برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

دکوراسیون داخلی ویلا کلاسیک

خصوصیات ویلاهای کلاسیک

تقارن ویلا کلاسیک

در طراحی داخلی ویلای مدرن همه چیز در تقارن و نظم است و تعادل را در همه قسمت های آن می توان مشاهده کرد. فرشها، ، تابلوهایی که بر روی دیوار قرار دارند، نقش و نگار های سقف و دیوار، همه و همه در توازن و تعادلند.
برخی ممکن است این شیوه را دوست نداشته باشند و به سبک های مدرن و تلفیقی علاقه بیشتری داشته باشند; چرا که روحیه تنوع طلبی دارند; اما اگر شما فردی هستید که بیشتر خواهان نوعی آرامش هستید، و در این نوع از ویلا های احساس آرامش بیشتری می کنید، احتمالا مناسب شما خواهد بود.

 حاشیههای نرم در طرح ویلا کلاسیک

در شرکت معماری و طراحی داخلی معمولا از زاویه های تیز پرهیز می شود; و سعی بر این است که تا حد ممکن از خطوط منحنی استفاده شود; چرا که حس آرامش در آنها بیشتر است.
در اینگونه از دکوراسیونها بالشتکها و مبلمان گرم و نرم به نظر می رسند و خطوط تیز ندارند و کوسن ها در این نوع از دکوراسیونها به تعدد به کار رفته است; تا به فضا حال و هوایی کلاسیک ببخشند.

 رنگها محافظه کارانه اند

در  طراحی داخلی واحد مسکونی که به شیوه  کلاسیک انجام می شوند، بر خلاف بیشتر از رنگ های خنثی استفاده می شود; که از لحاظ روانشناسی حس ظرافت، رسمیت، قابل اعتماد بودن و قدرت را بر انگیخته خواهد کرد. رنگهایی از قبیل مشکی، سفید، قهوه ای شیری، برنزی و طلایی از جمله رنگ های خنثی می باشند که در طراحی های کلاسیک به کار می روند.

 استفاده از چوب و ظاهر آن

در طراحی ویلای کلاسیک از چوب و مظاهر چوب، نظیر رنگ قهوه ای استفاده می شود; و ممکن است که نرده ها، سقف، و به طور کلی از چوب درختان مختلفی استفاده شود; که سبب می شود که روحی گرم و جذاب بر فضا حکم رانی کند و به فضا حالت دنج و راحتی ببخشد.

فرشهای سنتی

در دکوراسیون داخلی خانه هایی که به سبک سنتی ساخته می شوند; معمولا از فرش های دستباف و سنتی استفاده می شود; و فرشهایی که با نخ های پلاستیکی و همانند آن هستند، در اینگونه از خانه ها به چشم نمی خورد.

طرح و الگوهای کلاسیک

طرح های شطرنجی، راه راه و گلدار که در طراحی فضای داخلی ویلا و خارجی ویلاهای کلاسیک به کار می روند; از مشخصه های سبک کلاسیک است.
در طراحی داخلی این گونه از ویلاها از پرده ها و پارچه های راه راه و پارکت هایی با طرح های منظم و حساب شده استفاده می شود.

 قرنیزها و گچ کاریهای زیبا

ویلا های کلاسیک دارای گچ کاری و قرنیزها با جزییات زیبا و قدرتمند، همراه با رنگ های کلاسیک و معمولا به رنگ سفید و عاجی هستند.
البته این به این معنا نیست که لازم است حتما قرنیز ها و گچ کاری ها سنتی طراحی شوند; اما لازم است که عنصر تعادل که مشخصه یک طراحی کلاسیک است، در آن رعایت شود.

 ویلای کلاسیک مناسب چه فضا و چه کسانی است؟

طراحی ویلای کلاسیک سبکی است با اصالت که ریشه در تاریخ دارد و نشان از عظمت، اعتبار و شکوه بناست. به عنوان مثال  یکی از این مجموعه ویلاهای کلاسیک که می توان نام برد، ویلاهای است. پلان ویلاهای این شهرک اکثرا به صورت لاکچری و اکازیون طراحی شده، به گونه ای که سالن های پذیرایی آنها بسیار بزرگ بوده و به محوطه ی ویلا مشرف است. همچنین نمای آنها اکثرا کلاسیک بوده و برخی الهام گرفته شده از ویلا کاخ با طراحی شبیه کاخ های اسپانیایی و انگلیسی است. مساحت زمین این تیپ ویلاها در شهرک امیردشت از 1000 متر شروع شده و در برخی موارد خاص 2600 متر هم وجود دارد. طراحی ویلای کلاسیک در زمین های با متراژ کم کار اشتباهی است و از عظمت و شکوه آن کم می کند.

در طراحی ویلای کلاسیک باید در نظر گرفت که ویلا علاوه بر اینکه نمای متقارن، زیبا و دلنشینی داشته باشد از تمام امکانات به روز هم برخوردار باشد. که همه این موارد در ویلاهای لاکچری شهرک امیردشت محقق شده است. اکثر این ویلاها مجهز به استخر، سونا، جکوزی، محوطه سازی لوکس، دوربین مدار بسته و سیستم هوشمندسازی می باشد. و مشخصه ای که این ویلاها را خیلی خاص کرده است، چشم انداز دریا و جنگل آن است. صاحبان این ویلاها اغلب از افراد عالی رتبه و ثروتمندِ گروه های اقتصادی و سیاسی کشور هستند.

معایب نمای کلاسیک چیست؟

باتوجه به اینکه  نقش، طرح و مصالح سنگی یکی از متریال های اصلی در نمای کلاسیک می باشد همین مسئله باعث شده تا اجرای نمای کلاسیک از هزینه های بالایی برخوردارشود.البته با بکارگیری مصالح سیمانی پیش ساخته میتوان علاوه بر حفظ نمای کلاسیک ساختمان هزینه های متحمل شده رانیز تا مقدار قابل توجهی کاهش داد.

اصول حفظ و نگهداری از نمای ویلا کلاسیک چیست؟

استفاده از متریال های مرغوب عایق کاری و ضد آب کردن نما یکی  از حیاتی ترین اصول در حفظ و نگهداری نمای کلاسیک ساختمان می باشد. وجود عواملی هم چون آلودگی هوا، شرایط جوی، تابش مستقیم نور خورشید و… همه به مرور زمان باعث فرسودگی نمای کلاسیک می شود. بنابراین به طور کلی میتوان گفت متریال های مصرفی ونحوه اجرا به شدت در حفظ و نگهداری نمای ساختمان تاثیرگذار است.

 طراحی داخلی ویلا عبارت است از بهبود کارکرد فیزیکی و روانی فضاهای داخلی ‎جهت تسهیل انجام فعالیتهای روزمره زندگی. بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می شود. این فضاها محیطی را ایجاد می کنند که پاسخگوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیتهای ما در آن صورت می گیرد. همچنین آنچه به یک بنا روح می بخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین می توان گفت کیفیت فضای داخلی از یک طرف تأثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیتهای ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

بر این اساس، هدف ، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحتی زندگی در آن است . فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن ، کار آیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.

طراحی داخلی زندگی همه آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد و تأثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است. از اینرو موضوع طراحی داخلی به هیچ وجه محدود به اقشار مرفه و خانه های اعیانی نیست.

از آنجا که طراحی داخلی ویلا در ارتباط مستقیم با ویژگیهای روحی روانی انسان قرار دارد، بایستی برای نیل به یک طرح مطلوب، ویژگیهای رفتارهای انسانی در فضاهای داخلی زیستی اعم از عمومی و خصوصی، در طراحی به دقت مورد توجه قرار گیرد. از اینرو طراح به هنگام طراحی دکوراسیون داخلی ویلا با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا، و احساس و تأثیری که می خواهد آن فضا بر استفاده کننده داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا