برترین های کسب وکار ایرانیعلمی و پزشکیعمومی

علت سردی مردان در روابط زناشویی

 

سرد شدن در روابط زناشویی از چه زمانی رخ میدهد؟

یک رابطه سالم و عاشقانه معیارهای مشخص و معینی داراد. تعهد، صمیمیت و شهوت 3 رکن اساسی یک رابطه سالم و عاشقانه هستند. اینکه به رابطه میان خود و همسرتان وفادار باشید و خودتان را تنها متعلق به او بدانید، نشان از تعهد است. منظور از صمیمیت نیز همان احساس عشق و دوست داشتن است که همه با آن آشنایی دارند و معمولا در روزهای ابتدایی رابطه پررنگ تر است.

محصولات زناشویی: شهوت هم میل و کشش جنسی به شریک زندگیتان است که یک رابطه سالم را بنا می کند . با حذف یا کمرنگ شدن هر یک از این سه رکن، رابطه شما با مشکل مواجه خواهد شد و اگر برطرف نشود، سردی رابطه کم کم خود را نشان می دهد.

 

نشانههای سرد شدن در رابطه زناشویی

خرید محصولات جنسی تهران: در ای که کار آموزش زوجین و را انجام می دهد، این 9 مورد را به عنوان نشانه های سرد شدن در رابطه زناشویی اشاره می کنند:

  1. نخستین نشانه سرد شدن رابطه زوجین این است که از لحاظ جنسی هیچ کشش و تمایلی به همسر خود ندارید و به اجبار تن به رابطه می دهید. حتی ممکن است مدت های طولانی را بدون رابطه جنسی سپری کنید
  2. حس می کنید دیگر به همسرتان علاقه ندارید و نمی توانید به او ابراز علاقه کنید یا بالعکس او حس علاقه ای نسبت به شما ندارد
  3. نسبت به کوچکترین رفتارها و عادت های طرف مقابلتان حساس شده اید و توانایی درک و تحمل او برای شما سخت شده است
  4. از زندگی متاهلی و وظایف زیاد آن خسته شده اید و دیگر میلی به تعهد و ادامه زندگی با همسرتان ندارید
  5. لذت نبردن از گفتگو و گذراندن وقتتان با همسرتان از دیگر نشانه های سرد شدن در رابطه زناشویی است. در این شرایط معمولا سعی می کنید از طریق راه های مختلف خودتان را سرگرم کنید
  6. نمی توانید منطقی با یکدیگر گفتگو کنید و صحبت های شما معمولا به دعوا ختم خواهد شد
  7. تفریح مشترکی ندارید و معمولا هرکس وقت خود را به تنهایی می گذارند
  8. اعتمادتان نسبت به همسرتان کاهش پیدا کرده و معمولا کارهای تان را از او مخفی می کنید
  9. دیگر همسرتان در الویت قرار ندارد و افراد یا کارهای دیگری را از او مهم تر می دانید

 

دلایل سرد شدن در رابطه زناشویی چیست؟

سرد شدن رابطه زناشویی از مشکلاتی است که متاسفانه امروزه به وفور در سطح جامعه دیده می شود. در این بخش از مقاله قصد داریم تعدادی از دلایل سرد شدن رابطه، نشانه های سرد شدن مرد و نشانه های سرد شدن زن را مورد بررسی قرار دهیم. تمامی این مشکلات را می توانید با رفتن به درمان کنید:

خوشحالی نکردن در زندگی

روابط عاشقانه همیشه سرشار از فراز و نشیب هستند و حتی ممکن است در دوره هایی از زندگی احساس خستگی و عدم رضایت را تجربه کنید. اما در یک رابطه سالم، هر دو طرف متوجه هستند که این مراحل زودگذر است و در نهایت با گفتگو حل می شود. اما اگر این نارضایتی از بین نرود چه می شود؟ در واقع می توان گفت که احساس نارضایتی ماندگار از بارزترین دلایل سرد شدن در رابطه زناشویی است.

هنگامی که رابطه تان را بررسی می کنید و اخرین باری که در کنار یکدیگر خوشحال بودید را به یاد نمی آورید، ناخودآگاه از هم دور می شوید.

حمایت نکردن زوج

دلیل اغلب روابط سرد، عدم حمایت و بی توجهی زوجین به یکدیگر است . اگر از شخصی که به او علاقه دارید حمایت نکنید، راهی جز فاصله گرفتن را برای او باقی نگذاشته اید. پس اگر می خواهید همیشه رابطه گرم و نزدیکی با شریک زندگیتان داشته باشید حتما از او حمایت کنید. 

خیانت کردن

زمانی که حرف سرد شدن یک رابطه عاشقانه مطرح می شود، اولین دلیلی که به ذهن همه ما خطور می کند، است. این دلیل کاملا درست است و یک دلیل مهم و عمده برای سرد شدن مرد یا زن در رابطه، محسوب می شود. دلیل خیانت در رابطه هرچیزی که باشد هرگز توجیه پذیر نیست و علاوه بر خودتان، به قلب و اعتماد شریک زندگی شما آسیب خواهد زد. علت سرد شدن زن در رابطه زناشویی اگر خیانت باشد، به سختی می توان آن را جبران کرد.

نبود سلامت عاطفی

از نشانه های سردی مرد از زن و نشانه های سرد شدن زن از مرد، این است که یکی از زوجین از نظر احساسی سالم نیست. این مشکل می تواند از دلایل سرد شدن در رابطه زناشویی باشد. آیا همیشه به همسرتان شک دارید؟ آیا با کوچکترین رفتاری عصبی می شوید؟ آیا خودتان را از دیگران بهتر می دانید؟ همه این ها نشان دهنده ی یک روحیه ناسالم عاطفی است. برای برقراری یک رابطه پایدار، هر دو فرد باید از نظر عاطفی سالم باشند. اگر تنها یکی از زوجین از نظر احساسی سالم نباشد، رابطه با مشکل مواجه خواهد شد.

دروغگویی

اگر به دنبال نشانه های سرد شدن رابطه هستید، بهتر است به خودتان هم نگاهی بیندازید. گاهی اوقات سرد شدن روابط زناشویی می تواند به خاطر دروغگویی باشد. دروغ گویی سلامت هر رابطه ای را به خطر می اندازد. هنگامی که همسرتان متوجه دروغ ها و پنهان کاری  شما می شود ناخودآگاه باور و اعتمادش را نسبت به شما از دست می دهد. پس برای جلوگیری از سرد شدن در رابطه زناشویی، دروغ گویی را کنار بگذارید، آنگاه خواهید دید که روابط شما و همسرتان خیلی سریع تغییر کرده و رو به بهبودی می رود.

درمان سرد شدن در رابطه زناشویی با مشاوره زوجین

نشانه های سرد شدن مرد از زن را می توان رفع کرد. برای درمان نشانه های سرد شدن زن از مرد هم همین موضوع وجود دارد. در روابط زوجین تضادهای دوگانه ای مشاهده می شود. زیرا برخی از آن ها به دنبال علاقه ای که به یکدیگر دارند مشكلات و اختلافاتشان را نادیده می گیرند و از سوی ديگر برخی از زوج ها از يك نوع سرسختی برخوردارند و از موضع دفاع می کنند كه ايجاد تفاهم پايدار را مشكل می كند. اگر اختلافات میان خود و همسرتان را نادیده می گیرید، در طولانی مدت به صورت خشمی انفجاری بروز خواهد کرد که می تواند عاملی برای جدایی و طلاق باشد. بهترين زمان مراجعه به مشاوره، در همان ابتدای اختلاف با همسر است. زيرا با پيشرفت اختلافات امكان برطرف کردن آن ها مشكل تر می شود. بنابراین باید نشانه های سرد شدن رابطه را جدی بگیرید.

در جلسات مشاوره رابطه زوجین، با مطرح کردن مشکلات و صحبت درمورد آنها و آموزش مهارتهای لازم برای ازدواج، بهبود رابطه و افزایش همدلی یا درک متقابل میان زوجین اتفاق میافتد. در واقع منشا بسیاری از اختلافات به دلیل سو تفاهمهای میان زوجها است که با مشاوره به تدریج برطرف میگردد.

علت سرد شدن زن در رابطه زناشویی

جدای از نشانه های سرد شدن مرد از زن و زن از مرد، باید به فکر علت این اتفاق هم باشید. علت سرد شدن زن در رابطه را می توان یک یا چند مورد از موارد زیر دانست:

مردانی که برای دراز مدت همسر خود را ترک می کنند و به نوعی برای او ارزشی قائل نیستند زمینه سردی عاطفی همسرانشان را فراهم می کنند.

انتقاد کردن از زن و سرزنش او، یکی دیگر از دلایل سرد شدن در رابطه زناشویی از سوی زن است.

برخلاف باور اغلب مردان، زنان فقط به پوشاک و خوراک نیاز ندارند. مهم ترین و اصلی ترین نیاز یک زن توجه روحی و عاطفی است که نبود آن می تواند به سردی زن منجر شود.

دلیل دیگری که موجب سرد شدن در رابطه زناشویی از سمت زن می شود، اطلاع نداشتن از قوانین و اصول روابط زناشویی است. یک رابطه زناشویی غیر اصولی باعث عدم پایداری رابطه بین زن و شوهر و در نتیجه سردی زن از مرد خواهد شد.

مردانی که بیش از حد به ظاهر و سر و وضع زن اهمیت می دهند و دائم از اندام و لباس های همسرشان ایراد می گیرند، زمینه ی سرد شدن رابطه زناشویی از سوی زن را رقم می زنند.

از کجا بفهمیم رابطه سرد شده؟

دیدن و فهمیدن نشانه های سرد شدن مرد از زن و نشانه های سرد شدن زن از مرد کار سختی نیست. هر زمانی که دیگر رابطه تان مثل گذشته نیست و اهمیت چندانی هم به بهبود وضع موجود نمی دهید، می توانید نشانه های سرد شدن رابطه را ببینید. در برخورد با نشانه های سرد شدن زن و نشانه های سرد شدن مرد، مهم این است که در کجای کار قرار دارید. اگر به بازگشت رابطه سالم قبلی فکر می کنید، باید برای بهبود نشانه های مردی که از رابطه سرد شده و زنی که دست از زندگی کشیده، تلاش کنید. اما اگر به دنبال نیستید و خیلی برایتان اهمیت ندارد، احتمالا به بیش از مشاوره های دیگر نیاز دارید.

لینک : خرید عمده کاندوم

 

دکمه بازگشت به بالا