برترین های کسب وکار ایرانیعمومی

چگونه سبوس برنج به کاهش وزن کمک می کند؟

لاغری با سبوس برنج: برنجی را که ما می خوریم یک برنج سفید است که ویتامین کمتری دارد و دارای نشاسته است.این برنج چاق کننده است و خواص لاغری آن که از می باشد از پوسته برنج برداشته شده است.

پکیج لاغری الماس دکتر بیز: در خیلی از کشورها ، بعد از گندم جزء غذای اصلی مردم می باشد. در ایران مردم بیشتر مایلند از برنج سفید استفاده کنند ولی در جاهای دیگر دنیا بیشتر از برنج سبوس دار که دارای خواص دارویی و درمانی زیادی برخوردار است ارتزاق می کنند. سبوس برنج برای لاغری بسیار موثر بوده که می توان آن را از طریق تهیه نمایید.

پکیج درمان قطعی ریزش مو: متخصصان می گویند که نان و برنج کامل را مصرف کنید که سبوس موجود در آنها برای دستگاه گوارش و رفع مشکلاتی چون یبوست ،چربی خون بالا و اضافه وزن مفید است.

این روزها تب کاهش وزن در بین مردم مخصوصاً خانم ها شدت گرفته و درپی مواد غذایی با سبوس هستند و حتی عده ای سبوس را جداگانه می خرند و در غذاهایشان می ریزند تا از خواص خوب آن بهره ببرند.

سبوس برنج در واقع پوست روی برنج است که حاوی مواد مغذی چون ویتامین های گروه B ،ویتامین E و املاح معدنی مانند؛ کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، آهن ، مس ، روی ، منگنز ،منیزیم ، سلنیم و اسیدهای چرب ضروری است که تاثیرات خوبی برای بدن انسان دارند.

خوردن برنج سبوس دار بلکه برای خیلی افراد این ذهنیت را ایجاد کند که این برنج چاق کننده است در صورتیکه سبوس این برنج در لاغری شخص خیلی مفید است و از طرف دیگر با وجود نشاسته زیاد صورت وگونه فرد را پر و خوش چهره می کند.

برنج قهوه ای هم دارای کالری کم و سبوس فراوان می باشد و خوردن آن در وعده های غذایی روزانه به افراد توصیه می شود.این برنج با داشتن فیبر فراوان به شخص احساس سیری و اشباع شدن از غذا می دهد.

سبزیجات هم فیبر کافی برای دستگاه گوارش بدن را دارند اما در مقایسه ، فیبر سبوس برنج به نسبت خیلی زیادتر می باشد و اثربخشی بیشتری در کاهش وزن دارد و طبیعت سبوس برنج هم معتدل است.

در اینجا فقط صحبت از لاغری می شود و لازم است فرد در کنار لاغری یک اندامی مرتب و پرتوان برای ورزش و فعالیت های روزمره هم داشته باشد که پروتئین و ویتامین B6 موجود در سبوس برنج انرژی مورد نیاز را برای بدنسازی ، عضله سازی و تقویت عضلات را هم فراهم می کند.

برای افرادی که به دنبال لاغری هستند بهترین گزینه ، سبوس برنج است که به همراه فعالیت های بدنی ،خیلی موثر و بهترین نسخه برای درمان چربی ها و سبوس برنج برای لاغری شکم و پهلو است.

فرآیند درمانی سبوس برنج برای چاقی

سبوس برنج خواص دارویی و درمانی زیادی دارد که یکی از آنها لاغری افراد می باشد که با داشتن آنتی اکسیدان های فراوان ،متابولیسم لیپیدها را بالا می برد و به کاهش وزن و لاغری شخص کمک شایانی می کند.

مصرف سبوس برنج باعث می شود که فیبر آن با جذب آب بالا حجم زیادی از معده را اشغال کند که در نتیجۀ آن شخص احساس کم اشتهایی یا سیری می کند و سبب لاغری او می شود.

فیبر در سبوس باعث سرعت حرکات روده می شود و احساس دفع را شدید می کند و فیبر و چربی زودتر از دستگاه گوارش خارج می شوند و فرصت کمتری برای جذب در روده ها پیدا می کنند و درنتیجه باعث لاغری فرد می شود.

متخصصان می گویند فیبرهای محلول از سبوس برنج در بدن به اسیدهای صفرا که دارای کلسترول هستند متصل می شوند تا مانع جذب آنها در روده شوند و از این طریق چربی و کلسترول خون را کاهش و چاقی را کم می کنند.

البته یبوست هم عاملی است که جدا از بروز مشکلات عصبی و گوارشی برای افراد باعث سنگینی و چاقی فرد هم می شود که فیبر موجود در سبوس برنج این مشکل را مرتفع می کند.

تحقیقات نشان داده است که هیچ ماده ای بهتر از سبوس برنج برای رفع یبوست وجود ندارد چون سبوس باعث رانش مدفوع در طول لوله های رودۀ کوچک و بزرگ شده و حرکات موجی شکل آنها را تقویت می کند و در نهایت یک عامل ملین و رفع کننده یبوست است.

ارزش غذایی سبوس برنج در 100 گرم (خواص سبوس برنج برای لاغری)

  • کالری : 246
  • چربی:7 گرم
  • فیبر:15 گرم
  • پروتئین: 17 گرم
  • قند: 1.5 گرم
  • کربوهیدرات: 66 گرم

اگر می خواهید با سبوس برنج لاغر شوید به دستورالعمل زیر توجه کنید:

1-ده دقیقه قبل از شام و نهار یک قاشق غذاخوری از پودر سبوس را در داخل یک کاسه ماست مخلوط کرده و میل بکنبد که باعث افزایش سوخت چربی های اضافه بدن می شود و یک اندامی دلخواه و مطلوب را به شما می دهد. برای کاهش کلسترول خون مصرف روزانه 12 تا 84 گرم سبوس برنج کافی است.

2-ده دقیقه قبل از صبحانه یک قاشق غذاخوری از پودر سبوس را در یک لیوان شیر ریخته و پس از هم زدن میل کنید که جدا از متابولیسم چربی های اضافه بدن به شما یک شادابی و نشاط هم هدیه می دهد.

3- برای لاغری هم می توانید یک یا دو قاشق مرباخوری سبوس برنج را در یک لیوان آب یا آب میوه ریخته و میل بفرمایید.

4-سبوس برنج را به صورت های دیگر چون نان های سبوس دار ،کوکی ها و شیرینی جات هم استفاده می کنند که کم و بیش اثر چربی سوزی در اشخاص دارد.

5- سبوس برنج را به صورت دم کرده ، سوپ و دمنوش هم مصرف می کنند.

6- از روغن سبوس برنج هم برای کاهش چربی های زیاد بدن استفاده می کنند که برای لاغری خیلی مفید است. ثابت شده است که روغن سبوس برنج کلسترول را 14٪ کاهش می دهد، LDL 20٪، تری گلیسیرید 20٪، و HDL را 41٪ افزایش می دهد.

عوارض جانبی حاصل از مصرف زیاد سبوس برنج و محدودیت های مصرف آن برای بعضی از افراد:

  • مصرف سبوس برنج برای کودکان و نوزان مضر است.
  • برای بیمارانی که از زخم معده ،زخم روده و کولیت عصبی رنج می برند خطرناک می باشد.
  • برای زنان باردار ضرر دارد.
  • مصرف زیادی سبوس برنج مانع جذب بعضی از مواد ضروری مانند آهن ، کلسیم و روی می شود که مشکلات زیادی برای بدن ایجاد می کند.
  • برای اشخاصی که حساسیت و آلرژی دارند مناسب نیست.
  • برای افرادی که معده ضعیف دارند و یا مشکل بلع دارند سبوس برنج مضر است و مشکلاتی چون خفگی و کند شدن روند هضم غذا را به همراه دارد.

طریقه مصرف سبوس برنج برای لاغری

یکی از سوالاتی که برای افراد به وجود می آید این است که نحوه مصرف سبوس برنج و بهترین زمان مصرف سبوس برنج قهوه ای برای لاغری می باشد. لازم است بدانید که می توان با روش های مختلفی از سبوس برنج استفاده نمود. شما می توانید در حین پخت برنج، کمی از سبوس برنج  اضافه نمایید. همچنین می توانید سبوس برنج را به همراه ماست، شیر داغ، قهوه و نسکافه استفاده نمایید.

همچنین زمان مناسب برای مصرف سبوس برنج قهوه ای برای لاغری می توانید 15 دقیقه قبل از سرو صبحانه اقدام نمایید. همچنین می توانید قبل از ناهار و شام نیز داخل ماست ریخته و 10 دقیقه قبل از سرو ناهار و شام استفاده نمایید.

جمع بندی و خلاصه مطالب

سبوس برنج خواص دارویی و درمانی زیادی برای انسان دارد که یکی از خاصیت های مهم آن ،بالا بردن سوخت و ساز بدن و چربی سوزی ، افزایش تحرکات موجی روده ها  و جلوگیری از جذب چربی های اضافه و در نهایت کاهش وزن و لاغری افراد است.

سبوس برنج به نسبت میوه ها و سبزیجات فیبر بالاتری دارد و با وجود کالری کمتر برای رفع مشکل چاقی مفیدتر است.

سبوس برنج را به روش های مختلف چون پودر سبوس ، عصاره و روغن مصرف می کنند.مقدار مجاز مصرف سبوس برنج برای افراد 12 تا 84 گرم در روز است.

و ضروری است به عوارض جانبی مصرف زیادی آن یا محدویت های مصرف آن برای زنان باردار ، نوزادان و کودکان ،افرادی که مشکل زخم معده و روده ، ضعیفی معده ، کولیت عصبی روده ، حساسیت و آلرژی و مشکل بلع دارند توجه لازم را داشته باشیم.

دکمه بازگشت به بالا