آموزشبرترین های کسب وکار ایرانیعمومی

راه های قبولی در آزمون های تیزهوشان

بخش های مختلف آزمون تیزهوشان

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای پایه ششم به هفتم فقط شامل سوالات استعداد تحلیلی یا هوش بوده و هیچ گونه سوالات استعداد تحصیلی یا سوالات درسی را شامل نمی شود. همچنین آزمون ورودی پایه نهم به دهم نیز شامل سوالات استعداد تحلیلی یا هوش می باشد. به همین منظور مطالعه کامل و مهارت یافتن در جواب به این گونه سوالات برای تمامی شرکت کنندگان در آزمون تیزهوشان قبل از برگزاری امری ضروری است.

سوالات استعداد تحلیلی، سوالاتی چهار گزینه ای بوده و به منظور سنجش میزان هوش و توانایی دانش آموز در تحلیل، طبقه بندی و ریشه یابی مسائل می باشد. این سوالات از مطالب و مباحث گوناگونی طرح می شود و به همین دلیل صرفا مبتنی بر محتویات کتاب های درسی نیست.

هوش کمپلکس ششم مهروماه به همین منظور مطالعه کتب درسی نمی تواند قبولی در این آزمون را تضمین نماید و دانش آموزان می بایست با مطالعه منابع دیگری اعم از  سال های گذشته، خود را برای استعداد تحلیلی یا سوالات هوش آماده نمایند.

سوالات استعداد تحصیلی ( دروس )

این سوالات صرفا در آزمون ورودی تیزهوشان پابه نهم به دهم وجود دارد و دانش آموزانی که متقاضی ورود به پایه هفتم مدارس تیزهوشان هستند، در آزمون ورودی خود این نوع سوال را نخواهند داشت. این سوالات از مطالب کتاب های درسی سال نهم و هشتم طرح می شود.

هوش et ششم گامی تا فرزانگان: توصیه ما به متقاضیان شرکت در آزمون ورودی نهم به دهم مدارس تیزهوشان خواندن تمامی مطالب موجود در کتاب های درسی پایه هشتم و نهم اعم از مطالب بخش مطالعه آزاد می باشد. همچنین مطالعه سوالات تیزهوشان در این امر تاثیر گذار است. برای اطلاع بیشتر از بهترین منابع سوالات تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم می توانید به مقاله زیر رجوع نمایید.

 

 

چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم ؟

بسياری از مادران و پدران می  خواهند بدانند برای موفقيت فرزندشان در آزمون ورودی مدارس سمپاد چه می توان کرد. اهميت اين موضوع زمانی مشخص می  شود كه بدانيم آزمونهای ورودی مدارس تيزهوشان با توجه به تعداد شركت كننده، دست كمی از كنكور سراسري نداشته و چه بسا سخت  تر نيز هست. در ابتدا را باید بدانیم.

راه های مختلفی برای برنامه ریزی و آماده سازی برای شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان وجود دارد که رعایت و انجام آن ها می تواند به کسب موفقیت در این آزمون منجر شود. به همین منظور اگر شما هم جزء دانش آموزانی هستید که تمایل دارید در آزمون های ورودی تیزهوشان هفتم و یا دهم شرکت کنید، توصیه می کنیم به نکته های زیر توجه کنید.

نحوه مطالعه دروس برای آزمون ورودی تیزهوشان

همیشه بدانید که در ابتدا، اولویت با کتاب درسی است، اما اگر از کتاب های کمک درسی استفاده می کنید از کتاب هایی استفاده کنید که متن کتاب درسی را مناسب برای دانش آموزان توضیح داده باشد و تست های مناسب داشته باشد. به همه ی دروس به خصوص ریاضی و علوم که ضریب بالا تری در آزمون تیزهوشان دارند توجه ویژه ای داشته باشید، اما از دروس عمومی مانند فارسی و دین و زندگی نیز غافل نشوید.

مطالعه ریاضی و علوم

به علوم و ریاضی توجه ویژه داشته باشید، این دو درس می توانند نتیجه آزمون را به نفع شما تغییر دهند اگر بتوانید تا نمره تراز ریاضی و علوم خود را به بالای 7000 برسانید. همچنین می توانید برای تخمین رتبه خود در آزمون تیزهوشان به رجوع کنید.

قیل از هر چیز باید بر این نکته تاکید کرد که  توجه دقیق به تدریس  معلم در کلاس، در در موفقیت شما مؤثر است. علوم و ریاضی باید عمقی و کامل خوانده شوند. اجازه ندهید نکته ای از دید شما پنهان بماند و برای تثبیت مطالب در ذهن می توان پس از مطالعه دروس به بررسی پرسش ها و تمرینات پرداخت.

در این دو درس تست نباید فراموش شود. مطالعه تشریحی و تست زنی باید گام به گام در کنار هم باشند. همچنین والدین محترم برای یادگیری روش های تدریس بهتر درس ریاضی در خانه می توانند مقاله را مطالعه نمایند.

مطالعه فارسی و دینی

فارسی و دینی را هم فراموش نکنید زیرا بیشتر دانش آموزان در مقطع نهم با شیوه پاسخ به سوالات تستی در این دو درس آشنایی ندارند و بنابراین بررسی سوالات تستی و استفاده از کتب تست مختلف می تواند شما را به میزان قابل توجهی از رقیبان دیگر جلو بیندازد.

 

 

 

چگونه خود را برای آزمون تیزهوشان آماده کنیم؟

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند می توانند با به کارگیری بهترین منابع و نیز اطلاع از به موفقیت بزرگی در این آزمون برسند و نتیجه مطلوبی را  کسب نمایند. به همین منظور رعایت یکسری نکات باعث می شود هر داوطلب به راحتی این مسیر را طی کند و به نتیجه مورد نظر خود دست یابد. در ادامه در پاسخ به سوال چگونه خود را برای آزمون تیزهوشان آماده کنیم؟​ توضیحاتی را به طور مختصر ارائه داده ایم.

از اضطراب بپرهیزید و از همین حالا بگوئید من می توانم و جمله ی من نمی توانم را کنار بگذارید.

برای مطالعه بخش های مختلف منابع و نمونه سوالات برنامه ریزی نمایید.

با استفاده از دفتر برنامه ریزی و ثبت برنامه مطالعاتی خود مطالعه هدفمند خواهید داشت و می توانید از میزان پیشرفت خود در هر  روز مطلع شوید و ساعات مطالعه تان را افزایش دهید. در این دفتر برنامه ریزی ساعت و تاریخ درس خواندن خود را ثبت کنید و با این کار خود را به درس خواندن بیشتر ترغیب کنید.

از مطالعه دروس به صورت متوالی بپرهیزید و در بازه زمانی مشخص مثلا بعد از هر 25 دقیقه، 5 دقیقه یا بعد از یک ساعت 15 دقیقه استراحت کنید.

از همین امروز درس خواندن و تست زدن را شروع کنید تا از سایر رقیبان خود جلو تر باشید و بدانید هر کس بیشتر تلاش کند به هدفش می رسد.

اعتماد به نفس داشته باشید و بدانید همه ما می توانیم یک استعداد درخشان باشیم و هوش استعداد و میل به پیشرفت در همه ما وجود دارد، اما تفاوت ما در میزان تلاشمان است.

 

 

 

آیا من تیزهوشان قبول می شوم؟

قبول شدن در آزمون تیزهوشان برای داوطلبان این آزمون بسیار مهم می باشد و داوطلبان باید بدانند که برای رسیدن به موفقیت و قبول شدن در آزمون یا تیزهوشان باید برنامه ریزی دقیق و منظمی برای درس خواندن داشته باشند. در ادامه چند مورد از نکات مهم برای مطالعه داوطلبان آزمون مدارس تیزهوشان را ارائه داده ایم.

شرکت در آزمون های آزمایشی که باعث می شود داوطلبان با سوالات، محیط و نحوه برگزاری این آزمون آشنا شوند و خود را برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان آماده و تسلط بیشتری روی سوالات پیدا کنند.

برای قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان الزامیست که داوطلبان از درصد های لازم هر درس برای قبول شدن در این آزمون آگاه باشند.

مطالعه دقیق کتاب های درسی و حل کردن سوالات تستی و دقت روی سوالات کمک زیادی به پیشرفت داوطلبان می کند.

درس هایی که اکثر داوطلبان درصد کمی از آن را پاسخ می دهند برای مطالعه بسیار مهم هستند و داوطلبان می تواند با تمرکز و مطالعه دقیق این دروس شانس خود را برای قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان بالا ببرند.

فقط تیزهوش بودن برای قبولی در این آزمون کافی نیست، علاوه بر هوش و مطالعه کافی، داوطلبان می بایست از روحیه مناسبی برای شرکت در این آزمون داشته باشند تا بتوانند بدون عجله و با دقت به سوالات پاسخ دهند و این گونه در آزمون تیزهوشان قبول و وارد این مدارس شوند.

برای اطلاع از آخرین اخبار مدارس سمپاد عضو کانال تلگرام مدارس تیزهوشان هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا را دنبال نمایید. همچنین در صورت وجود هرگونه سوال برای برنامه ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان ، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید

 

دکمه بازگشت به بالا