آموزش

نکات طلایی آزمون اسپیکینگ آیلتس

تو این مطلب به نکات مهم و طلایی برای موفقیت در چهار بخش آزمون آیلتس میپردازیم.

نکات بخش ریدینگ

دستورالعمل های هر تسک رو با دقت بخونید.

برخی از تسک های ریدینگ از شما میخواد تا از کلمات داخل متن در جوابتون استفاده کنید. در بعضی تسک ها هم حتماً باید از کلمات جدید و غیر تکراری استفاده کنید. برای اینکه از این موضوع مطمئن حاصل کنید، حتماً دستورالعمل های هر تسک رو به دقت بررسی کنید.

در صورتیکه معنی کلمه ای رو نمیدونید، استرس نگیرید.

از اونجایی که زبان انگلیسی زبان اول شما نیست، طبیعتاً با بعضی لغات آشنایی ندارید. اگر با لغتی روبرو شدید که معنی اون رو متوجه نمیشدید، تلاش کنید تا مفهوم اصلی و کلی عبارت یا جمله رو متوجه بشید و به نزدیک ترین جواب ممکن اشاره کنید.

از زمان محدودی که دارید بهترین استفاده رو کنید.

شما برای قسمت ریدینگ آیلتس 60 دقیقه زمان خواهید داشت. سعی کنید هر تسک رو در 20 دقیقه تکمیل کنید و در آخر حداقل 3 الی 4 دقیقه برای انتقال و مرور پاسخ هاتون وقت بگذارید.

هیچ سوالی رو بدون جواب رها نکنید.

خیلی وقت ها ممکنه جواب سوالی رو ندونید، ولی به هیچ عنوان اون رو بدون پاسخ نگذارید. جواب های اشتباه در آزمون آیلتس نمره منفی ندارند، پس محتمل ترین جوابی که به ذهنتون میرسه رو بنویسید. شاید خوش شانس بودید و نمره اون سوال رو گرفتید.

آماده باشید.

قبل از آزمون حتماً یک ساعت در روز متن های آکادمیک و نمونه سوالات ریدینگ آیلتس رو مطالعه کنید. هر چقدر بیشتر مطالعه کنید، لغات بیشتری رو یاد میگیرید و بخش ریدینگ برای شما ساده تر خواهد شد.

نکات بخش لیسنینگ

جواب ها رو در انتها به پاسخ نامه منتقل کنید.

بعد از اتمام بخش لیسنینگ، شما 10 دقیقه زمان دارید تا پاسخ ها رو به برگه پاسخ نامه منتقل کنید. پس در وقفه بین هر تسک سوالات قسمت بعدی رو بخونید تا هنگام شنیدن فایل صوتی بعدی، موارد خواسته شده در سوالات رو زودتر تشخیص بدید.

هنگام گوش دادن، درگیر دستور زبان و املای کلمات نشید.

املای کلمات و ساختارهای گرامری رو زمان انتقال پاسخ ها به برگه پاسخ نامه بررسی و تصحیح کنید و هنگام گوش دادن فقط روی چیزهایی که میشنوید تمرکز کنید.

سوالات رو به دقت بررسی کنید.

عجله نکنید و برای متوجه شدن خواسته سوالات وقت کافی بگذارید.

از برگه سوالات به عنوان چک نویس استفاده کنید.

هنگامیکه به فایلهای صوتی گوش میکنید، پاسخ ها رو روی برگه آزمون چک نویس کنید. در انتهای بخش لیسنینگ 10 دقیقه زمان برای انتقال جواب ها و تصحیح اشکالات احتمالی دارید.

در آخر حتماً املای کلمات و ساختارهای گرامری رو مرور کنید.

حتماً قبل از تحویل دادن پاسخ نامه، دیکته صحیح کلمات و درست بودن موارد گرامری رو بررسی و تصحیح کنید.

نکات بخش رایتینگ

از سبک نوشتاری صحیح استفاده کنید.

متن های بخش رایتینگ آکادمیک رو حتماً با سبک رسمی و فرمال بنویسید.

فقط در مورد موضوع خواسته شده بنویسید.

در آزمون آیلتس فقط و فقط مهارتهای زبانی شما سنجیده میشه. پس یادتون باشه که جواب درست و غلطی وجود نداره و دانش عمومی و ایده های شما ارزیابی نخواهند شد.

مختصر و مفید بنویسید.

سعی کنید از جملات کوتاه، صحیح (از لحاظ گرامری) و مرتبط با موضوع استفاده کنید. برای رسیدن به حداقل تعداد کلمات خواسته شده، از مباحث نامربوط و خارج از بحث استفاده نکنید.

نوشته خود را طبقه بندی کنید.

یکی از مهم ترین اصول نوشتن متن های رسمی و نیمه رسمی، استفاده از ساختار صحیح و پاراگراف های مجزا شامل مقدمه، بدنه یا قسمت اصلی نوشته و نتیجه گیری هست.

برای تمرین از پاسخ نامه های رسمی آیلتس استفاده کنید.

برای آشنایی با حجم حدودی 150 کلمه و 250 کلمه، حتماً قبل از آزمون از پاسخ نامه رسمی رایتینگ آیلتس برای تمرین استفاده کنید.

نکات بخش اسپیکینگ

با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید.

همونطور که گفته شد، آزمون آیلتس دانش عمومی و ایده های شما رو ارزیابی نمیکنه. یکی از مهم ترین معیارهای بخش اسپیکینگ ارزیابی توانایی های شما در برقراری ارتباط موثر با طرف مقابل هست.

به سوالات با دقت گوش کنید.

حتی اگر با سوال مشابهی که قبلاً تمرین کردید مواجه شدید، حتماً اجازه بدید تا فرد مصاحبه کننده سوال رو کاملاً مطرح کنه و بعد پاسخ بدید.

ساکت نمونید.

حتی اگر جواب سوالی رو نمیدونید، به هیچ وجه ساکت نمونید. هر چقدر بیشتر صحبت کنید، احتمالاً نمره بیشتری خواهید گرفت.

از موضوع بحث خارج نشید.

اگر این کار رو انجام بدید، به نظر میرسه که سوال رو متوجه نشده اید. پس حتماً درباره موضوع مطرح شده صحبت کنید.

از کلمات و اصطلاحات تکراری استفاده نکنید.

سعی کنید دامنه و سطح دایره لغات خودتون رو با تکرار نکردن مداوم کلمات و اصطلاحات به فرد مصاحبه کننده نمایش بدید.

تکنیک های اسپیکینگ آیلتس رو یاد بگیرید.

حتماً قبل از آزمون تکنیک ها و موضوعات اسپیکینگ آیلتس رو مرور و تمرین کنید یا در دوره های آنلاین آمادگی اسپیکینگ آیلتس شرکت کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا