هنر و سینما

دانلود فیلم برادران لیلا با دوبله فارسی

فیلم‌های ایرانی هرساله در جشنواره‌های مختلف اکران می‌شوند از جشنواره فجر گرفته تا کن! امروز به معرفی یکی از جدیدترین آثار در انتظار اکران فیلم برادران لیلا می‌پردازیم. در این مقاله پلازا با معرفی فیلم سینمایی برادران لیلا همراه ما باشید.

سینمای ایران همیشه نتوانسته به جایگاه شایسته خود برسد، همیشه موانعی سر راه هنرمندان ایرانی بوده است. از محدودیت‌های انتخاب ژانر گرفته تا امکانات و مقدم بودن روابط بر ضوابط همه دلایلی بر محروم ماندن سینمای ایران هستند. البته از حق و حقیقت نگذریم ایران فیلم خوب و شایسته کم نداشته است. فیلم‌هایی مثل بچه‌های آسمان، حوض نقاشی، جدایی نادر از سیمین، مارمولک، شبی که ماه کامل شد، فروشنده و… از بهترین فیلم‌های ایرانی محسوب می‌شوند.

حال امروز ساخته جدیدی از سعید روستایی، فیلم برادران لیلا تولید شده که سر و صداهای بسیاری کرده است. فیلم سینمایی برادران لیلا در ژانر درام و به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی از فیلم‌های رو به اکران سینمای ایران محسوب می‌شود. این فیلم هم اکنون در رقابت نخل طلای کن است. تیزر فیلم برادران لیلا هنوز منتشر نشده است. در ادامه به فیلم سینمایی برادران ليلا سعید روستایی خواهیم پرداخت.

آنچه در ادامه می‌خوانید

تاریخ اکران فیلم برادران لیلا

تاریخ انتشار فیلم سینمایی برادران لیلا هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع از تاریخ و عکس های فیلم برادران لیلا آن‌ها را برای شما در این‌جا قرار می‌دهیم. این اثر اولین نمایشش را در جشنواره فیلم کن و مشخصا در تاریخ 5 خرداد خواهد داشت. انتظار می‌رود که بعد از نمایش در کن، در ایران نیز اثر جدید روستایی اکران شود، اما هنوز تاریخ اکران دقیق آن مشخص نشده است.

داستان فیلم برادران لیلا

در خلاصه فیلم برادران لیلا آمده است که پدر لیلا در آشفته بازار طلای ایران مقداری طلا می‌خرد و درجایی مخفی می‌کند. فقط لیلا دختر این مرد از مخفیگاه طلاها خبر دارد. این اثر نقدی بر مشکلات و نوسان بازار ایران است. چیزی که افراد ایرانی هر روز با آن روبرو هستند. نظر شما درباره موضوع فیلم برادران لیلا چیست؟

معرفی عوامل فیلم سینمایی برادران لیلا

در ادامه عوامل فیلم برادران لیلا را معرفی می‌کنیم.

سعید روستایی نویسنده و کارگردان فیلم

  • محل تولد: تهران
  • سن: ۳۲ سال
  • آثار معروف: ابد و یک روز، متری شیش و‌ نیم

سعید روستایی متولد ۲۳ مرداد سال ۱۳۶۸ در تهران است. او در حرفه کارگردانی و نویسندگی فعالیت دارد. علیرغم سن تقریبا کم خود سعید روستایی توانسته آثار ارزشمندی را از خود به جای بگذارد. فیلم ابد و یک روز و متری شیش و نیم از معروف‌ترین آثار این کارگردان است که بسیار هم تحسین شده است. علاوه بر این دو فیلم در آثار سعید روستایی فیلم‌های کوتاه شنبه و خیابان خیلی خلوت را نیز می‌بینیم. سعید روستایی فیلم‌نامه‌نویس فیلم سد معبر نیز بوده و حال با فیلم برادران لیلا قصد دارد باری دیگر نظر مخاطبان را جذب کند.

سایر عوامل فیلم

  • تهیه‌کننده: سعید روستایی، جواد نوروزبیگی
  • نویسنده: سعید روستایی
  • فیلمبردار: هومن بهمنش
  • توزیع کننده: وایلد بانچ

بازیگران فیلم برادران لیلا

در این قسمت به معرفی و بیوگرافی بازیگران فيلم برادران ليلا ساخته سعید روستایی می‌پردازیم.

نوید محمدزاده

  • محل تولد: تهران
  • سن: ۳۶ سال
  • آثار معروف: شاهین در مغزهای کوچک زنگ زده، موسی در بدون تاریخ بدون امضا

نوید محمد زاده متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۵ یکی از بازیگران مطرح کشورمان است. او اهل شهرستان مهران و اصالتی کرد دارد. نوید محمد زاده از سال ۱۳۸۲ تاکنون به فعالیت بازیگری پرداخته است. از اولین بازی‌های دیده شده نوید محمد زاده که تا پای برنده سیمرغ بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر او را برد، فیلم من عصبانی نیستم بود. او تاکنون جوایز بسیاری برنده شده و تیپ‌های شخصیتی زیادی بازی کرده است.

مهم‌ترین شخصیتی که او بازی درخشانی از آن ارائه داده دو شخصیت مبتلا به اعتیاد فیلم‌های ابد و یک روز و مغزهای کوچک زنگ زده است. البته جا دارد که بگوییم آقای محمد زاده در سریال نمایش خانگی قورباغه نیز به ایفای نقش پرداخت و بسیار در آن درخشان عمل کرد.

پیمان معادی

  • محل تولد: نیویورک، آمریکا
  • سن: ۵۱ سال
  • آثار معروف: نادر در جدایی نادر از سیمین، مرتضی در ابد و یک روز

پیمان معادی بازیگر، فیلم‌نامه نویس و کارگردان ایرانی متولد 9 تیر ۱۳۴۹ است. پیمان معادی از بازیگران حرفه‌ای و با مهارت ایرانی است. او در نیویورک به‌دنیا آمد اما در ایران به تحصیل پرداخت. اولین کار سینمایی او نوشتن فیلم‌نامه آواز قو بود‌. وی علاوه بر فیلم و سریال‌های ایرانی در آثار خارجی مانند: آخرین شوالیه، اردوگاه اشعه ایکس، آن شب و وست ورد نیز فعالیت کرده است. پیمان معادی یکی از بازیگران برادران لیلاست.

ترانه علیدوستی

  • محل تولد: تهران
  • سن: ۳۸ سال
  • آثار معروف: رعنا در فروشنده، الی در درباره الی

از بازیگران باسابقه و حرفه‌ای کشورمان باید به ترانه علیدوستی اشاره کنیم. او متولد ۲۲ دی سال ۱۳۶۲ در تهران است. ترانه علیدوستی برای اولین بار در سال ۱۳۸۰ با اثری از رسول صدرعاملی به نام من ترانه ۱۵ سال دارم مطرح شد. خانم علیدوستی همیشه توانایی‌های بازیگری خود را ثابت می‌کند و این خود قابل تحسین است. وی بارها برنده سیمرغ و جوایز گوناگون بین‌المللی و ایرانی شد. از مطرح‌ترین کارهای او باید به سریال شهرزاد اشاره کنیم که طرفداران زیادی نیز داشت. او این‌بار در فیلم ایرانی برادران لیلا حضور دارد. این اولین حضور خانم علیدوستی در آثار سعید روستایی است.

فرهاد اصلانی

  • محل تولد: بیجار
  • سن: ۵۵ سال
  • آثار معروف: بابک در عصر یخبندان، بهرام در زیر سقف دودی

فرهاد اصلانی بازیگر معروف ایرانی متولد ۱۸ خرداد ۱۳۴۵ است. او از سال ۱۳۷۰ تاکنون به فعالیت بازیگری می‌پردازد. فرهاد اصلانی از آن دسته بازیگرانی است که چه در سینما و چه در تلویزیون مطرح بوده است. نقش آفرینی فرهاد اصلانی در سریال‌هایی همچون وفا و مختارنامه هرگز فراموش نمی‌شوند. فرهاد اصلانی نیز مانند سایر بازیگران از تیم سعید روستایی است و در فیلم سینمایی برادران لیلا حضور خواهد داشت.

سعید پورصمیمی

  • محل تولد: تهران
  • سن: ۷۸
  • آثار معروف: ناخدا خورشید، تحفه ها

سعید پورصمیمی از بازیگران پیشکسوت ایرانی و متولد 9 اسفند ۱۳۲۲ است. او از سال ۱۳۴۰ تاکنون در حرفه بازیگری حضور داشته و با داشتن بیش از نیم قرن سابقه از بهترین بازیگران کشورمان محسوب می‌شود و تاکنون سه بار برنده سیمرغ شده. او در فیلم برادران لیلا قطعا نقش پدر را خواهد داشت.

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا با معرفی فیلم برادران لیلا با شما همراه بودیم. سعید روستایی چندین بار توانایی‌های خود را در زمینه کارگردانی به ما ثابت کرده، به نظر شما ساخته جدید او چطور خواهد بود؟ به محض انتشار این عنوان، با بررسی فیلم سینمایی برادران لیلا همراه شما خواهیم بود. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. ممنون که تا بدین جا ما را همراهی کردید.


به گزارش همشهری آنلاین، سومین فیلم سعید روستایی به نام برادران لیلا (Leila’s Brothers) همانند فیلم «متری شش و نیم» اثری حماسی است که داستان خانواده‌ای از طبقه کارگر را روایت می‌کند. این فیلم در جشنواره کن سال ۲۰۲۲ میلادی اکران شد. 

این فیلم داستان پنج خواهر و برادر را دنبال می‌کند که سعی دارند در وضعیت اقتصادی دشوار زندگی خود را مدیریت کنند. بازی برجسته بازیگران که برخی از آن‌ها در فیلم «متری شش و نیم» نیز بازی کرده‌اند از جمله نقاط قوت فیلم به شمار می‌رود. فیلم «برادران لیلا» ثابت کرد که سعید روستایی فیلم‌سازی برجسته و ماهر است.

فیلم «برادران لیلا» بر محوریت دختری به نام لیلا با بازی ترانه علیدوستی و چهار برادرش است که هر کدام از آن‌ها شکل و شخصیت متفاوتی دارند. در ابتدای فیلم، یکی از برادران لیلا به نام علیرضا با بازی نوید محمدزاده از شغل کارگری خودش اخراج می‌شود. در سکانسی مهیج، با یورش پلیس ضدشورش به یک کارخانه، تعداد زیادی از کارگران فرار می‌کنند و در همین حین نیز ما متوجه می‌شویم که رئیس شرکت تمام درآمدها را اختلاس کرده است.

  • عوامل و بازیگران فیلم برادران لیلا در مراسم فتوکال فستیوال کن را ببینید

سه برادر دیگر لیلا نیز شامل منوچهر با بازی پیمان معادی، فرهاد با بازی محمد علی‌محمدی و پرویز با بازی فرهاد اصلانی است. منوچهر فردی آسیب‌پذیر است؛ فرهاد به شغل راننده تاکسی مشغول است که بدنسازی نیز انجام می‌دهد و پرویز نیز سرایداری چاق و اهل خانواده است.

پدر آن‌ها نیز اسماعیل با بازی سعید پورصمیمی است که می‌خواهد بچه‌هایش و همچنین خانواده و طایفه‌اش به او احترام بگذارند، به خصوص پس از اینکه پدرسالار پیر این خاندان از دنیا می‌رود و همین باعث می‌شود تا اسماعیل خودش را فرد مناسبی برای جایگاه او ببیند.

از سوی دیگر، لیلا تنها کسی است که در این خانواده درآمدی واقعی دارد و همین منجر به شکل گیری داستانی می‌شود که در آن، تمام افراد و اعضای خانواده مدام در حال کنش و واکنش با یکدیگر هستند. همه می‌خواهند پیشرفت کنند اما برای انجام این کار باید به طور اجتناب‌ناپذیری روی شخص دیگری پا بگذارند، حال آن فرد می‌خواهد برادر و خواهر یا پدر و همسایه باشد؛ علاوه بر این، در این دنیای نادرست بدون متوسل شدن به فریبکاری نمی‌توان به جایی رسید.

  • ببینید |‌ خوش‌وبش‌های ترانه علیدوستی با برادرانش در مقابل دوربین عکاسان جشنواره کن

این فیلم که به هفتادو پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن راه یافت دیروز اکران شد و مراسم فتوکال آن ساعتی پیش برگزار شد که در ادامه تصاویری از این مراسم را می‌بینید.

کد خبر 679161

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا