گوشی گلکسی A14 5G دارای یک صفحه نمایش 6.6 اینچی IPS LCD با وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی است. این گوشی در سایر مشخصات با مدل قبلی خود یکسان بوده و درست مانند A13 5G به چیپست دایمنسیتی 700 مدیاتک به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. البته فضای ذخیره سازی این گوشی را می‌توان از طریق کارت حافظه میکرو اس دی افزایش داد.

گلکسی A14 5G در بخش تصویر برداری از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق سنج، در پنل پشتی خود برخوردار است و انرژی مورد نیاز خود را از طریق یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 15 واتی تامین می‌کند.

گلکسی A14 5G از رابط کاربری One UI 5 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 13 استفاده می‌کند و در رنگ‌های مشکی، سبز، قرمز تیره و نقره‌ای به بازار عرضه خواهد شد. قیمت این گوشی در ایالات متحده حدود 200 دلار خواهد بود و فروش آزاد آن نیز از تاریخ 12 ژانویه آغاز خواهد شد.

همچنین طبق گفته‌های شرکت سامسونگ، گلکسی A14 5G در ماه‌های آینده در بخش‌هایی از اروپا و اسپانیا نیز در دسترس خواهد بود، اما هنوز اطلاعاتی درباره قیمت آن در این کشورها در دست نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران ای بی سی مگ درباره گوشی سامسونگ گلکسی A14 5G چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ای بی سی مگ به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا