آموزش

نکاتی که باید در مورد تسک اول آزمون رایت

#11

با توجه به اینکه از زمان پست قبلی 120 دقیقه بیشتر گذشته ولی همچنان نمیتونم برای اضافه کردن بخش بعدی پست رو ادیت کنم، پست جدید میزنم.مدیران محترم در صورت نیاز لطفا پست ها رو ادغام کنند.ممنونم.
+++

یک مورد دیگه هست و اون هم اینکه تمام لغاتی که در متن ریدینگ های TPO ها معانی اون ها پرسش شده بود رو روی برگه های جدا نوشتم و با شماره ی TPO مشخص میکردم که مثلا در TPO شماره ی 22 چه معانی واژه ای خواسته شده. به این ترتیب که جمله ای که اون کلمه در متن بهش اشاره شده رو روی کاغذ مینوشتم و معنی صحیح (گزینه ی صحیح مربوط به سوال) رو در زیر کلمه مشخص میکردم. با این کار تمام سوالات مربوط به معانی لغت ها سر جلسه آزمون برام تکراری بود (گرچه در این امتحان معانی واژه هایی که خواسته شده بود آسون بود و همه تکراری مشابه TPO ها که مطمئنا همیشه عین این حالت تکرار نمیشه).
لیسنینگ: برای این بخش من کتاب های دلتا و ETS رو کار کردم که تقریبا همه ی آزمون ها و سوالات رو با کمترین اشتباه جواب میدادم (من برای آزمون MCHE که یکسال و نیم قبل امتحان داده بودم بخش LISTENING کتاب TOEFL KIT رو کار کرده بودم و این تنها پایه ی من بود قبل شروع برای تمرین برای تافل. درک شنیداریم از سریال های انگلیسی و فیلم ها متوسطه. آهنگ های انگلیسی رو البته سالیان ساله گوش میدم اما ضرورتا همه ی جملات رو متوجه نمیشم بدون متن!).بعد اون رفتم سراغ TPO ها که مشکلات تازه با شروع این منبع مهم آغاز شد و توصیه ام برای تمام دوستان اینه که وقت خوبی رو برای این بخش از TPO ها بذارند چون تمام نکاتی که باید بهشون دقت کنید حاصل یاد گرفتن قلق های این بخش از TPO هاست.
مجددا مثل ریدینگ نکاتی که کمک کرد در آزمون های TPO رفته رفته اوضاعم بهتر بشه رو تیتر وار اشاره میکنم:

