آموزش

نکات مهم آزمون آیلتس در روز آزمون آیلتس

رعایت نکات روز آزمون آیلتس ضروری هستند. این نکات هیچ ارتباطی با دانش زبان انگلیسی شما و میزان آمادگی قبلی تان برای آزمون آیلتس ندارد. بلکه نکاتی هستند که لازم است با رعایت آنها، از بالاترین ظرفیت ذهنی خود در آزمون آیلتس بهره ببرید و چیزی مانع اختلال در آزمون شما یا حواس پرتی نشود. 

سرتیتر مطالب

  • نکات روز آزمون آیلتس
    • 1. خواب و خوراک خوب
    • 2. لباس راحت و مناسب
    • 3.  آب آشامیدنی همراه داشته باشید
    • 4. زودتر بروید
  • کار هایی که نباید انجام دهید:

نکات روز آزمون آیلتس

قبل از هرچیزی شما باید بدونید که روز آزمون دقیقا چه اتفاقاتی و با چه اندازه زمانی قرار است اتفاق بیفتد. در این حالت شما می دانید که نکات روز آزمون آیلتس چه خواهند بود:

1. خواب و خوراک خوب

آزمون آیلتس طولانی است! حدود 2 ساعت و 40 دقیقه آزمون لیسنینگ ریدینگ و رایتینگ شما طول میکشد، صرف نظر از وقت رفت و آمد و کارای قبل از شروع آزمون. هیچ گونه وقفه ای نیز به شما در حین آزمون داده نمیشود، پس سعی کنید که بطور کافی قبل از آزمون استراحت کنید و غذا بخورید که خستگی و گرسنگی مانع کار شما نشوند.

2. لباس راحت و مناسب

سعی کنید لباسی انتخاب کنید که جدا از مناسب بودن آن برای محیط آزمون در آن احساس راحتی و اعتماد بنفس کنید که فکرتان را به جای آزمون مشغول به خودش نکند. همچنین در نظر بگیرید که ممکن است در کنار کولر یا شوفاژ قرار بگیرید! پس حتما یک لایه لباس گرم اضافی همراه داشته باشید که در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

3.  آب آشامیدنی همراه داشته باشید

حتما قبل از رفتن به آزمون تحقیق کنید که اگر مرکز آزمون به شما اجازه میدهد با خود آب ببرید، یا اگر شرایط خاص دیگری وجود دارد از آن آگاه شوید.

4. زودتر بروید

قبل از روز آزمون حتما یک بار تا مرکز آزمون بروید تا اطمینان حاصل کنید که دقیقا از محل آن مطلع هستید و زمان رفتن تا آن و احتمال وجود ترافیک را نیز در نظر بگیرید.

5. سرویس بهداشتی

در نظر داشته باشید که هیچ گونه وقفه ای به شما داده نمیشود. پس حتما قبل از شروع آزمون از سرویس بهداشتی استفاده کنید. در طول آزمون نیز پس از قسمت لیسنینگ آیلتس، میتوانید با بلند کردن دستتان اجازه برای اینکار بگیرید، اما وقت زیاد و مفیدی را از شما میگیرد.

6. تلفن همراه

شما حق بردن گوشی تلفن یا هیچگونه وسیله الکترونیکی دیگری را ندارید

7. خودکار، مداد، پاک کن و تراش

شما لازم است تا چند تا مداد و یک خودکار به علاوه ی پاک کن و تراش با خود ببرید تا نیاز به هیچ چیزی از هیچ کسی نداشته باشید.

در روز آزمون اسپیکینگ آیلتس، شما هیچ چیزی به غیر از کارت شناسایی با خود نمیبرید.

8. کارت شناسایی

قبل از آزمون حتما مدارک مورد نیاز را آماده کنید و به هیچ وجه آنها را جا نگذارید.

9. ساعت با خود نبرید

در اتاق آزمون ساعت بزرگی قرار میدهند تا همگی بتوانند زمان را بدانند، ولی شما اجازه ی بردن هیچگونه ساعتی را با خود ندارید.

10. به دستوراتی که داده میشود بطور کامل گوش دهید

11. ناتوانی

چنانچه شما هر مشکل و ناتوانی دارید که میتواند در آزمون شما تاثیر بگذارد، از قبل با مرکز آزمون هماهنگ کنید.

12. تمرکز و خونسردی

آزمون آیلتس نیز مانند هر آزمون دیگری پس استرس و تنش زا است. تا حد ممکن خونسردی خود را حفظ کنید و تمرکزتان را روی آزمون بگذارید.

و اما…

کار هایی که نباید انجام دهید:

  • تقلب نکنید
  • دیکشنری نبرید
  • برگه سؤالات را با خود نبرید
  • بعد از اینکه زمان تمام میشود ننویسید

 

امیدواریم که با تمام نکات روز آزمون آیلتس، به شما کمک کنیم تا به بهترین حالت ممکن برای آزمون خود آماده شوید.

همچنین در لینک روبرو میتوانید مقالات دیگر ما را در رابطه با آیلتس ببینید: Ielts

آروین جعفری جی


مدرک آیلتس از جمله معتبرترین مدارک زبان انگلیسی در تمام دنیا است. افرادی که تقاضای دریافت مدرک آیلتس را دارند برای اخذ آن باید در آزمون آیلتس پذیرفته شوند، قبولی در این آزمون نیازمند مهارت و آموزش‌های خاصی است. برخی از دانشجویان برای اخذ اقامت برخی از کشورها و پذیرفته شدن در دانشگاه‌های آن کشور باید مدرک آیلتس داشته باشند. برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون آیلتس می‌توانید از تیم حرفه‌ای نیک پرداخت کمک بخواهید. در این مطلب از وبلاگ نیک پرداخت هم به بیان نکاتی مهم برای روز امتحان آیلتس می‌پردازیم که امیدوار هستیم برای شما مفید باشد.

محل آزمون آیلتس

بهتر است روز پیش از امتحان خود، محل و ساعت امتحان را دوباره بررسی کنید و بدانید چقدر زمان لازم است تا سر وقت به محل آزمون برسید. همیشه بهتر است زودتر از شروع ساعت امتحان به محل مورد نظر بروید. در صورت امکان با دوستان خود قرار بگذارید سر ساعت مشخصی پیش از شروع امتحان در حوزه حضور داشته باشید. یک هفته پیش از امتحان خود را برای روز امتحان آیلتس آماده کنید. حتما بررسی کنید که حوزه امتحانی با محل تشکیل کلاس‌های شما متفاوت نباشد.

بیشتر بخوانید: برای آمادگی در آزمون آیلتس چه کار باید کرد؟

رسیدن به محل امتحان

توجه به نکات زیر باعث می‌شود که استرس کمتری در زمان امتحان داشته باشید.
1. در مرحله اول دقت کنید که شرایط و قوانین امتحان را کاملا خوانده‌اید و از آن‌ها با خبر هستید. این شرایط و قوانین موارد مهمی را درباره روز امتحان آیلتس به شما خواهد گفت.
2. برای رسیدن به حوزه امتحانی خود باید زمانبندی داشته باشید. نه خیلی زود و نه خیلی دیر به حوزه برسید. زود رسیدن بیش از حد باعث خستگی شما و افزایش استرس می‌شود و در صورتی که دیر برسید باعث می‌شود اجازه حضور در امتحان از شما گرفته شود.
3. تلفن همراه خود و هر وسیله الکترونیکی دیگری که به همراه دارید را خاموش کنید. مسئولین ممکن است از شما بخواهند لوازم شخصی بجز خودکار و مداد و پاک کن را بیرون از محل امتحان قرار دهید. بهتر است تلفن همراه و اشیا با ارزش را با خود نبرید.
4. امتحان آیلتس از چهار قسمت  listening ،writing ،reading ،speaking تشکیل شده است که در عرض 2 ساعت و ۴۰ دقیقه بدون هیچ استراحتی و پشت سرهم از شما گرفته می‌شود.
5. حتما چیزی برای خوردن و نوشیدن با خود ببرید. اجازه گرفتن غذا از بیرون در حین امتحان آیلتس را نخواهید داشت. بهتر است اسنک های کوچک و سبک، نوشیدنی قندی با خود به همراه داشته باشید. بطری نوشیدنی شما نیز باید شفاف باشد و بسته و ظرف غذا نمی‌توانید با خود ببرید.

مدارک شناسایی

زمانی که می‌خواهید وارد حوزه امتحان شوید، از شما کارت شناسایی می‌خواهند. دقت کنید که کارت ملی یا کارت شناسایی معتبر با خود داشته باشید. سندی که به شما داده می‌شود و اجازه ورود به حوزه امتحان و شروع امتحان را می‌دهد، نشان دهنده آن است که مدرک شناسایی شما معتبر بوده است. دقت کنید که هرگز نمی‌توانید با مدرک شخص دیگری کارت ورود به جلسه را دریافت کنید.
جالب است بدانید مسئولین برگزاری امتحان آیلتس پیش از صدور کارت ورود به جلسه برای شما، عکسی از داوطلب گرفته که روی فرم گزارش امتحانش ضمیمه می‌شود. در برخی از کشورها به دلیل افزایش امنیت امتحان و جلوگیری از تقلب، اثر انگشت داوطلب نیز بررسی می‌شود.

در خلال امتحان آیلتس

با توجه به نکات زیر در زمان برگزاری امتحان شما می‌توانید استرس خود را کاهش داده و شانس موفقیت در امتحان آیلتس را افزایش دهید. قوانینی که در این قسمت برای روز امتحان آیلتس گفته می‌شود کمک می‌کند تا در این روز موفق شوید.
1. شما تنها اجازه بردن خوکار، مداد، پاک کن و کارت شناسایی و کارت ورود به جلسه را دارید. اجازه بردن کیف پول و جا مدادی با خود سر جلسه امتحان نخواهید داشت.
2. اگر در زمان برگزاری امتحان لازم داشته باشید به دستشویی بروید یا احساس مریضی می‌کنید کافی است دست خود را بالا ببرید تا توجه مراقب و مسئول به شما جلب شود. دقت کنید با حرکت اضافی حواس سایر داوطلبین را پرت نکنید.
3. اگر سوالی در زمان برگزاری امتحان دارید کافی است دست خود را برای کمک گرفتن از مراقب جلسه بالا ببرید.
4. در زمان امتحان listening آیلتس دقت کنید که صدایی را که می‌شنوید به وضوح و کاملا واضح بشنوید در صورت بروز هر گونه مشکلی در هدست شما، دست خود را برای گزارش مشکل بالا ببرید. اگر مشکلی وجود داشت اصلا دچار استرس نشوید و با نهایت آرامش درخواست خود را به مراقب و مسئول بگویید. نگران وقت خود در زمان حل مشکل نباشید.
5. دقت کنید که بعد از شنیدن قسمت listening، شما ۱۰ دقیقه زمان دارید تا پاسخ سوالات را در قسمت مشخص شده بنویسید. با شروع قسمت reading شما این فرصت ۱۰ دقیقه‌ای را نخواهید داشت پس دقت کنید که سوالات را در برگه‌های مخصوص هر قسمت با دقت بنویسید.
دقت کنید که حتما با امتحان‌های آزمایشی برای روز امتحان آیلتس آماده باشید.

در پایان امتحان

1. تا پایان امتحان و جمع آوری کلیه برگه‌ها روی صندلی خود بنشینید.
2. دقت کنید که اگر صندلی شما مشکلی دارد یا مشکلی وجود دارد که روی جریان امتحان شما تاثیر می‌گذارد، این مشکل را با مراقبین جلسه و مسئولین در میان بگذارید.
3. اگر هر گونه اعتراضی در مورد امتحان خود دارید، باید یک هفته بعد از روز امتحان آیلتس خود آن را با مسئولین مربوطه در میان بگذارید. برای اعتراض درمورد امتحان خود باید فرم مربوطه را در روز امتحان پر کنید.

تسهیلات ویژه

اگر هرگونه درخواست ویژه‌ای دارید مانند اختصاص صندلی ویژه ناتوانان جسمی یا مواردی از این قبیل باید درخواست خود را در زمان ثبت نام آزمون آیلتس مطرح کنید تا در روز امتحان برای شما این تسهیلات ویژه در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت ساختار آزمون IELTS آکادمیک و عمومی

ترفندهایی برای روز امتحان آیلتس

ترفندهایی برای روز امتحان آیلتس

1. دقت کنید که قوانین و دستور العمل‌های مربوط به آزمون قسمت writing را به خوبی بخوانید. در برخی از قسمت‌ها باید بنا بر نیاز از تعداد مشخصی کلمه استفاده کنید.
2. برای هر سوال زمان مشخصی در نظر بگیرید. برخی از سوالات برای ژاسخگویینیاز به زمان بیشتری دارند و برای برخی دیگر از سوالات زمان محدود و مشخصی دارید. در اتاق هر آزمون ساعت و زمان مشخص آزمون نمایش داده می‌شود. بهتر است اگر در سوالی مشکل دارید، پاسخ دادن به آن را برای آخر بگذارید و ابتدا به سراغ سوالاتی بروید که پاسخگویی به آن‌ها برای شما راحت‌تر است.
3. آرامش خود را حفظ کنید. اگر دچار هیجان آزمون و استرس شدید، نفس عمیق بکشید و به این فکر کنید که این فقط یک آزمون است و تمام زندگی شما نیست. مهم‌ترین کلید موفق در آزمون آیلتس حفظ آرامش و تسلط بر آزمون است.

کلام آخر

با همه نکات گفته شده و آماده شدن برای روز آزمون آیلتس بازهم همه چیز به خود شما بستگی دارد. در صورتی که به خود اطمینان دارید و از توانایی‌های خود مطمئن هستید، موفقیت شما در آزمون نیز افزایش می‌یابد. در صورتی که برای پرداخت هزینه آزمون آیلتس یا مواردی مشابه نیاز به کمک داشته باشید می‌توانید از متخصصین نیک پرداخت در این زمنیه و پرداخت هزینه آزمون کمک بخواهید. اگر شما هم تجربه‌ای مشابه برای موفقیت در آزمون آیلتس دارید یا نکاتی را می‌دانید که می‌تواند به موفقیت دیگران در این آزمون کمک کند می‌توانید آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

اگر شما هم خود را برای آزمون آیلتس آماده می‌کنید و نگران پرداخت هزینه آن هستید، نیک پرداخت می‌تواند در پرداخت هزینه آزمون آیلتس به شما کمک کند.


بهترین وب سایت های آمادگی آیلتس به داوطلبان تست های تمرینی متعدد، توضیحات مفصل و برنامه های مطالعه ارائه می دهند. این وب سایت ها برای آمادگی آیلتس به داوطلبان کمک می کند تا نقاط ضعف خود را بهبود بخشند، نکات ارزشمند روز آزمون را ارائه دهند و راهنمایی های یک به یک را ارائه دهند.

اکثر داوطلبان وب سایت های آمادگی آیلتس را به عنوان روش یادگیری خود انتخاب می کنند. برخی از بهترین وب سایت های تمرین آیلتس عبارتند از IELTS Liz، IELTS Buddy، IELTS Podcast، IELTS Advantage، IELTS Simon و غیره. این وب سایت های آمادگی آیلتس طیف گسترده ای از هزینه ها را همراه با زمان بندی انعطاف پذیر ارائه می دهند.

ویژگی های بهترین وب سایت برای آمادگی آیلتس

اکثر داوطلبان وب سایت های تمرین آیلتس را به عنوان روش آماده سازی خود انتخاب می کنند. این بیماری همه گیر نامزدها را از ثبت نام در دوره های آموزشی آیلتس منع کرده است. لازم است داوطلبان قبل از انتخاب، مزایای وب سایت های آموزشی آیلتس را بررسی کنند. بهترین وب سایت های آمادگی آیلتس دارای ویژگی های زیر هستند:

آزمون های تمرینی آیلتس فراوان

ویدیوهای توضیحی

برنامه های تحصیلی آیلتس سفارشی

نکات مهم روز آزمون آیلتس

تعداد زیادی فلش کارت واژگان آیلتس

لیست بهترین وب سایت های آمادگی آیلتس

سایت های آمادگی آیلتس زیادی برای داوطلبان وجود دارد. بهترین وب سایت برای آمادگی آیلتس با هدف بهبود نمره آیلتس داوطلب می باشد. بهترین وب سایت آیلتس برای تمرین روش های جالبی برای یادگیری به داوطلبان ارائه می دهد. در زیر بهترین وب سایت های آمادگی آیلتس آورده شده است:

IELTS Liz

IELTS Liz احتمالا بهترین وب سایت رایگان برای آمادگی آیلتس است. آیلتس لیز ساخته یک معلم با تجربه از بریتانیا است. همچنین یک کانال یوتیوب وجود دارد که دارای ویدیوهای توضیحی متعددی است. آیلتس لیز مزایای بسیاری دارد که در زیر ذکر شده است:

نمونه سوالات آیلتس فراوان

توضیح کامل الگوی آزمون آیلتس

ویدیوهای مفید در کانال یوتیوب آنها

نکات مفید روز آزمون

IELTS Buddy

IELTS Buddy یکی از بهترین وب سایت های آمادگی آیلتس محسوب می شود. آیلتس بادی نکات آمادگی، نمونه سوالات قابل دانلود متعدد و نکات گرامری را ارائه می دهد. همچنین به آماده سازی واژگان آیلتس کمک می کند. IELTS Buddy به دلیل ارائه نمونه پاسخ های رایتینگ آیلتس معروف است. نمونه پاسخ‌های رایتینگ تسک 1 و 2 آیلتس به داوطلبان در شناخت ساختار و روش پاسخ‌دهی کمک می‌کند.

IELTS Mentor

آیلتس منتور بهترین سایت برای آمادگی آیلتس برای بسیاری از داوطلبان است. این سایت راهنمایی هایی را برای آموزش عمومی و آیلتس ارائه می دهد. منتور آیلتس به دلیل نمونه سوالات و نمونه پاسخ های متعدد، بهترین وب سایت تمرین آیلتس محسوب می شود. این وبسایت همچنین نکات مهمی را به داوطلبان ارائه می دهد. منتور آیلتس داوطلبان را قادر می سازد تا مقالات خود را با نمونه پاسخ های وب سایت مقایسه کنند.

دوره آمادگی آزمون آیلتس (مگوش)

Magoosh یکی از بهترین وب سایت های آمادگی آیلتس است که برنامه ها و دوره های آموزشی گسترده ای را ارائه می دهد. مگوش آموزش ها و فیلم های آنلاین را ارائه می دهد. این وب سایت همچنین دارای یک برنامه کاربردی برای بهبود واژگان آیلتس است. این بهترین وب سایت برای آزمون های عملی آیلتس در نظر گرفته می شود. همچنین دارای یک بخش وبلاگ است که نکات و ترفند های مورد نیاز برای شرکت در آزمون را مورد بحث قرار می دهد. Magoosh به عنوان بهترین وب سایت برای آمادگی آیلتس در نظر گرفته می شود زیرا:

این دوره درس های ویدئویی مفصلی را ارائه می دهد و مفاهیم مختلف را پوشش می دهد

به زبان آموزانی که در مورد بخش یا فصل خاصی شک دارند، کمک ایمیلی ارائه می دهد

بیش از 600 سوال تمرینی، 125 درس ویدئویی به زبان آموزان کمک می کند تا برای آزمون آماده شوند

پانلی از معلمان آنلاین در اولین فرصت به سؤالات دانش آموزان پاسخ می دهند

مقرون به صرفه و بهترین دوره آماده سازی آیلتس آنلاین رایگان، همچنین 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورتی که زبان آموزان دوره را دوست نداشته باشند.

این دوره توسط دو مربی با تجربه زبان انگلیسی به نام های مولی کلر و ریچل کپلکه دیل مدیریت می شود.

دوره آنلاین رایگان آیلتس (شورای بریتانیا)

این یکی از بهترین سایت های تمرین آیلتس در بین داوطلبان است. “درک آیلتس” یک دوره رایگان آیلتس است که توسط شورای بریتانیا معرفی شده است و به راحتی در پلتفرم Future Learn در دسترس است. کل دوره شش هفته است و حداقل 2 ساعت برای هر هفته لازم است. مدرس اصلی این دوره آیلتس Allister Widdowson است که در سال های گذشته به تدریس زبان انگلیسی پرداخته است.

جاذبه های کلیدی این دوره:

این دوره هر بخش از آیلتس را با آموزش های ویدئویی مورد بحث قرار می دهد

این دوره نکات مفیدی را ارائه می دهد که به کسب نمره بالاتر باند آیلتس کمک می کند

دانش آموزان درک عمیقی از نحوه ارزیابی آیلتس خواهند داشت.

این به آنها فرصتی می دهد تا آزمون های نوشتاری و گفتاری انگلیسی را توسط سایر زبان آموزان از طریق سیستم عامل های آنلاین ارزیابی کنند.

این دوره تا 8 هفته دسترسی رایگان را ارائه می دهد و شرکت کنندگان در آزمون در صورتی که بخواهند بیش از این زمان دسترسی داشته باشند باید هزینه پرداخت کنند.

دوره آمادگی کامل IELTS Band 7+ Udemy

همه آموزگاران Udemy با هم کار می کنند تا محتوای قابل اعتماد و شناخته شده را برای شرکت کنندگان در آزمون طراحی کنند. اغلب به عنوان بهترین سایت برای آمادگی آیلتس توسط داوطلبان در نظر گرفته می شود. دوره آمادگی IELTS Band 7+ یک دوره منحصر به فرد است و توسط Keino Campbell طراحی و مدیریت شده است. او متخصص آیلتس و تافل با بیش از 10 سال سابقه در زمینه طراحی دوره است. این دوره تجزیه و تحلیل عمیقی از آزمون آیلتس ارائه می دهد و بر مهارت ها و تکنیک های مورد نیاز برای نمره بالا در آیلتس متمرکز است. این اغلب بهترین وب سایت برای آزمون آزمایشی آیلتس در نظر گرفته می شود.

USP های کلیدی دوره:

این دوره رایگان مقدماتی به دانش آموزان کمک می کند تا الگوی امتحان آیلتس را به طور واضح و دقیق یاد بگیرند و درک کنند.

تمام ابهامات در مورد برنامه درسی آیلتس با مشاوره با مربیان حرفه ای فورا برطرف می شود.

دانش آموزان نکات کاربردی و مفید مربوط به امتحان را درک خواهند کرد.

آنها فرصتی خواهند داشت تا زبان انگلیسی نوشتاری و گفتاری (نوشته شده توسط دانش آموزان) توسط سایر زبان آموزان ارزیابی شوند.

دانش آموزان این فرصت را خواهند داشت تا از خانه های خود بدون هیچ مهلت و هزینه های بالاتری مطالعه کنند.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا