برترین های کسب وکار ایرانیخدمات صنعتی

سیستم پیجینگ چیست؟

سیستم پیجینگ چیست؟ برقراری ارتباط راحت و سریع، در محیط‌های مختلف اعم از اداری، تجاری، آموزشی، صنعتی و… فقط از طریق دسترسی به سیستم صوت عمومی یا پیجینگ امکانپذیر است.

برخی از مزایای سیستم پیجینگ

راهنمای خرید سیستم مخابراتی .این سیستم دارای برخی از مزایا است که عبارتند از:

  • سرعت ارسال پیام های گروهی به یک شبکه تلفن محلی قوی بستگی دارد.
  • سیستم به زیرساخت ساختمان متصل است و به شما امکان ارتباطات گروهی مطمئن را می دهد.
  • بلندگوها این توانایی را دارند که پیام را به طور همزمان به مناطق مختلفی از ساختمان منتقل کنند. در صورت لزوم می توان پیام را از طریق پیجینگ به مناطق خاص ساخت نیز ارسال کرد.
  • یکی دیگر از مزایای مهم پیجینگ این است که به مکانیزم پخش اختصاصی احتیاج ندارد. یک کارمند می تواند به سادگی تلفن را برداشته و سیستم را انتخاب کرده و پیام را به کل ساختمان پخش کند.

برخی موارد معمول در استفاده از سیستم پیجینگ

راهنمایی جامع برای خرید پیجینگ .از سیستم پیجینگ می توان برای ارسال پیام های متنوع استفاده کرد. متداول ترین نوع استفاده از این سیستم استفاده از آن در یک فروشگاه خرده فروشی می باشد. یک صندوقدار در یک فروشگاه بزرگ ممکن است از بخش دیگری برای پاسخگویی به سوال مشتری کمک بخواهد. در یک مثال مشابه، یک تولیدکننده بزرگ ممکن است به دنبال کارمندی باشد که تماس ورودی دریافت می کند اما شاید در نزدیکی آن تلفن خاصی نباشد.

یکی از مهم ترین موارد استفاده از آن هشدار به کارمندان در مورد آتش سوزی یا سایر موارد اضطراری است. در این نوع سناریو ها هیچ روشی موثرتر و کاربردی تر از سیستم پیجینگ نیست.

 

4 بخش اصلی سیستم پیجینگ کدامند؟

  • ورودی ها: این بخش شامل انواع میکروفن، انواع DVD ، رایانه ها، پخش صوت، سامانه های هوشمند صوتی و … می باشد
  • آمپلی فایر: در این قسمت از سیستم پیجینگ تمامی ورودی ها تقویت می شوند.
  • خروجی ها: این بخش شامل انواع مختلفی از بلندگو ها می باشد.
  • وایرینگ و کابل کشی ها: در این بخش آمپلی فایر به تمامی ورودی ها و خروجی ها متصل می شود.

چه مکان هایی به نصب سیستم پیجینگ نیاز دارند؟

سیستم پیجینگ بیمارستانی

راهنمای خرید اینترکام شبکه .مهم ترین مرکز برای نصب سیستم پیجینگ، بیمارستان می باشد. لازم به ذکر است که سیستم پیجینگ در بیمارستان باید به بهترین نحو ممکن کار کند و این سیستم در بیمارستان اهمیت بسیار بالایی دارد. قبل از خرید سیستم توجه داشته باشد که از کیفیت بالای صوت برخوردار باشد و در این خصوص اطلاعات فنی بالایی به دست بیاورید.

سیستم پیجینگ صنعتی و ترمینال از دیگر مواردی هستند که نیاز به این سیستم دارند.

نکاتی که در هنگام نصب سیستم پیجینگ باید به آنها توجه ویژه داشت

  • سیستمی که مورد استفاده قرار میگیرد باید از قدرت الکترونیکی و استحکام مکانیکی بالایی برخوردار باشد. توجه داشته باشید که سیستم کاملا با فضای داخلی محیط مطابقت داشته باشد
  • سیستم پیجینگ باید از توان تولیدی بالایی در قدرت برخوردار باشد و توان مصرفی خروجی آن در یک راستا قرار داشته باشد. سیستم باید حتما تابع نمودار یکسانی باشد.
  • نحوه جاگذاری بلندگو باید به گونه ای باشد که فشار صوتی در آن رعایت شود و بلندگو ها از یکدیگر و از میکروفن فاصله استاندارد داشته باشند.

انواع بلندگو در سیستم پیجینگ

بلندگو سقفی

  • بلندگو سقفی روکار
  • بلندگو سقفی توکار

بلندگو سقفی را برای پخش آهنگ مورد استفاده قرار می دهند. این بلندگو از5 تا 15 وات متغیر است.

بلندگو موزیکال دارای 15 تا 30 وات می باشد.

4 بخش اصلی سیستم پیجینگ

بلندگو دیواری، ستونی و سالنی

بلندگو ستونی را میتوان در بیرون و داخل مورد استفاده قرار داد. جنس بدنه بلندگو بیرونی از آلومینیوم می باشد و ضدآب و ضد زنگ می باشد.

بلندگو شیپوری

بلندگو شیپوری سه بخش اصلی دارد:

  • کیس ( بدنه بلندگو )
  • یونیت بلندگو
  • ترانس مچینگ بلندگو

بلندگو دکوراتیو

از این بلندگو برای پخش موزیک در مزون ها، کافی شاپ و رستوران استفاده می شود

.

سیستم پیجینگ و اینترکام  DVS-21:

سیستم پیجینگ و اینترکام شرکت Procom  با قابلیت استفاده در پروژه های کوچک، متوسط و بزرگ صنعتی به همراه رنج کامل محصولات، کلیه نیازهای پروژه را تأمین می نمایید.

قابلیت استفاده در پروژه های بسیار بزرگ توسط شبکه نمودن کنترل پنل DVS-21  ، سیستم پیجینگ DVS-21  ، قابل اطمینان و ضرروی برای محیط با نویز محیطی بالا ، آلوده و قابلیت اشتعال و انفجار می باشد مانند پالایشگاه ، صنایع نفت و گاز ، صنایع فولاد سازی ، تصویه خانه ها و…

نمونهرک سیستم DVS-21

راه حلی مناسب جهت صنایع مختلف :

این سیستم قابلیت استفاده به صورت PA(Public Address)  به صورت مجزا و یا به صورت ترکیب با سیستم Intercom سیستم DVS-21 و یا هر سیستم دیگری را فراهم می سازد .

پخش پیغام های اضطراری از پیش ضبط شده در حافظه دستگاه با قابلیت انتخاب پخش در ناحیه ویا منطقه خاص که توسط اپراتور و یا سناریو های موجود اجرا   می گردد. این قابلیت منجر به افزایش ایمنی در زمان وقوع حادثه  در سطح کارگاه و محیط هایی که پرسنل در آنجا مشغول به کار هستند می گردد.

طرارحی سیستم DVS-21   به صورت ماژولار بوده که براساس نیاز کارفرما به صورت فشرده در رک های کوچک جهت استفاده در فضاهایی که امکان نصب رک های بزرگ وجود ندارد و یا به صورت ایستاده در رک های بزرگ قرار می گیرد همچنین طراحی ماژولار امکان اضافه نمود قابلیت های ویژه توسط ماژول ها و کارت های شرکت Procom  را فراهم می نماید .

ایستگاه های کاری و ارتباطات دو جانبه

با توجه به تجراب شرکت Procom  ساخت ایستگاه های کاری (Call Station ) های جهت استفاده مداوم و روزانه در سایت ها و صنایع مختلف با طول عمر بالا طراحی و ساخته شده است .

تمام تجهیزات Call station  ها داخل محفظه با IP 66 قرارگرفته که شامل امپلی فایر ، دکمه های ارتباطی ، اسپیکر ، که ضمن کاهش هزینه کابل تمام تجهیزات در اختیار اپراتور قرار خواهد گرفت که این مهم قابلیت استفاده از Call Station  های شرکت پروکام را در همه شرایط محیطی امکان پذیر می سازد.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا