لوازم خانگی

12 وسیله که برای ساخت فضای کار در خانه به آن نیاز دارید


کار کردن در خانه برای بیشتر افراد شبیه یک رویاست اما این موضوع چالش‌های خاص خود را نیز دارد. وقتی برای سر کار رفتن نیازی به خروج از خانه ندارید و محل کار شما تنها چند قدم با تخت خوابتان فاصله دارد، ترک کردن خانه و وارد شدن به فضای کار به صورت ذهنی بسیار سخت است. در چنین شرایطی چطور می‌توانید یک فضای کار در خانه بسازید؟

شاید به نظرتان آسان باشد که با شلوار خانگی‌تان روی مبل بنشینید و فکر کنید که این دفتر کار جدید شماست، اما انتخاب درست فضای کار بر میزان بازدهی شما تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. اگر دورکار هستید، بهتر است در انتخاب و ساختن یک فضای کاری دقت کافی داشته باشید تا در نهایت در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

در این مقاله لیست وسایلی را که برای ساختن یک فضای کار در خانه نیاز دارید، برای شما نوشته‌ایم تا با کمک آن بتوانید بهتر و راحت‌تر در خانه‌تان کار کنید.

1. صندلی راحت و ارگونومیک

این سناریو به نظرتان آشنا نیست؟ «در حالی که گردنتان در شکل نامناسبی قرار گرفته است، روی میزتان خم شده‌اید. چیزی که قبلا تنها یک درد آزاردهنده در کمرتان بود، به اندازه‌ای شدت گرفته است که روی زندگی‌تان تاثیر می‌گذارد. انجام دادن حرکات کششی و راه رفتن نیز تنها برای مدتی کوتاه دردتان را تسکین می‌دهد.»

یک صندلی راحت و ارگونومیک باعث می‌شود که کمرتان در حالت استاندارد خود قرار بگیرد و به آن فشار وارد نشود. یک مطالعه در سال 2003 نشان می‌دهد که بازدهی کارمندانی که به آن‌ها صندلی ارگونومیک داده شده بود تا 17.7 درصد افزایش پیدا کرد.

صندلی گیمینگ میزیمو مدل PS4 4B

3,500,000

3,390,000

تومان

صندلی اداری آرتینکو کد 180A9

1,090,000

تومان

2. اسپیکرهای باکیفیت

گوش دادن به موسیقی می‌تواند باعث افزایش آرامش، انرژی و حتی بازدهی شما شود. بر اساس داده‌های یک مطالعه که در قسمت موسیقی‌درمانی دانشگاه میامی انجام شده است، آزدمودنی‌هایی که در حین کار به موسیقی گوش می‌دادند، می‌توانستند سریع‌تر و با کیفیت بالاتری نسبت به گروه دیگر (گروه بدون موسیقی) وظایف خود را انجام دهند.

داشتن یک اسپیکر عالی به شما کمک می‌کند تا موسیقی مورد علاقه‌تان را پخش و حال و هوایتان را عوض کنید. همچنین می‌توانید با حذف سروصداهای مزاحم، روی کارتان بهتر تمرکز کنید.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مدل KTS-1296

اسپیکر بلوتوثی مدل GTS-1360

3. چراغ رومیزی با نور ملایم برای دید بهتر

چراغ رومیزی برای فضای کار در خانه

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای ساختن فضای کار در خانه، یک چراغ رومیزی یا مطالعه با نور ملایم است. چراغ رومیزی علاوه بر این که دیدتان را بهتر می‌کند، نور ملایم آن باعث ایجاد یک گوشه‌ی گرم و دنج برای کار کردن می‌شود و آرامش بیشتری به شما می‌دهد.

 مطالعات نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض نور طبیعی، تاثیرات مثبتی بر سلامت جسم و روان آدم‌ها می‌گذارد. پس پرده‌ها را بکشید و اجازه دهید نور خورشید وارد اتاقتان شود. همچنین کار کردن در محیط‌های کم‌نور به طوری که صفحه‌ی نمایش منبع اصلی نور شما باشد، به چشم‌هایتان فشار وارد می‌کند و می‌تواند باعث خستگی چشم، تاری دید و سردرد شود.

چراغ مطالعه مدل DL-105

چراغ مطالعه ریمکس مدل RL-E270

1,190,000

1,118,600

تومان

4. دستیار هوشمند

اگر یک چیز باشد که به مشتریان و مشتریان بالقوه‌ی شما، پرچم قرمز نشان دهد و آن‌ها را از خرید یا همکاری با شما منصرف سازد، آن چیز از دست دادن جلسات و تماس‌های کاری است. کنترل همه‌‌ی چیزهای کوچک و در عین حال انجام دادن کارهای اصلی و مهم، می‌تواند استرس‌زا باشد. به همین خاطر دفاتر، اداره‌ها و مدیران اجرایی، دستیار مخصوص خود را دارند.

خوشبختانه در زمان حال، دستیارهای هوشمند مانند دستیار گوگل می‌توانند به شما کمک کنند تا زمان ملاقات خود را تنظیم کنید، جلسات متعددتان را رزرو کنید، تماس بگیرید و لیستی از کارهایی که باید انجام دهید بنویسید. باید در ساعتی معین تماس بگیرید؟ دستیار دیجیتال هوشمندتان، به شما یادآوری می‌کند. در حال انجام کاری هستید اما ذهنتان درگیر یک کار مهم دیگر است؟ از دستیارتان بخواهید که آن را برای چند ساعت دیگر به شما یادآوری کند.

5. مت یوگا

مانند بسیاری از نیروهای کار، شما نیز باید ساعت‌های زیادی را پشت میز و کامپیوتر بنشینید و کار کنید. متاسفانه طرز نشستن بسیاری از ما، درست و سالم نیست، اما بیشتر از 8 ساعت در همان حالت می‌مانیم و کارهایمان را انجام می‌دهیم. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای مقابله با زندگی کم‌تحرک پشت میزنشین‌ها و رهایی از این وضعیت انجام دهید،‌ خرید یک مت یوگا است.

شرکت‌های زیادی مانند گوگل، اپل، جنرال موتورز و فوربز برای ورزش یوگا ارزش زیادی قائل هستند و به عنوان بخشی از طرح‌های سلامت سازمانی خود، کلاس‌های یوگا برگزار می‌کنند. یوگا فواید بسیار زیادی دارد؛ به عنوان مثال باعث افزایش انرژی و تمرکز، بهبود وضعیت بدن و کاهش استرس و درد مفاصل و کمر می‌شود.

اگر در یوگا مبتدی هستید، می‌توانید در یوتیوب ویدیوهای سطح مبتدی را پیدا کنید و در زمان استراحت خود، با آن‌ها ورزش کنید. از آن‌جایی که شما در خانه کار می‌کنید، وقتی که حرکت‌های یوگا مانند «سگ سر پایین» را انجام می‌دهید،‌ کسی نیست که نگاه عجیب و غریبی به شما بیندازد و به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت ورزش کنید.

زیرانداز 6 نفره مدل المپیک کد OL22

زیر انداز یوگا یوگا مت مدل TPE ضخامت 6 میلی متر

6. کیبورد ارگونومیک

بعد از چند ساعت کار پشت سر هم، آخرین چیزی که دوست دارید با آن سر و کله بزنید، کشیدگی و درد مچ و دست‌هایتان به خاطر کار کردن با کیبورد است. این درد را تحمل نکنید و از آن ساده نگذرید؛ زیرا هر چقدر زمان بگذرد و بیشتر با دست‌هایتان کار کنید، خطر ابتلا به سندرم تونل کارپال بیشتر می‌شود.

خرید یک کیبورد ارگونومیک می‌تواند فشار روی مچ دست را کاهش و راحتی شما را افزایش دهد؛ به همین دلیل می‌توانید با دقت بیشتری روی کاتان تمرکز کنید. یک مطالعه که توسط ChevronTexaco انجام شد، نشان می‌دهد که استفاده از لوازم جانبی ارگونومیک می‌تواند بر افزایش روحیه و بازدهی نیز تاثیر مثبت بگذارد.

ست گیمینگ اونیکوما مدل G21+CW902

850,000

667,800

تومان

کیبورد مخصوص بازی اونیکوما مدل G27 RGB

7. میز کار خوب

می‌خواهید یک فضای کار در خانه خود بسازید؟ بهتر است ابتدا میز مورد علاقه‌تان را بخرید؛ زیرا قرار است ساعت‌های زیادی را پشت آن بگذرانید. اگر هر زمان که پشت میز می‌نشینید، کمردرد به سراغتان می‌آید، بهتر است که میزتان را عوض کنید. میزی را انتخاب کنید که ارتفاع آن مناسب باشد و عرض آن نیز جوابگوی نیاز شما باشد.

میز کامپیوتر مدل M44

1,700,000

تومان

میز کامپیوتر کد 19603

1,169,000

تومان

8. وایت برد «whiteboard»

با وجود تمام شگفتی‌های مدرنی که رایانه‌ها دارند اما از نظر شیوه‌ی عملکرد آن‌ها با محدودیت روبه‌رو هستیم؛ زیرا همه چیز تنها در یک مانیتور و کیبورد خلاصه می‌شود. بسیاری از افراد با رایانه‌هایی کار می‌کنند که صفحه‌ی مانیتورشان 13 و 23 اینچ است و صفحه‌ی آن با باز کردن یک فایل یا سند، تقریبا پر می‌‌شود. اینجاست که گذاشتن یک تخته در فضای کار خانگی‌تان، می‌تواند شما را نجات دهد.

با خریدن یک وایت‌برد، برای خود فضایی خاص برای ایده‌پردازی بسازید. نوشتن طرح‌های کلی، اهداف و شعارها می‌تواند بازدهی شما را افزایش دهد.

 تخته وایت برد آفرین کد N040 سایز 60×40 سانتی متر

تخته وایت برد آفرین مدل AF2 سایز 100×60 سانتی متر

415,000

385,950

تومان

9. گل و گیاه

گل و گیاه برای فضای کار در خانه

خیلی از افراد برای تزئین محل زندگی خود از گیاهان استفاده می‌کنند، اما آن‌ها چیزی فراتر از وسایل تزئینی هستند. مطالعات نشان می‌دهد که وجود گل و گیاه در اطراف ما، تاثیر مثبتی بر سلامتی‌مان می‌گذارد. آن‌ها هوا را فیلتر می‌کنند و می‌توان گفت وجود آن‌ها مانند استفاده از یک روش درمانی است.

گیاهان به ما کمک می‌کنند که استرسمان را مدیریت و انرژی‌مان را دوباره بر روی کار متمرکز کنیم. روانشناسان معتقداند که وجود گیاهان در محل کار، بازدهی افراد را تا 15 درصد افزایش می‌دهد.

اگر نگران پژمرده شدن و مردن گیاه هستید، می‌توانید گیاهان آپارتمانی را انتخاب کنید که نیاز به نور و مراقبت زیادی ندارند.

گلدان دکوری مدل 01

استند گلدان مدل AZ3 مجموعه 3 عددی

10. اینترنت پرسرعت

یکی از آزاردهنده‌ترین چیزها هنگام دورکاری، سرعت پایین اینترنت یا قطع شدن آن است. اگر قصد ساختن فضای کار در خانه را دارید، داشتن اینترنت پرسرعت یکی از ضروری‌ترین چیزهاست. اینترنت بد بر روی سرعت و کیفیت کار شما تاثیر می‌گذارد و تماس‌های ویدیویی و جلسات آنلاینتان را خراب می‌کند. حتما از یک شرکت قابل اعتماد، مودم بخرید و کیفیت کارتان را به‌سادگی افزایش دهید.

مودم روتر +ADSL2 تی پی-لینک مدل TD-W8961N_V4

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل TD-W9960-v1.20

11. سیستم پرسرعت

اگر قصد خرید لپ‌تاپ دارید، نیازهای روزانه‌ی شغلی خود را حتما در نظر بگیرید. آیا طراحی هستید که به اجرای هم‌زمان چندین برنامه‌ی سنگین نیاز دارید؟ آیا برنامه‌نویسی هستید که می‌خواهید خیلی سریع کد کامپایل کنید؟ شاید هم نویسنده‌ای هستید که به مرورگرهای سریع نیاز دارید تا درباره‌ی موضوعات مختلف جستجو کنید و بنویسید. قبل از تصمیم‌گیری حتما این موارد را در نظر بگیرید و لپ‌تاپی بخرید که جوابگوی نیازهای شما باشد.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل X543MA-GQ1012

9,399,000

9,000,000

تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ‌پی مدل Victus 15-FA0031DX

26,600,000

تومان

12. مانیتور بزرگ

شما هم همیشه در لپ‌تاپتان یک میلیون صفحه باز می‌کنید؟ جابه‌جایی بین صفحه‌ها اگرچه آن‌قدرها گیج‌کننده نیست، اما باعث کند شدن سرعت کار کردن شما می‌شود. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، داشتن یک مانیتور دیگر می‌تواند بازدهی شما را 20 تا 30 درصد افزایش دهد. هنگام خرید مانیتور دوم، گزینه‌ای را انتخاب کنید که صفحه‌‌ی نمایشی بزرگ،‌ واضح و پرنورتر داشته باشد تا دچار سردرد نشوید.

مانیتور جی پلاس مدل GDM-245LN سایز 24 اینچ

4,370,000

تومان

مانیتور مخصوص بازی ایسوس مدل ROG Swift PG65UQ سایز65 اینچ

239,000,000

162,000,000

تومان

منبع: doist

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا