برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

آیا دمنوش زنجبیل می تواند به کاهش تهوع و استفراغ کمک کند؟

 رفع دریازدگی با دمنوش زنجبیل!

قیمت دمنوش مفرح بیز: طب سنتی نشان می دهد که دمنوش زنجبیل می تواند به آرامش علائم بیماری حرکتی مانند سرگیجه، استفراغ و عرق سرد کمک کند.

یک مطالعه قدیمی نشان داد که این ساقه های جادویی به کاهش شدت بیماری های حرکتی کمک می کند. اگر از حالت تهوع در وسایل نقلیه متحرک رنج می برید، احتمالاً زنجبیل می تواند آن را خیلی کمتر کند!

درمان حالت تهوع از بیماری صبحگاهی یا شیمی درمانی!

دمنوش بانوان بیز: برخی از متخصصان معتقدند که اجزای فعال موجود در زنجبیل مانند روغن های فرار و ترکیبات فنلی موجود ذ ر آن می توانند به تسکین حالت تهوع ناشی از بارداری، شیمی درمانی یا جراحی کمک کنند.

البته لازمه که قبل از استفاده و بعد از جراحی با پزشک مشورت کنید، زیرا ممکن است در لخته شدن خون موثر باشد.

محققان از منبع معتبر می گویند که زنجبیل می تواند یک جایگزین ارزشمند برای داروهای سنتی ضد تهوع در افرادی باشد که باردار یا تحت شیمی درمانی هستند و نمی توانند داروهای استاندارد را داشته و یا تحمل کنند.

 فشار خون و سلامت قلب با زنجبیل!

خرید اینترنتی دمنوش لاغری دکتر بیز: منبع معتبر پیشنهاد کرده است که مصرف زنجبیل می تواند ما را در برابر بیماری های قلبی محافظت کند:

  • فشار خون پایین
  • از حملات قلبی جلوگیری کنید!
  • از لخته شدن خون جلوگیری کنید!
  • تسکین سوزش قلب
  • کلسترول پایین
  • گردش خون را بهبود می بخشد!

زنجبیل و کنترل وزن و قند خون!

یک منبع علمی معتبر از سال 2012 از دانشگاه کلمبیا که شامل 10 مرد اضافه وزن دار است، دریافت که نوشیدن دمنوش زنجبیل داغ (در این حالت، پودر آن در آب داغ حل می شود) که باعث افزایش احساس پر بودن معده و کاهش گرسنگی و در نتیجه در طول زمان موجب کاهش طبیعی وزن می شود.

مطالعات منبع معتبر نشان می دهد زنجبیل در مدیریت چاقی موثر است. با این حال، اکثر آزمایش ها بر روی موش که نشان می دهد که می تواند به جلوگیری از چاقی و عوارض مربوط به چاقی کمک کند.

برخی تحقیقات منبع معتبر نشان می دهد زنجبیل می تواند به بهبود قند خون، کاهش A1C، انسولین و تری گلیسیرید در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

 دمنوش زنجبیل مسکن درد است!

زنجبیل قرن ها برای درمان التهاب مورد استفاده قرار می گرفت و این خاصیت با شواهد علمی نیز امروزه اثبات شده است.

در چندین مطالعه نشان داده شده است که به ویژه به منظور تسکین دردهای ناشی از آرتروز زانو کمک می کند. این دمنوش همچنین می تواند به کاهش سردرد، گرفتگی قاعدگی، درد عضلات و سایر انواع درد کمک کند.

تقویت ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان

اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در زنجبیل می توانند به تقویت ایمنی بدن و کاهش استرس شما کمک کنند. استنشاق بخار دمنوش آن همچنین می تواند به رفع گرفتگی بینی و سایر موارد تنفسی از سرماخوردگی یا آلرژی های محیطی کمک کند.

تحقیقات حتی نشان داده است که زنجبیل می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند و با انواع مختلفی از سلول های سرطانی از جمله سرطان لوزالمعده  و سرطان روده بزرگ مبارزه می کند.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل در خانه

در اینجا یک دستورالعمل آسان برای تهیه دمنوش زنجبیل در منزل آورده شده است:

  • 4 تا 6 برش نازک زنجبیل پوست کنده و خامه ای (اضافه کردن برش های بیشتر برای چای زنجبیل قوی تر)
  • 2 فنجان آب
  • آب نصف لیموترش یا آب لیمو، و شهد عسل برای طعم دادن (اختیاری)

ابتدا ریشه زنجبیل را بشویید و خرد کنید. سپس آن را به صورت نازک خرد کنید. یک قوری یا ظرف متوسط ​​را با 2 فنجان آب پر کنید.

برش ها را درون آب بگذارید و بسته به اینکه می خواهید دمنوش شما چقدر قوی و تند شود، به مدت 10 تا 20 دقیقه به آرامی روی شعله بجوشد. از روی حرارت بردارید. در صورت تمایل آب لیمو و عسل (یا آگاو) را اضافه کنید تا مزه دار شود.

همچنین می توانید دمنوش را با شیر درست کنید. برش ها را به مدت 10 دقیقه در 1 فنجان آب بجوشانید، سپس از روی حرارت برداشته و 2 فنجان شیر اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه بذارید بمونه و بعد نوش جان کنید.

 اثرات جانبی زنجبیل!

نوشیدن دمنوش زنجبیل می تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد، اما اینقدر گرم و تند است که بعید به نظر میاد که مقادیر بسیار زیادی را مصرف کنید و این مشکلات را تجربه کنید.

اغلب افراد گاز و نفخ معده، سوزش قلب و حالت تهوع را عوارض جانبی گزارش می كنند. از آنجا که زنجبیل می تواند فشار خون را کاهش داده و ممکن است اثر تضعیف کننده خون را داشته باشد، افراد دارای رقیق کننده خون یا داروهای فشار خون باید قبل از مصرف مقدار اضافی آن با پزشک خود مشورت کنند

 علت حالت تهوع

حالت تهوع می تواند علل مختلفی داشته باشد. یکی از نمونه های بارز ایجاد حالت تهوع در زمان بارداری است؛ که البته برای همه خانم ها به وجود نمی آید . ممکن است افراد به دلیل آلرژی به غذاهای خاص یا داروها و یا حالات به دلیل داشتن مسائل پزشکی، به حالت تهوع دچار شوند. در ادامه چند علت حالت تهوع را که متداول هستند، نام می بریم.

افرادی که به بیماری دچار هستند و یا به دلیل مصرف برخی از غذاها دچار سوزش سردل می شوند، ممکن است به مراتب حالت تهوع را تجربه کنند. این مسئله به خصوص هنگامی که غذا از معده به مری باز می گردد و ایجاد سوزش می کند، ایجاد می شود.

چنانچه فردی دچار ویروس و یا باکتری خاصی شود که بر روی دستگاه گوارش و معده وی تأثیر بگذارد، ممکن است به حالت تهوع دچار شود. همچنین یک علت حالت تهوع مسمومیت غذایی است که ممکن است به دلیل وجود باکتری در غذا ایجاد شود؛ به همین دلیل این نوع از حالت تهوع باید حتماً توسط پزشک معاینه شود تا به صورت مزمن در نیاید.

داروهای مختلف عوارض متفاوتی دارند که معمولاً روی بروشور آن ها و یا روی جعبه ذکر می شود. حالت تهوع از خفیف ترین عوارض دارویی بسیاری از داروهاست که از آن جمله می توان به داروهای شیمی درمانی اشاره کرد.با وجود آن که حالت تهوع جزو عوارض خفیف محسوب می شود، اما برای فرد مصرف کننده دارو، می تواند بسیار آزاردهنده باشد. به همین دلیل برای کاهش این حالات می توان از روش  های درمان حالت تهوع  و در صورت عدم رفع، از راهنمایی پزشک استفاده کرد.

بسیاری از افراد هنگام قرار گرفتن در ماشین برای مسافت های طولانی، دچار ماشین گرفتگی می شوند که نتیجه آن ایجاد حالت تهوع است و یکی از رایج ترین علت حالت تهوع به شمار می رود. همچنین هنگام سوار شدن در قایق یا کشتی نیز ممکن است این حالت به فرد دست دهد و به همین دلیل به دنبال راه های کاهش تهوع باشد.حالت تهوع هنگام سوار شدن در ماشین و یا قرار گرفتن بر روی دریا، به دلیل عدم هماهنگی بین پیام های مغز با حواس پنج گانه است که می توان با تغییر وضعیت بدن، نگاه کردن به جاده و یا پیاده شدن از ماشین این مسئله را تا حدودی بهبود بخشید. هنگام قایق سواری یا بودن در کشتی نیز، می توان با استفاده از داروهای ضد تهوع، به کاهش تهوع کمک کرد .

ممکن است افراد به مصرف برخی از غذاها آلرژی داشته باشند و به همین دلیل پس از مصرف آن ها دچار حالت تهوع شوند. همچنین سنگین شدن معده در اثر پرخوری و یا مصرف بیش از حد غذاهای چرب و تند نیز ممکن است سبب تحریک حالت تهوع شود. این افراد باید دلیل این مسئله را پیدا کنند و برای رفع آن و همچنین پیشگیری از آن در وعده های دیگر اقدام نمایند.

  • سایر بیماری  های دستگاه گوارش

در کنار رفلاکس معده، برخی از بیماری های دستگاه گوارش نیز ممکن است سبب ایجاد حالت تهوع در افراد شود. همچنین ممکن است فرد به دلیل دردی که از این بیماری ها دارد، دچار حالت تهوع شود.یکی از انواع دردهایی که در خانم ها رایج است و اغلب ایجاد تهوع می نماید، درد دوران قاعدگی است. انواع بیماری های دستگاه گوارش که سبب ایجاد درد می شوند شامل پانکراتیت، سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه است. همچنین زخم معده که در حقیقت التهاب معده و پوشش مخاطی روده باریک است نیز می تواند پس از مصرف غذا سبب ایجاد سوزش و حالت تهوع شود.

  • سایر بیماری  هایی که علت حالت تهوع هستند

عفونت گوش و سرگیجه ای که ناشی از حرکت دادن سریع سر است؛ همچنین حمله قلبی و انسداد روده، نارسایی کبد یا سرطان کبد چرب، سردردهای میگرنی و یا مننژیت می توانند سایر بیماری ها و مشکلات پزشکی باشند که سبب حالت تهوع شوند.

مهم ترین  و پیشگیری، تشخیص و درمان کبد چرب را در مقاله مربوطه مطالعه نمایید.

چند راه برای درمان سریع حالت تهوع وجود دارد که به کاهش تهوع هنگامی که بدون دلیل مشخصی شروع می شود، کمک می نماید. البته این بدان معنا نیست که صددرصد حالت تهوع را برطرف می کند؛ اما از افزایش آن جلوگیری کرده و سبب می شود، احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

زمانی که افراد حالت تهوع و استفراغ دارند، خم شدن می تواند سبب افزایش این حالت شود. برای کاهش تهوع بهتر است صاف بنشینید و وضعیت بدن خود را طوری قرار دهید که به معده فشار نیاید. همچنین پس از غذا خوردن دراز نکشید تا رفلاکس معده ایجاد نشده و غذا به سمت بالا برنگردد.

هنگامی که دچار حالت تهوع شدید، پاشیدن آب خنک به صورت و یا باز کردن پنجره برای تهویه هوا به کاهش تهوع شما کمک می کند. هنگام قرار گرفتن در ماشین و احساس حالت ماشین گرفتگی نیز با باز کردن پنجره و استشمام هوای تازه، اغلب تهوع شما بهبود پیدا می کند. ممکن است افزایش بوی برخی مواد شیمیایی در فضا بدون آنکه متوجه شوید سبب ایجاد حالت تهوع در شما شده باشد که برای کاهش تهوع تنها تهویه مناسب می تواند کارساز باشد.

یکی از راه هایی که طب سنتی برای کاهش تهوع در اختیار ما قرار می دهد، طب فشاری است. برای کاهش تهوع کافی است به اندازه سه انگشت از مچ خود پایین تر آمده و بین دو تاندون بزرگ دست را فشار دهید؛ این حرکت باید به صورت دایره وار به مدت چند دقیقه ادامه پیدا کند. یکی دیگر از راه های درمان حالت تهوع، نفس عمیق کشیدن است؛ به خصوص هنگامی که حالت تهوع، امکان بالایی برای تبدیل شدن به برگشت غذا و استفراغ دارد. باید همچون تکنیک های مدیتیشن، از بینی نفس را به صورت دم وارد ریه ها کرده و سپس به آرامی بازدم کنید. این حرکت استرس بدن را کاهش داده و سبب کاهش تهوع می شود.

چنانچه تهوع شما ادامه پیدا کرد ولی دلیل مشخصی برای آن پیدا نمی کردید؛ ممکن است به دلیل توجه بیش از حد شما به این احساس باشد. به همین دلیل بهتر است برای کاهش تهوع، حواس خود را پرت نمایید.

 برای حالت تهوع چه بخوریم ؟!

هنگامی که حالت تهوع به وجود می آید می توان با خوردن برخی از مواد غذایی و داروها سبب کاهش تهوع شد به عبارتی درمان حالت تهوع خانگی با موارد زیر امکان پذیر هست. در ادامه این مواد غذایی را معرفی می کنیم.

خوردن لیمو ترش با چکاندن آن در دهان، می تواند حالت تهوع را به سرعت برطرف کند که یک درمان سریع حالت تهوع محسوب می شود. با این حال چنانچه به دلیل مشکلات معده نمی توانید مستقیماً آب لیموترش مصرف کنید، می توانید آن را در آب چکانده و سپس میل نمایید. همچنین بوییدن پوست لیمو ترش به شما در کاهش تهوع کمک می کند.

برخی اوقات افراد به دلیل کم آبی بدن خود به حالت تهوع دچار می شوند بهتر است در این گونه مواقع اندکی آب بنوشید تا چنانچه به دلیل کم آبی یا غلیظ شدن اسید معده دچار تهوع شده اید، این حالت برطرف گردد. البته حتماً آب را جرعه جرعه و به مقدار کم بنوشید؛ زیرا ممکن است در اثر پر کردن شکم خود نیز به حالت تهوع دچار شوید.

چای بابونه به دلیل کاهش اضطراب و استرس می تواند سبب کاهش تهوع شود به همین دلیل یکی از درمان های خانگی کاهش حالت تهوع محسوب می گردد. با این حال برخی از افراد ممکن است با مصرف طولانی مدت بابونه نسبت به بوی آن حساس شده و نتوانند بابونه بنوشند. این افراد می توانند از زنجبیل استفاده کنند که به عنوان یک درمان سریع حالت تهوع محسوب می شود. می توانید از تکه های زنجبیل خشک شده یا زنجبیل شکری استفاده کنید ویا حتی چای زنجبیل بنوشید. همچنین با انداختن تکه ای زنجبیل در چای خود می توانید سبب کاهش تهوع شوید.

در زمان بارداری پزشک برای کاهش تهوع از ترکیب قرص ویتامین B6 و آنتی هیستامین دوکسیلامین استفاده می کند. با این وجود نمی توان تاثیر کامل ویتامین B6 در کاهش تهوع را اثبات کرد. همچنین باید توجه داشت مصرف بیش از حد این ویتامین نیز می تواند نتیجه عکس داشته و سبب افزایش تهوع، آریتمی قلب، خواب رفتن دست و پا و ضعف ماهیچه ای گردد. چنانچه فردی دچار کمبود ویتامین B باشد و به دلیل ضعف معده به حالت تهوع و استفراغ دچار شده باشد، اغلب با مصرف قرص ویا تزریق B کمپلکس این حالت برطرف می گردد که البته بهتر است تحت نظر پزشک باشد.

دکمه بازگشت به بالا