برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

آیا دمنوش لاغری می تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند؟

دمنوش چای سبز

دمنوش گیاهی ستین: بر اساس مطالعات، مصرف یک فنجان دمنوش چای سبز پیش از تمرین، درصد سوختن چربی را بالا می برد و برای چربی  خون و کاهش وزن بسیار مفید است.

در واقع این دمنوش، هورمون هایی را که به چربی سوزی کمک می کنند، فعال می کند.

دمنوش چای سبز را طبق دستور زیر تهیه کنید:

دمنوش بادرنجبویه ترکیبی ستین: ابتدا یک قاشق غذاخوری دمنوش چای سبز را به همراه 5 فنجان آب در دمای 80 درجه به مدت 5 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد. اگر به دارچین و زنجبیل علاقه دارید، می توانید به دمنوش خود اضافه کنید و برای شیرینی آن کمی عسل به آن بیفزایید و سپس میل کنید.

دمنوش نعنا

دمنوش دکتر بیز: دمنوش نعنا یکی از دمنوش های پرطرفداری است که عطر فوق العاده ای دارد. بعد از نوشیدن دمنوش نعنا، شما تا چند ساعت احساس سیری می کنید. در واقع دمنوش نعنا به کاهش اشتها کمک ویژه ای می‎کند.

برای تهیه دمنوش نعنا، ابتدا یک قاشق چای خوری نعنا خشک شده را با آب جوش در قوری بریزید و اجازه دهید 10 دقیقه دم بکشد. دمنوش نعنای شما آماده است.

دمنوش چای سفید

دمنوش چای سفید سرشار از آنتی اکسیدان است که برای چربی خون و جلوگیری از ایجاد سلول های چربی بسیار مفید است. مصرف دمنوش چای سفید به مرور زمان، به کاهش وزن کمک می‎کند.

کاتچین های موجود در چای سفید باعث کاهش اشتها می شوند و با چاقی مبارزه می‎کنند.

روش تهیه دمنوش چای سفید به روش زیر است:

ابتدا آب را در دمای 80 درجه سانتی‎ گراد بجوشانید. سپس برگ های چای سفید را به آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید 5 دقیقه دم بکشد. دمنوش شما آماده است.

دمنوش زرشک

طبق مطالعات اخیر، زرشک یکی از پرطرفدارترین گیاه برای چربی خون است. اگر می خواهید به کاهش اضافه وزن خود کمک کنید، دمنوش زرشک مصرف کنید.

دمنوش زرشک به روش زیر تهیه میشود:

برای تهیه دمنوش زرشک برای هر نفر، ابتدا یک قاشق چای خوری زرشک را با آب جوش در قوری بریزید و اجازه دهید 10 دقیقه دم بکشد. برای شیرینی آن می توانید کمی عسل به آن اضافه کنید.

دمنوش دارچین

یکی از خواص دمنوش دارچین این است که سطح قند خون را کنترل می‎کند. متعادل بودن سطح قند خون، در میزان فعالیت و انرژی گذاشتن برای ورزش کمک بسیاری می‎کند.

هرچه سطح قند خون شما در تعادل مناسبی قرار داشته باشد، شما کمتر دچار اشتهای کاذب می شوید و فرآیند چربی سوزی راحت تر انجام می شود.

روش تهیه دمنوش دارچین به صورت زیر است:

ابتدا یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به آب جوشانده شده در قوری اضافه کنید و اجازه دهید 10 دقیقه دم بکشد. سپس نوش  جان کنید.

اگر چوب دارچین دارید، 3 چوب دارچین را به آب داغ اضافه کرده و به مدت 20 دقیقه بگذارید دم بکشد. سپس آن را میل کنید.

دمنوش گل محمدی

دمنوش گل محمدی به نوعی ادرارآور است و به سم زدایی بدن کمک بسیاری می کند. دمنوش گل محمدی برای چربی خون مفید است. در واقع زمانی که آب بدنتان از دست می رود، به این دلیل است که در حال سوزاندن چربی هستید.

روش تهیه این دمنوش بهصورت زیر است:

ابتدا آب جوشانده شده را در قوری بریزید. سپس یک قاشق غذاخوری غنچه ی گل محمدی به آن اضافه کنید و اجازه دهید 10 دقیقه دم بکشد. نوشیدنی شما آماده است.

دمنوش گل محمدی برای رفع یبوست بسیار مفید است. به همین دلیل نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

دمنوش جینسینگ

یکی از دمنوش های محبوبی که فوق العاده برای بدن مفید است، دمنوش جینسینگ است. یکی از خواص دمنوش جینسینگ این است که با مصرف آن خستگی شما رفع می‎شود و در نهایت بیشتر به تحرک می‎پردازید و به افزایش سوخت وساز بدن کمک ویژه ای می ‎کند.

علاوه بر آن، این دمنوش برای تقویت ذهن هم مفید است.

طرز تهیه دمنوش جینسینگ به روش زیر است:

ابتدا داخل قوری آب جوشانده بریزید و سپس یک قاشق چای ‎خوری از ریشه جینسینگ را با  قاشق چای‎خوری پودر جینسینگ در قوری بریزید. اگر تمایل دارید نوشیدنی شما شیرین باشد، می توانید کمی به آن عسل اضافه کنید.

دمنوش زنجبیل

اگر اضافه وزن دارید و به دنبال راهی برای کاهش وزن هستید، مصرف دمنوش زنجبیل به شما کمک می‎کند تا سریع تر جواب بگیرید. در واقع، دمنوش زنجبیل اشتها را کم می کند به طوری که بدن اقدام به چربی‎سوزی می‎کند. علاوه بر این، دمنوش زنجبیل برای عملکرد صحیح معده و روده نیز مفید است.

روش تهیه این دمنوش بهصورت زیر است:

ابتدا آب را بجوشانید و آب جوشانده شده را در قوری بریزید و یک قاشق غذاخوری به آن زنجبیل اضافه کنید. اجازه دهید 15 دقیقه دم بکشد. دمنوش شما آماده است، می توانید آن را میل کنید.

دمنوش مریم گلی

یکی از عواملی که باعث تحریک اشتها می‎شود، استرس است. دمنوش مریم گلی برای کاهش استرس بسیار مفید است.

شما با مصرف این دمنوش، اشتهای کاذبی را که در اثر استرس به وجود می‎آید، از بین می‎برید که این موضوع، به کاهش وزن شما کمک می ‎کند. علاوه بر این، این دمنوش برای سرماخوردگی هم نیز مفید است.

طرز تهیه این دمنوش به روش زیر است:

آب جوشانده شده را در قوری بریزید و یک قاشق چای خوری مریم گلی به آن اضافه کنید. به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد.

دمنوش قهوه سبز

دمنوش قهوه سبز به دلیل کافئین موجود در آن، سوخت وساز بدن را افزایش می‎دهد. هم چنین شما با نوشیدن این دمنوش به دلیل داشتن انرژی کافی، بیشتر از همیشه ورزش می‎کنید و در حال تحرک خواهید بود، بدون آن که احساس خستگی کنید. تحرک شما باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود که برای چربی خون مفید است.

برای تهیه این دمنوش، در مرحله ی اول، لوبیای قهوه سبز را به مدت 24 ساعت در آب خیس کنید و سپس آبکشی کرده و آن را بجوشانید. پس از جوشاندن، اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دمنوش قهوه‎ سبز شما دم بکشد.

دمنوش قهوه سبز شما آماده است. اگر دمنوش شما غلیظ به نظر می‎رسد، می توانید به آن آب اضافه کنید. اگر تمایل دارید که نوشیدنی شما شیرین باشد، کمی به آن عسل اضافه کنید.

دمنوش زیره

دمنوش زیره فیبر زیادی دارد و برای کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن بسیار مفید است، همچنین فیبر موجود در دمنوش زیره به کاهش چربی شکم هم کمک می‎کند.

طرز تهیه دمنوش زیره به روش زیر است:

ابتدا باید یک قاشق چای‎خوری از زیره را در یک قوری با آب جوشانده شده بریزید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. سپس دمنوش را با عسل و  آبلیمو ترش میل کنید.

افرادی که می‎خواهند کاهش وزن داشته باشند، بهتر است این دمنوش را نیم ساعت پیش از غذا مصرف کنند.

دمنوش شوید

اگر می‎خواهید به کاهش چربی و کلسترول خود کمک کنید، دمنوش شوید مصرف کنید.

برای تهیه این دمنوش، ابتدا تخم شوید را داخل قوری با آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را با عسل میل کنید.

دمنوش برگ کاسنی

دمنوش کاسنی برای دفع سموم بدن و پاکسازی کبد مفید است. مصرف دمنوش کاسنی به کاهش کلسترول خون هم کمک می‎کند. برای تهیه این دمنوش، یک قاشق غذاخوری برگ کاسنی را به مدت 15 دقیقه دم کنید و سپس میل کنید.

دمنوش خارمریم

دمنوش خار مریم معمولا برای پیشگیری از بیماری های کبدی استفاده می شود. سیلی مارین موجود در این دمنوش در کاهش میزان جذب چربی تاثیر به سزایی دارد. همچنین این دمنوش برای بهبود عملکرد کبد مفید است.

برای تهیه این دمنوش، ابتدا یک قاشق چای خوری دانه های خار مریم را در یک قوری که آب جوشانده دارد، بریزید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد، سپس میل کنید.

دمنوش زنیان و عناب

بر اساس تحقیقات، افرادی‎که چربی خون دارند، دم کرده‎ی زنیان و عناب برای آن‎ها درمان بسیار خوبی است. البته پیش از مصرف حتما باید مطمئن شوند که به عناب یا زنیان حساسیت نداشته باشند. برای تهیه این دمنوش تنها باید مقداری عناب به همراه زنیان در قوری بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید و بگذارید کامل دم بکشد

دکمه بازگشت به بالا