هنر و سینما

7 شخصیت محبوب انیمیشن‌های لونی‌‌تونز از بدترین تا بهترین


انیمیشن‌های لونی‌تونز اولین بار در دهه‌های 1930 و 1940 برای کودکان به نمایش درآمد، با این حال و بعد از 80 سال، این کارتون همچنان در بین کودکان محبوب است. در این مطلب 7 شخصیت‌ محبوب انیمیشن‌های لونی‌تونز را به ترتیب محبوبیت نام بردیم.

لونی‌تونز با داشتن هنرمندان بلامنازع عرصه‌ی صدا، مانند مل بلان و ترگ براون و انیماتورهای چیره‌دستی مانند چاک جونز و باب کلمپت توانست طرح اولیه کمدی مدرن را ارائه کند. بسیاری از شخصیت‌های این کارتون به نمادهایی در فرهنگ عامه تبدیل شده‌اند و فراتر از چارچوب انیمیشن در نظر گرفته می‌شوند. دنیای لونی‌تونز پر از شخصیت‌های مختلف است، از جمله قهرمانان، شرورها و زوج‌های احمق و خنده‌دار.

7. وایل ای کایوت

وایل ای کایوت شخصیت محبوب انیمیشن‌های لونی‌تونز

وال ای کایوت قطعا یکی از باهوش‌ترین شخصیت‌های لونی‌تونز است. اغلب می‌بینیم که این کایوت بیچاره از عقل خود استفاده می‌کند تا برای رسیدن به رود رانر (همان شترمرغ زبر و زرنگ و دست‌نیافتنی) و شکار او ابزار می‌سازد. با این حال، به نظر می‌رسد که کایوت به طور مداوم توسط رود رانر پشت سر گذاشته می‌شود و عقب می‌ماند.

خیلی وقت‌ها شاهد این صحنه هستیم که وایل ای کایوت به عنوان یک شرور برای رود رانر قهرمان پشت هر تخته سنگی تله‌ی پرنده می‌گذارد. کایوت همیشه موفق نمی‌شود رود رانر را بگیرد، اما همیشه در خنداندن مخاطب با کارهای احمقانه‌اش عالی عمل می‌کند و یکی از هفت شخصیت‌ محبوب انیمیشن‌های لونی‌تونز به شمار می‌رود.

کتاب کایوت ناقلا میگ میگ بلا آزمایش با ماشین های ساده اثر مارک ویکلند انتشارات فنی ایران

6. پورکی پیگ

پورکی پیگ شخصیت محبوب انیمیشن‌های لونی‌تونز

حتی کسانی که با دنیای لونی‌تونز آشنایی ندارند، پورکی پیگ را با دیالوگ «تمومه رفقا!» که در پایان هر قسمت با لکنت زبان مخصوص خودش ادا می‌کرد، به یاد می‌آورند. پورکی که اغلب به عنوان یک شخصیت جانبی به تصویر کشیده می‌شود، شاید یکی از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های لونی‌تونز باشد.

در حالی که بیشتر شخصیت‌های دیگر وارد ماجراجویی یا داستان‌های مهیج می‌شوند، پورکی به ماندن در خانه و چرت زدن با گربه‌ی خود راضی است. توجه به این موضوع که طبیعت آرام پورکی چگونه طبیعت وحشی شخصیت‌های دیگر را متعادل می‌کند بسیار جالب است. با این حال، این بدان معنا نیست که او منبع موقعیت‌های خنده‌دار نبوده است. او اغلب با دافی شریک می‌شود، که در نتیجه یک زوج ماهر و عاقل را تشکیل می‌دهند.

5. سیلوستر

سیلوستر شخصیت محبوب انیمیشن‌های لونی‌تونز

کار اصلی سیلوستر، مانند بسیاری از گربه‌های انیمیشنی، دشمنی با موجودات کوچکی است که احتمالا می‌توانند شکم او را به عنوان یک میان وعده‌ی لذیذ پر کنند. توییتی هدف اصلی سیلوستر است. علیرغم تاکتیک‌های متعددی که این گربه بارها از آن‌ها استفاده کرده است، او هنوز نتوانسته است این پرنده‌ی زبل را یک لقمه کند.

سیلوستر به راحتی عصبانی می‌شود و حوصله‌اش سر می‌رود. کارهای سیلوستر زمانی که با تلاش‌های نافرجام برای گرفتن توییتی همراه است، اغلب او را در موقعیت‌های جالبی قرار می‌دهد که باعث می‌شود اشک تماشاگران از خنده‌ی زیاد سرازیر شود.