  • در لکچر ها و کانورسیشن ها، گاهی نتایج متفاوتی برای موضوعی گفته میشود و در ضمن اشاره میشود که نتایج اولیه غلط و نتایج بعدی که در گذر زمان حاصل شده اند، صحیح میباشند. اما سوال اینطور مطرح میشود که به نظر اولین محققان کدام نتیجه درست است؟ در اینجا نباید ضرورتا نتیجه ی درست را انتخاب کنیم، بلکه باید ببینیم نتیجه ی کار کدام دسته افراد (دانشمندان قدیمی/جدید، نتایج اولیه/ نتایج امروزی)را از ما خواسته، شاید آن نتیجه ای که در نهایت اشتباه قلمداد میشه مد نظر سوال بوده.
  • بعضی اوقات پروفسور حین توضیح یک مساله ابتدا شرح مختصری پیرامون اون مساله میده. که بعد از چند بار دقت کردن متوجه میشید اون جملات DEPENDENT هستند. مثلا پروفسور توضیح میده قبل از اینکه فلان دانشمند به اهمیت کار پیرامون یک مساله ی خاص اشراف پیدا کنه …. و بعد شروع میکنه اصل مساله ای که شما باید ازش نوت بردارید و هدف پروفسور هست از توضیح مساله رو بیان میکنه. با تمرین و آشنا شدن گوشتون با این عبارات متوجه میشید که میتونید ازشون نوت برداری نکنید و این خیلی خیلی به حفظ تمرکز شما در ارتباط با موضوع اصلی مورد بحث کمک میکنه. چون حتی اگر نوت هم بردارید خواهید دید عبارت بدون هیچ نتیجه گیری تموم میشه (“عبارت” “کاما” ” اصل حرف پروفسور”) و شما فقط ذهنتون منحرف شده و ممکنه آمادگی لازم برای شنیدن اصل گفتار پروفسور رو هم نداشته باشید. “این دست” عبارات DPENDENT صرفا یه مقدمه هستند و گاهی طولانی هم میشوند پس بهتره گوشتون رو به شنیدن و رد کردنشون عادت بدید.
  • نظر شخصی استاد در مورد ترک دیوار کلاس درس مهم هست چه برسد به فرضیه ها و معلومات یک کتاب خاص یا دیدگاه یک محقق یا شخصیت مورد بحث در لکچر و کانورسیشن. همیشه گوشتون تیز باشه تا نظر شخصی استاد رو در هر زمینه ای که مطرح میکنه سریع نوت بردارید.
  • وقتی مواردی بر شمرده میشود که توضیح دهنده ی روش های انجام کاری باشند (این کار با دو روش صورت گرفت، از دو روش یا بیشتر استفاده شد). برای نوت برداری عنوان رو بنویسید و با فلش که عمدتا دو تا سه فلش خواهد بود روش ها یا موارد رو نوت برداری کنید. گاهی اوقات، به فرض، مورد اول نام طولانی داره و پروفسور بعد از ذکر موارد میخواد تک تک موارد رو توضیح بده. اینجور موقع ها برای مورد اول یه شماره یا یه شکلک مشخص کنید و وقتی میخواد توضیحش بده تیترتون رو اون شماره یا شکلک بزنید و به این ترتیب از گفته های پروفسور جا نمیمونید.
  • استرسی که پروفسور روی کلمات وارد میکنه بسیار مهم هست. روی نت برداری از این کلمه ها که با استرس بیان میشوند دقت کنید.
  • اکثر مواقع کلمه هایی که به لحاظ گرامری مشکل هستند یا اسم خاص (اعم از شخص و مکان) هستند در حین پخش فایل صوتی روی مونیتور نمایش داده میشه که بلافاصله باید اون ها رو یادداشت برداری کنید. اینجا هم اگر کلمه مشکل هست، بعد از اینکه اون رو نوشتید (کامل یا ناقص نوشتنش فرقی نداره، فقط خودتون بفهمید که این کلمه ای که دارید مینویسید به چی اشاره میکنه، چون تو سوالات این دست کلمات رو راحت تشخیص میدید و من تا حالا ندیدم دو تا کلمه ی مشکل با املای مشابه در حدی که درست ننوشتنشون روی برگه بخواد مشکل ساز بشه حین جواب دادن به سوالات، مطرح شوند) کنارش یه شکلک بذارید مثلا ستاره یا دایره یا … و هر دفعه ی بعد که به اون کلمه اشاره میکنه از شکلک خودتون در نت هاتون استفاده کنید، نه اینکه سعی کنید هر دفعه اون کلمه رو بنویسید.
  • مواردی که دو موضوع رو با هم مقایسه میکند (تفاوت ها و شباعت ها) حتما نوت برداری شوند.
  • در حین نوت برداری نباید حواس شما از دنبال کردن روند کلی فایل صوتی منحرف بشه. گرچه بعد از مدتی میبینید مخصوصا در کانورسیشن ها فقط گوش دادن و نوت برداری نکردن مگر در مورد کلمات و عبارات خاصی روش بسیار بهتری هست.
  • در کانورسیشن ها اگر تصمیم گرفتید نوت برداری نکنید و به حافظه تون تکیه کنید، همچنان اسم محل ها رو در صورت ذکر، بنویسید. مثلا بعضی دانشکده ها یا ساختمان ها در دانشگاه اسم خاص دارند که خیلی بهتره نوت برداری شوند و یا اینکه در کانورسیشن ها پروفسور گاهی یه مطلب علمی رو برای دانشجو توضیح میده و از این جهت کانورسیشن حالت لکچر رو به خودش میگیره. اون نکات اعم از علت و معلول ها هم بهتره نوت برداری شوند وگرنه احتمال فرامش شدنشون زیاده. وقتی به کانورسیشن گوش میکنید حتما به تصویر روی صفحه مونیتور نگاه کنید چون خیلی کمک کنندست در جا افتادن اون بحث در ذهن شما. حتی من بعضی وقتا برای اینکه تمرکزمو در حین گوش دادن به کانورسیشن بالا ببرم خودمو در حالتی تصور میکردم که داره یواشکی به حرف های این دو نفر گوش میکنه و میخواد از حرفاشون مخفیانه سر در بیاره که واقعا کمک میکرد در حین اینکه نوت بر نمیداشتم مکالمه تو ذهنم جا بیوفته.
  • گاهی اوقات در ابتدای بحث لکچر پروفسور به تاپیک کوچکی اشاره میکنه که حالت مقدمه ی بحث کلاس رو داره. در حد چند جمله ی کوتاه. اگر با توجه به عنوان لکچر متوجه شدید این بحث حالت مقدمه داره و جزیی از لکچر نیست از نوت برداری ازش غافل نشید چون گاهی به طرز بی رحمانه ای ازش سوال میاد.
  • از فلش های رو به بالا و رو به پایین و جهت دار افقی برای نشون دادن افزایش و کاهش و نتیجه گیری حتما در حین نوت برداری استفاه کنید. اگر در حین صحبت، پروفسور از دو مورد که در قسمت های مختلف لکچر توضیحشون داده استفاده میکنه که نتیجه ای بگیره، از هر جای کاغذ نوت برداریتون اون دو مورد رو با فلش به سمت هم مایل کنید و نتیجه رو در رو به روی فلش نهایی بنویسید و تا جایی که امکانش هست در فلش ها حین نوت برداری استفاده کنید.
  • در حین نوت برداری اسم محل ها رو حتما بنویسید و به یاد داشته باشید که اطلاعات مربوط به محل ها همیشه سوال هستند. مثلا اگر اشاره شده در کالیفرنیا طی تحقیقی این مساله مشخص شد و یا در یلو استون پارک محققان به این نتیجه رسیدند حسابی گوشتونو تیز کنید برای نوت برداری که این سوال هست

کم کم با بکار بردن این دست توصیه ها و  موارد این چنینی میبینید که هر برگه ی نوت برداریتون کاملا هدفمنده و حتی میتونید سوالات رو حدس بزنید. برگه های نوت برداری من برای هر لکچر عموما به 5 الی 6 بخش تقسیم میشد (هر بخش رو با یه خط ممتد کاملا از بخش دیگه جدا میکردم/ این بخش بندی با تمرین بیشتر کاملا قابل تشخیص خواهد بود)و در هر بخش با احتمال بالایی میشد حدس زد چه سوالی امکان داره مطرح بشه. از طرف دیگه سوالات لیسنینگ به ترتیب مطرح شدن جواب حین پخش فایل صوتی مطرح میشوند و این خیلی مهمه که شما برای سوالات اول و دوم چشمتون به ابتدای نوشته باشه و دنبال جواب سوال در اون بخش ها باشید. اهمیت این مساله وقتی معلوم میشه که به فرض شما سوال 5 لکچر مربوطه رو میخواهید جواب بدید و خوب نوت بر نداشتید و تازه تمام کلمات ضروری سوال و گزینه ها رو هم بخاطر نمیارید که شنیده باشید! اگر نوت برداریتون تا حدودی قانونمند بوده باشه میدونید که الان باید دنبال جواب سوال در اواسط متن نوت برداری شده بگردید. اونطور که من متن نوت ها مو بخش بندی میکردم معمولا در هر بخش عبارت یا کلمه ای بود که با استرس عنوان شده بود. برای همین وقتی نه نوت خوبی نوشته بودم و نه تمام کلمات مهم سوال رو از فایل بخاطر می آوردم، به اون بخش خاص از متن رجوع میکردم و مثلا اگر در اون بخش کلمه ی SUN با استرس (تکیه) تلفظ شده بود و در گزینه ها هم گزینه ای وجود داشت که به SUN اشاره کرده بود، اون گزینه رو انتخاب میکردم و در خیلی از موارد همین گزینه، گزینه ی درست بود. 
 


 
If you’re going to San Francisco, Be sure to wear some flowers in your hair


در ادامه ی پست های قبلی در رابطه با آزمون آیلتس، امروز میخواهیم درباره رایتینگ تسک 2 آیلتس صحبت کنیم.

سرتیتر مطالب

  • رایتینگ تسک 2 آیلتس چیست؟
  • انواع سوالات تسک 2 رایتینگ آیلتس
    • نوع Advantages/Disadvantages یا Pros/Cons
    • سوال Opinion essay
    • سوال Problem/Solution
    • سوال Argumentative
    • نوع Mixed essay
  • نکات کلیدی رایتینگ تسک 2:
    • 1. با دقت سؤال را بخوانید
    • 2. ایده های خود را ترسیم کنید
    • 3. با موضوعات متداول آشنا شوید
    • 4. خودتان را به چالش بکشید!
    • 5. زمان خود را مدیریت کنید
    • 6. از دایره واژگان وسیعی استفاده کنید.
    • 7. پاراگراف بسازید
    • 8. پاسخ خود را کامل کنید
    • 9. گرامر، املا و علائم نگارشی را رعایت کنید
    • 10. از زبان رسمی استفاده کنید

رایتینگ تسک 2 آیلتس چیست؟

در رایتینگ تسک 2 آیلتس، قرار است به یک سوال خاص پاسخ دهید اما مفهوم این سوال خاص چیست؟ در واقع پاسخ به تسک 2 رایتینگ آیلتس شما را ملزم می کند که مقاله ای در مورد یک موضوع مشخص حداقل در 250 کلمه بنویسید اما فراموش نکنید که نوشتن Essay یا مقاله، محدودیت زمانی دارد. در واقع به شما 40 دقیقه فرصت داده می شود تا موضوع گفته شده را با مهارتک قلم و لحن خودتان و بدون هیچ خطایی نگارش کنید.

انواع سوالات تسک 2 رایتینگ آیلتس

در این بخش انواع سوالات تسک 2 رایتینگ آیلتس را بررسی می کنیم. سوالات مختلفی در تسک 2 از جمله Opinion Essay, Argumentative Essay, Advantages/Disadvantages (Pros/Cons) Essay, Problem & Solution Essay and Mixed Essay در وجود دارد. شما باید نوع مقاله خواسته شده را مشخص کنید و پاسخ خود را بر این اساس بنویسید. انتظار می رود که هنگام پاسخ دادن از مهارت های نگارشی، تجربیات و مثال های خاص خود استفاده کنید تا نمره بهتری دریافت کنید.

نوع Advantages/Disadvantages یا Pros/Cons

نوع سوال Pros/Cons از شما می خواهد که تصمیم بگیرید که چه مزایا یا معایب بیشتری وجود دارد. از شما سوال می شود که آیا یک مورد بر دیگری برتری دارد یا خیر. بنابراین، باید در مورد مزایا و معایب بحث کنید. دقت کنید که تنها نوشتن جمله “مزایای گردشگری بین المللی قطعاً از معایب آن بیشتر است” کفایت نمی کند یا بیایید فقط مزایا رو توضیح دهید. در پاسخ خود، باید نظرگاه دوجانبه را در مورد موضوع بررسی کرده و سعی مزایا و معایب را از آن زوایا شرح دهید.

سوال Opinion essay

این نوع سوال، از شما می خواهد که بر اساس دیدگاه خود، در مورد متن تصمیم بگیرید. شما باید از نظرگاه خود، بررسی کنید که آیا دولت باید برای برای زندگی افراد کهنسال در خانه سالمندان هزینه کند یا اینکه خانواده فرد باید آن را بپردازد؟ مهم این است که تصمیم خود را با دلایل محکم و به وضوح در مقدمه خود بیان کنید. همچنین تصمیم شما بر اساس نظر خودتان خواهد بود؛ بنابراین، ممکن است درنهایت تصمیم بگیرید که هم دولت و هم خانواده، باید هزینه هایی را پرداخت کنند.

سوال Problem/Solution

یک سوال مسئله/راه حل، همیشه با یک توضیح بسیار مختصر از یک مشکل رایج و یک جمله کوتاه شروع می شود. سپس، سوال اول همیشه یا می پرسد که علت مشکل چیست یا این که چه مشکلات اضافی ناشی از مشکل اصلی می باشد. سوال دوم همیشه این سوال را مطرح می کند که چگونه می توان مشکل یا مشکلات موجود را حل کرد؟

سوال Argumentative

در این نوع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس، دو نظرگاه متفاوت و متضاد در مورد یک موضوع اجتماعی ارائه می شود. معمولاً این نظرات در جملات جداگانه ارائه می گردد که آن را قابل تشخیص می کند. سپس به شما گفته می شود که از طرف هر دو دیدگاه بحث کنید و نظر خود را بیان کنید که اغلب خواسته می شود که از همان کلمات استفاده شده، با بیان دیدگاه هایشان بهره ببرید.

نوع Mixed essay

سوال با یک عبارت کوتاه در مورد یک موقعیت یا رویه معمول شروع می شود. این نوع سوالات مشابه ساختار مسئله/راه حل هستند اما لزوماً از شما نمی خواهند که علت یا راه حل یک مشکل را بیابید.

نکات کلیدی رایتینگ تسک 2:

1. با دقت سؤال را بخوانید

 

ابتدا لازم است که درک کنید که سوال چه چیزی از شما می خواهد. در واقع درک پرسش، نیمی از حل مسئله است.

توجه به همه موارد ذکر شده در سؤال ضروری است. ابتدا با دقت به سؤال نگاه کنید و سپس نوع آن را مشخص کنید. آیا این سوال یک بحث، یک نظر ، یک راه حل برای مسئله است یا یک سوال ترکیبی؟ کلمات کلیدی اصلی را شناسایی کنید و دقیقاً آنچه را که آزمونگر در مقاله انتظار دارد، درک کنید. از نوشتن در مورد یک موضوع کلی خودداری کنید. در غیر اینصورت در تسک نوشتن آیلتس نمره بیش از 5 را کسب نمی کنید.

2. ایده های خود را ترسیم کنید

ایده های خود را در تسک 2 رایتینگ ترسیم کنید

قبل از شروع به نوشتن، ابتدا 5 دقیقه وقت بگذارید تا ایده های مختلف را به ذهن متبادر کنید. یک مداد بردارید و نوت هایی را در مورد دیدگاه های مختلف و نظرگاه های متفاوت درباره موضوع مورد پرسش بردارید.

اگر داوطلب امتحان برنامه ریزی کند و ایده های خود را به صورت پاراگراف های مناسب تنظیم کند، نمره بیشتری در رایتینگ تسک 2 آیلتس خواهد گرفت. چرا که این کار، به نوعی باعث صرفه جویی در وقت بیشتری می شود و ایده های پراکنده آزمون دهنده را متمرکز می کند. زیرا شما در حال حاضر مقاله را در ذهن خود تصویر کرده اید و به شما کمک می کند مقاله خود را بهتر و سریعتر بنویسید.

3. با موضوعات متداول آشنا شوید

با موضوعات متداول تسک 2 رایتینگ آیلتس آشنا شوید

از کتاب های مرتبط آیلتس کمک بگیرید و در سایت ها نیز، تعداد بیشماری از سوالات آزمون ها را پیدا خواهید کرد. لازم است که خودتان را برای موضوعات مختلف رایتینگ تسک 2 آیلتس از قبل آماده کنید تا خیلی سریع تر و راحت تر سر جلسه بدون نیاز به فکر کردن، مطالب زیادی به ذهنتان خطور کند.

4. خودتان را به چالش بکشید!

خودتان را برای تسک رایتینگ 2 به چالش بکشید

یک راه دیگر، برای تحریک ایده ها این است که هنگام خواندن مقاله، از خود سؤال کنید. برای مثال، با استفاده از کلمات پرسشی از جمله چرا، چه چیزی، کجا، چه کسی و … ایده های بیشتری برای نوشتن ایجاد کنید و برای خود چالش هایی را بیافرینید. وقتی این سؤالات را از خود می پرسید، می توانید آشکارتر فکر کنید و از این طریق، ایده های بیشتری ایجاد کنید.

5. زمان خود را مدیریت کنید

زمان خود را در آزمون تسک 2 مدیریت کنید

از آنجا که آزمون رایتینگ تسک 2 آیلتس محدودیت زمانی دارد، مهم است که نگارش مقاله آیلتس را به موقع انجام دهید؛ یعنی در عرض 40 دقیقه. بنابراین، قبل از حضور در آزمون آیلتس، باید مهارت های مناسب مدیریت زمان را کسب کرده باشید.

سپس، مقاله خود را با یک استراتژی مناسب شروع کنید. توجه کنید که تایم بیشتر از 5 دقیقه را در برنامه ریزی مقاله خود صرف نکنید. در صورت امکان، سعی کنید مقاله خود را طی 36-37 دقیقه کامل کنید تا بتوانید حداقل 2-3 دقیقه آخر را برای ویرایش مقاله، سپری کنید تا ایرادهای احتمالی را رفع نمایید.

همانطور که ممکن است مقاله را با عجله نوشته باشید، تصحیح به شما کمک می کند در صورت وجود غلط های املایی و دستوری، آن ها را تشخیص داده و رفع کنید. به این ترتیب می توانید در زمان مقرر، مقاله خود را بدون نگرانی ارائه دهید.

6. از دایره واژگان وسیعی استفاده کنید.

توجه فرمایید که تکرار کلمات، باعث یکنواخت شدن نوشته شما می شود و به آزمون گیرنده نشان می دهد که شما، دایره واژگان محدودی دارید.

البته لازم به ذکر است که استفاده صحیح از کلمات خیلی مهم تر است و نسبت به این که از کلمات سخت و نا آشنا به صورت غلط استفاده کنید، در اولویت قرار دارد.

7. پاراگراف بسازید

بسیاری از داوطلبان هنگام نوشتن یک مقاله، از پاراگراف استفاده نمی کنند. آنها کل موضوع را به وضوح فقط در یک پاراگراف واحد شرح می دهند اما انجام این کار در رایتینگ تسک 2، مطمئناً برای نمرات شما تاثیر منفی خواهد داشت. رایتینگ آیلتس از ساختار خاصی پیروی می کند.

Structure of an Essay

Introduction

Body Paragraph 1

Body Paragraph 2

Conclusion

ایده های خود را به بندهای مختلف تقسیم کنید. هر ایده خود را با مثالهای مرتبط در یک پاراگراف به تفصیل توضیح دهید. سپس، یک پاراگراف دیگر را با یک ایده جدید شروع کنید اما به یاد داشته باشید که ایده شما باید یکپارچگی خود را حفظ کند؛ اگرچه در پاراگراف های مختلف نوشته شده باشد.

مقاله ای با 4 پاراگراف برای نوشتن رایتینگ تسک 2 آیلتس ایده آل است. البته در صورت نیاز، می توانید پاراگراف هایی را نیز اضافه کنید. حتی الامکان اطلاعات ناخواسته را قرار ندهید یا سعی کنید پاراگراف ها را بی دلیل، گسترش ندهید. در غیر این صورت، شانس دستیابی به نمره بالا را از دست خواهید داد.

8. پاسخ خود را کامل کنید

بسیاری از آزمون دهندگان تمایل دارند پاسخ ها را ناقص بگذارند. برخی دیگر نیز برای تکمیل پاسخ خود، روش دیگری برای پاسخ انتخاب می کنند: یا جملات کوتاه می نویسند یا فقط نکات اصلی را ذکر می کنند. این کاملاً یک عمل اشتباه است.

آزمون آیلتس برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی شما است. اگر پاسخ ها را ناقص بگذارید، ممتحن نمی تواند مهارت های شما را قضاوت کند. در نتیجه، او ممکن است قضاوت اشتباهی درباره مهارت رایتینگ شما انجام دهد و نمره پایینی به مقاله شما بدهد. بنابراین، به جای نوشتن نکات کلی یا جملات کوتاه، باید هر نکته را در یک پاراگراف جداگانه و در دو الی سه سطر، توضیح دهید. به این ترتیب، می توانید مهارت های نوشتاری خود را به نمایش بگذارید و تأثیر مثبتی در ذهن آزمونگر، برای کسب نمره بهتر تسک 2 رایتینگ آیلتس ایجاد کنید.

9. گرامر، املا و علائم نگارشی را رعایت کنید

استفاده از گرامر مناسب،  املای صحیح و قرار دادن علائم نگارشی در مکان های مناسب، نقش حیاتی در نوشتن رایتینگ تسک 2 دارد. این مسئله را حتما باید جدی بگیرید. حتی یک اشتباه جزئی نیز، به طور مستقیم در نمره شما تاثیرگذار خواهد بود.

10. از زبان رسمی استفاده کنید

امروزه در شبکه های اجتماعی و چت ها، استفاده از عبارات غیررسمی و متن های کوتاه، به مسئله ای کاملاً رایج تبدیل شده است اما استفاده از زبان محاوره برای آزمون آیلتس کاملاً ممنوع است. 

پس سعی کنید در مرحله آمادگی برای آزمون آیلتس، تحت تاثیر جملات محاوره ای انگلیسی قرار نگیرید و همواره ورژن رسمی آن ها را به خاطر بسپارید. استفاده از زبان یا اصطلاحات نامناسب، ممکن است باعث کاهش نمره شما شود. بنابراین، باید از زبان رسمی در نگارش رایتینگ تسک 2 آیلتس استفاده کنید.

منابع: https://ieltstutorials.online

https://magoosh.com

https://ielts.idp.com

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا