لوازم خانگی

9 مدل شلف و قفسه موجود در بازار که فضا را زیبا و منظم می‌کند


شلف یا قفسه یکی از لوازم خانگی است که به راحتی می‌تواند تمام فضاهای خالی و بدون استفاده را به فضاهایی کاربردی تبدیل کند. شلف‌های دیواری شناور می‌توانند دیوارها را به کتابخانه یا طاقچه‌ای برای قرار دادن گلدان تبدیل کنند. با شلف شکاف‌دار می‌توانید یک دیوار خالی در آشپزخانه را به یک انبار مناسب برای ذخیره‌ی مواد غذایی تبدیل کنید. حتی می‌توانید داخل کابینت‌ها یا فضای انباری را با کمک شلف‌ها نظم بدهید و در آن‌ها وسایلی بیشتر از آنچه تصور می‌کنید قرار دهید.

در این مطلب از ای بی سی مگ می‌خواهیم 9 مدل شلف مختلف را همراه با کاربرد آن‌ها به شما معرفی کنیم تا در زمان خرید بتوانید مناسب‌ترین کالای موجود در بازار را انتخاب کنید.

انواع شلف و قفسه

قبل از اینکه به سراغ آشنایی با انواع شلف برویم باید با کاربردی‌ترین وسیله‌ای که برای استفاده از شلف ساخته شده است آشنا شویم. براکت ساده‌ترین و رایج‌ترین وسیله برای وصل کردن شلف به دیوار است. این وسیله به شکل L ساخته شده و زیر شلف‌های ساده نصب می‌شود تا شلف به راحتی و با استحکام بالا، به دیوار نصب شود. در ادامه با انواع شلف و قفسه، و همچنین کاربرد هر کدام آشنا می‌شوید.

1. قفسه‌ی توکار

این مدل قفسه‌بندی معمولا برای داخل کمد، کتابخانه و فرو رفتگی‌هایی در دیوار که قابلیت تبدیل شدن به یک کمد یا کتابخانه را دارند، استفاده می‌شود. تخته‌ها با کمک پیچ‌هایی یک براکت کوچک در انتهای دیگر خود دارند به دیوار وصل می‌شوند.

2. قفسه‌های شکاف‌دار قابل تنظیم

جنس پایه‌ی نگهدارنده‌ی این قفسه‌ها از آلومینیوم یا فولاد است که به صورت عمودی به دیوار وصل می‌شوند و براکت‌های زیر شلف داخل سوراخ‌های مخصوصی که روی پایه قرار دارد، فرو رفته و ثابت می‌شود. اگر دوست دارید در زمان‌های مختلف ارتفاع شلف‌ها را جابه‌جا کنید این مدل قفسه برای شما بسیار مناسب است، چون نیازی به ایجاد سوراخ جدید روی دیوار با هر بار تغییر ارتفاع ندارید. این مدل شلف‌ها اغلب در فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد.

3. قفسه‌های شناور

اگر به دکوراسیون چوبی علاقه دارید اما نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی بابت آن بپردازید، قفسه‌های شناور برای شما مناسب هستند. معمولا این قفسه‌ها از جنس نئوپان ساخته شده‌اند اما ظاهرشان کاملا شبیه به چوب است. لایه‌ی محافظی که روی آن‌ها کشیده شده نسبت به آب مقاوم است و به راحتی می‌توانید آن‌ها را کنار سینک آشپزخانه و فضاهای مرطوب نصب کنید.

نئوپان کمی انعطاف‌پذیر است پس اگر قصد دارید روی قفسه‌ی شناور خود وسایل سنگین، مثل گلدان یا مجسمه‌های سنگی، قرار دهید بهتر است از مقاومت براکت استفاده شده مطمئن شوید و برای محکم‌کاری، یک براکت اضافه‌تر هم به آن وصل کنید.

شلف دیواری مدل Shelves 90x25

4. قفسه‌بندی MDF

استفاده از MDF برای ایجاد قفسه‌بندی یک انتخاب عالی است. شما می‌توانید آن را به هر شکل و اندازه‌ای برش بزنید و به راحتی رنگ کنید. MDF از فشرده شدن الیاف چوب ساخته شده و روکش ملامینه‌ای روی آن کشیده شده است. بافت آن به راحتی با اره مویی بریده می‌شود و می‌توانید خودتان در خانه شلف‌های مورد نیازتان را بسازید.

قفسه اداری هیراد مدل K156-MDF

5. قفسه‌بندی تخته سه‌لا

تخته سه‌لا از لایه‌های نازک چوب به هم فشرده و چسبیده شده ساخته شده و به همین دلیل در برابر آب و وزن وسایل بسیار مقاوم است. البته قیمت بالاتری از MDF و نئوپان دارد اما اگر به دنبال یک شلف با دوام هستید، به دنبال شلف‌های ساخته شده از تخته سه‌لا باشید. این قفسه‌ها به راحتی رنگ می‌شوند و می‌توانید گوشه‌های تیزش به راحتی با سنباده نرم کنید.

6. قفسه‌ی چوبی

چوب همیشه بهترین و بادوام‌ترین انتخاب برای ساخت مبلمان و وسایل تزئینی است. در بین چوب‌ها هم چوب بلوط، کاج و گردو از همه بادوام‌تر است. پس اگر قصد سفارش ساخت شلف به نجاری را دارید یا قرار است از بین شلف‌های از پیش ساخته شده انتخاب کنید، به دنبال یکی از این سه چوب باشید.

قفسه‌ی چوبی به راحتی رنگ می‌شود و اگر هم بخواهید از تماشای رنگ طبیعی‌اش لذت ببرید، با روغن زدن منظم به آن می‌توانید یک شلف چوبی خوش‌رنگ و مقاوم در خانه داشته باشید. توصیه‌ی ما به شما این است که اگر قرار است شلف دیواری را به نجار سفارش دهید تا بسازد، قبل از نصب حتما آن را در برابر نفوذ حشرات و پوسیدگی آب‌بندی کنید.

طبقه دیواری چوبی مدل 003

7. قفسه‌بندی اکریلیک

اگر به دنبال یک شلف شیک و خاص می‌گردید، شلف‌های ساخته شده از ورقه‌های شفاف اکریلیک انتخاب خوبی است. استفاده از این قفسه‌ها فضای داخلی را مدرن کرده می‌کند. این قفسه‌ها بسیار سبک هستند. اکریلیک با اینکه مثل شیشه شفاف است اما مقاومت و دوام بالایی دارد.

شلف دیواری مدل S15

8. قفسه‌های مشبک فلزی

استفاده از این مدل قفسه بسیار آسان است و با هر فضایی تطبیق‌پذیری دارد. صفحات مشبک فلزی، که در رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارند، با کمک بست‌های مکعبی پلاستیکی به هم وصل می‌شوند و شما می‌توانید بر اساس نیازتان و فضایی که در اختیار دارید آن‌ها را بسازید. این قفسه‌ها هم به شکل یک کتابخانه روی زمین قرار می‌گیرند و هم قابلیت نصب روی دیوار را دارند.

 قفسه مدل NPT-four line 5p-X

9. شلف کابینت

این مدل شلف متحرک برای ایجاد طبقه‌ی اضافه در قسمت‌هایی از کابینت ساخته شده است. با قرار دادن شلف در کابینت، فضای داخلی را به دو یا چند قسمت تقسیم کرده و از ارتفاع کابینت هم استفاده می‌کنید. از این محصول معمولا برای قرار دادن بشقاب‌ها، پیاله‌ها و اسکان‌ها در کابینت استفاده می‌شود. همچنین برای نظم‌دهی به داخل کابینت هم می‌توانید از این کالا استفاده کنید.

شلف داخل کابینت مدل 1002 مجموعه 2 عددی

پاسخ به چند پرسش پرتکرار

از کجا شلف دیواری بخریم؟

شلف دیواری تقریبا در تمام فروشگاه‌های لوازم خانگی و فروشگاه‌های مبلمان خانگی پیدا می‌شود. اما اگر دوست دارید همه‌ی مدل‌های شلف دیواری را ببینید، با هم مقایسه کنید و بعد از بررسی مشخصات و ویژگی‌ها یکی را انتخاب کنید می‌توانید دسته‌بندی شلف و طبقه را در فروشگاه دیجی‌کالا بررسی کنید.

چطور بین انواع شلف دیواری مناسب‌ترین اندازه را انتخاب کنیم؟

قبل از خرید فضای محلی که قرار است شلف در آن‌جا نصب شود را اندازه بگیرید. سپس براساس اندازه‌های موجود و نوع کاربردی که برایتان دارد، یکی از شلف‌های دیواری موجود در بازار را انتخاب کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا