آموزشبرترین های کسب وکار ایرانیعمومیلوازم خانگی

رفع ارور f1 در یخچال اسنوا 810

علت ارور f1 در یخچال اسنوا چیست؟چگونه باید این کد خطا را رفع کنیم؟

خرید یخچال ال جی از بانه: ارور f1 یکی از شایع ترین ارور ها در یخچال فریزر اسنوا است. این کد خطا در حالت کلی به معنای سرد نشدن اوپراتور یخچال بوده و در صورت بروز مشکل برای این بخش ظاهر می شود. این کد خطا در واقع زمانی نمایان می شود که اوپراتور یخچال دچار مشکل شود. به طوری که اوپراتور یخ زده باشد و یا به دلیل گرم شدن بیش از حد توانایی سرد کردن فضای داخلی را ندارد. بنابراین این مسئله سبب می شود تا این بخش به دلیل نداشتن عملکرد صحیح، یخچال را خنک نکرده و وظیفه خود را به درستی انجام ندهد. اوپراتور قسمتیست که در فضای پشتی تعبیه شده است. در بخش پشت فریزر این قسمت به وسیله یک صفحه از محیط داخلی جدا می شود. معمولا مشکلات مختلفی سبب بروز مشکل در اوپراتور و در نتیجه گرم شدن آن می شود. در ادامه شما را با اصلی ترین علت های خطای f1 در یخچال اسنوا آشنا می کنیم. این ارور معمولا در یخچال اسنوا مدل 810 بیشتر از مدل های دیگر دیده می شود.

جهت مطالعه:

چه مواردی سبب بروز کد خطای f1 و بروز مشکل در اوپراتور یخچال اسنوا میشود؟

کثیف شدن کندانسور

کثیف شدن کندانسور

یکی از مواردی که سبب بروز مشکل در اوپراتور یخچال اسنوا می شود، کثیف شدن کندانسور یخچال است. در اینصورت یخچال به طور طولانی کار کردن و در نتیجه اوپراتور گرم می شود. کندانسور یکی از قطعات مهم در یخچال بوده که سبب کاهش دمای گاز مبرد در یخچال می شود. در واقع این بخش گرمای گاز مبرد را گرفته و سبب خنک شدن یخچال می شود. در صورتی که کندانسور یخچال کثیف باشد، در نتیجه تبادل دمای مورد نیاز جهت خنک شدن گاز فراهم نمی شود. در نتیجه یخچال به منظور کاهش دما و خنک شدن محیط داخلی مجبور است مدت زمان بیشتری کار کند. در اینصورت این مشکل می تواند منجر به گرم شدن اوپراتور و بروز خطای f1 در یخچال اسنوا شود. بنابراین معنی کد خطای f1 در یخچال اسنوا در یکی از شاخه ها به بروز مشکل در کندانسور بر می گردد.

کم شدن گاز یخچال و بروز نشتی در لولههای یخچال

گاز مبرد در یخچال یکی از عوامل اصلی تبادل سرما و تبدیل گرما به سرما بر عهده دارد. در صورتی که یکی از لوله های یخچال که محل تبادل گاز هستند سوراخ شوند، در نتیجه سبب نشتی گاز و گرم شدن اوپراتور می گردد. همچنین همانطور که می دانید گاز یخچال سبب خنک شدن فضای داخلی می شود. بنابراین در صورتی که از گاز نشتی داشته باشد یخچال گرم می ماند. بنابراین بیشتر از همیشه کار کرده و سبب بروز مشکل در اوپراتور و در نتیجه خطای f1 می شود.

جهت مطالعه:

تنظیم کردن یخچال بر روی دمای پائین

این مسئله نیز یکی از دلایلیست که سبب بروز خطای f1 می شود. در اینصورت نیز اوپراتور خنک نشده و در نتیجه این کد خطا نمایان می گردد. شما باید یخچال خود را روی درجه مناسبی تنظیم کنید تا عملکردی صحیح داشته باشد. در صورتی که یخچال روی اعداد پائین تنظیم شود، در نتیجه موجب گرم شدن فضای داخلی می شود. از این رو یخچال مدت زمان بیشتری کار کرده و سبب می شود تا انتقال حرارت و سرما سازی دیرتر اتفاق بیفتد. در نتیجه معنی کد خطای f1 در یخچال اسنوا در اثر گرم شدن اوپراتور به دلیل دمای پائین یخچال است.

جهت مطالعه:

باز و بسته کردن درب یخچال

باز و بسته کردن درب یخچال

در صورتی که درب یخچال را به طور مکرر باز و بسته کنید این مسئله رخ می دهد. شما می دانید که با باز و بسته کردن درب، هر بار هوای سرد زیادی از یخچال خارج شده و هوای گرم وارد یخچال می شود. این مسئله نیز سبب گرم شدن محیط داخلی و اوپراتور می شود. در نتیجه یخچال برای سرماسازی بیشتر ، مجبور است یکسره کار کند. این مورد سبب گرم شدن اوپراتور می شود. بهتر است باز و بسته کردن درب یخچال را محدود کنید. از طرفی لاستیک درب را بررسی کرده و مطمئن شوید سالم است. در صورت بروز پارگی و فرسوده بودن لاستیک، آن را تعویض کنید.

ثبت درخواست:

نمایندگی تعمیر یخچال اسنوا در تهران

در مطالب فوق در مورد معنی کد خطای f1 در یخچال اسنوا صحبت کرده و تمامی دلایلی که سبب بروز این خطا می شود را بیان کردیم. در صورتی که این خطا در یخچال شما نیز نمایان می شود، می توانید با به کارگیری راهکارهای فوق، این خطا را رفع کنید. چنانچه با دنبال کردن این مطالب همچنان با این خطا و یا هر خطای دیگری در این یخچال رو به رو شدید، می توانید از طریق بهره مندی از خدمات نمایندگی تعمیر یخچال اسنوا در تهران کلیه مشکلات را در این یخچال به صورت تضمینی و با کمترین هزینه رفع نمائید. جهت ثبت درخواست برای اسنوا کارشناسان تماس بگیرید

علت ارور یا کد خطا F1 در یخچال اسنوا :

یخچال فریزر های اسنوا در مدلهای مختلفی تولید شده است.

که تقریباً ارورهای آن از یک سری کدها استفاده می کند ؛ دراین مقاله قصد داریم به صورت تخصصی در مورد ارور f1 یخچال فریزر اسنوا صحبت کنیم.

تعمیرات تخصصی یخچال اسنوا شیراز در خدمت شما

خطاهای یخچال فریزر به این دلیل آمده اند که کار را برای عیب یابی ؛ راحت کنند.

ارور f1 در یخچال فریزر اسنوا به علت سرد نشدن اپراتور ، نمایش داده می شود.

حالا شاید برای شما سوال پیش بیاید که اپراتور چیست؟؟

 اگر یخچال فریزر شما فقط روی صفحه نمایشگر علامت er نمایش میدهد به برگه مراجعه کنید.

سنسورهای یخچال فریزر اسنوا به دو دسته تقسیم می شود :

  • دسته اول سنسور محیطی
  • دسته دوم سنسور دیفراست

زمانی که سنسور دیفراست مماس با  اپراتور نباشد ؛ امکان دارد که ارور f1 روی صفحه نمایشگر یخچال اسنوا ظاهر شود.

برای حل این مشکل باید المان ها یکی ، یکی بررسی شود.

خرابی می تواند از سنسور ، یا گاز مبرد و یا برد فرمان باشد ؛ که هر کدام از این قطعات باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

رفع ارور f1 یخچال اسنوا 810 :

ارور f1 در یخچال فریزرهای اسنوا مدل 810 بسیار شایع است . برای رفع این ارور مرحله اول باید بررسی کرد که کدام یک از المان های مربوطه که در بالا ذکر شده معیوب است مثلا اگر علت عدم سرد شدن اواپراتور هست باید بررسی کرد که به چه علت اواپراتور سرما ندارد .

نتیجه گیری

تعمیرات تخصصی یخچال فریزر اسنوا را در منزل شما انجام میدهد.

آیا موتور به درستی کار نمی کند ؟ آیا سنسور فرمان روشن شدن موتور را به برد نمی دهد یا شاید برد خراب است ؟ پس نتیجه ای که می توان از مطلب بالا گرفت برای رفع ارور f1 یخچال باید 6 المان به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد . برای بررسی این المانها ما به ابزار آلات نیازمند هستیم این ابزار آلات شامل مولتی متر و ابزارآلات ای مانند : پیچ گوشتی و آچار می باشد . و جدا از ابزارآلات نیازمند مهارت تعمیرات یخچال فریزر می باشد ؛ اگر که شما علاقه دارید که مهارت تعمیر یخچال فریزر را بیاموزید به قسمت آموزش تعمیر لوازم خانگی مراجعه کنید و در دوره های حرفه ای حامی سرویس شرکت نمایید .

راه حل سریع و اورژانسی :

مرحله اول بررسی کنید که ، آیا کمپرسور که نقش قلب دستگاه شما را دارد کار میکند؟

روش بررسی کمپرسور یخچال فریزر :

مرحله اول با گذاشتن دست برروی بدنه یا دیواره یخچال فریزر تب دستگاه را میگیریم بله درست متوجه شدید حرارت ایجاد شده در دیواره یخچال فریزر .

اگر دیواره گرم بود نشانه از این است که کمپرسور بخوبی کار میکند و میزان گاز یخچال فریزر هم مناسب است.

حالا اگر دیواره سرد بود چی؟؟؟؟؟؟؟

اگر دیواره سرد بود احتمال خرابی کمپرسور یا گاز یخچال فریزر یا برد فرمان میباشد و باید یخچال فریزر را از برق بکشید تا اوستا بیاد.

این قسمت را بخوانید:

2022-12-10T22:49:58+03:30

برای دیگران هم ارسال کنید.

  1. مهدی باقری 2021-05-10 در 10:36 ب.ظ

سلام یخچال فریزر اسنوا دارم مدل 810 گاهی اوقات چراغش چشمک قرمز میزنه مشکل چیه؟

    • hamiservice 2021-05-11 در 12:38 ب.ظ

سلام وقت بخیر بررسی کنید که چه اروری زمان قرمز شدن صفحه نمایشگر میزند

  1. سعید 2021-09-06 در 12:57 ب.ظ

سلام یخچال فریزر اسنوا مدلsr-b280 دو تا er زده ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

    • مشاور فنی حامی سرویس 2021-09-07 در 1:46 ب.ظ
      • seyyed 2021-10-15 در 1:22 ق.ظ
        • مشاور فنی حامی سرویس 2021-10-17 در 1:44 ق.ظ

سلام قفل باز کنید بعد کلید ref و frz را چند ثانیه با هم بگیرید تا ارور نمایش بده

  1. جلیلیان 2021-10-04 در 2:57 ب.ظ

سلام یخچال اسنوا ارورf1میزنه دیوارش گرمه مشکل ازکجاست؟ممنون از راهنمایتون

    • مشاور فنی حامی سرویس 2021-10-04 در 8:00 ب.ظ
      • Milad 2022-09-24 در 2:24 ب.ظ

سلام ما یه یخچال اسنوا مدل 810 داریم که الان از یه خونه دیگه جابجاش کردیم و ضربه ای هم ندیده، ولی الان که روشن میکنیم بعد دو سه ساعت خطای f1میده و تو این سه ساعت دمای فریزر میاد پایین ولی یخچال دمای 25 الی26 درجه رو ثابت نشون میده ولی با باز کردن درب یخچال و دست زدن به داخل یخچال قسمت هواکش درون یخچال پایینش خنک ولی هواکش بالایی گرمه مشکل چی میتونه باشه ممنون میشم

        • hamiservice 2022-09-24 در 3:02 ب.ظ

سلام بعد از جابه جایی حتما یخچال فریزر رو یکی دوساعت بزارید سر جاش ثابت باشه بعد بزنید توی برق احتمالا روغن رفته از موتور داخل سیکل

    • مشاور فنی حامی سرویس 2021-10-04 در 8:02 ب.ظ

سلام
ارور f1 مربوط به ایراد در گاز یخچال خرابی سنسور ها ایراد در سیم کشی و خرابی برد میباشد که باید تک به تک مورد برسی قرار گیرد

  1. محسن 2022-01-05 در 9:19 ب.ظ

باسلام به مدت 2روزه نمایشگر یخچال داره میزنه f1
دیواره یخچال هم داغه چکار میتوان انجام داد

    • hamiservice 2022-01-06 در 1:40 ق.ظ

سلام فن پشت دستگاه رو چک کنید کنار موتور

  1. حمید 2022-07-08 در 2:45 ق.ظ

یخچال اسنوا. ارور F1میاره. فریزرش سرد مکنه اما یخ نمی کنه اما بالاش خوبه. خیلی هم خنک مکنع

    • hamiservice 2022-08-09 در 8:39 ب.ظ

احتمالا نیاز به شارژ گاز داره

  1. کامبیز سپهری 2022-10-03 در 4:35 ق.ظ

سلام ارورf1 میزنه وقتی از بیرون دست میزنی سرده . دمای فریزر مثبت 1 میشه و دمای یخچال مثبت 15 از برق درمیارم یا میزنم تو حالت super دمای فریزر و یحچال کمی پایینتر میاد علت چیه. البته از اول برام خوب کار نکرد و کارخانه هم اهمیتی روی اعتراضام نکرد

    • hamiservice 2022-10-04 در 9:38 ب.ظ

سلام وقت بخیر سرمای یخچال فریزر کم هست حالا نشتی و خرابی سنسور و یا خرابی سیستم برفک زدایی میتونه روی این موضوع تاثیر بزاره

منبع : hirschs.co.za

دکمه بازگشت به بالا