ماگ مدل سیلوستر

4. شیطان تاسمانی

شیطان تاسمانی

شیطان تاسمانی، یا شخصیتی که بیشتر به عنوان تاز شناخته می‌شود، برگرفته از یک حیوان بومی استرالیایی است. البته تنها شباهت بین حیوان واقعی و شیطان تاسمانی لونی‌تونز، اشتهای زیاد آن‌ها است. رژیم غذایی تاز هیچ حد و مرزی ندارد. شیطان هر چیزی که ببیند، از درختان گرفته تا بوته‌ها و حتی صخره‌ها را می‌بلعد. تاز اغلب در حال بلعیدن و نابود کردن دور و برش دیده می‌شود که به شکل یک طوفان مینیاتوری می‌چرخد و هرچیزی که سر راهش قرار داشته باشد نیست و نابود می‌کند.

مانند بسیاری از آنتاگونیست‌های لونی‌تونز، تاز نیز کم هوش است و خیلی زود عصبانی می‌شود. تاز اغلب در حال تعقیب باگز بانی و حتی دافی دیده می‌شود تا بتواند آن‌ها را به یک میان‌وعده تبدیل کند. تعقیب و گریز بین تاز و هر موجود بیچاره‌ای که او به دنبالش است، اغلب به موقعیت‌های خنده‌داری می‌انجامد.

3. لولا بانی

لولا بانی

لولا بانی که اولین بار در فیلم کمدی ورزشی «هرج و مرج فضایی» (Space Jam) در سال 1996 معرفی شد، همتای زن باگز بانی است. از نظر شخصیت، لولا ترکیبی از کهن‌الگوهای تام‌بوی و زن اغواگر است. تنفر او از لقب «عروسک» که به نظرش توهین‌آمیز و زشت است، نشان می‌دهد که او یک دختر جدی و مغرور است. بسیاری از طرفداران لولا بانی، تصویری که از او در فیلم به نشان داده شده را به نسخه‌های دیگر کارتونی ترجیح می‌دهند.

جای تعجب نیست که لولا یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های زن کارتونی است. بر اساس جستجوهای مختلف اینترنتی، او بالاتر از سایر شخصیت‌های زن مانند مارج سیمپسون، زلدا، ولما از اسکوبی دو و حتی کیم پاسیبل قرار گرفت. لولا هم مانند باگز، به یک نماد در فرهنگ عمامه تبدیل شده است.

2. دافی داک

دافی داک

می‌توان این‌گونه استدلال کرد که دافی داک دقیقا برعکس باگز بانی است. او قطعا باهوش‌ترین و صبورترین اردک نیست، اما اغلب از تمام توانایی‌ها و استعدادهایش به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند. جالب اینجا است که دافی اغلب می‌تواند هم قهرمان و هم شرور داستانش باشد. داک اغلب وضعیت را برای خودش بدتر می‌کند، در هر کاری شکست می‌خورد و تماشاگران را ناامید می‌کند.

دافی کاملا نفرت‌انگیز و به خودش مطمئن است، حتی به ندرت کارهای زیادی انجام می‌دهد. قرار گرفتن دافی در کنار باگز بانی با وجود اینکه با یکدیگر بسیار تفاوت دارند، همیشه سرگرم کننده است. دافی با طبیعت قوی خود همراه با نگرش آرام‌تر و مستقل‌تر باگز اغلب منجر به بوجود آمدن موقعیت‌های سرگرم کننده می‌شود و دومین شخصیت‌ محبوب انیمیشن‌های لونی‌تونز است.

1. باگز بانی

باگز بانی

شخصیت‌های داستانی زیادی وجود ندارند که بتوانند از نظر محبوبیت با باگز بانی رقابت کنند. با گذشت زمان، باگز بانی به یک نماد در فرهنگ عامه تبدیل شده است. حتی کسانی که با لونی تونز آشنا نیستند هم باگز بانی را می‌شناسند. باگز یک شخصیت سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد دارد که او را به یک موجود دوست‌داشتنی و جذاب در بین مخاطبان با هر سنی تبدیل می‌کند.

هیچ شخصیتی در دنیای لونی تونز وجود ندارد که بتواند با سطح هوش باگز رقابت کند. باگز در میان شخصیت‌های دیوانه و کم‌رنگ لونی تونز کاملا آرام و باهوش و پررنگ است. از آنجایی که باگز اغلب در کنار شخصیت‌های مختلفی قرار می‌گیرد، دیدن تعامل او با هر یک از آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده است، و در نهایت با طرح‌هایش از تمام آن‌ها پیشی می‌گیرد. علاوه بر این، چیزی که واقعا باگز را متمایز می‌کند، طعنه‌ها و زبان گزنده‌ی او است که منجر به بوجود آمدن دیالوگ‌ها و نقل‌قول‌های فراوانی شده که سال‌های زیادی بر سر زبان‌ها جاری است.

پیکسل پرمانه طرح باگز بانی کد pm2n.29191 مجموعه 2 عددی

منبع: movie web

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا